Zit er ff doorheen !! ( muziekoverlast ) upd pag 4

Onze onderbuurjongen draait dus graag muziek, we hebben al dik een half jaar muziekoverlast.



We zijn zelf al 5 x aan de deur geweest maar helpt niet.

We zijn dus begonnen met de politie te bellen die zijn ook al 3 x aan de deur geweest, maar niets wil helpen.

Heb de onderbuurjongen zelfs hier boven laten luisteren dat de muziek echt te hard staat !! Hij beloofde beterschap en zal desnoods een koptelefoon opdoen. Maar ook dat komt hij niet na.



Vorige week weer de politie gebelt, maar die neemt ons zelf niet meer serieus ze zeggen: Hoe oud ben je eigenlijk ? En ik heb hele goede oren en ik hoor niet, nou daar ben je lekker mee. Manlief flink tekeer gegaan aan de foon tegen die agente natuurlijk.

Dus toen zijn we zelf weer aan de deur gegaan, en krijgen we te horen dat hij nu helemaal geen respect meer voor ons heeft nu de politie bij hem aan de deur is geweest, en zijn vrienden draaien allemaal harder muziek, en als hij dit tegen zijn vrienden zou zeggen bla bla.

En als je geen vrouwtje en kindje had gehad was ik allang naar boven gestormt hoe groot je ook bent :doh:

En als je nu eens sorry zou zeggen omdat je de politie hebt langs laten komen, ja sodemieter toch eens op zeg hallow.

Mijn vriend zegt ook, als ik 7 x inmiddels bij jou aan de deur ben geweest en niets wil helpen, dan ga ik toch uiteindelijk de politie bellen en dan zal ik sorry tegen jou zeggen :wall:

Nou toen heeft ie hem een duw gegeven en is weg gelopen.



De afgelopen 3 dagen word er dus HEEL DE DAG muziek gedraaid en kan je zeggen dat ik mijn vloer voel trillen :?

Het begint gewoon al om 8:30 en kan wel duren tot 23:00 uur :wall:



We hebben deze week een afspraak met de wijkagent en leggen ons verhaal uit.

Maar we zitten er zover doorheen dat we vandaag een afspraak hebben om ons huis te verkopen :cry: :cry:



Weet gewoon echt niet meer wat we hier aan kunnen doen, word er zo moe van :cry:



sorry erg lang verhaal maar wilde het even kwijt.

Och jeetje wat naar! :hug:

Hopelijk kan die wijkagent nog wat voor jullie betekenen?!

Wat erg zeg!

Dat lijkt me echt vreselijk dat je al zo ver bent dat je je huis om deze reden wil verkopen.



(Mag hopen dat buurjongetje niet thuis is als je huizen-kijkers gaat krijgen…)



Dikke :hug: voor jou…

@Anita-1982 wrote:

Wat erg zeg!

Dat lijkt me echt vreselijk dat je al zo ver bent dat je je huis om deze reden wil verkopen.



(Mag hopen dat buurjongetje niet thuis is als je huizen-kijkers gaat krijgen…)



Dikke :hug: voor jou…




Ja indd daar zitten we dus ook mee.

stel dat er koper komen kijken en hij draait op dat moment muziek of gaat extra muziek draaien, dan zijn we mooi de l*l :wall:

Politie blijven bellen. Als het iedere keer geconstateerd wordt dan gaan ze op een gegeven moment gewoon bekeuringen uit delen. En als het hem geld gaat kosten gaat hij ook op een gegeven moment zijn muziek zachter zetten.



Huur je of heb je een koopwoning? Als je huurt zou ik dit ook even bij de verhuurder aan gaan kaarten. Misschien kunnen zij nog wat betekenen.



Succes ermee!

en oppassen met verkopen.



Als er meer buren zijn die zijn muziekgewoonten kennen en hierover willen getuigen, dan kan een toekomstige koper zijn muziekoverlast gebruiken als verborgen gebrek.

Je wist er immers van.



Wij hebben dat van familie dus meegemaakt.

Die kregen een hoop ellende omdat de nieuwe bewoner dus al gauw ontdekte dat er geluidsoverlast was, hij kreeg 6 omwonenden zover om getuigschriften te schrijven over de aard van de overlast en dat dit dus al was VOOOR hij het huis kocht.

Uiteindelijk heeft onze familie dus nog een schadevergoeding kunnen betalen voor een “verborgen gebrek” :shifty:

@purpled82 wrote:

Politie blijven bellen. Als het iedere keer geconstateerd wordt dan gaan ze op een gegeven moment gewoon bekeuringen uit delen. En als het hem geld gaat kosten gaat hij ook op een gegeven moment zijn muziek zachter zetten.



Huur je of heb je een koopwoning? Als je huurt zou ik dit ook even bij de verhuurder aan gaan kaarten. Misschien kunnen zij nog wat betekenen.



Succes ermee!




Wij hebben een koopwoning.

En politie blijven bellen, helpt ook voor geen meter want zelfs de politie neemt je niet eens meer serieus !!

Dus vandaar het gesprek met de wijkagent deze week, hopelijk komt daar wat uit. Al ben ik bang van niet, ze kunnen niet meer dan een gesprek aangaan en vragen of hij de muziek zachter wil zetten.

Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel Alochtonen, en als hij al begint te roepen als ik dit mijn vrienden vertel blabla, en in de vorige wijk waar ik woonde als de buren de politie zouden bellen dan dit en dat. Ik heb geen zin als ik op straat loop of mijn vriend dat we in elkaar worden getimmerd ofzo !!

Pff weet echt niet wat nu het beste is :doh: :wall: :frowning:

@Cell wrote:

en oppassen met verkopen.



Als er meer buren zijn die zijn muziekgewoonten kennen en hierover willen getuigen, dan kan een toekomstige koper zijn muziekoverlast gebruiken als verborgen gebrek.

Je wist er immers van.



Wij hebben dat van familie dus meegemaakt.

Die kregen een hoop ellende omdat de nieuwe bewoner dus al gauw ontdekte dat er geluidsoverlast was, hij kreeg 6 omwonenden zover om getuigschriften te schrijven over de aard van de overlast en dat dit dus al was VOOOR hij het huis kocht.

Uiteindelijk heeft onze familie dus nog een schadevergoeding kunnen betalen voor een “verborgen gebrek” :shifty:




Andere buren hebben er geen last van.

Wij wonen er precies boven, en de huizen die ernaast zitten daar zit een gang tussen, dus ze kunnen er geen last van hebben.

@romata wrote:



Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel Alochtonen, (




Vind je dit een gepaste opmerking?

@Priscilla wrote:

@romata wrote:


Komen heel erg veel mensen daar over de vloer ook heel veel Alochtonen, (




Vind je dit een gepaste opmerking?




Er is toch niets mis met deze opmerking ik discrimineer niemand ofwel !!!

Er komen veel allochtonen bij hem, dus je bent bang dat je in elkaar wordt getimmerd :think: Kon je het woord allochtonen niet vervangen met ‘verkeerde vrienden’? oid. Dit is een generalisatie van allochtonen dat in het negatieve wordt getrokken. Ik vind dus wel dat er wat mis is met die opmerking.

Kun je het niet opnemen? Dan heb je bewijs.



Verzamel getuigen, vraag andere buren ook of zij last hebben, samen sta je sterker dan alleen.

En vraag je huisarts om hulp, als jullie er lichamelijke klachten bij ervaren kan hij/zij je wellicht helpen met bewijslast richting politie?



En als je nog wel een poging tot praten wil doen, kom dan niet alleen met klagen, maar bied ook een alternatief.



Zo woonden wij eh… 4 huizen geleden in een straat waar op de hoek een vader met 2 tienerzonen altijd aan brommers aan het sleutelen was.

Kan je vertellen dat de godganse dag gierende brommermotoren horen ook geen pretje is.

Ik ben er op een gegeven moment heen gegaan en heb gezegd dat ik begreep dat het hun hobby was en dat ik ze daarbij niet in de weg wilde staan, maar dat we wel een baby hadden die ook moest kunnen slapen en dat ik zelf ook wel eens rustig op de bank wilde kunnen zitten.

Of we konden afspreken dat ze tussen 10 en 12 s’ochtends en tussen 2 en 4 s’middags even rustig aan konden doen en ook na 10 en s’avonds.

De buren vonden dit een goede afspraak, ik had er ook goede argumenten voor immers en dat ging eigelijk bijna altijd wel goed.

Een heel enkel keertje gingen ze wel door, maar dan liep ik erheen en zei gewoon… mag het na 4 uur weer, ze slaapt nu net… en dan was het “oja, tuurlijk!”



Onze ervaring is dat mensen het gewoon niet goed kunnen hebben als iets ze daadwerkelijk “verboden” word.

Hij zal behoefte hebben aan harde muziek, prima, maar dan ook momenten van rust afspreken… wie weet is dat nog wat? :hug:

@Priscilla wrote:

Er komen veel allochtonen bij hem, dus je bent bang dat je in elkaar wordt getimmerd :think: Kon je het woord allochtonen niet vervangen met ‘verkeerde vrienden’? oid. Dit is een generalisatie van allochtonen dat in het negatieve wordt getrokken. Ik vind dus wel dat er wat mis is met die opmerking.




Ikke niet,



Er worden hier regelmatig mensen in elkaar getimmerd door groepen alochtonen. ( jongeren ).

Ik generaliseer niet, hier waar wij wonen komt dat gewoon vaak voor.

Nogmaals ik discrimineer niet, maar het zijn gewoon de feiten.

Ik ben het eens met Cell, ALS je het verkoopt melden van de overlast , je zal wel moeten (of je wil betalen.) maar hoop bij voorbaat dat de wijkagent het oplost.

@Cell wrote:

Kun je het niet opnemen? Dan heb je bewijs.



Verzamel getuigen, vraag andere buren ook of zij last hebben, samen sta je sterker dan alleen.

En vraag je huisarts om hulp, als jullie er lichamelijke klachten bij ervaren kan hij/zij je wellicht helpen met bewijslast richting politie?



En als je nog wel een poging tot praten wil doen, kom dan niet alleen met klagen, maar bied ook een alternatief.



Zo woonden wij eh… 4 huizen geleden in een straat waar op de hoek een vader met 2 tienerzonen altijd aan brommers aan het sleutelen was.

Kan je vertellen dat de godganse dag gierende brommermotoren horen ook geen pretje is.

Ik ben er op een gegeven moment heen gegaan en heb gezegd dat ik begreep dat het hun hobby was en dat ik ze daarbij niet in de weg wilde staan, maar dat we wel een baby hadden die ook moest kunnen slapen en dat ik zelf ook wel eens rustig op de bank wilde kunnen zitten.

Of we konden afspreken dat ze tussen 10 en 12 s’ochtends en tussen 2 en 4 s’middags even rustig aan konden doen en ook na 10 en s’avonds.

De buren vonden dit een goede afspraak, ik had er ook goede argumenten voor immers en dat ging eigelijk bijna altijd wel goed.

Een heel enkel keertje gingen ze wel door, maar dan liep ik erheen en zei gewoon… mag het na 4 uur weer, ze slaapt nu net… en dan was het “oja, tuurlijk!”



Onze ervaring is dat mensen het gewoon niet goed kunnen hebben als iets ze daadwerkelijk “verboden” word.

Hij zal behoefte hebben aan harde muziek, prima, maar dan ook momenten van rust afspreken… wie weet is dat nog wat? :hug:




Er valt niet met hem te praten.

We hebben ook tegen hem gezegt ik snap best dat je een x muziek wil draaien je bent jonger enz.

En ook gevraagd of hij het kan beperken tot het weekend.

Maar hij doet helemaal NIETS wat je vraagt.



De buren zijn ook jongere jongens en tussen hun woning zit een gang dus hun hebben nergens geen last van.

En momenten van rust afspreken, ga hier maar eens in huis zitten en laat hem die herrie een uur of 2 per dag draaien, terwijl heel de vloer hier trilt van de bas. Nou dat wil je dus niet hoor.

@romata wrote:



Ikke niet,



Er worden hier regelmatig mensen in elkaar getimmerd door groepen alochtonen. ( jongeren ).

Ik generaliseer niet, hier waar wij wonen komt dat gewoon vaak voor.

Nogmaals ik discrimineer niet, maar het zijn gewoon de feiten.




Dat betekent nog niet dat het om allochtonen gaat in het algemeen, maar om die specifieke groep. Allochtonen komen constant in slecht daglicht te staan. Als het een autochtone bende was geweest die mensen in elkaar had getimmerd, had je dan ook geroepen dat er veel Nederlanders bij hem over de vloer komen en dat je daarom bang bent in elkaar getimmerd te worden?

Nogmaals: het zijn dus niet de feiten, maar je generaliseert en dat vind ik erg vervelend en storend.

oh meiden, be nice…

Al genoeg ellende door mensen die zich om van alles en nog wat aan elkaar storen :-*

Kussie en zand erover.



Ik kan me voorstellen dat ze het wellicht lang niet zo naar bedoeld als dat het geschreven staat, maar ze zit erdoor en gezien wat ervaringen de afgelopen jaren kan ik me daar van alles bij voorstellen.

OOK dat je dan wellicht niet meer ontzettend tactvol en naadloos overdacht je reactie neerzet.



Geef haar nou gewoon even het voordeel van de twijfel he, ze zegt toch al dat ze het niet heeft geschreven met de intentie iemand te kwetsen of te generaliseren en dat zij het gewoon zo ervaart.

Volgens mij kan de politie wel meer doen dan ze willen. Bijvoorbeeld de geluidsinstallatie in beslag nemen. De ex van mijn zus draaide ook vaak harde muziek. De buurvrouw heeft toen de politie gebeld en die hebben hem een paar keer een waarschuwing gegeven en op een gegeven moment gezegd dat als hij zo doorgaat zijn installatie in beslag wordt genomen.



Maar goed het is natuurlijk van de zotte dat de politie je al niet meer serieus neemt…

@Meggie wrote:

Volgens mij kan de politie wel meer doen dan ze willen. Bijvoorbeeld de geluidsinstallatie in beslag nemen. De ex van mijn zus draaide ook vaak harde muziek. De buurvrouw heeft toen de politie gebeld en die hebben hem een paar keer een waarschuwing gegeven en op een gegeven moment gezegd dat als hij zo doorgaat zijn installatie in beslag wordt genomen.



Maar goed het is natuurlijk van de zotte dat de politie je al niet meer serieus neemt…




Indd uiteindelijk gaan ze dat wel doen.

Maar dan moet wel ongeveer 10 a 13 x de politie aan de deur zijn geweest. En gisteren dus ook weer aan de foon gehangen omdat er vanaf 19:00 tot 23:00 muziek werd gedraaid en die agente aan de tel die vertelde ook gewoon eerlijk dat ze niet zouden komen omdat het druk was. En dat ze van de 10 meldingen maar 2 x komen ofzo :think:

Ik kan me niet voorstellen dat de politie niets kan doen. Je hebt ze toch de vorige keren gebeld? Hebben ze het toen geconstateerd? Want dat is heel belangrijk.



Op het moment dat jij overlast ervaart bel je de politie en doe je een melding geluidsoverlast. In principe komt de politie dan kijken. AL kan het soms wel wat langer duren voor ze er zijn en een enkele keer komen ze helemaal niet omdat er bijvoorbeeld een ongeluk is gebeurdof iets dergelijks. Mocht de muziek dan ondertussen stoppen en ze zijn nog niet geweest dan kun je het beste even bellen en zeggen dat ze niet meer hoeven komen. Het staat dan wel genoteerd en er blijven dus meldingen van staan. Als ze wel komen en ze kunnen het bijvoorbeel buiten niet horen, laat ze dan bij jullie binnen luisteren hoe hard je de bas hoort en voelt. Na een aantal constateringen wordt er gewoon een afspraak gemaakt met die knul. Bijvoorbeeld: de volgende keer krijg je een bekeuring en de keer erna wordt je geluidsinstallatie in beslag genomen.



Wij hebben al twee jaar lang overlast. In het begin was het hondengeblaf van de ene kant, toen hondengeblaf van de andere kant (en die hond jankte dan echt van 7 's avonds tot 1 uur 's nachts). Toen kwam daar nog harde muziek bij. En het was voornamelijk die bas die je continue hoorde. Zo irritant. Op een gegeven moment zijn wij ook de politie gaan bellen en uiteindelijk heeft hij inderdaad een boete gekregen. Daarna werd het een poos rustiger maar de laatste maanden staat de muziek zo aan dat je hem wel de hele dag hoort maar eigenlijk niet hard genoeg om de politie voor te bellen. Daarbij komen pesterijen van hun kant. Peuken (brandend) in mijn achtertuin gooien als mijn dochtertje er aan het spelen is, opmerkingen maken tegen ons maar ook tegen vrienden en familie, hard de trap op en af stampen, om half 12 's avonds besluiten dat ze nog een uur moeten gaan boren etc. Mijn verhuurder geeft aan niets te kunnen en de politie is zelden snel genoeg om het te constateren. Ik ben van alle spaningen (die niet alleen hierdoor komen hoor) gewoon echt ziek aan het worden. Continue moe, hoofdpijn, kort lontje etc. Maandag heeft onze verhuurder gebeld dat ze een andere woning voor ons hebben. Dinsdag zijn we wezen kijken en eind van de maand gaan we er in. We gaan flink meer betalen aan huur, en we moeten opnieuw een woning gaan opknappen maar ik heb het er echt voor over. Ik hoop alleen maar dat het ook echt een rustigere buurt is.