zitten nu op 5 voedingen maar nu A.R of Omneo??

of het gaat werken om je man te vragen om de weekenden dan in elk geval voor zijn rekening te nemen.

Maar vragen staat vrij :thumbup: .

En het is misschien niet zo gezellig zo vroeg op bed… maar mijn ervaring met niet doorslapers is dat slaapgebrek sowieso niet voor zulke gezellige mensen zorgt en ja maar beter de slaap kan pakken die je pakken kan.

Overigens moet ik ook zeggen… je lijf went er ook aan (en als je dan eenmaal door kan slapen… man wat ben je dan brak de eerste dagen :mrgreen: ).

cb bureau heeft net gebelt vind ook dat hij nogal veel drinkt hij is aande zware kant namenlijk…

of starten met fantomalt schijnt hij ook meer van te verzadigen of overstappen op nutrilon A.R of Omneo omdat dat ook dikker is. hij spuugt soms ook best veel miss dat hij daardoor ook niet verzadigd.

Nou ja gaan we dat maar is proberen kijken of hij dan wel om de 4 uur komt.

Succes :thumbup: Ik hoop dat hij snel wat meer tijd tussen de voedingen laat. En dat je man snel doorheeft dat je samen voor een kind moet zorgen. Laat hem maar eens een weekje met 2 ukkies optrekken en jij van huis af :silenced:

AR is idd dikker, krijgt Keira hier ook… (Wel gemengd met standaard). Helpt ook erg tegen het spugen…

Heb je al eens forte geprobeerd? Dat is voor hongerige baby’s en heb evt iets meer voeding geven 180 ml ipv 150 ml?

sinds vrijdag slaapt Kay door ik doe 1 schepje fontamalt in de fles van 23.00 uur en meneer slaapt tot 7 uur heerlijk!!! Maar overdag blijft hij rommelen hij blijft om de 3 uur komen en drinkt dan 150 ik had gehoopt nu hij doorslaapt dat hij dan s´ochtends op 180 cc zit en dt het dan zou verschuiven naar de 4 uur, maar hij blijft op de 150 zitten.

@Dragon forte werkt niet want dan drinkt hij nog minder dan die 150cc en blijft hij ook nog om de 3 uur komen.

@Tigru ik denk dat ik ook die A.R ga proberen voor het spugen ik hoop dat hij dan meer verzadigt en dan wel om de 4 komt dan kan ik ook pas de voeding opvoeren denk ik.

sinds vrijdag slaapt Kay door ik doe 1 schepje fontamalt in de fles van 23.00 uur en meneer slaapt tot 7 uur heerlijk!!! Maar overdag blijft hij rommelen hij blijft om de 3 uur komen en drinkt dan 150 ik had gehoopt nu hij doorslaapt dat hij dan s´ochtends op 180 cc zit en dt het dan zou verschuiven naar de 4 uur, maar hij blijft op de 150 zitten.

@Dragon forte werkt niet want dan drinkt hij nog minder dan die 150cc en blijft hij ook nog om de 3 uur komen.

@Tigru ik denk dat ik ook die A.R ga proberen voor het spugen ik hoop dat hij dan meer verzadigt en dan wel om de 4 komt dan kan ik ook pas de voeding opvoeren denk ik.

Neem echt je geduld, het ene kind is het andere nu eenmaal niet. Hoop wel dat de AR helpt tegen het spugen. Als Kay nu last krijgt met zijn ontlasting (dat had Keira heel erg) dan kun je altijd standaard en AR “mengen”. CB is het hier niet mee eens, maar Keira doet het hier super op. Wel hetzelfde merk overigens.

Bedankt voor de tip Tigru! Kay zit snel verstopt dus dan kan ik het idd beter mengen met standaard. Ik hoop dat hij dan meer verzadigd door minder te sugen, dan zal hij vanzelf wel naar de 4 uur gaan. Word die A.R erg dik als hij afkoelt? Gebruik jij daar een andere speen voor? Ik gbruik difrax. want hij drinkt niet zo snel en ik weet uit ervaring dat nutriton snel heel dik word.

wat is fontamalt??

kan niks vinden op google?

het is fontomalt van nutricia. en geen fontamalt oeps typefoutje…

http://www.nutriciamedischevoeding.nl/oplossingen/productcatalogus/product/fantomalt/fantomalt

Kan niet echt iets op makenw at het doet ? is iets met extra calorieen ofzo

Ik doe het op aanraden van het cb. Werd er op google ook niet echt wijzer van. Maar het schijnt dat ze dan beter verzadigen volgens het cb. Hier werkt het want met 1 schepje in de laatste fles slaapt hij door sinds we ermee begonnen zijn. We mochten 1 a 2 schepjes gebruiken.

Maar feitelijk geef je je kindje dus meer calorieen? Hij was toch al aan de zware kant? Heel eerlijk vind ik het een baggeradvies van het cb… Puur vanwege het wel of niet doorslapen? Of zijn er andere redenen?

Inderdaad, heb even gekeken maar dit is voor mensen / kinderen die te weinig voedingsstoffen binnen krijgen. Is dus een geconcentreerde vorm van voeding, als je zoontje aan de zware kant is, zal hij hiervan alleen maar zwaarder worden. Wel fijn natuurlijk dat hij doorslaapt, maar misschien nog even vragen of dit nog invloed heeft op de overige flessen?

@ debke ik vond het in eerste instantie ook een beetje vreemd omdat het extra calorien zijn maar 1 schepje in de laatste voeding kon geen kwaad zei het cb. Hij zat nog op 7 voedingen en dat was echt teveel. Nu gaat hij langzaam naar 5 voedingen. Ik wil het ook niet blijven geven omdat ik eigenlijk wil overstappen op andere voeding ook vanwegen het spugen en denk dat hij daardoor ook niet verzadidigd zit alleen in dubio welke voeding. A.R weet ik niet of dat de juiste keuze is omdat hij snel verstopt en Omneo schijnt ook dikker te zijn.

Wat zouden jullie doen A.R of Omneo???

Hoeveel spuugt hij? Keira gooide enorm veel terug, maar ook moeite met poepen vandaar een combi van AR en Standaard. Omneo hier niet gebruikt. En als je wisselt, geef het minimaal 2 weken de tijd om hem te laten wennen, wonderen duren even…

@ tigru hij geeft soms heel veel terug en de andere keer geeft hij weinig terug maar blijft hij steeds spugen. Dan zouden we het dus gewoon moeten mengen met standaard voor de ontlasting? Wat word dan de verhouding 3 om 2 of 3 om 3? Word A.R erg dik? Heb ik dan een grotere speen nodig? Ik heb nu de small van difrax.

Ben eigelijk ook wel benieuwd naar ervaringen met Omneo en hongerige spugende baby´s? bij Evy werkte het super maar die had altijd moeite met ontlasting en krampjes dus gaven we het met een andere reden.

Nog meer ervaringen?? Zo kan ik makkelijker afwegen wat de juiste keuze is pfoe latig hoor het is echt even zoeken.

Jenna zit al een half jaar op de A.R. en raakt er ook makkelijk verstopt van. Zolang ik telken 5 a 10 cc meer water in haar fles doe, dan gaat het poepen goed. Nu ze ook begint aan fruit/groenten/driksap etc. heeft ze geen last meer van moeilijk poepen.

Ik zie duidelijk verschil tussen A.R. en standaard wat betreft het spugen.

Ze krijgt nu speen M van difrax, maar heeft ook gewoon uit de S speen gedronken dus dat verschilt echt per kindje.

Het wakker worden zou ook kunnen komen doordat de voeding terug omhoog komt en/of hij minder verzadigd is als hij veel heeft gespuugt.