Zit iedereen weer klaar voor de IQtest v BNN?

Ik wel :mrgreen:



Succes voor diegenen die meedoen :thumbup:

Ik zit er ook klaar voor :slight_smile:

Whahaha, die spreekwoorden…

En dan die reactie van manuela…

Als jij aan t zingen bent, verhaspel je dan wel eens wat? Manuela Kemp: Ja, teksten…

tja…



Die vragen hebben (logisch) wel een erg hoog BNN gehalte

Ja, briljant antwoord :wink:



Oh, rekenen…

Ja hoor, hier doen we mee.



Ben benieuwd of dat mijn iq echt naar beneden is gegaan na het krijgen van mijn derde kindje.



korte termijn geheugen is echt met de placenta mee weggegooid dus of het ook voor mijn iq geld zullen we dadelijk merken.

Pfff, ik ben er maar weer mee gestopt, ik kan me niet concentreren. ligt vast aan de zwangerschap :angel:

Ik doe 'm altijd later op internet. Op tv kan ik het niet hoor. Ze lezen die vraag voor terwijl de tijd al loopt en ik kan dus niet lezen of concentreren als iemand praat, waardoor ik zwaar geïrriteerd word als ik meteen mee doe. Ik heb de tv dus ook uit gezet, want ik wil de vragen & antwoorden nog niet weten :smiley:

Nou, het zit erop… Ben benieuwd :shifty:



Ik zit weer suf te doen, heb een paar keer het antwoord opgeschreven, ipv de bijbehorende letter. Gelukkig kwam ik daar dan net op tijd achter :wink:



Anagrammen was ik te moe voor. De grap met de cameraman doorzag ik, ik onthield zijn naam, shirt, kleur vd kabel, enz, just in case. Kwam inderdaad goed van pas :wink:



Op naar de antwoorden :shifty:

Ik dacht echt dat ik het ruk had gedaan, maar toch een IQ van 125!

Niet om me voor te schamen vind ik.

  1. Ik zit tegen de leeftijdsgrens, als ik eventjes ouder zou zijn, zou het opeens 137 zijn. Gekke sprong :wink:

    Nouja, ik ben tevreden, met mijn moeie hoofd :wink:

Slimme dames! Ik zit de laatste jaren tussen de 113 en 122 in… Het taal gedeelte ben ik het slechtste in meestal. Spreekwoorden enzo, dat is echt niet aan mij besteed. Rekenen en inzicht dan weer wel :slight_smile:

Op de site van BNN staat een andere scoretabel dan die ze net op tv lieten zien. Er staat een andere verdeling in leeftijden en dan ook met andere IQ scores. Welke is nu juist? Ik ben net uitgegaan van de tabel die ze net op tv lieten zien.

@Noekie wrote:

Slimme dames! Ik zit de laatste jaren tussen de 113 en 122 in… Het taal gedeelte ben ik het slechtste in meestal. Spreekwoorden enzo, dat is echt niet aan mij besteed. Rekenen en inzicht dan weer wel :slight_smile:




Ik was net het slechtst in het verhalend rekenen. Ruimtelijk inzicht en logica gaan me altijd het beste af.

Ik heb hem dit jaar gemist :frowning: Jammer, vind het altijd leuk om mee te doen.



Wie zaten er? En hoe deden ze het???

Volgens de tabel op de TV heb ik een score van 114. Hub heeft 112.

@Wijnanda wrote:

Op de site van BNN staat een andere scoretabel dan die ze net op tv lieten zien. Er staat een andere verdeling in leeftijden en dan ook met andere IQ scores. Welke is nu juist? Ik ben net uitgegaan van de tabel die ze net op tv lieten zien.




zal niet de eerste keer zijn dat er iets mis is met die tabellen…

121 volgens de TV en 125 volgens de site :angel:

als de laatste klopt is het een fractie slechter dan vorig jaar (ach, leeftijd he :angel: :wink: )

Je kunt hem op internet nog doen hoor :slight_smile:



Shary-an had een IQ van 81 :shock:

@Wijnanda wrote:

Op de site van BNN staat een andere scoretabel dan die ze net op tv lieten zien. Er staat een andere verdeling in leeftijden en dan ook met andere IQ scores. Welke is nu juist? Ik ben net uitgegaan van de tabel die ze net op tv lieten zien.




Nouja, wat dom… In die tabel kom ik op 134 uit. Ik vind de sprongen te groot tussen de leeftijdsgroepen. Het ene jaar val je nog in groep 1, het volgende jaar opeens in de tweede groep voor 15 lange jaren :wink: Als je bijv elke 5 jaar verspringt, is het beter (maar ingewikkelder af te lezen :wink: )