Zonne-exceem?

Ik heb heerlijk in de zon gezeten. Met als resultaat een lekker kleurtje maar ook allemaal jeuk bultjes. Zonne exceem.

Bestaat er ook een huis tuin en keuken middeltje om de jeuk te verminderen…en misschien zelfs de bulten te verminderen, het ziet er nogal eh…raar uit!

Ik heb er ook enorm veel last van en er zelfs een foto van geschoten.

Het jeukt als een gek zeg. En staast idd oncharmant.

Een middel weet ik ook zo niet,maar ik heb nu korreltjes meegekregen bij de drogist die moeten gaan werken binenn twee weken :think:

Maar ik heb van het weekend nog feestjes en wilde er wel sneller vanaf.

Dus ik kijk mee…

@schoen wrote:

Ik heb er ook enorm veel last van en er zelfs een foto van geschoten.

Het jeukt als een gek zeg. En staast idd oncharmant.

Een middel weet ik ook zo niet,maar ik heb nu korreltjes meegekregen bij de drogist die moeten gaan werken binenn twee weken :think:

Maar ik heb van het weekend nog feestjes en wilde er wel sneller vanaf.

Dus ik kijk mee…




Binnen twee weken?? Er moet vast iets zijn dat sneller werkt…

We wachten…

De mijne zien er zo uit

ja vond twee weken ook al bar lang duren :thumbdown:



Ik heb het op mijn borst (zie foto) en op mijn armen en benen. Verders niet.

En jij?

Oh mijn dochter heeft het ook :shock:



In haar gezicht aan 2 kanten.



Ik lees mee

@schoen wrote:

ja vond twee weken ook al bar lang duren :thumbdown:



Ik heb het op mijn borst (zie foto) en op mijn armen en benen. Verders niet.

En jij?




Boven op mijn voeten, op mijn polsen op mijn handen en bovenarmen.

Het ziet er dik bobbelig uit. Ik koel een beetje met koelelementen. Probeer niet te krabben, gelukkig is het bij niet echt heel rood zoals bij jou.

mijn zoontje heeft het ook dus ook ik les even mee.

Als je hele goede zonnebrandcreme gebruikt krijg je het niet.

Jeroen heeft ook, ik heb t gehad. Erg onhandig.

Wij gebruiken hier nu Lancaster en dan de olievrije, heel belangrijk.

Kost je wel 25-30 euro, maar geen jeuk en pijn meer :thumbup:



Bij de betere parfurmerie kunnen ze je wel goed voorlichten.

Zou dat dan DE oplossing zijn???



Volgende vraag (terwijl ik he ttopic niet eens geopend heb :oops: :oops: ) ,hoe snel kom ik weer van deze bulterij af :lol:



En natuurlijk zijn meerdere tips ook nog welkom lijkt me :lol:

@schoen wrote:

Zou dat dan DE oplossing zijn???



Volgende vraag (terwijl ik he ttopic niet eens geopend heb :oops: :oops: ) ,hoe snel kom ik weer van deze bulterij af :lol:



En natuurlijk zijn meerdere tips ook nog welkom lijkt me :lol:




Haha dat wil ik ook weten!



En eh… ik heb hele dure zonnebrand gehad (Iets met P…Bu??) en toen had ik het ook…dus wellicht die Lancaster nog maar eens proberen.

Misschien is dat de tip idd,want duurdere spullen heb ik ook wel gehad,maar lancaster nog niet.

Gelukkig heb ik er nu geen last meer van, maar toen ik 18 jaar was (ofzo) kreeg ik het opeens. Ik hoefde maar een milimeter in de zon te komen en ik zat helemaal onder. Geen bulten, maar eén grote dikke rode plakaat werd het. Vreselijk pijnlijk.



Pas na 2 of 3 jaar adviseerde iemand mij van een duurdere parfumerie dit merk (lancaster dus) en warempel het hielp écht goed.

Wel de olievrije nemen.

Jeroen heeft nog steeds zonne-allergie en hij heeft baat bij dit product. We moeten weer een nieuwe pot kopen, want die van vorig jaar is een beetje uitgeblust (kwaliteit gaat beduidend achteruit).

Schoen, in ieder geval mét bulten niet in de zon (dus bedekken)

en nu kan je koelen, met lauw water of doeken gedrenkt in lauw water en die op je huid leggen.

Calendulan tegen klachten van waterpokken? Hier gebruiken we het ook bij een verbrande huid en tegen jeukende warmteplekken bij Yanniek. Helpt perfect :thumbup: . Weet niet of het hier ook tegen werkt, maar het koelt en verlicht iig de jeuk!

@Soleil wrote:

Calendulan tegen klachten van waterpokken? Hier gebruiken we het ook bij een verbrande huid en tegen jeukende warmteplekken bij Yanniek. Helpt perfect :thumbup: . Weet niet of het hier ook tegen werkt, maar het koelt en verlicht iig de jeuk!




duik meteen de kelder in,want daar heb ik nog wel wat van staan.

Kroes ik ben de hele dag al aan het koelen en idd niet in de zon geweest met de bulten.

Misschien een nachtje goed slapen :lol: :lol: :lol:

@schoen wrote:

@Soleil wrote:
Calendulan tegen klachten van waterpokken? Hier gebruiken we het ook bij een verbrande huid en tegen jeukende warmteplekken bij Yanniek. Helpt perfect :thumbup: . Weet niet of het hier ook tegen werkt, maar het koelt en verlicht iig de jeuk!




duik meteen de kelder in,want daar heb ik nog wel wat van staan.




AAA breng je mij ook even wat? :cry:

Oow ja, wel factor 20 of 30 nemen, je moet jezelf goed beschermen.



dit vond ik nog: (google; zonneallergie lancaster)

http://www.allergieplein.nl/showpage.asp?Page=1103&ForumID=34&lObjectAction=Add&ThreadID=2312&PnRe=11



En als je kijkt op de site van Pourvous dan adviseren ze lancaster Oil-free

@schoen wrote:

Kroes ik ben de hele dag al aan het koelen en idd niet in de zon geweest met de bulten.

Misschien een nachtje goed slapen :lol: :lol: :lol:




Ja, het trekt wel weer weg, zeker na een nachtje rust.

Tis gewoon vet vervelend, ik heb echt 2-3 jaar de zon gemeden

of zoveel mogelijk bedekt gelopen. Van april tot sept :shifty:

Gelukkig heb ik het nu niet meer… soms wat een geprikkelde huid

als ik me niet insmeer.