zonnebrandcreme bij zeer gevoelige huid

de titel zegt het al, ik ben op zoek naar een ultra-hypo-allergene zonnebrandcreme met de hoogst mogelijke factor.

Stijn heeft zeer heftige eczeem, op dit moment is het gelukkig redelijk rustig. Alleen kom ik er met dit warme weer achter dat hij niet tegen onze zonnebrandcreme kan. Ik heb Garnier Ambre Solair Kids (factor 50+) en Nivea Sun kids spray (factor 30) geprobeerd.

Van beiden krijgt hij vrijwel onmiddelijk jeuk en kleine bultjes :cry:

Wie heeft er een goede tip? Voordat ik het hele assortiment ga uitproberen… :wink: Zwitsal valt zowieso af, daar kan Stijn niet tegen (de normale produkten in ieder geval)

bedankt, groetjes Annemarie

Hai,

Ik kreeg van de dermatoloog wat tips mee. Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd…

Anthelios SPF 50+

Vision SPF 28+ (trekt in)

Bancboat (of banaboat of bananaboat) SPF for kids (in het buitenland te verkrijgen… kon dit niet heel goed lezen :shifty: )

Hoop dat je hier wat tussen vindt. Succes!

Ik heb zonnebrandcreme van Vichy voor S. Ging prima :thumbup: .

Is alleen in de apotheek te koop.

Ik heb altijd die van La Roche,

factor 50

(daar hebben ze van alles van, ook lekkere badmelk enzo)

heel goed voor droge tot zeer droge huid en mensen met exzeem.

is ook bij de apotheek te koop

wat een goed topic :thumbup:

ik vroeg het me ook al af want onze kleine man is nu bezig met hydrocortison :frowning:

ik lees mee!

de eerste die jij noemt gebruik ik ook voor mij en tom, en ik heb ook veel allergie-en…hier it niks in waar ik niet tegen kan…maarja dat is erg persoonlijk…

komen de bultjes niet van de zon op zich?

dus gewoon hitte/zon uitslag?

misschien kan je proefjes krijgen als je het uitlegt…want wat werkt voor jou kind hoeft voor een ander niet te werken…

succes he! :hug:

ow en huid met hydrocortison mag NIET in de zon he :shifty:

levi krijgt ook gauw uitslag van zonnebrand maar eigenlijk niet van het allergoedkoopste eigen merk van kruidvat.

voor ethan heb ik speciale zonnebrand die alleen op recept verkrijgbaar is en die gebruik ik ook nog wel eens voor levi.

maar die is meer voor huidaandoeningen die onstaan door de zon dus niet voor eczeem, maar voor hoge zon gevoeligheid.

bedankt voor de tips, ik ga morgen eens naar de apotheek. Dat van die monstertjes is een goeie, Guusje!

nee, ik denk niet dat het van de warmte komt, want de bultjes en roodheid zijn alleen op de plekken die ik heb gesmeerd. En bijv. niet onder z’n romper, terwijl het daar juist het warmst is.

groetjes Annemarie

@mickey wrote:

Hai,

Ik kreeg van de dermatoloog wat tips mee. Ik heb ze nog niet uitgeprobeerd…

Anthelios SPF 50+

Vision SPF 28+ (trekt in)

Bancboat (of banaboat of bananaboat) SPF for kids (in het buitenland te verkrijgen… kon dit niet heel goed lezen :shifty: )

Hoop dat je hier wat tussen vindt. Succes!

Die heb ik voor mijn zoon met eczeem en zéér witte huid…is topspul!!

@mama van Teun wrote:

bedankt voor de tips, ik ga morgen eens naar de apotheek. Dat van die monstertjes is een goeie, Guusje!

nee, ik denk niet dat het van de warmte komt, want de bultjes en roodheid zijn alleen op de plekken die ik heb gesmeerd. En bijv. niet onder z’n romper, terwijl het daar juist het warmst is.

groetjes Annemarie

Nee R reageerde ook op álles…de duurste en de goedkoopste álles wat flut :frowning:

Idd ook proefjes gevraagd en toen kwamen ze bij de apotheek met die vision 28+…zijn huid geeft geen enkele reactie…vandaag nog gebruikt en wederom alles toppie :thumbup:

Brent had ook af en toe last van exceem en gebruikte voor hem ook Vichy, Smeert ook makkelijk en ruikt lekker, maar belangrijkste was dat het met zijn exceem niet erger werd.

ik ben geslaagd voor zonnebrandcreme! Bij de apotheken was er niets op voorraad, maar bij de goede drogist gelukkig wel! Ik heb 2 soorten meegekregen, Vision 28+ en Ultrasun Reflex 30. Ik mag ze allebei uitproberen en evt. terugbrengen als Stijn er op reageert. Goed he!! :clap: :clap:

Dit omdat ze geen proefverpakking hadden en ook niet konden krijgen!

En omdat mijn nichtje de drogist is, zij gebruikt voor haar zoontje zelf Ultrasun. Dus die kon ze dan makkelijk overnemen mocht Stijn er niet tegen kunnen. :wink: Niet dat ik me dit eerder bedenk, zij heeft er natuurlijk ook veel verstand van. :roll: Maar met jullie tips kon ik wel gericht op pad.

Daar ben ik nu dus mee begonnen (ultrasun) en tot nu toe nog geen reactie!

Er zit helemaal niets in van parfum, alcohol en conserveermiddelen. Smeert lekker uit. Laat die zon maar komen! :mrgreen:

ik heb het de dermatoloog gevraagd en die adviseerde Possay van Laroche (die bedoel je ziet?)

we gaan het maar gewoon proberen (mama houdt haar hart vast, de plekken zijn net dicht :frowning: )

als het niet werkt, zie ik hier nog andere opties :thumbup:

@mama van Teun wrote:

Daar ben ik nu dus mee begonnen (ultrasun) en tot nu toe nog geen reactie!

Er zit helemaal niets in van parfum, alcohol en conserveermiddelen. Smeert lekker uit. Laat die zon maar komen! :mrgreen:

volgens mij is dat een hele goede en wordt ook geadviseert door dermatologen en oncologen.

alhoewel de dermatoloog van ethan in het amc er nooit van gehoord had.

ik hoopte die ook vergoed te krijgen maar dat kon niet nu heb ik een andere (Contralum ultra). maar daar zit ook niks in.

als ik het niet had gekregen op recept had ik ook ultrasun genomen.

We gebruiken deze voor de kleine.

http://www.lavera.nl/lavera_sun.htm

Er staat trouwens een heel interessant stuk hier oveer zonnebrand en baby.

http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/zonnebrand_001.htm

Geweldige topic, ga maar eens langs de apotheek voor proefjes kamp hier met hetzelfde probleem :D:D resultaat volgt! :smiley:

hoi, ik ga misschien iets heel ergs irritants zeggen maar mijn tip is vermijd de zon.

Hier wordt geen zonnebrand gebruikt, we hebben allemaal een grote zonnehoed op, echt zo’n hele grote met hele brede rand 8) we hebben ze in allerlei kleurtjes zodat t bij de outfit past :oops: en doen lange t shirts aan wel van linnen of licht katoen dat werkt t beste.

Dochter lief heeft eczeem en reageert ook sterk op de zon :frowning: ik heb zonneallergie :roll: en kan het echt niet verdragen, soms bezwijk ik omdat ik zo graag in de zon wil zitten maar ik kan het meteen bezuren.

Hoop dat jij wel de zon in kan met de kleine :pray:

hier gaat de kleine ook echt niet recht de zon in hoor :hand:

steeds in de schaduw, evt. parasol erbij.

maar wel kort broekje en korte mouwtjes als het zo warm is

van teveel zweten krijgt hij ook weer exceem vlekken :roll:

maareh…insmeren moet toch ook op warme dagen als je in de schaduw buiten bent? :think:

zo heb ik het vroeger geleerd tenminste

en ik hoorde pas dat lichte dunne kleren geen straling tegenhouden.

dus een wit t-shirtje over een zwempakje is niet genoeg.

maar om het kind nu allemaal donkere kleren aan te trekken in de zomer :eh:

Tuurlijk moet je niet IN de zon gaan zitten met je kind…maar uv komt overal buiten dus smeren is bij kinderen sowieso erg wenselijk hoor…

Ik smeer wel en hou ze in de schaduw en ze hebben altijd iets op hun hoofd met onbewolkt zonnig weer…

Mijn kinderen kwamen vorig jaar ook weer wit uit egypte na 13 dagen mede door mijn smeren en schaduw beleid :mrgreen: :wink: 8)

goeie tip om niet in de zon te gaan, dat snap ik ook echt wel. Maar met een peutertje van net 1 is het bijna onmogelijk. Op het heetst van de dag blijven we zoveel mogelijk binnen, maar verder spelen ze allebei buiten, hebben ze een pet op en zoveel mogelijk beschermende kleding.

Maar onder die parasol of boom in de schaduw blijven ze echt niet zitten hoor :lol: en inderdaad, zelfs in de schaduw kun je al verbranden.