zonnebrandcreme bij zeer gevoelige huid

altijd in smeren in de schaduw dus ook!

hier een extreem gevalletje maar mijn oudste is heel erg verbrand in de schaduw met factor 50 en regelmatig ingesmeerd.

blaren zaten op zijn gezichtje. toen wisten we nog niet van zijn pigmentafwijking maar dat maakt niets uit want een gewoon kind kan al verbranden in de schaduw als het niet ingesmeerd is.

mij is geadviseerd om geen linnen kleren aan te trekken wel gewoon katoen en ook evengoed insmeren.

je hebt voor kinderen speciale badkleding wat beschermingsfactor 50 heeft.

ja, voor Teun heb ik ook beschermende kleding, van Marco Polo. Heel fijne shirts met een UV bescherming erin. Jammer genoeg heb ik die nog niet in Stijn z’n maat kunnen vinden.

En zo’n speciaal UV werend strandtentje hebben we ook als we op vakantie gaan. De kinderen slapen daar dan in als het in de tent te warm is :thumbup:

Maar bij dit alles, altijd blijven smeren

Die link van Alesi over zonnebrand en baby is wel interessant. De ultrasun zonnebrandcreme heeft ook geen ‘chemisch filter’ maar een fysiologisch. De creme blijft dus op de huid i.p.v. dat het er in trekt. Dat schijnt voor hele gevoelige huidjes beter te zijn :think: dat wist ik allemaal niet hoor :angel:

Ik vind dit we; een heel fijn topic…

Hier ook hetzelfde met TEssa… Met Joyce nog niet die mag nog niet in de zon, mar idd ook buiten de blote huid een beetje insmeren…

Tot nu toe verschillende dingen geprobeerd…

De vichie 50+ gaat redelijk, maar zorg bij meerdaags gebruik wel voor problemen…

Heb ook zonnebrand van derlon die gaat wel goed tenminste vorig jaar wel…

Heb van de kinderarts destijds de tip gekregen voor zonnebrand van dr. Hauska… te koop bij de natuurwinkel. hier zitten weinig conserveringsmiddelen en rotzooi in en een fysiologisch filter ook geloof ik, maar dat weet ik niet meer zeker…

Als ze deze zomer erg reageerd op degene die ik nu heb ga ik die maar eens proberen of die vision die hier staat…

Wat ik nu wel heb geleerd in mijn zoektocht naar produkten… kijk goed naar de ingredienten… als je iets hebt waar ze slecht op reageren schrijf de lijst op of neem die verpakking mee als je gaat speuren naar iets anders dan weet je zeker dat je niets koopt waar eigenlijk gewoon hetzelde inzit…

Bij onze appotheek kreeg ik toen die vichie mee toen ik vroeg om zonnebrand voor mijn dochtertje met gevoelige eczeemhuid.

en let op de geur!!

Die moet er het liefst dus niet zijn…anders betekent dat namelijk vaak parfum en dat is ook een ding waar het vaak mis gaat met gevoelige huid-eczeem huid.

Die vision ruikt naar niks,smeert makkelijk maar blijft niet vet op de huid,je ziet dat het door kan ademen en het werkt 8u lang dus weinig smeren is ook weinig belasting voor de huid…

Ik hou het bij die,ik zoek niet verder.

Al krijgt mijn mannetje altijd eczeem even in de zomer door de korte mouw…dat zand en water spelen is funest en zijn onderarmen zijn zwakke plek…en dan wrijft hij normaal met zijn longsleeve als hij jeuk heeft (dat hebben we hem geleerd liever wrijven dan krabben) maar ja met blote arm is de krabbel met nagels snel gebeurd en dat is vaak dus een open eczeemhuidje :frowning:

Nu is zijn linkerarm de l*l,balen hoor hij was al zo lang schoon :cry:

Maar goed hij is verder heel goed onder controle met zijn eczeem dus mag niet klagen :angel:

Balen he als ja dat ziet… net zo’n mooi huidje en dan ineens weer open…

DIe vision? is dat ook het merk? Welke drogist heb je die gehaald eigenlijk?

Hopenlijk blijft het van de zomer goed gaan met zijn huidje…

Hier ook oplaaing nu met de zandbak en dus meer douchen…

Ja hier is het ook het zand en water…en je wil het ze niet ontnemen hé (al heb ik dus zelf geen zandbak en watergedoe maar tóch komt het eenmaal aan het begin van het lekkere weer meer voor)

Vision28+

Ik heb het bij mijn APOTHEEK gehaald…bleef dingen proberen en op alles reageerde hij gewoon :? dus ik dacht ja ja daar gaan we weer…maar tot op heden is het een top creme ik :pray: dat dat zo blijft :angel:

super topic dit. Ben gisteren meteen naat de apotheek gegaan voor het zoveelste potje creme. Ik ben ook voor de vision 28 gegaan. Robbert zit weer helemaal onder het exceem door dit weer.

Ze schrokken behoorlijk vanmorgen op het kdv van zijn huidje. Ik ben ondertussen wel wat gewend, maar krijg er ook af en toe de tranen van in mijn ogen.

Bij Wessel zijn de plekken gelukkig een stuk minder groot en rood, maar toch…

Jorien, sneu is dat he, vooral als anderen er zo op reageren. Ik heb bij het kdv ook vaak de tranen in m’n ogen gekregen alleen al door de reacties van de leidsters. Vast heel goed bedoeld allemaal, maar het raakt je toch steeds weer diep :hug:

Hier had geen enkele apotheek de Vision op voorraad, kon wel besteld worden. Ik ben dus geslaagd bij de DA drogist, een hele goeie hierzo :thumbup:

en ja, zand en water blijft toch een magisch duo :inlove: ik wil ze de pret ook niet ontnemen dus er wordt hier wat afgekliederd…gelukkig houdt Stijn niet zo van vieze handen :lol:

Kom er ook maar even bij…

Benthe had/heeft ook exzeem, maar het ging heel goed. Ik had Garnier voor de kids, maar diezelfde avond begon Benthe weer voor haar oortjes te krabbelen, teken dat het weer opspeelde.

Ik ben net naar de DA hier geweest, die heeft me al meerdere goede tips gegeven om het exzeem te verminderen.

Ik vroeg hem om iets waar ze misschien wél tegen zou kunnen.

Zijn vrouw adviseerde ROC Minesol 40 aan. Zij had daar zo’n vertrouwen in dat als Benthe er toch meer exzeem van krijgt ik het terug mag brengen en mijn geld terug krijg…

Dat leek me wat, dus ik ga het proberen…

ik had eerder gezegd dat de zonnebrand die ethan gebruikt niet speciaal is voor eczeem huid maar dus wel naast roc wordt contralum ultra aanbevollen.

dus een tip voor iedereen als geen enkele zonnebrand helpt vraag dan een recept bij de huisarts of dermatoloog, scheelt bakken met geld deze zonnebrand word namelijk vergoed(is ook alleen op recept verkrijgbaar).

stukje van internet:

Tips van lezers

(hieronder volgen een aantal tips van lezers die mij benaderd hebben. Ik heb zelf de onderstaande producten niet geprobeerd maar vind dit soort tips zeker de moeite van het vermelden waard. Probeer iets altijd voorzichtig uit!)

-Calmurid crème (ook verkrijgbaar in combinatie met hydrocortisonen), bevat ureum (afkomstig van urine);

-Squalene (leverolie van de diepzeehaai): zie http://www.squalene.nl;

-Heermoes thee (drinken of in bad) via Erica winkels;

-Zarqua producten (op basis van dode zeezout) bij drogist;

Goldnerz;

-Edelzalf (apotheek Venema in Groningen, ook bij andere apotheken?);

-ROC enydrial extra emollient (nieuw, speciaal voor eczeemhuid);

-Tendercare (op basis van bijenwas);

-Grafietzalf van VSM (bij nattend eczeem);

-Naast ROC zonnebrand crème wordt ook Contralum Ultra (smeersel) genoemd.

koop ook een zonnebrand met zowel UV A als UV B beschermingsfactor.

in de meeste zonnebrands zitten alleen UV B bescherming terwijl UV A bescherming veel belangrijker is. UV a stralen zijn veel gevaarlijker dan UV B stralen.

UV-A zorgt niet voor een verbrande huid maar kan wel huidkanker veroorzaken. Daarbij is ook bekend dat UV-A zorgt voor vroegtijdige veroudering van de huid.

en dat zit bijvb: ultasun, roc, contralum enz enz.

maar dat zit bijvb niet in P20