Zonne-exceem?

Dan mnorgen toch maar eens langs de kruidvat ena ls ik zeg zonneblaasjesgel dan weten ze genoeg?

Ja hier wel zeg er ook maar bij van eigen merk komt het helemaal goed :mrgreen:

Jasmijn zit ook helemaal onder na vandaag. En ze heeft vanzichzelf al behoorlijk heftig eczeem.

Haar hele romp en benen zin nu helemaal rood en onrustig (niet verbrand overigens). Heb net de ha post gebeld omdat het zo warm blijft en omdat we volgende week op vakantie gaan naar de zon.

Het is nu even lastig omdat we dus niet weten of ze op de zonnebrandcreme reageert of op de zon.



Zijn advies:

Uit de zon blijven en het lichaam bedekken.

Verder schijnt er dus een speciale zonnebrandcereme te zijn die je op recept kan krijgen. Weet dus alleen niet meer hoe het heet :wall:

En ik moet een sterkere hormoonzaf vragen voor haar reguliere eczeem.



Maar misschien dus ook een tip voor jullie om die speciale zonnebrandcreme te vragen bij de huisarts? (is erg bekend bij de huisartsen volgens deze arts)

@alex wrote:

Zijn advies:

Uit de zon blijven en het lichaam bedekken.

Verder schijnt er dus een speciale zonnebrandcereme te zijn die je op recept kan krijgen. Weet dus alleen niet meer hoe het heet :wall:

En ik moet een sterkere hormoonzaf vragen voor haar reguliere eczeem.



Maar misschien dus ook een tip voor jullie om die speciale zonnebrandcreme te vragen bij de huisarts? (is erg bekend bij de huisartsen volgens deze arts)




contralum ultra???

de dermatoloog mag het ook voorschrijven.

de mijne zei dat deze zonnbrand als enigste op recept verkrijgbaar is.

Oh, monique, volgens mij heet het zo inderdaad. Bedankt :thumbup:

ik wist dus niet dat het tegen eczeen helpt en dat heeft levi, dus ik kan het dan ook voor zijn huidje gebruiken. want hij heeft weer behoorlijke last van met dit weer.

Het helpt niet direct tegen eczeem, maar is wel aan te raden voor mensen die niet goed reageren op gewone zonnebrand heb ik begrepen.

@alex wrote:

Het helpt niet direct tegen eczeem, maar is wel aan te raden voor mensen die niet goed reageren op gewone zonnebrand heb ik begrepen.






ja idd, het gaat erom dat er geen troep in zit zoals parfum of alcohol enzo.

zou het gewoon na vragen bij je huisarts of je een recept kunt krijgen.

scheelt echt bakken met geld. ben heel blij dat ik dat nu niet meer hoef te betalen want ik koopte ook altijd de duurste.

totdat ik hoorde van de vergoeding ik denk probeer het gewoon en kreeg het zo als recept.

het is dan niet ingebruik voor eczeem maar voor pigmentafwijking.

Hier ook kruidvat zonneblaasjes gel. Alleen een beetje te laat begonnen met smeren. De bultjes zijn gelukkig wel minder.



Voor Nancy zonnebrandcreme van Vichy aangeraden door haar dermatoloog (weet even de volledige naam niet).

Ik heb niet alles gelezen, maar ik heb al jaren last van zonne-allergie. Ik kan me insmeren met factor 50 en nog heb ik er last van. Toen ik 12 jaar geleden in spanje was had ik het ook heel erg. Ik ben daar naar een apotheek gegaan en laten zien waar ik last van had. Zonder woorden kreeg ik een middeltje in mn handen gestopt dat ik erop moest smeren. Binnen 1nacht was het helemaal over (ik had al een paar nachten niet geslapen van de jeuk en pijn), echt wonder spul. Toendertijd ben ik in nederland met dat middel naar de apotheek geweest, omdat ik hetzelfde wilde hebben. Helaas hier niet verkrijgbaar. Aangezien het 12 jaar geleden is weet ik nu ook de naam niet meer, maar voor de spanje vakantiegangers met zonne-allergie: ga daar naar een apotheek en je bent er zo vanaf :mrgreen:

Niet echt door zonnenallergie opgelopen, maar misschien hebben jullie er wat aan als de bultjes er eenmaal zitten.



Een flink aantal jaar geleden ben ik een weekend in Denemarken geweest, mooi weer (niet extreem zonnig, maar droog) enorm verbrand in mijn gezicht. Combinatie met een antibioticakuur :wall:



Daar bij een plaatselijke apotheek Aloë Vera gel gekocht op aanraden van de apotheker. Ik neem aan dat ze hier ook wel een variant erop hebben.

Bij mij verlichtte dit de pijn enorm en gaf het echt een oppepper. Ik beweer niet dat je morgen weer helemaal bult-vrij bent :shifty: , maar het voelt in ieder geval een stuk prettiger aan!



Tja, verder een ander middeltje wat ik gebruik (moet je voor naar Duitsland) is Systral Creme. Goed voor insectenbeten, brandwonden, allergische reacties etc. Echt topspul. Ook dit is voor gebruik als het leed is geschiedt. Mocht je ooit in Duitsland komen, gewoon even in het eerste dorp stoppen om een tubetje op te halen.

(Ze hebben daar overigens ook gel van, maar dat vind ik persoonlijk minder).



Heel veel sterkte allemaal, en ik hoop dat jullie DE oplossingen vinden om helemaal geen last meer te hebben!

Volgens mij heb ik er nu ook last van. Overal jeuk niet normaal. Nu weer wat minder maar vannacht. Het is niet zo zichtbaar als op die foto wat ik hier langs zag komen maar wel kleine rode bultjes. Ik heb het nog nooit eerder gehad. Is heel irritant.

Ik heb het sinds een paar jaar ook! Helemaal niet fijn. Ik heb ook die bolletjes van urtizon en zonneblaasjesgel van het kruidvat. Die gel verlicht wel meteen. Ik ga hem ook maar preventief gebruiken als bodylotion. Misschien werkt dat wel.



Ik heb vanmiddag ook caroteendingetjes gehaald (van die voedingssupplementen) dat kreeg is als tip, maar daar had ik al eerder mee moeten beginnen. Dat maakt je huid dikker. Je kunt het niet altijd gebruiken, want dat wordt je oranje!

Mijn mannetje heeft gisteren Sun Gel for sun allergiscs voor me opgehaald, dat is van het merk Louis Widmer. En het helpt echt. Het verlicht ook maar het voorkomt vooral. ik heb nu bultjes erbij op plekken waar ik 'vergeten te smeren heb. De andere plekken waar ik wel gesmeerd heb, zijn al een stuk rustger.

Omdat ik gisteren zo ontzettend verging van de jeuk en het hete gevoel heb ik nog Allerfre tabletten gekregen bij de drogist. En dat heb ik nu 2 x ingenomen (mag maar 1 x per dag) en het verlicht zeker. Heb vandaag niet hoeven krabben en wel in de zon/schaduw gezeten.

Dus ja al met al lijkt het er op dat ik mijn middeltjes gevonden heb.

Helaas zijn de bultjes nog wel duidelijk zichtbaar maar ja ik kan niet alles in één keer hebben he? :mrgreen:

@Ingrid28 wrote:





Binnen twee weken?? Er moet vast iets zijn dat sneller werkt…

We wachten…




Als het de korreltjes van urtizon zijn, dan staat er op het buisje ook een dosering voor acute gevallen. Ik gebruik het op vakantie vaak preventief, maar vergeet het ook wel eens met als gevolg bultjes. En dan is de dosering anders. Dus ik zou toch zo’n buisje utrizon halen :thumbup:

Bij mij is het een standaard iets in mijn medicijnkastje (het is namelijk ook vaak uitverkocht rond vakantieperiode)

Urtizon! :thumbup:



Ben er zelf helaas ook weer aan,… was even vergeten dat de mei-zon niet goed voor me is.

In acute gevallen, zoals bij ons, dames met (vreselijk) jeukende blaasjes… 4 maal daags 4 korrels nemen. Met 2-3 dagen zijn de bultjes weg. Daarna tot juli blijven slikken, 2-3 maal daags 1-2 korrels.

Berespul!!! Ik zweer erbij!



(was het dit jaar vergeten wat vorig jr hoogzwanger had ik er geen last van gek genoeg…)

Ik zit eens te denken he, zou het niet met pilgebruik te maken kunnen hebben? Hier zijn een aantal dames die geen last hadden tijdens de zwangerschap (ikzelf toen ook niet namelijk).

Ik gebruik piz buin allergy zonnebrandcreme :thumbup: en urtizon :thumbup:

urtizon korrels!

Als je zonneallergie hebt of een verhoogde gevoeligheid voor de zon, kan u dit helpen voorkomen vooraleer je erop reageert.

  1. Beperk uw tijd in de zon, blijf tussen 10uur en 15uur binnen, op dit moment is de zon het helderst.
  2. Vermijd plotselinge blootstelling aan veel zonlicht. Veel mensen hebben zonneallergie symptomen wanneer ze worden blootgesteld aan meer zonlicht in de lente of zomer.
  3. Verhoog gelijdelijk de hoeveelheid tijd die u buiten besteed, zodat uw huidcellen de tijd hebben zich aan te passen aan het zonlicht.
  4. Draag een zonnebril en beschermende kleding. Lange mouwen en grote hoeden kunnen helpen met het beschermen van uw huid tegen de blootstelling van de zon.
  5. Vermijd stoffen die dun zijn of los geweven zijn, hier kunnen de UV-stralen zonder veel moeite doorheen. Mischien kan u overwegen om kleding te dragen die speciaal ontworpen zijn om UV-stralen tegen te houden, deze zijn te vinden in sport winkels.
  6. Gebruik frequent zonnecreme. Gebruike een breed-spectrum zonnebrandcrème met een beschermingsfactor van 30 of hoger op de blootgestelde huid. Breng opnieuw zonnebrandcrème aan om de twee uur.

Je vindt echter nog meer tips op de volgende site.