misschien dat het helpt als je levi in een lauw bad zet met bv balneum…
idd daar dacht ik ook nog aan. Dit tip kreeg ik ook al van onze eigen ha. Gloeien de plekken ook dan?
Nee gloeien niet, in ieder geval niet voor ons voelbaar dan!
Hij gaat nu lekker naar bed, hij is zo enorm moe en jengelig.
Stein heeft dat soort vlekken altijd als ik hem insmeer met zonnebrandcreme. Blijkt hij allergisch reacties op te hebben.
Dit had mijn zoontje ook toen het ineens warm begon te worden. Het zat langs het randje van zijn luier, op zijn voeten en tussen zijn tenen, ook een paar op zijn vingers. Ik ben naar de drogist gegaan en heb een homeopatisch middel Carniflor meegekregen, tegen eczeem en huidirritaties. Het werd gelijk een stuk rustiger.
Is al een hoop geschreven…wat mij opvalt is dat het in zijn gezicht zit (en rug lees ik, heeft hij zonder shirt buiten gelopen dan? Anders zou het niet op zijn rug kunnen komen). Ik durf niet direct zonne allergie te zeggen…maar het kan.
Ik heb nu voor het eerst sinds jaren weer flinke blazen en bulten,maar niets in mijn gezicht…ook nooit gehad ook.
Wel hals,nek,rug,armen,handen,voeten…sommige jaren slaat het in als een bom…(ligt misschien aan de manier van opbouw van zon-uren, ben nu heel fanatiek buiten geweest).
Wat ik me wel herinner is dat ik ooit op Gran Canaria van het een op andere moment uitbrak…grote blaren…kreeg daar van iemand pure Aloe Vera (droogt als een laagje op je huid op) en was er zo vanaf…
Heb hier nooit meer iets gevonden wat net zo fijn aanvoelt…VSM doet wel iets,maar minder snel. Aloe Vera heb ik niet echt serious meer naar gezocht…
Wat meestal wel zo is,is dat als je eenmaal flink onder de bulten heb gezeten,dat je er later in de zomer minder last van hoeft te hebben…
Het blijft natuurlijk altijd uitkijken…
Gelukkig wordt het nu even wat koeler,maar met een long-sleeve en petje op (eventueel met sunblock erbij) kan hij denk ik best wel eventjes buiten komen…mijn kids kan ik ook niet binnen houden,dus zal er zelf ook steeds doorheen moeten…veel speelplekjes in de schaduw vinden…
Heel veel succes en sterkte! Wat het ook is.
Nee hij heeft met shirt aan buiten gelopen. Ja laatst heeft hij wel een keer buiten zijn shirt uitgetrokken omdat hij met water aan het spelen was, maar dat was vrijdag of zo.
Op de rug begint nu pas echt te komen, zagen we afgelopen nacht al in zijn nek en nu dus zijn rug.
Heb zelf ook gegoogled op zonne-allergie en heel veel begint juist wel op armen en benen. En dat heeft hij juist (nog) niet :think:
Armen begint een heel klein beetje te komen, maar niet zo erg als zijn gezicht, hals en rug nu.
Hij heeft zelfs wel op blote voeten buiten gelopen (hier achterom) maar daar is ook niks te bekennen.
Zijn oortjes zien er ook enorm rood en opgezet uit…,
Morgen toch efkes dok bellen, dadelijk is het iets anders en we hebben hier een beeb dus wil toch wel het zekere voor het onzekere!
Ook voor Levi natuurlijk.
Ik denk nu nog sterker aan geen allergie…zeker als nu de bulten pas op zijn rug verschijnen…misschien wel EEN allergie,maar niet van de zon…
Ik zou er zeker nog even op nabellen…
Mag natuurlijk niet alleen vanuit mezelf praten,maar zo specifiek in het gezicht en wangen heb ik het eigenlijk nog nooit gezien…ook niet bij anderen.
Ja van google word ik ook niet wijzer.
Dan kom ik bijna continue uit bij de 5/6de ziekte, maar dat lijkt me ook weer niet.
Och ja toch fijn dat er dokters bestaan haha!
galbulten dan? of zien die er anders uit? onze ha zei datonze uk galbulten had maar die vind iker echt anders uitzien dat wat juul had
dat weet ik niet, weet niet echt precies hoe galbulten eruit zien.
We wachten de dok wel af, ook al is het wel zonne-allergie dan weten we dat tenminste!
en Levi heeft de 5de ziekte…uitzieken dus!
Niet blijven smeren met zonnebrand oid, want die kan een deel van t probleem zijn.
Hier ook met de handen in het haar.
Mijn zoon is zo enorm allergisch voor alles.
Hij kon prima tegen nivea (alle ellend is begonnen met zwitsal trouwens), maar sinds ie vorige week met een B merk is ingesmeerd, kan ie ook geen nivea meer verdragen.
Ik baal zo, want mn knulletje stond vannacht echt op zn kop van ellende. Zo sneu.
Ik moet ff 11 uur afwachten, dan kan ik de ha bellen voor nog meer allergie testen (hij is ook nogal gevoelig op zn luchtwegen en is daar eerder ook op getest, maar hij krijgt overal ook uitslag van tot grote blaren aantoe). Ik wil nu wel een compleet plaatje en kijken wat we eraan kunnen doen, want het hele jaar aan de puffers, pillen en antihystaminica is geen doen. Kind houdt geen tand in zn mond. Er moet toch een middel zijn tegen het geheel, hoop ik tenminste.
Minni. Ah gussie wat zielig zeg! Dikke knuff voor hem :hug:
Nou ja Levi is dus nergens allergisch voor, is alleen maar ziek (de 5de ziekte). Dus moet hij gewoon uitzieken, besmetbare periode is wel al voorbij dus ben benieuwd of hij andere kids van de familie heeft besmet!
En de kleine man Yari hier, heeft last van een beetje diarree. Volgens de dok kon dit dus ook een reactie zijn daarop, maar zolang hij gewoon zijn melk dronk en een niet al te kleine baby was, kon het weinig kwaad.
Mooi zo!
Hier wel een mysterie opgelost, vooral rondom Levi en zijn gedrag de laatste week.
Ik maar denken dat hij gewoon even vervelend was :oops:
Fijn dat je weet wat het is!
Beterschap! :hug:
Thanx!
Ach gossie…veel beterschap! Fijn dat je het nu toch weet…ik had n.a.v. je verhaal heel veel moeite met de diagnose allergie (geloofde het gewoon niet)…zo zie je maar hoe kort ze door de bocht kunnen gaan…
Veel sterkte!
Ja indd, dat vond ik dus ook al!