Zit iedereen weer klaar voor de IQtest v BNN?

Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan en ik ben gewoon heeeel gemiddeld met 110 :mrgreen:

@Noekie wrote:

Je kunt hem op internet nog doen hoor :slight_smile:



Shary-an had een IQ van 81 :shock:




Bonny is nog steeds “record-houdster” dus :mrgreen:

@Noekie wrote:

Shary-an had een IQ van 81 :shock:


Had ze die bril weer niet op zeker?

Ik had 111.

Vond hem wel moeilijker dan vorig jaar of ligt het aan mij :think: :slight_smile:

Ik had 12 fouten kwam uit op IQ van 127, twee jaar geleden had ik 128. Ik vond het rekenen hier en daar wel lastig en zowel daarbij als bij ruimtelijk 4 fouten, maar had alle logische vragen goed, 2 fouten bij taal en 2 fouten bij geheugen. Mijn man heeft helaas niet meegedaan.

Van die camaraman dacht ik al dat het in scene gezet was, vond het wel opvallend dat de presentator 2 x de naam Vincent heeft genoemd :wink:

Ik heb ook meegedaan. In het begin ging het best goed maar bij de laatste reeksen had ik de meeste fouten en kwam op 119 uit. Ben er ook niet slimmer op geworden sinds de bevallingen het wordt elk jaar minder!

@Niek! wrote:

@Wijnanda wrote:
Op de site van BNN staat een andere scoretabel dan die ze net op tv lieten zien. Er staat een andere verdeling in leeftijden en dan ook met andere IQ scores. Welke is nu juist? Ik ben net uitgegaan van de tabel die ze net op tv lieten zien.




Nouja, wat dom… In die tabel kom ik op 134 uit. Ik vind de sprongen te groot tussen de leeftijdsgroepen. Het ene jaar val je nog in groep 1, het volgende jaar opeens in de tweede groep voor 15 lange jaren :wink: Als je bijv elke 5 jaar verspringt, is het beter (maar ingewikkelder af te lezen :wink: )




Zou wel beter zijn ja, maar wordt veel te duur om te maken :angel:



Ik ben tot vraag 30 gekomen voor de concentratie opkwam. Met mijn punten daarvan zat ik op 77, dus omgerekend ergens in de 120 als ik op de rest van de test net zo had gescoord.

ik had score 95 en ben der trots op

Ik heb er niet aan mee gedaan…vraag mij altijd af hoe betrouwbaar de score is als je het via de t.v. doet.

Nou ik heb m online gedaan en vond het maar een rare test.

Bij sommige vragen was de tijd echt te kort, was ik net klaar met het lezen van het hele verhaal en dan was de tijd al voorbij.

Ik doe al een aantal jaren de IQ test van BNN en zit altijd rond de 125, nu had ik 75, omdat ik dus heel wat vragen niet heb ingevuld vanwege de tijd, andere jaren heb ik dat nooit gehad.



Vonden jullie de tijd ook zo kort? En is de test online hetzelfde als die op tv was?

ik vond die vragen met dat plattegrond wel zo raar… bij een echte test vind ik de vragen enzo toch beter en leuker dan deze vragen.



ik zit toch al rond de 100 en 95 gewoon normaal :slight_smile: niks bijzonder…

ach, zo’n IQtest is toch totaal onbetrouwbaar. Als je die vragen een beetje oefent, met name het rekenen, ruimtelijk inzicht enzo, dan scoor je opeens veel hoger.

Ik vond hem wel echt supersimpel dit jaar. Rekenen is echt niet mijn sterkste kant maar ik vond het echt heel simpel. Ruimtelijk inzicht had ik vorige jaren echt moeite mee, nu helemaal niet.

Internet kapte er mee bij vraag 49… Pffffff En dan kan je dus opnieuw beginnen, ja doeii!! Maar ik heb ontzettend veel fouten gemaakt, rare vragen allemaal, ik denk dat ik er sowieso erg slecht uit was gekomen!!



Hele berg blokjes tellen in 3 seconden? Uhhhh. En die taalvragen op het begin… De helft van de woorden nog nooit van gehoord… Nee dit was niet mijn test.

Ik heb hem net op internet gedaan… 123. Kun je ook zien welke vragen er fout waren?



Ik vond hem niet echt heel moeilijk. Een aantal sommen heb ik gegokt en na de eerste keer blokjes tellen haakte ik af met tellen. En een getallenreeks kon ik echt niet ontrafelen. En die supermarkt ken ik nu ook uit mijn hoofd :mrgreen:



En de vraag over “hoe heette de bodybuildster” … ik kon me helemaal geen bodybuildster herinneren :think:

Ik heb hem dus maar half half kunnen maken door een klein spokend dametje.

Wel af gemaakt met als resultaat 87 :oops:



Alle voorgaande jaren ben ik van 112 tot aan 118 gekomen, steeds een beetje hoger, dus ga er maar vanuit dat het ergens in het midden zit.



Of is dat een heel slap excuus? :mrgreen: