Sinds afgelopen zaterdag krijgt onze oudste last van rode vlekjes en bultje. Het wordt steeds erger, begint nu ook in zijn nek te komen!
Ik smeer hem continue in, maar niks helpt eigenlijk.
Ik ken het niet (heeft hij nog nooit gehad)!
Herkent iemand dit?
Het lijkt op eczeem, wat kan komen inderdaad door de zon, maar kan ook komen doordat hij iets heeft gegeten waar hij niet tegen kan.
Ik zou zelf naar de huisarts of een homeopaat gaan als je tenminste een goed alternatieve arts kent.
Bij de huisarts zal je waarschijnlijk een hormonen zalf krijgen waardoor de jeuk en uitslag snel zullen verdwijnen.
Als het op plekken zit waar hij snel zweet kan het van de warmte of zon komen, maar ja de wangen, ik weet niet of hij veel buiten is geweest.
Voorlopig even een beetje vet houden. Of naar de weekendarts die schrijven ook vaak een hormoonzalf voor in zulke gevallen.
In elke geval een dikke :hug: voor hem, want het zal best flink jeuken.
kan idd zonne allergie zijn… of allergisch voor de zonnebrand…
Wij hadden altijd dezelfde en ineens in een jaar was het over. 2 van de kids onder de uitslag op de plekken waar ze ingesmeerd waren :?
Wij zijn op zoek gegaan naar een andere zonnebrand en nu is het weer goed.
Weet trouwens niet hoe krentenbaard er in de eerste fase uitziet, maar dat zit wel vaak zo netjes rond de mond/kin en kan daarna verder ‘kruipen’.
gebruik jij toevallig zonnebrandcreme van die tijd?
lijkt op een reactie hierop.
Ziet er inderdaad uit als zonne-allergie Cin… Heeft ie ook jeuk?
Ja hij is niet happy.
Gisteravond gaf hij aan pijn te hebben.
Ik heb hem inderdaad ingesmeerd zaterdag met zonnebrand en daarna is het alleen maar erger geworden, of ja toen is het gekomen.
Maar op zijn benen en armen zit bijvoorbeeld helemaal niks, en daar heb ik ook ingesmeerd en heeft hij mee in de zon gezeten :think:
Is rondom zijn mond bij zijn wangen begonnen!
Hee!!
Ik herken het niet van Bjorn…maar…ons buurjongetje van 12 weken had dezelfde soort uitslag…
Nu lijkt Levi niet een kindje met een “rossig” huidje…maar mocht het te lang aanhouden zou ik er mooi mee naar de dokter gaan. Buuf heeft weken lopen emmeren en toen ze een zalfe (hormoonzalf en vaseline) kreeg van de ha was het binnen 2 dagen weg :shock:
Succes!!!
In eerste instantie zou ik zeggen eczeem. Mijn dochter had het een aantal weken geleden ook, begon op d’r hand en spreidde zich uit naar armen en benen.
Zalf voor gekregen bij de ha, en toen is het wel minder geworden.
Maar nu je ook vermeld dat het is gebeurd na het insmeren… Gister had ik Femke met Zwitsal ingesmeerd. En 's middags kreeg ze rode vlekken in dr gezicht en op de rest van d’r lijf. Een poosje terug had ze dit ook toen ze terugkwam van het kdv na een zonnige dag. En daar gebruiken ze ook Zwitsal. :think:
Dus ik ga vanmiddag ook een ander soort zonnebrand gebruiken…
Nou hij kwam zaterdagochtend terug met papa van opa. Toen had hij wat bultjes op zijn wang, ik ging er van uit dat dit kwam door knuffelen met opa (snor, dus prikt en dat heeft hij vaker dan).
Daarna hem ingesmeerd en toen was alles nog rustig eigenlijk.
Meer eind middag, begin avond begon het extremer te worden. Zondagochtend zag ik hem en dacht ik ai.
Dus omdat ik dacht dat het van de zonnebrand kwam hem daarmee niet meer ingesmeerd. Tot op heden nog niet, dan zou het toch minder worden? :think:
HAP rond 12.00 uur gebeld wat hiermee te doen (omdat hij gewoon echt niet happy is!).
Nou ze dacht waarschijnlijk een zonne-allergie maar dan moest het toch eigenlijk wel minder worden nu (dat is niet zo, het gaat alleen maar verder).
Hij mag niet meer in de zon nu (uhm we hebben een redelijk grote tuin en kan hem niet binnen houden).
Ze vroeg of we mentholzalf hadden, ik zei al nee. Nou ze reageerde alsof ik een of andere slechte moeder was :?
Dus net maar effe snel die zalf gehaald bij de plus.
En meteen een petje met touwtje gekocht die hij dus hopelijk dan niet zo makkelijk af krijgt (hij vind petjes namelijk niks!)!
Dit alles in combi moet er voor zorgen dat het morgen echt minder is, zo niet afspraak maken bij de doc.
Ze vond het wel verstandig als hij niet naar de PSZ zou gaan hiermee :think:
Maar als het een allergie is maakt dat toch niet uit denk ik dan, dus waarom die opmerking?!
Dan denk ik weer aan andere dingen dan een allergie dus!
Maar ja ik hou hem morgen lekker thuis en kan ik hem vertroetelen :mrgreen:
Het konden ook de waterpokken zijn, maar dat geloof ik zelf niet echt. Bij me neefjes en nichtjes zag dat er heel anders uit namelijk :think:
En het zijn geen bultjes met vocht erin!
Of een andere vlekkenziekte zei ze al.
Dus kortom: beter niet de HAP kunnen bellen, want voelde me er alleen maar verdomd slecht door op een gegeven moment!
En tja mijn gedachten gaan gewoon nog steeds uit naar een allergie en niet een of andere vlekkenziekte zoals ze dat noemde…,
Dit zijn geen waterpokken hoor meis.
En wat balen dat je je er alleen maar rotter door voelt dat je de hap gebeld hebt.
Het advies om hem niet naar de psz te doen heeft meer te maken met het feit dat hij er zich niet lekker om voelt, en mocht het eczeem zijn, te voorkomend dat er misschien vuil bij komt ofzo?
Kan me anders niet indenken waarom ze dat zeggen.
Heb je calendulanzalf in huis toevallig? Dit wil ook nog wel eens erg goed helpen bij zulk soort plekken.
En wel even proberen om binnen te houden. Ook niet in de schaduw, want ook daar zijn uv stralen.
Het is ff balen met dit weer, maar hopelijk is het gauw weer over!
overignes, mentholzalf kan jeniet in het gezichtje smeren!! hier oo problemen rond opeens allergie, al had zij het al eerder, wij dachten aan aarbeien, onze uk ziet er uit alsof ze door de brandnetels is gerold. We mogen overigens niet komen op de hap, maar hebben omdat het nu al een hele dag duurde claritinesiroop gekregen, Ze wil hetnit drinken, maar door haar eigen drinken heen, is het vaak rond 10 uur binnen.
overignes vanaag niet, en toen kwamen de plekken toch weer!
Sterkte ermee!! hier smeren we trouwens met talkpoeder
Het lijkt inderdaad op zonne-allergie.
Ik heb daar namelijk ook last van.
Bij mij verschijnt het op mijn borst en mijn armen. Heb hem dit jaar ook alweer te pakken. Is in 2008 voor het eerst op komen zetten, mijn zus heeft er ook last van, bij haar uit zich dat ook o.a. in het gezicht.
Waarom hij niet naar de psz zou kunnen is mij een raadsel eigenlijk.
Zelf doe ik er niks op omdat ik het aardig kan ‘handelen’ zeg maar, ik krab wat meer en dat is het.
Er zijn tabletjes voor (ook ter voorkoming van) en die ga ik voor mezelf een keer aanschaffen, het staat gewoon niet zo mooi.
Wat je er verder aan kan doen weet ik eigenlijk niet omdat ik me er verder nooit echt in verdiept heb.
Mentholgel kan maar zou ik inderdaad ook niet op het gezicht doen. Zou dan eerder cardiflor nemen.
Mijn kinderen hebben ook wel eens vlekken gehad rond de mond. Bleek later van Bepaalde mayonaise geweest te zijn. Frietjes met frietsaus en lekker geknoeid rond de mond.
misschien een tip om na te kijken of dta het kan zijn
Denzel heeft zonneallergie en als je met zonnebrand ga smeren wortd het juist erger bij hem. Hij krijgt van de huisarts pilletjes tegen de zonnenallergie.
Als Denzel het heeft zegt ie dat het voelt of ze mesjes erin steken en de huid is opgezwollen.
Denk toch even nara de huisarts.
@Jarreau wrote:
Mijn kinderen hebben ook wel eens vlekken gehad rond de mond. Bleek later van Bepaalde mayonaise geweest te zijn. Frietjes met frietsaus en lekker geknoeid rond de mond.
misschien een tip om na te kijken of dta het kan zijn
dat heeft me neefje indd ook! Maar dat is dit niet, dat herken ik wel
Uhm de HAP had me juist aangeraden mentholzalf in het gezicht te smeren?!
Dus ik toen straks indd een heel klein beetje op zijn wangetjes gesmeerd (echt heel minimaal) en hij keek me aan alsof ik naalden over zijn wangen heen aan het rollen was
Not done dus, hij moest er bijna van huilen…,
Ik heb calendula druppels voor in water (ivm zijn wratjes).
Dus dat is ook goed? Of zelfs beter dan neem ik aan?
Oh zijn hele rug zit nu trouwens ook onder, dus bel morgen zo wie zo de dok even.
En heb hem vanmiddag binnen gelaten (onder dwang, ah gussie) maar wordt toch nog erger allemaal.
Ik zou dan denken dat het dan niet zou verergeren maar ja, ik geloof nog in een wonder denk ik :roll:
zou weer de hap bellen! Ik moest ook bellen als het verergerde, en dat deed het, gebeld, en een siroop gekregen om de allergie tegen te gaan. Sinds ze die heeft is het weggetrokken en nog niet weer gezein. Ik heb voor zeven dagen gekregen, maar stop volgende week half in de week, zodat ik nog na me eigen ha kan als het zich weer voordoet.
cin. als het erger wordt zou ik gewoon even bellen.
zonneallergie of allergische reactie op iets anders hoort minder te worden.
misschien vermoede de hap een bepaalde kinderziekte waar wij nog niet aan gedacht hebben…
Nee dan moest ik morgen maar mijn eigen huisarts bellen, ze vond het volgens mij al vreemd dat ik hiervoor belde :shifty:
Morgen moesten we verder bekijken van hoe en wat, ondanks als het vandaag erger zou worden :silenced: