Zit er ff doorheen !! ( muziekoverlast ) upd pag 4

@romata wrote:



Ik heb de politie inmiddels denk ik wel een stuk of 8 x gebeld.

2 x hebben ze een briefje bij hem in de brievenbus gedaan en is hij op het bureau geweest, en 1 x hebben ze hem echt aangesproken op zijn muziek. Hebben ze de muziek ook gehoord.

Ik had ook gezegt tegen hun van jullie zien dat niets helpt wanneer gaan jullie verdere stappen ondernemen, maar dat kunnen ze ook niet vertellen :doh:

Hier is het ook voornamelijk de bas die we horen, trilt gewoon door heel je huis heen en je voelt het gewoon in je eigen lijf trillen.

Maar na hoelange tijd heeft hij dan een boete gekregen, want aangezien wij toch al een stuk of 8 x hebben gebelt ben ik toch wel benieuwd wanneer ze nu andere stappen gaan ondernemen.

En indd wat je zegt de pesterijen ik heb daar dus echt geen zin in, want hij zet nu al express de muziek harder als wij thuis komen, en ook als we aan de deur zijn geweest gaat hij een tikkeltje harder.

Ook als wij de muziek weer eens horen, dan staan wij weer op ontploffen dus is dan ook niet echt lekker hier. Hoofdpijn heb ik vandaag alweer heel de dag van al de spanning van het verkopen van je huis.



Wel fijn dat jullie een nieuw huis hebben toegewezen hopelijk wonen jullie daar straks wel fijn.

Als wij straks verhuizen moeten we vast en zeker ook meer gaan betalen, het vervelende ook we hebben een jaar verbouwd,alles is nieuw en ook alles naar onze smaak. En dan kunnen we weer opnieuw beginnen word hier echt zo verdrietig van :cry:

Maar ja ook wij hebben het er wel voor over om lekker rustig te kunnen wonen.




:hug: :hug: Wij hebben echt -en dat meen ik serieus- ondertussen wel meer dan 100 meldingen staan. Van die meldingen is er denk ik maar een keer of 4 overlast geconstateerd. De politie komt gewoon altijd te laat. En ik begrijp dat ze eerst naar belangrijkere dingen gaan (aanrijding met letsel etc.) maar voor mij is prettig wonen ook heel belangrijk. Er zijn gewoon door de wijkagent afspraken met hem gemaakt. Die heeft gezegd dat als het nog eens geconstateerd werd hij een boete van 90 euro kreeg en de keer erop weer. De keer erna zou zijn spul in beslag genomen worden. Hij dacht kennelijk dat het toch niet zo gebeuren want daarna is het dus maar 1 keer geconsteerd (dankzij een zeer snelle wijkagent die binnen 10 minuten na onze melding hier binnen stond omdat hij toch in de buurt was). Die keer heeft hij een bekeuring gehad en toen is het een tijd goed gegaan. Alleen toen kregen we dus pesterijen en ging de muziek hard genoeg aan om je eraan te irriteren maar niet hard genoeg om de politie voor te kunnen bellen.



Dat we wilden verhuizen wisten we al wel heel snel alleen hadden wij ook al veel geld in dit huis gestoken en dat is wel balen. Maar ik wil niet dat mijn dochter straks de dupe ervan wordt en niet normaal buiten kan spelen zonder dat ze geterroriseerd wordt. Het is nu al zo vaak uit de hand gelopen dat ik in staat ben ze wat aan te doen als ze maar scheef naar mijn dochter wijzen :evil: Dus ik ben erg blij dat we nu toch de kans krijgen weg te gaan (al heeft de verhuurder 2 jaar lang geroepen dat ze niets voor ons konden betekenen).



Ik hoop dat de wijkagent wat voor jullie kan betekenen. Sterkte ermee. Ik kan me voorstellen dat je het spuugzat bent :hug:

Priscilla volgens mij heb jij honger zeg! Allochtoon mag niet eens gebruikt worden, Volgens mij staat het toch gewoon in het woordenboek als normaal Nederlands woord hoor! Als het Nederlanders waren geweest, Had het net zo erg en irritant geweest ! :wall: :wall: :wall: :wall:

@Priscilla wrote:

@Bagheera wrote:




Priscilla: die buren van ons waren Nederlanders, ga je nu ook zo uit je plaat tegen mij omdat ik ook de herkomst bekend maak? Of is het hele voorval voor ons nu ineens niet erg omdat het om Nederlanders gaat?

Mogen Nederlanders elkaar wel terroriseren dan?



Omdat je toch zo graag wilt schreeuwen: ik ging niet uit mijn plaat. Ik heb er moeite mee dat er gegeneraliseerd wordt. En als ik rustig aangeef dat ik een opmerking vervelend en storend vind, mag dat volgens mij.

En het voorbeeld wat jij geeft is totaal anders. Het gaat niet om de herkomst van mensen, het gaat erom dat er gesproken wordt over allochtonen in het algemeen. Als het woord allochtonen door Romata vervangen was door jonge moeders (en dat ze dus bang was, omdat jonge moeder altijd mensen molesteren), had iedereen erover heen gevallen.


Ze schrijft niet dat allochtonen altijd mensen molesteren, maar dat de buurjongen gedreigd heeft dattie zijn vrienden erop af zou sturen. Je moet wel goed lezen als je dan zo uit je pan gaat.
Maargoed, ik zal het stukje quoten en er andere woorden voor in de plaats zetten, zoals jij het wilt.


@romata wrote:

Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel Alochtonen, en als hij al begint te roepen als ik dit mijn vrienden vertel blabla, dan dit en dat.


@romata wrote:

Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel zwangere moeders, en als hij al begint te roepen als ik dit mijn vriendinnen vertel blabla, dan dit en dat.


nee daar haal ik niet uit dat ALLE zwangere moeders anderen altijd molesteren...

@romata wrote:

Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel Tuinkabouters :wink: , en als hij al begint te roepen als ik dit mijn vrienden vertel blabla, dan dit en dat.


Nee, ook daaruit maak ik niet op dat ALLE Tuinkabouters anderen altijd molesteren...

Het enigste wat ik er uit opmaak is dat hij Romata bedreigd heeft dat als ze nog een keer de wouten belt, dattie dan wel eens eventjes zijn vriendjes erbij haalt. En aangezien ze ziet dat er veel allochtonen bij hem thuis komen, mag je daaruit toch wel concluderen dat hij die mensen als vriendjes ziet.

En dat HIJ zelf dus die allochtone vriendjes op Romata af zou sturen als hij in die andere buurt had gewoond.
Maar ik maak hieruit echt niet op dat Romata zegt dat alle allochtonen iedereen in elkaar slaan hoor, sorry.

Ik vind het heel erg ver gezocht.

:lol: :lol:

Zo zou ik het ook uitgelegd hebben…



Maar goed,



we drijven af, het ging dus om overlast…

Oh wat kan ik me goed inleven in jullie verhaal!

Ook wij hebben ons huis te koop staan door geluids overlast van de buren, 3 kinderen hebben ze die niet normaal kunnen praten, maar alleen kunnen schreeuwen en een piep hond die als de buren weg gaan de hele dag blaft… je word zooooo moe van geluidsoverlast…

Knuf voor jou!

Wat ik in dit hele verhaal alleen niet snap is dat alleen jullie er last van hebben. Bij geluidsoverlast en dan helemaal in een gehorige flat kan toch iedereen dat horen?



Wij hebben buren op de hoek van de straat (5 woningen verderop) en als die de muziek hard aanzetten heeft dus de hele straat er last van. Of zie ik het nu verkeerd? Als meer mensen last zouden hebben sta je in elk geval ook wat sterker.

Jeetje wat een toestand.

Maar mischien is het dan maar beter dat je weg gaat als er ook zoveel mensen in elkaar gemept worden dan zou ik mijn kind daar niet willen groot brengen.

De geluidsoverlast was voor mij geen reden geweest ik zou me niet zo laten weg jagen :?



En mischien ben ik ook wel een zeur maar ben het eens met Priscilla.Gewoon het woordje vrienden was genoeg geweest.Als het nederlanders waren geweest had je ook niet gezegt dat er veel hollanders over de vloer komen :think:



In elk geval sucses met de verkoop en dat je nu een veilige plek weer krijgt voor je gezin.

@Coba wrote:

Wat ik in dit hele verhaal alleen niet snap is dat alleen jullie er last van hebben. Bij geluidsoverlast en dan helemaal in een gehorige flat kan toch iedereen dat horen?



Wij hebben buren op de hoek van de straat (5 woningen verderop) en als die de muziek hard aanzetten heeft dus de hele straat er last van. Of zie ik het nu verkeerd? Als meer mensen last zouden hebben sta je in elk geval ook wat sterker.






Hier ook een gehorige flat. Degene die onder ons woont, Hebben wij ook als ENIGE last van.Omdat er veder niemand aan haar grenst ja het trappenhuis. :think: :think:

Goh het moet wel heel erg zijn dat jullie het huis te koop gaan zetten, omdat hij zo treitert… :hug:



Heeft hij ook een koophuis, of heeft hij nog huur? Bij huur zou je zijn huurbaas aan kunnen spreken.

En hebben jullie geen vereniging van eigenaren?



Bij ons is het zo, bij meerdere waarschuwingen, volgt er een boete. Bijv op zondag mag er bij ons in het complex niet geklust worden. Tenminste, het mag, maar zonder overlast.

Iedereen houdt zich gelukkig netjes aan de regels, maar bij klachten, gaan we naar de voorzitter en bespreekt hij het met de bewoner. (of eerst naar de bewoner zelf, maar als het niet zou lukken naar de voorzitter 8) )



Tijdens vergaderingen worden dit soort ergernissen ook als volwassenen besproken.

@Coba wrote:

Wat ik in dit hele verhaal alleen niet snap is dat alleen jullie er last van hebben. Bij geluidsoverlast en dan helemaal in een gehorige flat kan toch iedereen dat horen?



Wij hebben buren op de hoek van de straat (5 woningen verderop) en als die de muziek hard aanzetten heeft dus de hele straat er last van. Of zie ik het nu verkeerd? Als meer mensen last zouden hebben sta je in elk geval ook wat sterker.




Nee hoor dat hoeft dus niet. Bij ons is het zo dat als de buurjongen zijn muziek weer eens takkehard heeft staan en hij heeft zijn raam dicht dat het geluid eigenlijk op de één of andere manier alleen onze kant op komt. Zijn kamer grenst aan onze kant vanhet huis en de buren aan de andere kant van hun horen het dus minder hard. Zelfs bij hun beneden hoor je het niet zo goed als bij ons in de huiskamer. Ligt waarschijnlijk aan de bouw van deze huizen. Maar zodra hij zijn raam open doet staat iedereen te klagen en dus houdt hij zijn ramen lekker dicht. Weinig klachten van andere buren dus :thumbdown:

Vanmiddag zijn ze dus geweest en hebben alles doorgenomen.

Er zijn foto’s gemaakt en na onze vakantie gaat alles in werking en krijgen we ook de borden.

Dus het is nu echt een feit :shifty: .

Vind het wel allemaal spannend maar heb er ook heel erg zin in.





We hebben nu een appartement ( starterswoning ) met 2 slaapkamers, en best een groot dakterras. Nu gaan we dus voor een woning op zoek met natuurlijk 3 slaapkamers en een tuin :).




En esmie ik heb ook altijd gezegt ik zal nooit me huis uitgaan voor iemand. Maar nu ik het zelf meemaak wil ik dolgraag eruit !

@esmie wrote:

Jeetje wat een toestand.

Maar mischien is het dan maar beter dat je weg gaat als er ook zoveel mensen in elkaar gemept worden dan zou ik mijn kind daar niet willen groot brengen.

De geluidsoverlast was voor mij geen reden geweest ik zou me niet zo laten weg jagen :?




Zeker nog nooit met constante geluidsoverlast te maken gehad. Wij zeiden dit in het begin (2 jaar geleden ook) maar reken maar dat je er langzaam knettergek wordt. Je hoort op een gegeven moment alles, je nekharen gaan bij het minste muziekje al overeind staan...

De overlast is hier 1 van de grootste redenen om te verhuizen. Eind van de maand zijn we weg. ..

@Ron wrote:

@esmie wrote:
Jeetje wat een toestand.

Maar mischien is het dan maar beter dat je weg gaat als er ook zoveel mensen in elkaar gemept worden dan zou ik mijn kind daar niet willen groot brengen.

De geluidsoverlast was voor mij geen reden geweest ik zou me niet zo laten weg jagen :?




Zeker nog nooit met constante geluidsoverlast te maken gehad. Wij zeiden dit in het begin (2 jaar geleden ook) maar reken maar dat je er langzaam knettergek wordt. Je hoort op een gegeven moment alles, je nekharen gaan bij het minste muziekje al overeind staan...

De overlast is hier 1 van de grootste redenen om te verhuizen. Eind van de maand zijn we weg. ..


Ja indd als we de muziek al horen zijn we beide zo chagerijnig kunnen niets hebben worden snel boos. We staan dan echt gewoon op ontploffen.
Slapen slecht van het piekeren, vlucht van huis zit het liefst buiten waar ik de muziek niet kan horen. En om dit zo elke dag te hebben is echt niet leuk !!!

@Bagheera wrote:





@romata wrote:


Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel Tuinkabouters :wink: , en als hij al begint te roepen als ik dit mijn vrienden vertel blabla, dan dit en dat.



JA :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: HIER moet ik dan toch even ingrijpen, omdat ik toevallig groene vingers heb, wil niet zeggen dat ik gegeneraliseerd mag worden, vind dat je nu wel alle kabouters over 1 kam scheert en daar heb IK dan weer moeite mee, ik ben best een lief kaboutertje :mrgreen: En wij krijgen al altijd de schuld van plotseling gedane klusjes enz, nou niet alle kabouters doen dat dus hè!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(sorry :oops: hoop dat jullie een beetje luchtige humor wel kunnen waarderen :wink: )

Hoe dan ook Romata, ik heb echt met jullie te doen en zoals jij jullie situatie beschrijft, krijg ik echt kippevel. Heel veel sterkte want dit is niet niks wat je hier allemaal schrijft! Dikke :hug: Hopelijk vinden jullie een nieuw paradijsje, zonder ellende!

:lol: :lol:

@romata wrote:

@Ron wrote:
@esmie wrote:
Jeetje wat een toestand.

Maar mischien is het dan maar beter dat je weg gaat als er ook zoveel mensen in elkaar gemept worden dan zou ik mijn kind daar niet willen groot brengen.

De geluidsoverlast was voor mij geen reden geweest ik zou me niet zo laten weg jagen :?




Zeker nog nooit met constante geluidsoverlast te maken gehad. Wij zeiden dit in het begin (2 jaar geleden ook) maar reken maar dat je er langzaam knettergek wordt. Je hoort op een gegeven moment alles, je nekharen gaan bij het minste muziekje al overeind staan...

De overlast is hier 1 van de grootste redenen om te verhuizen. Eind van de maand zijn we weg. ..


Ja indd als we de muziek al horen zijn we beide zo chagerijnig kunnen niets hebben worden snel boos. We staan dan echt gewoon op ontploffen.
Slapen slecht van het piekeren, vlucht van huis zit het liefst buiten waar ik de muziek niet kan horen. En om dit zo elke dag te hebben is echt niet leuk !!!


Ja idd Romata. Je wordt er chagrijnig van en je gaat het op elkaar af reageren. Bij mij was het ook op een gegeven moment zo dat als ik ergens anders was geweest ik gewoon echt chagrijnig werd als ik naar huis moest.

Ik hoop dat jullie snel voor een goede prijs jullie huis verkopen en er iets anders moois voor terug vinden.

@kaboutertje wrote:

@Bagheera wrote:




@romata wrote:


Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel Tuinkabouters :wink: , en als hij al begint te roepen als ik dit mijn vrienden vertel blabla, dan dit en dat.



JA :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: HIER moet ik dan toch even ingrijpen, omdat ik toevallig groene vingers heb, wil niet zeggen dat ik gegeneraliseerd mag worden, vind dat je nu wel alle kabouters over 1 kam scheert en daar heb IK dan weer moeite mee, ik ben best een lief kaboutertje :mrgreen: En wij krijgen al altijd de schuld van plotseling gedane klusjes enz, nou niet alle kabouters doen dat dus hè!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(sorry :oops: hoop dat jullie een beetje luchtige humor wel kunnen waarderen :wink: )

Hoe dan ook Romata, ik heb echt met jullie te doen en zoals jij jullie situatie beschrijft, krijg ik echt kippevel. Heel veel sterkte want dit is niet niks wat je hier allemaal schrijft! Dikke :hug: Hopelijk vinden jullie een nieuw paradijsje, zonder ellende!


Hahaha :lol: :lol:

Romata: Succes meid, een tuintje en een extra slaapkamer is ook wel heel erg fijn in het vooruitzicht!





@kaboutertje wrote:

@Bagheera wrote:




@romata wrote:


Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel Tuinkabouters :wink: , en als hij al begint te roepen als ik dit mijn vrienden vertel blabla, dan dit en dat.



JA :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: HIER moet ik dan toch even ingrijpen, omdat ik toevallig groene vingers heb, wil niet zeggen dat ik gegeneraliseerd mag worden, vind dat je nu wel alle kabouters over 1 kam scheert en daar heb IK dan weer moeite mee, ik ben best een lief kaboutertje :mrgreen: En wij krijgen al altijd de schuld van plotseling gedane klusjes enz, nou niet alle kabouters doen dat dus hè!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(sorry :oops: hoop dat jullie een beetje luchtige humor wel kunnen waarderen :wink: )



whahahahaha :mrgreen: :mrgreen:
Sorry hoor, ik zal Romata's woorden niet meer omdraaien... please forgive me :pray:
En bij deze stel ik mezelf dan ook niet aansprakelijk voor de geleden schade vanwege het onterecht benoemen van de afkomst van deze kleine mannetjes. :wink: :mrgreen:

@Bagheera wrote:

Romata: Succes meid, een tuintje en een extra slaapkamer is ook wel heel erg fijn in het vooruitzicht!





@kaboutertje wrote:
@Bagheera wrote:




@romata wrote:


Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel Tuinkabouters :wink: , en als hij al begint te roepen als ik dit mijn vrienden vertel blabla, dan dit en dat.



JA :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: :hand: HIER moet ik dan toch even ingrijpen, omdat ik toevallig groene vingers heb, wil niet zeggen dat ik gegeneraliseerd mag worden, vind dat je nu wel alle kabouters over 1 kam scheert en daar heb IK dan weer moeite mee, ik ben best een lief kaboutertje :mrgreen: En wij krijgen al altijd de schuld van plotseling gedane klusjes enz, nou niet alle kabouters doen dat dus hè!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(sorry :oops: hoop dat jullie een beetje luchtige humor wel kunnen waarderen :wink: )



whahahahaha :mrgreen: :mrgreen:
Sorry hoor, ik zal Romata's woorden niet meer omdraaien... please forgive me :pray:
En bij deze stel ik mezelf dan ook niet aansprakelijk voor de geleden schade vanwege het onterecht benoemen van de afkomst van deze kleine mannetjes. :wink: :mrgreen:


Kijk en daar ga je alweer hè, zo snel gaat dat nou!!!!! Ik ben dus geen mannetje :wink: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: