fijn dat het beter met je gaat huggie :thumbup: :hug:
@Huggie wrote:
@vuurvosje wrote:Hier nog iemand die behoorlijk is afgevallen tijdens de zwangerschap.
Van Jesse was ik na de bevalling 15 kilo lichter dan voor de zwangerschap :shock:
Ik werd doodziek van het gebraak, ben zelfs bijna opgenomen geweest.
En dat terwijl het zoooo makkelijk te verhelpen is met een zetpilletje…
Ik zou gewoon die zetpillen eisen Huggie, jij hoeft niet doodziek te zijn omdat je huisarts een *** is.
Verder kan je bij de apotheek zonder recept rehydratiepoeder halen, hier zit extra suiker en zouten in en weert de misselijkheid ook een beetje.
Dit meng je met water zodat je in ieder geval niet uitdroogt.
Heel veel sterkte vrouwke :hug:
Inmiddels ben ik al een tijd van de zetpillen af hoor :thumbup: Soms als ik extreem overgeef dan neem ik er nog eentje maar verder niet.
De misselijkheid en het overgeven is hier aardig onder controle inmiddels maar dat mag ook wel met ruim 27 weken :mrgreen:
Ben je nu ook misselijk?
Sorry Huggie, ik zag pas na mijn post dat het een oud topic is, had het ook niet helemaal gelezen :oops:
Last van plaatsvervangende woede denk ik :mrgreen:
Nu heb ik van misselijkheid nauwelijks last, ik heb geloof ik twee keer overgegeven dus niet echt noemenswaardig.
Huggie naar van de nierpijn en de misselijkheid. Wel super fijn dat jullie kindje goed groeit. Sterkte met alles :hug:
Zo he dat zijn echt ernstige klachten. Ik ging naar dit onderwerp omdat ik sinds een week misselijk ben, niet voortdurend maar telkens als ik opsta enzo. Ik ben vooral benieuwd of er dames zijn die misschien er iets op gevonden hebben. Ik ben zelf sowieso al gevoelig voor bepaalde dingen, zoals champignons en avocado etc. Maar nu heb ik continu het gevoel vol te zitten, moet steeds boeren, en sta steeds op het punt over te moeten geven. En natuurlijk moe, zo moe dat ik alleen maar wil liggen. Heb me vandaag voor het eerst ziek gemeld, maar met name omdat het vandaag niet ongelegen is en omdat ik even op krachten wil komen. Zodat ik morgen waarschijnlijk gewoon de week kan afsluiten.
Dadelijk ga ik stracciatella maken, dat is Italiaanse bouillon met fijn gesneden spinazie en ei er door geroerd. Ik ben benieuwd of ik daar misschien wat energie door krijg, zijn er nog meer huis en tuin middeltjes die misselijkheid tegengaan bij zwangerschap ?
Verder heb ik het gevoel dat liggen en rustig aan doen het soms erger maken, en dat ik nodig moet wandelen ofzo. Iemand nog tips ?
En veel sterkte voor Huggie, wat een nachtmerrie, hoop dat alles goed is met haar.
@Duska wrote:
Zo he dat zijn echt ernstige klachten. Ik ging naar dit onderwerp omdat ik sinds een week misselijk ben, niet voortdurend maar telkens als ik opsta enzo. Ik ben vooral benieuwd of er dames zijn die misschien er iets op gevonden hebben. Ik ben zelf sowieso al gevoelig voor bepaalde dingen, zoals champignons en avocado etc. Maar nu heb ik continu het gevoel vol te zitten, moet steeds boeren, en sta steeds op het punt over te moeten geven. En natuurlijk moe, zo moe dat ik alleen maar wil liggen. Heb me vandaag voor het eerst ziek gemeld, maar met name omdat het vandaag niet ongelegen is en omdat ik even op krachten wil komen. Zodat ik morgen waarschijnlijk gewoon de week kan afsluiten.
Dadelijk ga ik stracciatella maken, dat is Italiaanse bouillon met fijn gesneden spinazie en ei er door geroerd. Ik ben benieuwd of ik daar misschien wat energie door krijg, zijn er nog meer huis en tuin middeltjes die misselijkheid tegengaan bij zwangerschap ?
Verder heb ik het gevoel dat liggen en rustig aan doen het soms erger maken, en dat ik nodig moet wandelen ofzo. Iemand nog tips ?
En veel sterkte voor Huggie, wat een nachtmerrie, hoop dat alles goed is met haar.
Vervelend!
Ik heb tot week 20 echt plat gelegen op bed, dat is het enige wat hielp, een wandeling naar de douche was mij al teveel.
Geen tips tegen de misselijkheid, niks hielp bij mij in ieder geval…
Bij mij hielp ook niets tijdens de eerste zwangerschap (en pillen heb ik toen niet geprobeerd). Ik heb ook heel lang (tot ca. week 18.) alleen maar plat gelegen en naar het toilet was i.d.d. ook al te veel. Elke dag leek wel een week te duren. Zo naar.
Bij deze zwangerschap gaat het gelukkig iets beter met de misselijkheid, maar is nog wel zwaar. Wat soms helpt is af en toe cola drinken (geen light nemen), dropjes of snoepjes (pepermunt schijnt ook te helpen, maar geen idee of dat ook zo is). Van gemberthee (zou ook moeten helpen) werd ik alleen maar misselijker. Het enige wat bij mij echt hielp tegen het vele overgeven bij deze zwangerschap waren pillen (Postafene, lijkt op Emesafene), alleen daar ben ik inmiddels mee gestopt. Maar wondermiddeltjes ben ik nog niet tegen gekomen helaas.
Huggie hoe gaat het nu met je?
Op dit verhaal na http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=83698&highlight= goed hoor
De misselijkheid is wel een stúk minder!