Zonne-exceem?

@Ingrid28 wrote:

@schoen wrote:
@Soleil wrote:
Calendulan tegen klachten van waterpokken? Hier gebruiken we het ook bij een verbrande huid en tegen jeukende warmteplekken bij Yanniek. Helpt perfect :thumbup: . Weet niet of het hier ook tegen werkt, maar het koelt en verlicht iig de jeuk!




duik meteen de kelder in,want daar heb ik nog wel wat van staan.




AAA breng je mij ook even wat? :cry:






roept u maar,overijssel is niet zo groot toch? :lol: :lol:

Oh en wat de borst betreft, ik doe altijd een t-shirt aan 's nachts als ik er last van heb. Ik heb namelijk niet alleen zulke uitslag na het zonnebaden (doe ik nl. zelden 8) ) maar vaak met warme dagen 's ochtends als ik wakker wordt tussen en boven mijn borsten. Ik slaap op mijn zij, en daar komt de huid tegen elkaar aan met zweterigheid als gevolg. Dat zweet wordt door een t-shirt opgenomen waardoor ik geen uitslag meer krijg.



Iig succes en ik hoop dat het helpt!

Ik heb er ook heel veel last van gehad. Wat erg goed hielp is deppen met koude karnemelk. Klinkt niet zo fris maar bij mij hielp het goed.

Later heb ik bij de kruidv*t een creme/lotion tegen jeuk van zonneblaasjes gevonden. Dat verlichtte ook goed.

Nu smeer ik me gewoon goed in en dat werkt toch het beste :wink:

ik had er vroeger erg last van (in mijn puberteit) en toen gebruikte ik ook altijd zonneblaasjesgel van het Kruidvat. Werkte echt super!

@mama van Teun wrote:

en toen gebruikte ik ook altijd zonneblaasjesgel van het Kruidvat. Werkte echt super!




Maar dat is dan als je het al hebt toch? Is niet TEGEN die zonneallergie of vergis ik me daarin :think:

Ik heb er ook behoorlijk last van.

Bijna ieder jaar heb ik het als ik het niet langzaam op heb kunnen bouwen…het zonnen bedoel ik.

Vaak had ik er in de zomervakantie last van als we hier een snertzomer hadden en ik dus in de vakantie de eerste echte zonnenstralen zag.

Nu heb ik het ook vanaf dinsdag en meestal duurt het een dag of 4.

Tis erg lastig…mijn armen voelen aan als kachels zo warm en "lekker"gebobbeld.

Hoe duur het spul ook is,ik heb zo’n beetje alles geprobeerd,maar niets helpt.

Helaas :frowning:

Heb ook al een paar jaar een zonnebank kuur gedaan vooraf,maar dat hielp niet.

Ik heb denk ik al meer dan 10 jaar zonne allergie en wil niemand ontmoedigen…maar ik heb HET middel nog steeds niet gevonden hoor. Ja, bedekken of in de schaduw blijven. :frowning:



Ergens had ik de hoop dat het over zou zijn, want vorig jaar tijdens de zwangerschap helemaal géén last gehad! :dance:



Dus hahaha, ook zwangerschap is een oplossing :mrgreen:

klinkt niet hoopvol idd Mip :? :?

Nou, geen zin in een derde beebje Schoen? :wink: :angel:

@Mip wrote:

Ik heb denk ik al meer dan 10 jaar zonne allergie en wil niemand ontmoedigen…maar ik heb HET middel nog steeds niet gevonden hoor. Ja, bedekken of in de schaduw blijven. :frowning:



Ergens had ik de hoop dat het over zou zijn, want vorig jaar tijdens de zwangerschap helemaal géén last gehad! :dance:



Dus hahaha, ook zwangerschap is een oplossing :mrgreen:




He Mip ik ook :smiley: das toevallig :mrgreen: Ook tijdens de zwangerschap geen last maar nu weer wel :frowning:



Het enige wat bij mij een beetje verlicht is inderdaad zonneblaasjesgel van kruidvat als ik weer eens de verleiding van zon niet kan weerstaan :roll: :oops: .



o en ik heb een grote zonnehoed zo heb ik altijd schaduw bij je, ik hou mezelf maar voor dat ik eruit zie als een jaren 5060 filmster met hoofddoek zonnehoed en giga zonnebril :mrgreen: anders word ik depri 8)

Ow en weet even niet meer wie die korrels had gekocht…



Maar daar moet je vóórdat de zon gaat schijnen mee beginnen. Is een homeopathisch middel en daar moet je eerst een spiegel van opbouwen. Accuut heeft dit weinig zin en helpt niet als je al uitslag hebt. Ken idd wel mensen waarbij dit gewerkt heeft!

Oh, heel herkenbaar… :wall:



Ik ga straks maar even langs het Kruidvat ofzo… :shifty:

Ik ben even langs de apotheek gefietst, en heb Urtizon Complex meegekregen… Dat zijn globuli :eh: (noem het een soort piepkleine ‘balletjes’) die je even in je mond uiteen moet laten vallen en daarna doorslikken…



Of het werkt, weet ik nog niet… Wel weet ik dat de jeuk inmiddels al minder geworden is… :shifty: Dus wie weet! :mrgreen:

@Yvette wrote:

Ik ben even langs de apotheek gefietst, en heb Urtizon Complex meegekregen… Dat zijn globuli :eh: (noem het een soort piepkleine ‘balletjes’) die je even in je mond uiteen moet laten vallen en daarna doorslikken…



Of het werkt, weet ik nog niet… Wel weet ik dat de jeuk inmiddels al minder geworden is… :shifty: Dus wie weet! :mrgreen:




He dat klinkt goed!

Mijn mannetje belde net, die is langs de drogist gegaan voor mij en had een of andere niet vetten en niet geparfurmeerde zonneallergie creme mee gekregen. Dus ik ga straks gelijk smeren (ik zit nu nog op mijn werk, met mega jeuk, in de pauze in de zon gezeten…)



Maar goed , ik hoop dat het helpt en dan goed blijven smeren dan hoop ik dat het snel over is.



Schoen, Overijssel is klein, dus je blijft welkom! :mrgreen: :-*

@Yvette wrote:

Ik ben even langs de apotheek gefietst, en heb Urtizon Complex meegekregen… Dat zijn globuli :eh: (noem het een soort piepkleine ‘balletjes’) die je even in je mond uiteen moet laten vallen en daarna doorslikken…



Of het werkt, weet ik nog niet… Wel weet ik dat de jeuk inmiddels al minder geworden is… :shifty: Dus wie weet! :mrgreen:


EN merk je al goed verschil? :mrgreen:

Ik gebruik de zonneblaasjesgel van Kr**dv*t 's morgens voortaan als bodylotion (sinds begin van het mooie weer) en heb nog geen last van jeuk of uitslag gehad. Dus het werkt volgens mij ook preventief.

@Mip wrote:

Nou, geen zin in een derde beebje Schoen? :wink: :angel:




nee dat zou niet onze keus zijn,maar als het ervan komt dan ook oke hoor :wink:

@Yvette wrote:

Ik ben even langs de apotheek gefietst, en heb Urtizon Complex meegekregen… Dat zijn globuli :eh: (noem het een soort piepkleine ‘balletjes’) die je even in je mond uiteen moet laten vallen en daarna doorslikken…



Of het werkt, weet ik nog niet… Wel weet ik dat de jeuk inmiddels al minder geworden is… :shifty: Dus wie weet! :mrgreen:






daar ben ik gistermorgen ook mee begonnen,maar hier geen verlichting daarvan

Hier wordt ook de zonneblaasjesgel van de Kruidvat gebruikt smeer het erop voor het zonnen, en erna en godzijdank nooit meer last van allergie gehad.