Hai,
Ik ben gister al wat kleding aan het uitzoeken geweest, nou hebben we heeeel veel kleertjes en rompers, maar vooral korte mouwen rompers (toen eind feb bevallen, mooi voorjaar gehad én een dochter die het heel snel te warm bleek te hebben).
Nu uitgerekend voor eind oktober, we gaan nu dus écht de winter in daar we er vorige keer uit kwamen.
Maat 50/56 heb ik wel wat lange mouwen maar vooral korte mouwen rompers, maat 62 (hartje winter dus) is echt korte mouwen en spaghetti rompers…
Wat zouden jullie doen?
Gebruiken? Of toch lange mouwen rompers kopen? :think:
:-*
Gebruiken en pas las je straks in de winter denkt ‘he ik mis rompers met lange mouwen’ dan rompers met lange mouwen kopen
Mijn dochters zijn ook van die warme types, hebben ze van papa. Daar heb ik ook rompers met lange mouwen voor maar dat vind ik schattig staan met een t-shirt met korte mouwen eroverheen. Maar andersom, korte mouwen rompers met lange mouwen shirts kan natuurlijk net zo goed!
Eigenlijk heb ik amper lange mouwen rompers gebruikt. De oudste is van januari, maar ik vind het vaak niet zo mooi zitten onder shirtjes en onhandig, dan schuiven die mouwen omhoog als je een shirtje aan doet. Ik gebruikte ze alleen voor onder een shirt met korte mouwen als het fris was.
De jongste is van juni en heeft nog nooit een romper met lange mouwen aan gehad, die doe ik eigenlijk altijd met spaghetti bandjes aan. Die zie je tenminste niet zo goed als ze een keer een shirtje zonder mouwen aan heeft.
Hier eigenlijk alleen rompers met korte mouwen gebruikt. Lange mouwen wil niet met een truitje erover en het lijkt mij ook veel te warm. Rompers met lange mouwen gebruikte ik alleen als er een shirtje of blousje met korte mouwen overheen kwam. Onze meid is van begin maart.
Ik heb het allemaal in huis en in huis gehad, maar als je al wat hebt zou ik niks bij kopen nu. Het is zo bijgekocht als je tekort komt.
Dat vind ik ook, dit gebruiken en anders is er altijd wel een winkel open waar rompers te koop zijn. :thumbup:
Ik zou ze ook gewoon gebruiken. Maar mocht je ze missen kun je ze alsnog kopen.
Mijn meiden hadden in de winter wel altijd lange mouwen aan, vond dat fijner.
Mijn ventje is van 12 februari en ik heb een paar lange mouw gehad, maar ook alleen met een t-shirtje of blouse erover heen, maar niet nog met een shirtje met lange mouw erover, krijg dat maar eens aan :think:
Het meeste met korte mouw en dan een truitje.
Ik heb bij alle 3 amper rompers met lange mouwen gebruikt.
Vond het een ramp om er nog iets overheen aan te krijgen met een lange romper.
Ik zou dus lekker de rompers met korte mouwen gebruiken.
Ik had een hekel aan lange mouwen rompertjes, de mouwen waren te lang of te smal. Ik heb dus altijd alleen korte mouwen of mouwloze rompertjes gehad en mijn kids zijn in oktober en februari geboren.
Waar ik ze wel eens voor gebruikte was met heel warm weer als pyama.
Verder nooit. Vind ze totaal niet handig.
hier bij nummer 2, 3 en 4 veel meer lange mouwen rompers gebruikt als bij de oudste.
Omdat ze anders uitkwamen in de seizoenen en ik nog van die leuke t shirtjes had liggen, die anders ongebruikt bleven liggen… romper lange mouw en t shirtje er over :thumbup: .
Maar als je ze nu niet hebt zou ik gewoon beginnen met wat je hebt en ze zijn zo bijgekocht hoor… of te vragen als kraamcadeautje.
Haha, en ik zweerde juist bij lange mouwen rompers!! Zowel bij mijn november als aprilkindje veel gebruikt. Is toch nét wat warmer onder een blouse of longsleeve als je niet direct een dikke trui aan wilt trekken. Ook leuk onder korte mouwen shirtjes. Of zoals eerder genoemd voor 's nachts… Je kan gewoon net wat meer varieren ivm warm en koud.
En ik had totaal geen probleem om het over elkaar aan te trekken hoor… misschien net even iets meer prutsen, maar ging op zich altijd prima.
Ik heb november kindje en heb volop lange mouw rompers gebruikt. S was een koukleum de eerste maanden en heb toen ook strenge winter gehad.
Maar ik zou ze niet op voorhand al kopen maar de situatie afwachten, voor hetzelfde geld krijgen we een hele zachte winter.
Nou zelfs dan vind ik het onder een longsleeve wel een must (en dan koop ik dus wollen rompers die nog ietsje warmer zijn als katoen) hoor! Korte mouwen romper met een longsleeve droeg mijn knul afgelopen weken pas coor het eerst en hij is geen koukleum. Mijn koukleumkindjes droegen met weer als vandaag nog een rompertje met mouwen (en dan niks erover)
Als het heel erg koud was deed ik zelfs 2 rompers over elkaar 1 lange mouw en 1 korte mouw
Dus gewoon bewaren gerbuiken en kijken of je nog meer nodig hebt als je kindje er straks is
Hier veel gebruikt lange mouwen rompers, maar vooral om er een t shirtje of een blousje over heen te doen. Met truitjes zat het niet leuk, kwamen de mouwen er onderuit of schoven steeds omhoog.
voor Steven hebben we ze in de zomer veel gebruikt maar dat was tegen het krabben.
Ik gebruik ze ook alleen om korte shirts erover te doen in de winter. In huis is t bij ons ook 's winters 20 graden dus kleed ze helemaal niet in dikke truien aan ,heb uiteraard wel een lekkere warme winterjas voor als ze naar buiten gaan. Hier hebben ze t ook altijd warm genoeg. Trek alleen dikkere kleding aan als we naar kennis gaan waar t altijd vrij koud in huis is.
Zou als ik jou was ook gewoon ff kijken hoe je baby t doet, zoals al gezegd, t is zo bij gekocht.
sluit me bij de rest aan, pas tzt halen als je het ECHT mist. hier gebruik ik ze onder korte shirtjes, blousjes, enz. in een slaapzak zonder pyama. Maar echt missen doe ik ze niet.
Wat een verhelderende reacties, bedankt allemaal :thumbup:
Ik dacht echt dat de korte mouwen een no-go zouden zijn maar inderdaad wát een gepriegel met de lange mouwen onder de lange mouwen.
Hier is het ook altijd warm in huis in de winter (stook standaard tot 21/22 graden)
Ik ga het dus lekker proberen met de stapels die ik heb liggen en dat komt vast helemaal goed :thumbup: zo niet, dan zijn ze inderdaad zo gekocht