Zit er ff doorheen !! ( muziekoverlast ) upd pag 4

@Priscilla wrote:

@romata wrote:


Ikke niet,



Er worden hier regelmatig mensen in elkaar getimmerd door groepen alochtonen. ( jongeren ).

Ik generaliseer niet, hier waar wij wonen komt dat gewoon vaak voor.

Nogmaals ik discrimineer niet, maar het zijn gewoon de feiten.




Dat betekent nog niet dat het om allochtonen gaat in het algemeen, maar om die specifieke groep. Allochtonen komen constant in slecht daglicht te staan. Als het een autochtone bende was geweest die mensen in elkaar had getimmerd, had je dan ook geroepen dat er veel Nederlanders bij hem over de vloer komen en dat je daarom bang bent in elkaar getimmerd te worden?

Nogmaals: het zijn dus niet de feiten, maar je generaliseert en dat vind ik erg vervelend en storend.




Ik vind dat je hier wel erg over valt zeg :roll: hoevaak roepen zei niet dat ze gediscrimineerd worden, ik vindt dat romata niets ergs zegt het zijn feiten helaas .



Romata, :hug: ik zou het ook verkopen hoor, dan ALS die mensen het later opgeven als verborgen gebrek jammer dan, maar zo heb je ook geen leven toch, als je in angst moet leven wat het zijn op die manier wel bereigingen, zo zie ik het. dit zou mij ook te ver gaan.



sterkte met dit alles :hug:

wat ** onderbuurman zeg en dan ook nog zo reageren .

Schandalig en de politie… tja daar heb ik nooit zo hoge pet van :silenced: als ze geld kunnen vangen zijn ze er als de kippen bij, maar bij zoiets (of andere dingen) dan komen ze niet en je dan niet serieus nemen…



Eigenlijk belachelijk dat je om die reden je huis moet gaanverkopen.

Snap het wel hoor. als je nog niet eens rustig in je huis kunt zitten.

ik vind het maar een beetje een vaag verhaal om eerlijk te zijn… :think:



de politie kan nml met een apparaatje het aantal decibel vaststellen en op die manier als het boven een bepaald aantal decibel komt kunnen ze bekeuren…overdag is het aantal decibel wat hoger dan s’ avonds na 22.00 maar toch… als het hier boven komt dan kunnen ze wel degelijk in grijpen hoor. dus als ze dit niet gedaan hebben dan vind ik maar dat jullie vreemde agenten hebben daar. :think:

@merel33 wrote:

ik vind het maar een beetje een vaag verhaal om eerlijk te zijn… :think:



de politie kan nml met een apparaatje het aantal decibel vaststellen en op die manier als het boven een bepaald aantal decibel komt kunnen ze bekeuren…overdag is het aantal decibel wat hoger dan s’ avonds na 22.00 maar toch… als het hier boven komt dan kunnen ze wel degelijk in grijpen hoor. dus als ze dit niet gedaan hebben dan vind ik maar dat jullie vreemde agenten hebben daar. :think:




Hier hebben ze het nog nooit over een apparaatje gehad dat decibellen kun vaststellen.

Wat vind je vaag in het verhaal dan ?

De politie zelf is ook nog nooit hier geweest ( luisteren ) er is 1 x een wijkagent aan de deur geweest hier bij mij om te vragen waar het precies was, en verder niets. Er is ook 3 x een agent bij hem aan de deur geweest heb daar verder ook niets van gehoord wat er precies allemaal is gezegt. Als je daarna vraagt als je het landelijk nummer belt dan mogen ze dat niet doorgeven zelfs niet dat er een politieagent aan de deur is geweest !!

@purpled82 wrote:

Ik kan me niet voorstellen dat de politie niets kan doen. Je hebt ze toch de vorige keren gebeld? Hebben ze het toen geconstateerd? Want dat is heel belangrijk.



Op het moment dat jij overlast ervaart bel je de politie en doe je een melding geluidsoverlast. In principe komt de politie dan kijken. AL kan het soms wel wat langer duren voor ze er zijn en een enkele keer komen ze helemaal niet omdat er bijvoorbeeld een ongeluk is gebeurdof iets dergelijks. Mocht de muziek dan ondertussen stoppen en ze zijn nog niet geweest dan kun je het beste even bellen en zeggen dat ze niet meer hoeven komen. Het staat dan wel genoteerd en er blijven dus meldingen van staan. Als ze wel komen en ze kunnen het bijvoorbeel buiten niet horen, laat ze dan bij jullie binnen luisteren hoe hard je de bas hoort en voelt. Na een aantal constateringen wordt er gewoon een afspraak gemaakt met die knul. Bijvoorbeeld: de volgende keer krijg je een bekeuring en de keer erna wordt je geluidsinstallatie in beslag genomen.



Wij hebben al twee jaar lang overlast. In het begin was het hondengeblaf van de ene kant, toen hondengeblaf van de andere kant (en die hond jankte dan echt van 7 's avonds tot 1 uur 's nachts). Toen kwam daar nog harde muziek bij. En het was voornamelijk die bas die je continue hoorde. Zo irritant. Op een gegeven moment zijn wij ook de politie gaan bellen en uiteindelijk heeft hij inderdaad een boete gekregen. Daarna werd het een poos rustiger maar de laatste maanden staat de muziek zo aan dat je hem wel de hele dag hoort maar eigenlijk niet hard genoeg om de politie voor te bellen. Daarbij komen pesterijen van hun kant. Peuken (brandend) in mijn achtertuin gooien als mijn dochtertje er aan het spelen is, opmerkingen maken tegen ons maar ook tegen vrienden en familie, hard de trap op en af stampen, om half 12 's avonds besluiten dat ze nog een uur moeten gaan boren etc. Mijn verhuurder geeft aan niets te kunnen en de politie is zelden snel genoeg om het te constateren. Ik ben van alle spaningen (die niet alleen hierdoor komen hoor) gewoon echt ziek aan het worden. Continue moe, hoofdpijn, kort lontje etc. Maandag heeft onze verhuurder gebeld dat ze een andere woning voor ons hebben. Dinsdag zijn we wezen kijken en eind van de maand gaan we er in. We gaan flink meer betalen aan huur, en we moeten opnieuw een woning gaan opknappen maar ik heb het er echt voor over. Ik hoop alleen maar dat het ook echt een rustigere buurt is.




Ik heb de politie inmiddels denk ik wel een stuk of 8 x gebeld.

2 x hebben ze een briefje bij hem in de brievenbus gedaan en is hij op het bureau geweest, en 1 x hebben ze hem echt aangesproken op zijn muziek. Hebben ze de muziek ook gehoord.

Ik had ook gezegt tegen hun van jullie zien dat niets helpt wanneer gaan jullie verdere stappen ondernemen, maar dat kunnen ze ook niet vertellen :doh:

Hier is het ook voornamelijk de bas die we horen, trilt gewoon door heel je huis heen en je voelt het gewoon in je eigen lijf trillen.

Maar na hoelange tijd heeft hij dan een boete gekregen, want aangezien wij toch al een stuk of 8 x hebben gebelt ben ik toch wel benieuwd wanneer ze nu andere stappen gaan ondernemen.

En indd wat je zegt de pesterijen ik heb daar dus echt geen zin in, want hij zet nu al express de muziek harder als wij thuis komen, en ook als we aan de deur zijn geweest gaat hij een tikkeltje harder.

Ook als wij de muziek weer eens horen, dan staan wij weer op ontploffen dus is dan ook niet echt lekker hier. Hoofdpijn heb ik vandaag alweer heel de dag van al de spanning van het verkopen van je huis.



Wel fijn dat jullie een nieuw huis hebben toegewezen hopelijk wonen jullie daar straks wel fijn.

Als wij straks verhuizen moeten we vast en zeker ook meer gaan betalen, het vervelende ook we hebben een jaar verbouwd,alles is nieuw en ook alles naar onze smaak. En dan kunnen we weer opnieuw beginnen word hier echt zo verdrietig van :cry:

Maar ja ook wij hebben het er wel voor over om lekker rustig te kunnen wonen.

toch wel erg dat je door zo’n klojo’s moet verhuizen, maar kan het me wel voorstellen, ik zou er ook gek van worden, hier zijn ze al een week bij beiden buren in de tuin aan t hameren en zagen, daar word ik al kribbig van laat staan jullie.



Vind het echt zo sneu zeg, en hou op over de politie, wij hebben 3 deuren verderop opeens een studentenhuis,we hadden ook vaak geklaagd over de late feestjes door de week, en denk je dat ze komen…niks hoor.

Ach en toen hebben we t hef zelf in handen genomen, daarna geen last meer gehad :wink:

maar in jullie geval zou ik er ook angstig om worden, als ie al met zijn vriendjes gaat dreigen, je hebt tenslotte nog een klein kindje.



Hopelijk komt er snel een oplossing/einde aan deze nachtmerrie.



Priscilla ik vind dat je wel enorm overdrijft zeg!!!

D’r hoeft maar iemand t woord allochtonen te gebruiken en mensen gaan stuiteren, wat is dat toch??? ik word er langzamerhand erg kribbig van. :hand:

Gewoon blijven bellen, romata. Echt waar. Dat is het enige wat je kunt doen op dit moment. Smorgens vroeg, 's avonds laat, maakt niet uit. Overlast is overlast.



Wij (purpled en ik) wonen ook naast een allochtoon gezin. Antillianen voor degene die het wil weten. Deze mensen verzinnen hun eigen regels, en doen gewoon waar ze zin in hebben, en alles en iedereen moet zich daar maar aan aanpassen. We hebben er twee jaar ellende opzitten en gaan nu echt volgende maand verhuizen.



Ow over allochtoon, ik discrimineer niet. Ze doen het zelf wel. Wij zijn namelijk vuile (erge ziekte) witte nederlanders…



Ik weet hoe je je voelt… Je voelt je opgefokt en machteloos… het enige wat je kunt doen is bellen… blijven bellen…





succes!

Wij hebben ook in zo’n situatie gezeten. Alleen het rottige was dat de buren een scanner hadden, dus zodra de politie doorgaf waar geluidsoverlast was, ging de muziek zachter, zodat de politie niks aantrof.



Uiteindelijk heeft mijn moeder een paar keer 'smorgens om 8 uur de boxen van de radio tegen de muur gezet, toen de radio snoeihard aan en is toen tot een uur of 11 weg gebleven.



We wisten dat de buren tot 11 uur uitsliepen.



En ja hoor, de buurman kwam klagen over geluidsoverlast.

Dus toen hebben ze een afspraak gemaakt, hun na 23 uur geen lawaai, dan zou mijn moeder de radio met Zangeres zonder Naam ook niet zo hard en vroeg aan laten staan. ( we hadden een cassetterecorder die zelf het bandje aan de andere kant verder speelde). :mrgreen:





Maarja, als er met jouw buren niet te praten valt en je komt er met de wijkagent niet uit, tja…



Veel blijven bellen, mailen en desnoods langs gaan op het politie buro.







Priscilla: die buren van ons waren Nederlanders, ga je nu ook zo uit je plaat tegen mij omdat ik ook de herkomst bekend maak? Of is het hele voorval voor ons nu ineens niet erg omdat het om Nederlanders gaat?

Mogen Nederlanders elkaar wel terroriseren dan?




Zucht. :roll: :roll:





Inmiddels woont mijn moeder ook naast buitenlandse mensen en die laten de kinderen gewoon buiten op de stoep zitten poepen. Ze kruipen in je auto als je die vergeet op slot te doen, smeren dan alles onder de banaan o.i.d., ze gooien slaatjes op de auto, gooien eieren, stenen en messen naar mijn moeder als die op haar plaats zit en als ze de voordeur uitstapt roepen ze dat mijn moeder een Kwijf is en op moet K-en, dat ze een vieze witte t****g kaaskop is die dr smoel moet houden en niet de buurt moet begluren.



Terwijl ze gewoon kijkt of de kust veilig is, zodat ze even snel de deur uit kan om boodschappen kan gaan doen…



Haar voortuin daar doet ze al niks meer aan, want alle planten groot en klein worden allemaal eruit gesleurt, ondergeplast, er gaan liters cola door de tuin zodat ook de grote struik kapot gaat en ga zo maar door…



Zo af en toe is het wat rustig voor een week of 4, maar dan barst het weer in volle hevigheid los.



Dus ze is nu al bijna 3 jaar bezig met elke keer de wijkagent te mailen, bellen of langs te gaan op het politieburo en hoera, hoera: de politie heeft het licht gezien, vorige week heeft er iemand gebeld van de politie, die vond dat het zo echt niet langer meer kon…



En de wijkagent was schijnbaar al 3 jaar op vakantie, want ook die is nu gealarmeerd…





Nogmaals veel sterkte en vooral: bellen, bellen, mailen, mailen, enz.



En vooral: Al je mailtjes daarheen bewaren, desnoods uitprinten en van elk telefoongesprek een verslagje schrijven met naam van de agent waar je mee gesproken hebt, datum en tijd.



Dat is ook waar mijn moeder nu mee bezig is, zodat als de politie langs komt, kan ze een hele map overleggen.

Nou vanmiddag hadden wij weer eens geluidsoverlast, heb het landelijk nummer gebeld en ALWEER mijn verhaal gedaan.

Nu net is de wijkagent langs geweest en hebben wij ons verhaal kunnen doen, en hij is nu bij hem aan de deur alleen is hij jammer genoeg niet thuis. Vrijdagavond kunnen we hem oproepen en dan komt hij direct naar ons toe en kan hij de overlast zelf constateren.

En dan zien we wel weer verder wat er dan gebeurd.





Hubbie is net terug van de hypotheker en ze komen morgen foto’s maken van ons huis en het bord plaatsen.

Dus het is nu officieel dat we ons huis gaan verkopen, moet wel eerlijk zeggen dat ik er wel de zenuwen van krijg.Vind het ook weer jammer dat we ons huisje moeten achterlaten dat helemaal ingericht is naar onze smaak.

Meis fijn dat de wijkagent er achter aan gaat !



Maar als het huis echt naar jullie zin is kwa ligging en kwa inrichting, Waarom zou je dan verhuizen voor een ander ? MIschien komt er nog een einde aan de overlast ?

Romata, de desbetreffende onderbuurman woont dan ook in ene koopwoning neem ik aan?



Balen hoor dat het zo moet gaan!

Romata:



Ik wil je even een hele dikke :hug: :hug: geven.

Ik heb echt met je te doen hoor!



Vind het vreselijk dat jullie om deze reden een ander huis moeten gaan zoeken!

@Bagheera wrote:

Inmiddels woont mijn moeder ook naast buitenlandse mensen en die laten de kinderen gewoon buiten op de stoep zitten poepen. Ze kruipen in je auto als je die vergeet op slot te doen, smeren dan alles onder de banaan o.i.d., ze gooien slaatjes op de auto, gooien eieren, stenen en messen naar mijn moeder als die op haar plaats zit en als ze de voordeur uitstapt roepen ze dat mijn moeder een Kwijf is en op moet K-en, dat ze een vieze witte t****g kaaskop is die dr smoel moet houden en niet de buurt moet begluren.



Terwijl ze gewoon kijkt of de kust veilig is, zodat ze even snel de deur uit kan om boodschappen kan gaan doen…



Haar voortuin daar doet ze al niks meer aan, want alle planten groot en klein worden allemaal eruit gesleurt, ondergeplast, er gaan liters cola door de tuin zodat ook de grote struik kapot gaat en ga zo maar door…



Zo af en toe is het wat rustig voor een week of 4, maar dan barst het weer in volle hevigheid los.



Dus ze is nu al bijna 3 jaar bezig met elke keer de wijkagent te mailen, bellen of langs te gaan op het politieburo en hoera, hoera: de politie heeft het licht gezien, vorige week heeft er iemand gebeld van de politie, die vond dat het zo echt niet langer meer kon…



En de wijkagent was schijnbaar al 3 jaar op vakantie, want ook die is nu gealarmeerd…





Nogmaals veel sterkte en vooral: bellen, bellen, mailen, mailen, enz.



En vooral: Al je mailtjes daarheen bewaren, desnoods uitprinten en van elk telefoongesprek een verslagje schrijven met naam van de agent waar je mee gesproken hebt, datum en tijd.



Dat is ook waar mijn moeder nu mee bezig is, zodat als de politie langs komt, kan ze een hele map overleggen.






ow… echt… wat lijkt dit me VRE-SE-LIJK… ik moet er niet aan denken, zou GEK worden… wat erg als je zo moet leven zeg… zou dr gewoon ziek van zijn… :o :o :o

je hebt groot gelijk als je gaat verhuizen…je wilt je kind toch ook niet in zo’n buurt laten opgroeien? een buurt waar mensen elkaar in elkaar meppen? :hand: dan maar wat meer huur betalen,maar dan woon je wel een heel stuk fijner…

Tis toch echt vreselijk als je om deze redenen moet gaan verhuizen.

Ik hoop dat je straks op je nieuwe plekje wel de rust en vrijheid vind die je verdient.



Maar wat ik nog even wilde vragen.

Laten de buren ook de muziek aanstaan als ze er niet zijn??

Las net dat je vanmorgen gebeld had en dat er iemand langs kwam en dat vervolgends de buren niet thuis zijn.



Meid suc6 en sterkte…hoop echt dat het snel beter word voor jullie :-*

Oeps over het in elkaar meppen had ik niet gelezen!

maar dan snap ik dat jeje kindje daar niet wil laten opgroeien.

@Bagheera wrote:





Priscilla: die buren van ons waren Nederlanders, ga je nu ook zo uit je plaat tegen mij omdat ik ook de herkomst bekend maak? Of is het hele voorval voor ons nu ineens niet erg omdat het om Nederlanders gaat?

Mogen Nederlanders elkaar wel terroriseren dan?



Omdat je toch zo graag wilt schreeuwen: ik ging niet uit mijn plaat. Ik heb er moeite mee dat er gegeneraliseerd wordt. En als ik rustig aangeef dat ik een opmerking vervelend en storend vind, mag dat volgens mij.

En het voorbeeld wat jij geeft is totaal anders. Het gaat niet om de herkomst van mensen, het gaat erom dat er gesproken wordt over allochtonen in het algemeen. Als het woord allochtonen door Romata vervangen was door jonge moeders (en dat ze dus bang was, omdat jonge moeder altijd mensen molesteren), had iedereen erover heen gevallen.

Priscilla, doe niet zo moeilijk joh :eh:



Dit topic gaat over burenoverlast, niet over het feit dat jij het woord allochtoon storend vindt :think:



Romata, het zou jammer zijn als je je huisje hals over kop zou moeten/willen verkopen :hug:

Maar ik zou inderdaad misschien verhuizen om je meisje wat veiliger op te laten groeien



Heel veel sterkte en ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt :-*

oh meid wat erg :frowning: dat mensen zich zo tegen andere mensen kunnen gedragen zeg… asociaal :hand: blijkbaar heeft die jongen geen goede opvoeding genoten…



ik hoop van harte dat jullie gauw een plek vinden waar jullie meisje veilig kan opgroeien en waar jullie in alle rust kunnen wonen! :hug: :-*

Romata heel rot voor jullie en nog rotter dat de politie er niks aan doet. Waar zijn ze dan voor, vraag je je af ?! :think:





Off topic, Prisicilla, ben het helemaal met je eens. Nou zal ik ook wel een zeur zijn, volgens deze en gene, maar ik begrijp precies wat je bedoelt en heb er ook een hekel aan als er zo gegeneraliseerd wordt. :thumbup: