zitten nu op 5 voedingen maar nu A.R of Omneo??

Kay is nu 9 weken en is echt een boedha een hongerige baby hij blijft om de 3 uur komen voor een voeding en drinkt dan 100 tot 150 cc nutrilon 1 standaard. Overdag vind ik dat nog niet zo´n probleem. S´avonds hebben we Forte geprobeerd in de hoop dat hij doorslaapt. maar dit werkt niet als ik hem rond 22.30 23.00 uur de laatse fles geef blijft hij om de 3 a 4 uur komen voor de fles.



Nu wil ik proberen een schepje rijstebloem in de laatste fles te doen en kijken of hij dan wel door wil slapen. Het breekt me namenlijk behoorlijk op die gebroken nachten en mijn dochter word ook steeds wakker s´nachts en het hele huis is dan dus wakker.



Rijstebloem is eigenlijk pas vanaf 4 maanden maar vroeg me af of hier meer mensen zijn die het al gaven voor de 4 maanden en jullie ervaring hiermee??? Andere tips zijn ook welkom!!!

Ik vind het nog wel heel jong om rijstebloem te geven, je zou het misschien iets kunnen indikken met jhbpm.



Maar je mannetje is nog wel heel klein en het is eerder uitzondering dan regel dat ze met 9 weken doorslapen :hug:

Ik snap dat de nachten je gezin opbreken… maar ik ben bang dat het er wel een beetje bij hoort!



ik zou niet om de reden van doorslapen niet met rijstebloem starten op deze leeftijd

Rijstebloem of jbpm is geen garantie voor doorslapen helaas dus daar zou ik het niet voor doen.

Met 4 maanden gaf ik het al niet eens, het vult alleen, heeft geen enkele voedingswaarde en maakte hier het poepen lastiger.



Slaapt je kindje bij je op de kamer? Dat helpt wellicht zodat je dochter niet wakker wordt.

Maak van te voren alvast een flesje klaar wat je dan meteen op kan warmen, zo verkort je de tijd dat je bezig bent.

Iets anders weet ik helaas niet voor je :hug:

nee hoor geen rijste bloem geven!

En johannes broodpit meel is meer voor spugertjes.



Het is niet hele raar dat een kindje van die leeftijd nog niet doorslaapt, en wat versta je onder doorslapen?



Misschien kan je een vast avond ritueel maken? lekker massseren of in badje, en dan een flesje en naar bed. En als hij tussen door wakker word ook het zelfde doen steeds, flesje geven en weer neer leggen, zo weinig mogelijk licht etc. aan.



Forte helpt het doorslapen ook niet.



misschien kan jij bij jullie op de kamer slapen zodat niet iedereen wakker word?



Doorslapen komt vanzelf, op een gegeven moment gaat hij gewoon savonds langer tussen de flessen laten zitten.

en als je dus een duidelijk dag en nacht ritme hebt. Dus overdag in een lichte kamer slapen, en savonds in een donkere kamer. gaat het denk vanzelf!

Hij slaapt bij ons op de kamer en heeft ook een duidelijk dag en nacht ritme en ritueel.



Het is vaak zo dat hij rond 20.00 de fles leeg drinkt en dan in diepe slaap valt waardoor hij de fles van 23.00 niet meer leeg drinkt of een heel klein beetje drinkt en niet wakker te krijgen is waardoor hij dus s´nachts nog komt voor de voeding. Wij dachten als hij nu iets krijgt wat iets meer vult dat hij dan de nacht wel door komt.



Ik weet dat het erbij hoort dat baby´s niet door slapen op deze leeftijd maar alles komt op mijn schouders omdat mijn man lange dagen maakt en er dus niet uit gaat waardoor het mij op dit moment een beetje op breekt omdat ik op het moment echt oververmoeid ben…



Ik heb het cb ook al gebelt voor advies.

geef hem dan om20.00 de fles en laat hem lekker liggen tot hij weer komthier ook gedaan (bv)



was dan rond 20.00 voeding dan rond 01.30 4.30 7.30,

als ik hem rond 23.00 wakker maakte voor voeding ging hij daarna gewoon door met om de 3 uur.

en hij deed elf die nachtvoedingen overslaan!

miss een idee, en er zelf lekker op tijd in gaan!

Hier ook gedaan wat MegaMindy zegt. Wij hebben Keira altijd op verzoek gevoed. En zelfs toen wij begonnen met rijstebloem sliep ze niet gelijk door. Een kindje doet dit helaas zelf bepalen, hoe graag wij ook willen. Bij ons ging het van 24.00 en 06.00 die laatste steeds vroeger en die vroegste steeds later. Keira slaapt nu van 20.30 tot 07.30 dus ons hoor je echt niet klagen.



Met rijstebloem zijn wij wel vroeg begonnen en krijgt ze in de avond nog steeds van ons, maar die drinkt ze slecht op. Bij ons was het slecht drinken van de zelf gevraagd fles het teken dat die eraf ging.



Het is heel zwaar, want Keira heeft de eerste 7 weken amper geslapen en wij maar 2 tot 3 uur op een nacht, maar het komt echt goed.

ik zou hem niet meer wakker maken voor een fles.



l.illy krijgt om 8 uur ongeveer de laatste fles en dan komt ze soms om 4 uur snachts weer en de andere keer om 7 uur.

wij geven trouwens flesvoeding op verzoek

Ik vind het ook wat jong. Bij mijn dochtertje ben ik met 3,5 mnd gestart ivm het slechte slapen 's nachts. Heeft eigenlijk niet eens geholpen…ik snap je gevoel hoor, maar ik zou er nog mee wachten tot ze in ieder geval 3 mnd is

Ik snap je gevoel dat je graag wat langer slaapt omdat je oververmoeid bent. Wat ik niet zou doen is rijstebloem toevoegen. Hier werkte dat bij de oudste trouwens niet eens.



Het idee van om 8 uur de fles geven en kijken hoe laat hij komt vind ik een goeie. Dan kun je zelf op tijd naar bed gaan en hopelijk wat langer achter elkaar slapen :hug:



Maar heeft hij echt zoveel honger of heeft hij gewoon een grote zuigebehoefte of zit hem iets dwars?

Ik vind je kindje nog erg jong om door te moeten slapen.

Mijn jongste sliep pas met 6 maanden door.

Mijn oudste met 5 weken.



Maar ik zou zeker niet met bijvoeding beginnen.

De meeste kindjes rond deze leeftijd slapen echt niet het klokje rond hoor, komt vanzelf wel.

Gebroken nachten zijn niet leuk, laat je man er ook eens uit gaan zodat jij eens lekker kunt doorslapen ofzo.

@ cees ja hij heeft echt honger want een speentje wil hij niet.



het cb belt vandaag terug even kijken wat zij adviseren maar rijstebloem word hem niet!



Mijn man gaat er echt niet uit hoor hij vind dat mijn taak want ik zit nog thuis en hij werkt :twisted:



Gister heeft hij om 7.30 de fles gehad niet helemaal leeg zo´n 130 cc en om 20.30 nog eens 90 cc en toen kwam hij om 1 uur toen dronk hij 170cc en om 5.30 weer toen dronk hij 100 cc.



lastig hoor… Overdag komt hij om de 3 a 4 uur en drinkt hij 150 cc per keer. Heb ook al geprobeerd de fles op te hogen maar hij drinkt echt niet meer… En forte doet eigenlijk ook niks hier.

Fijn van je man :liar:

Als je toch aan geeft dat je het even niet trekt dan kan hij er toch wel eens uit gaan, als is het maar voor 1 nacht ?

En dat de weekenden ofzo van hem zijn ?



Mijn man en ik deden altijd om de beurt, hij een dag ik een dag.

Behalve de week als hij om 5 uur zijn bed uit moest.

Mijn dochter sliep pas bij 10 wkn door! Dus even doorbijten :wink:

Het heeft echt niks met ‘‘weinig’’ voeding te maken.

Mijn man gaat er iedere dag om 05.30 uit, maar deed gewoon een nachtvoeding… Samen een kind, samen het plezier en samen de ellende.



Ben benieuwd wat het CB zegt… En het blijft, sommige kinderen slapen na 3 dagen door, anderen pas na een jaar…

Hij zit ook nog op 6 voedingen terwijl dit er 5 moeten zijn… geen idee hoe ik er 1 af krijg??

Clairtje, ik liet het Kaya en nu ook Lilly zelf regelen.Alsze makkelijk eenfles leegdrinken dan kun jenog wel eens de fles wat groter maken zodat ze wat langer op ee fles teren maar zolang ze de fles niet leeg drinken is het moeilijk.

Lilly heeft nu zelf haar eigen ritme bepaald ze komt rond 06.30, 10.30, 14.30,18.00 en 20.00. Soms een uur eerder of later.



en als ze smorgens eerder voor een fles komt dan zit ze ook op 6 flessen ipv 5 ik maak me daar nooit zo druk om.



Ik vind het eerder belangrijk hoeveel voeding ze krijgen, dus of ze genoeg krijgen, en of ze dat nu in 5 of 6 keer drinkt maakt toch niets uit.



Als mijn man vroeg moet werken gaat zijn wekker om 04.45 dan doe ik de eerste voeding zelf maar mocht ze om 2 uur snachts voor een speentje komen dan druk ik hem er ook wel eens uit hoor. Meestal regelen we dat we allebei een dag in de week kunnen uitslapen en dat is heerlijk! En ik loop wel vaker snachts maar dat is omdat ik het eerste kikje hoor en hij half in coma ligt :mrgreen:

@Clairtje27 wrote:

Kay is nu 9 weken en is echt een boedha een hongerige baby hij blijft om de 3 uur komen voor een voeding en drinkt dan 100 tot 150 cc nutrilon 1 standaard. Overdag vind ik dat nog niet zo´n probleem. S´avonds hebben we Forte geprobeerd in de hoop dat hij doorslaapt. maar dit werkt niet als ik hem rond 22.30 23.00 uur de laatse fles geef blijft hij om de 3 a 4 uur komen voor de fles.




lees hier eigenlijk niks raars voor een baby van 9 weken :shifty: .

Komt om de 3 uur… komt 's nachts nog… klinkt als een baby eigenlijk.



Als ik met 4 kids inmiddels iets heb geleerd is dat doorslapen niet af te dwingen is. En geloof me… bij nummer 2 en 3 hebben we dat geprobeerd.

Die deden er namelijk 15 maanden over voor het kwartje viel :wink: .



Gezien je andere topic vraag ik me af of het gaat werken, maar ik zou idd proberen je man voor te stellen dat hij op vrijdag en zaterdag de nachten pakt… dan werkt hij de volgende dag ook niet (mits hij een ma-vr baan heeft dan).



Het argument ‘jij bent thuis en ik werk’ vind ik kul, maar dat ben ik en hier gelukkig een man die meehelpt, ook in de nachten (en ik geef bv, maar man heeft eigenlijk altijd de kids uit bed gehaald en weer terug gebracht als ze niet meer op onze kamer sliepen).



De pakken kv en het CB doen je graag geloven dat een baby op die leeftijd makkelijk zat met 6x per dag een sloot kv toe kan (lees net je voorgaande berichtje en zie dat het zelfs maar 5 flessen zijn)… maar sommige kinderen kunnen dat nou eenmaal niet, die drinken liever 8 of 9 keer per dag wat minder… en dat is eigenlijk logischer, ook ivm de hoogte van de bloedsuikers.

Onze oudste kreeg vanaf 7 weken de fles, maar dan wel op verzoek. Ik kon en kan niks met een ‘hij is nu groot/zwaar/oud genoeg dus hij moet maar met grotere flessen/ minder vaak toe’.

Er zijn weinig volwassenen die zich daar iets van aantrekken en 's avonds nog lekker wat snacken of een koekje bij de koffie oid nemen…



Ik zou je kind volgen en rond 8 uur die voeding en dan zelf maar om half 9 in bed gaan liggen.

Zou hij dan om 1 uur pas komen heb je toch een ruk van 4,5 uur te pakken :thumbup: .

@mamamarije wat bedoel je met of het gaat werken?



Ik heb ook geen illusies over het doorslapen alleen drinkt hij veel en zou het fijn zijn als hij s´nachts ook iets langer zou slapen…





denk dat ik er voortaan dus maar om 8 uur in lig :smiley: