Zoe voor het eerst naar de basisschool

Zoe heeft de hele zomervakantie gevraagd wanneer ze nu eindelijk een naar de basisschool mocht.

Van mij mocht ze nog wel een jaartje bij me blijven, maar ja kleine meisjes worden groot.



Gisteren was het dan zo ver, dag vrij genomen van mijn werk, samen met hubbie Zoe naar school brengen. Binnen 5 minuten zei Zoe al: “mam ga maar naar huis en kom me straks maar weer halen.” :o

Dus hubbie en ik weer naar huis.

Tussen de middag Zoe weer gehaald, school is bij ons om de hoek, ze vertelde dat ze van alles hadden gedaan en dat ze al een vriendje had, waar ze de hele ochtend mee gespeeld had.

s’Middags weer naar school. Weer met Jordy gespeeld in de zandbak vertelde ze.

Ik dacht die zal wel moe zijn, maar nee hoor ze ging nog buiten spelen met het buurjongentje. Volgens mij kwam het gewoon door de opwinding van de hele dag, want ze sliep pas om half 10.



Vanochtend weer naar school, even vrolijk als gisteren dus nog geen last van slaap te kort. Ze is nu thuis ligt nog even lekker op de bank tv te kijken, en we gaan na het plaatsen van dit berichtje weer naar school.



Zoe vind het helemaal super op school.Maar mama had nog wel een jaartje willen wachten.

Dat is leuk om te horen dat Zoe het zo leuk vindt.

Mijn oudste zoon vond het ook gelijk erg leuk, wilde eigenlijk na de oefenochtendjes niet eens meer naar de peuterspeelzaal maar gewoon naar de basisschool. Hij is wel doodop op de vrije woensdagmiddag, waarschijnlijk hebben ze die niet voor niets vrij ;)!

fijn dat ze het zo geweldig vond !!!

goed te horen zeg

Zoe ligt nu ook lekker op ons bed te slapen, ze was helemaal uit geput.

Ze vond het wel stom waarom ze vanmiddag niet naar school mocht. :eh:



Oh even de mijn mobieltje op nemen… :mrgreen:



Zoe krijgt het zwaar deze week, wordt net gebeld dat ze vrijdag haar eerste zwemles krijgt. :o :o :o

ze word gelijk in het ritme gegooid dus hahah

kan me voorstellen dat ze uitgeput is !!

maar wel fijn dat ze het zo leuk vind !!!

Zoe was vrijdag helemaal op :slight_smile: :slight_smile:

Ze vond de zwemles wel een beetje eng, maar de zwemjuf zei dat het heel goed gedaan had.

We zouden het nog wel even een paar weken aan kijken, omdat Zoe pas 4 is. Meestal beginnen ze bij ons pas rond hun 5de jaar. :oops: :oops:

Maar als het goed blijft gaan mag ze gewoon blijven. :lol: :lol:

Dus we wachten de volgende week maar af :pray: :pray:

jan is ook met 4 begonnen met zwemles.

de eerste weken school waren voor hem ook heftig.

hij had de vrijdag dan vrij, en dat was echt een pauzedag; uitslapen, eerst voor de tv hangen en pas smiddags weer wat doen

Nee Zoe moet op vrijdag gewoon naar school de hele dag, ik vind het wel heel lang voor die kleintjes.

Ze heeft voor de vakantie ook niet mogen proef draaien.

Maar ik heb al overleg gehad met de juf, en ik denk dat ik haar lekker thuis hou op de vrijdagmiddag. :?:

Ze kreeg afgelopen vrijdag bijna geen hap door haar keel met eten van de slaap. :angel:

Het was echt paar happen naar binnen krijgen bij haar en om half 7 lag ze al op bed. :?

Maar ja we kijken het nog maar even aan denk ik. :think:

Op onze basisschool heeft de onderbouw 1x per 2 weken een vrije vrijdag, ook lekker hoor.



Grappig dat ze het stom vond dat ze woensdagmiddag niet mocht. Mijn zoon wilde de eerste tijd liever 's middags thuis blijven. Dan zat ie net lekker te spelen na het eten (we wonen vlakbij dus er blijft veel tijd over van de 5 kwartier pauze) en dan moest ie weer naar school.

Wij wonen ook om de hoek van school, maar als we gegeten hebben staat Zoe alweer te trappelen of ze alsjeblieft dankjewel weer naar school mag. Dus gelukkig is het zo en niet het omgekeerde. :wink:



Ik wist alleen afgelopen vrijdag niet wat ik nu moest gaan doen, s’ochtends is altijd ons knutselochtend geweest en s’middags gingen we lekker met z’n 2tjes naar de markt.



Ik zal daar echt aan moeten wennen.

Hoi hoi,

Ook Donney is nu naar de basisschool en ook van mij hoefde dat nog niet,maar hij vind het echt helemaal geweldig!!!Hij is alleen helemaal versleten en heel snel boos en driftig het is ook niet niks gelijk iedere dag naar school!!!En idd kleine mensjes worden heel snel groot!!!

Urs :wink:

jan was ook de eerste weken snel boos en snel huilen.

daarna werd hij weer zichzelf.

alhoewel,… zichzelf,… hij is best wel verandert eigenlijk.

positief hoor, dat wel, maar gewoon ineens zo,… groot !

Nou jullie het zeggen, Zoe wordt ook heel erg snel boos.

En heel erg drammerig.

herkenning haha

wel lastig, maar ik heb er bewust niet te veel aandacht aan besteed.

er word ineens zoooveel van ze gevraagd/verwacht; stilzitten, meedoen,…

Dat is waar, ik doe ook af en toe net of ik d’r niet hoor of zie.

Maar dat is wel lastig hoor.

Voorheen kon ze ook uren alleen spelen, nu moeten we als het aan haar ligt bij elke scheet die ze laat bij haar zijn.

Ik weet nou niet of dat komt omdat ze nu naar school gaat, of omdat er een broertje/zusje bij komt. Maar eigenlijk doet ze dit pas sinds ze naar school gaat.

Maar voor de rest is ze wel heel lief hoor :inlove:



Vanmiddag heb ik d’r lekker mee genomen naar de verloskundige, en hoefde ze niet naar school. Moest daar om half 2 zijn, hebben daarna met z’n tweetjes leuke dingen gedaan. Het was weer even als van ouds.

ik had ook momenten van grrrrr

ik zei dan steeds ook heel duidelijk wat er ging gebeuren van ik ga eerst aardappels schillen en daarna gaan we samen wat doen.

zo was voor hem duidelijk van nu moet ik even alleen en straks hefet mama tijd.



ik heb toen ook wat speelgoed op zijn kamer gezet, zodat hij wel even boven wilde spelen.

had hij toch rust en was even alleen

Klinkt heel herkenbaar. Mijn oudste zoon was de eerste weken dat ie naar school ging ook niet te spreken (mijn moeder had het al voorspeld). We zijn toen een tijdje heel streng geweest, hij moest leren luisteren en nu gaat het wel weer. Hij is alleen nu in de ‘waarom’-periode. Bij alles wat we hem vragen, vraagt ie eerst waarom i.p.v. het gelijk te doen, zucht…

Haha :lol: :lol:



Zoe zit nu op haar slaapkamer te spelen (eindelijk weer even alleen). :-*

Ze is de liedjes van de basisschool aan het zingen. :angel: :angel:

Toch best wel mooi, hoe groot ons “kleine” meisje wordt. :inlove:



Vanaf het begin dat wij Zoe vertelhebben dat Zoe een zusje/broertje krijgt, is zij er van overtuigt dat het een zusje wordt.

Ze zegt ook letterlijk dat ze geen broertje hoeft.



Nu zit ze net al die liedjes te zingen, en dan zingt ze dat ze een broertje wil. :eh: :think: :think: :eh:

Nou breekt toch echt mijn klomp :!: :!: (en ik heb helemaal geen klomp)

hahahah

heerlijk he, even rust.

kun je even op adem komen en genieten van een leuk moment !!

even geen strijd.

maarre als het nu toch een broertje word,… :think:

Over 4 weken (als ik 20 weken zwanger ben) dan krijg ik mijn tweede echo, en dan hopen we te zien wat het wordt. Voor hubbie en mij maakt het niks uit, maar voor haar wil ik het gewoon weten. :slight_smile: :slight_smile:



Als het dan een toch een broertje wordt, dan kunnen we haar hier alvast op voorbereiden. :expressionless: :expressionless:



Ik ben nu ook heel vaak aan het vertellen dat broertjes ook leuk zijn. :mrgreen:



Van de week vertelde ze aan mijn moeder dat een broertje ook wel goed is, maar met niet zoveel overtuiging hoor. :think: :think:



Haal ook express boeken bij de bibliotheek die gaan over een kindje krijgen en niet over het krijgen van een zusje. :wink: :wink:



Toen ik 28 jaar geleden geboren werd, zei mijn jongste broer ook tegen mijn moeder: "Als het een zusje is gooi je het maar in de vuilniszak. :twisted:

Toen ik eenmaal geboren was mocht ik toch wel blijven van hem, want ik lag zo lief te slapen. :inlove:



So it runs in the family :lol: :lol: :lol: