Zonder mama geen trek? Pag 3 Update :)

Ik heb geloof ik een heel eigenwijs meisje op de wereld gezet :shifty: . We zijn keurig na een aantal weken bv gaan oefenen met flesjes afgekolfde melk. Het was even zoeken, maar uiteindelijk bleek ze alleen de Difrax fles te pakken. Dus met regelmaat flesjes geoefend, zowel mijn partner als ik zelf (met verse afgekolfde melk, maar ook wat bevroren geweest was enz). Ze dronk niet veel per keer, zo’n 80 a 100cc maar ze drónk.

Sinds ik ben gaan werken weigert ze ineens de fles van papa :shock: … Maar dan ook écht. Steeds kwam ik dan tussen de middag thuis om te voeden en dan dronk ze zich vol tot ik klaar was met werken. Ik weet dat ik het recht heb om dit zo te doen, maar het hele kolven/voeden is echt een issue en ik heb daar al heel erg veel stress van :cry: … en als ik ga voeden ben ik incl reistijd een uur van mijn werk (kdv) en dat kan eigenlijk niet echt, en doe ik ook liever niet als het anders zou kunnen

Vandaag was ik dat niet van plan, en heeft ze tussen 6u 's ochtends en 17u 's middags 1x 80cc gedronken (pas om 15uur!!!)… En toen ik thuis kwam om 17u heb ik haar wakker gemaakt om te drinken. Daarna kwam ze om 20u en nu ligt ze gewoon weer tevreden in de box :o

Ook zijn we erachter dat ze dus nu van papa de fles weigerde toen ik er was, maar toen ze me hoorde praten en mij zag, toen dronk ze wél!

Maar wat ik mij nu afvraag: hoe lang mag/kan ze zonder voeding tot het ongezond of wat dan ook voor haar is? En is het niet raar dat ze het amper inhaalt?

Het lijkt net of haar honger uitgezet wordt als ik er niet ben, en weer aan gaat als ik er wél weer ben. Ze is ook zonder voeding overdag tevreden. eind van de middag wordt ze wel mopperig, maar ze gaat niet huilen/krijsen… :eh:

EDIT ze groeit trouwens goed (zie http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4478643#4478643 :inlove: ) en luiers zijn ook goed…

Misschien gaat ze het nu vannacht inhalen wat ze niet gedronken heeft overdag? Dus dat ze haar schema omgooit?

En is het misschien een idee om je stem op te nemen, zodat je man jouw stem kan afspelen als hij haar de fles moet geven?

Weet natuurlijk niet hoe lang dat pakt voordat je meisje door heeft dat je er niet echt bent :think:

Ja ik denk wel dat we het moeten gaan proberen, stem opnemen… maar ja of ze dat zal pikken :think: Tot nu toe heeft ze ook in de nachten niet ingehaald. Vorige week dronk ze 's avonds wel iets meer maar dat heeft ze ook wel eens als ik wel gevoed heb overdag…

@Affie wrote:

Ja ik denk wel dat we het moeten gaan proberen, stem opnemen… maar ja of ze dat zal pikken :think:

:think: of bellen als 't voedertijd ( :wink: ) is? Dan hoef je ook niet weg van je werk, en die paar minuutjes dat zij de fles drinkt…

Durf verder niet te zeggen hoe lang zo’n kleintje zonder melk mag/kan… lastig wel hoor!!

Zal morgen eens bellen naar het cb. Sinds kort heb ik daar zowaar een nieuwe goede wijkverpleegkundige, helemaal into bv enzo en volgens mij weet zij best veel.

Buiten het feit of het niet goed voor haar zou zijn, zo’n tijd zonder voeding voelt het als mama gewoon niet goed. Ze is wel tevreden, maar ik word er wel een beetje verdrietig van. Het “klopt” gewoon niet. En al die voeding die al is weggegooid omdat het verwarmd was en niet werd opgedronken :silenced: :frowning:

is hier niemand van LLL oid die dit weet?

Volgens mij, maar dat kan ik mis hebben :wink: , is het rekensommetje: 2x gewicht in kilo’s =aantal uren zonder voeding :wink:

Veel mensen zeggen dat je vooral bij flesweigeraars moet blijven doorgaan met aanbieden van de fles en niet de borst omdat ze uiteindelijk wel gaan drinken als ze ECHT trek hebben :? Ik ben daar zelf ook nooit zo van :shifty: en kan me helemaal voorstellen dat het niet lekker voor je voelt.

Bellen kun je idd even proberen en anders misschien een foto van je of een kort filmpje op de pc laten zien :think: Of de melk kouder/warmer maken… Ik weet niet hoe open jij tegenover kv bent, maar mijn jongens hebben na 5,5md kv (op het kdv) gekregen en dat dronken ze wél uit de fles :roll: hoorde iemand anders ook zeggen dat haar kind wel bv uit tuitbeker dronk, maar niet uit de fles, het is ook nooit goed he :lol:

Zowel Jasper als Robin hebben overigens ook dagen op 100-150ml geleefd als ze op het kdv waren. Tot ze 6md waren, was’t iedere keer weer raak :roll: Nu Robin bijvoeding mag, gaat het stukken beter met hem, maar nog steeds drinkt ie 's nachts wel een keer of 2 :shifty: schade van overdag inhalen denk ik :wink:

Overigens is het goed om te weten dat flesweigeren niets te maken heeft met wel/niet oefenen, de meeste (eigenwijze) kindjes gaan door een fase waarin ze de fles in eens niet accepteren. :-*

Ik wilden net zo’n soort gelijk topic openen hier, al drinkt Nynke eigenlijk helemaal slecht uit de fles, ook als ik hem geef of er bij ben.

Gisteren bij mijn ouders dronk ze maar 60 op de hele dag, in 3x.

Toen ik thuis kwam, heeft ze het weer in gehaald volgens mij,

maar het is idd niet echt leuk zo :?

Ik denk dat ik maar pap ga halen die met bv mengt, misschien dat ze dat wel wil?

Ik weet niet hoe oud je meisje is, anders zou je dat ook nog kunnen proberen?

Verder lees ik even mee :angel:

Ik zie nu dat je meisje nog wat jong is voor pap misschien!

Idd Alyt de komende 3 maanden krijgt ze sowieso alleen bv. Kv of bijvoeding wil ik niet… :slight_smile:

Nee, je hebt gelijk hoor, hebben we hier ook niet gedaan!

Ik had alleen tijdens mijn eerste post niet gezien hoe oud je dochter is!

Zou het misschien ook werken als je man een gedragen shirt oid van jou bij haar neerlegt tijdens het voeden?

Zodat ze je ruikt?

@alyt wrote:

Zou het misschien ook werken als je man een gedragen shirt oid van jou bij haar neerlegt tijdens het voeden?

Zodat ze je ruikt?

Al geprobeerd, aan de fles ligt het ook niet, ze wil 'm bijv ook niet als ze in de wipper zit of wat dan ook… gewoon eigenwijs :roll:

Hier precies hetzelfde probleem gehad. In de weken voordat ik ging werken weleens geoefend en ging het redelijk. Echt veel heeft ze toen nooit uit een flesje gedronken (max zo’n 80cc gekolfde melk) maar was wel tevreden daarna. In de dagen voordat ik weer moest werken ging het slechter, ze begon echt te weigeren. Werd ook helemaal hysterisch als mijn man of ik bleven proberen (dat hebben we dus ook niet lang gedaan). Het middagje oefenen op het kinderdagverblijf ging ook niet. Ze had honger en wilde echt niet drinken. Toen ben ik haar live gaan voeden uiteraard. Mijn eerste werkdag (maandag) was een “papadag”. Druppelsgewijs heeft hij er wat melk in gekregen en was ze ook redelijk tevreden de hele dag (maar in cc’s had ze nauwelijks wat binnengekregen). Ondertussen hadden we al verschillende merken flesjes en speentjes geprobeerd (o.a. Avent,Medela, TommeeTippee). Ik las op diverse sites dat kinderen best een werkdag zonder voeding kunnen (en dan daarna alles inhalen bij mama) maar dat wilde ik haar en het kinderdagverblijf niet aandoen. Na wat gegoogle op internet vond ik de breastflow fles. Die heb ik toen ook maar besteld en dat bleek een uitkomst. Die pakte ze vrijwel meteen. Vandaag toevallig weer de gewone Avent geprobeerd op het kdv en dat gaat nu na 6 weken breastflow ook prima. Succes!

Groet Majel

:think: en anders gewoon uit een bekertje? Arbër weigert ook de fles, hij heeft in totaal nog geen 30cc uit een fles gedronken :roll:

Toen we met 4 maanden (door omstandigheden wat te vroeg, ik weet het…) met rijstebloempap begonnen, gaven we dat met een lepeltje, maar dat ging meneer te langzaam :roll: dus overgegoten in een bekertje en dat accepteerde ie meteen :dance:

:hug: kan me wel voorstellen dat 't niet lekker voelt als je weet dat je meisje overdag niets wil drinken… hoop dat je snel een oplossing vindt!

Een bekertje werkte bij ons inderdaad ook! Was ik helemaal vergeten.

(voor het kdv iets te tijdrovend maar voor thuis redelijk te doen)

Bekertje wil ze ook niet… En 1 dagje zonder drinken zal gerust kunnen, maar ik werk sowieso 2 dagen achtereen… :frowning: bij ha enz krijg ik geen duidelijk antwoord op wanneer het ongezond is voor haar enzo :shifty:

Nou hier ben ik weer eens… zonder mama geen trek… dat klopt niet meer want ze heeft wel degelijk trek. Ze eet alles, fruit, groente, brood, maar zonder borst is ze niet tevreden en de fles, die drinkt ze nog steeds niet.

Morgen wordt ze 7 maanden, en ik voed met liefde en zéker nog maanden, maar ik word er zó verdrietig en gefrustreerd van dat IK altijd degene ben die moet voeden. En niet eens dat ik per se wil stappen ofzo, maar ik heb ook 2 a 3x per week vergadering, waardoor ik haar niet naar bed kan brengen en hub dus met een meisje zit wat (nog) niet kan slapen…

Daarbij gaat ze vanaf oktober naar een kdv en ja, het is 200m van mijn werk, en ja, ik kan haar gewoon zelf voeden. Maar ik weet ook dat hoe ouder ze wordt, ze meer zal beseffen dat mama tussendoor komt en gaat en ddat zal ze naar mate ze ouder wordt ook niet leuk gaan vinden natuurlijk. Daarbij stopt met 9 maanden mn kolfrecht, en ondanks dat dat pas over 2 maanden is zie ik zoveel beren op de weg :cry:

Nog iemand tips, succesverhalen of whatever? Moet ik weer een dag mijn kind frustreren door “gewoon” weg te gaan en haar zonder voeding te laten zitten? Mijn gevoel is daar zo tegen, maar tegelijkertijd: misschien is dat nodig?

Help! :frowning:

In de praktijk blijkt vaak dat kinderen die geen fles willen, dit inhalen zodra je weer thuis bent. Dus bereid je dan voor op een kindje wat als je thuis bent heel dicht bij je wil zijn en drinken wil.

Ook stabiliseert je melkproductie zo rond de 9 maanden, dus ook al drinkt ze iets minder regelmatig, een directe teruggang in de melkproductie hoeft dan niet te gebeuren!

Hoe gaat het verder met je meisje? Is ze alert, groeit ze goed?

@blue_fairy wrote:

In de praktijk blijkt vaak dat kinderen die geen fles willen, dit inhalen zodra je weer thuis bent. Dus bereid je dan voor op een kindje wat als je thuis bent heel dicht bij je wil zijn en drinken wil.

Ook stabiliseert je melkproductie zo rond de 9 maanden, dus ook al drinkt ze iets minder regelmatig, een directe teruggang in de melkproductie hoeft dan niet te gebeuren!

Hoe gaat het verder met je meisje? Is ze alert, groeit ze goed?

Ze is heel alert, groeit super goed… das allemaal geen probleem. Op dit moment voed ik haar ook gewoon op werkdagen 2x. Ik ga 1x naar huis om te voeden en hub brengt haar 1x. Maar ik ga vanaf oktober 3 dagen werken waarvan ze dan 1 dag naar het kdv gaat.

Ik weet dat ze het wel zal inhalen, maar ze is dan dus wel de hele dag ontevreden en dat breekt mijn hart. Dat wil ik niet! Want je kan haar bij wijze van spreken eten blíjven geven en ze eet… maar ze heeft de borst (soort zuigbehoefte?) echt nodig om tevreden te zijn :roll: :frowning:

En daarbij voel ik me heel lastig, dat Nika afhankelijk is van mij wb eten op het kdv. Ik zou het zo fijn vinden als ze daar helemaal haar eigen ding heeft…