zin in seks

Dames,



Ik ben 6 mnd zwanger van ons 2e kindje. Nu is het zo, net als bij de eerste zwangerschap, dat ik (totaal) geen zin heb in sex :frowning:



De eerste maanden zowieso niet want dan ben ik al blij dat ik op bed lig :?



Het ‘2e trimester’ voel ik me conditioneel gezien beter maar dan alsnog heb ik geen behofte/ zin om te sexen. Vrijen en knuffelen vind ik heerlijk, maar manlief raakt hierdoor alleen maar gefrustreerd omdat hij niet verder mag :oops:



Er wordt toch gezegd dat tijdens je zwangerschap je lichaam giert van allerlei hormonen en dus ook de zin in sex toeneemt… bij mij niet :cry: Lijkt wel net andersom…



Wie herkent dit?

Wat doen we hieraan? :think:



June


hoiii



here the same!!!

totaal geen behoefte aan sex maar wel veel aan knuffelen… errug verwarrend voor me man.

en word er ook vaak chaggie van want voelde me nie zo bij me eerste.



wat doen we eraan /?? geen idee mannetje hier zegt wel niks tegen je zin doen

maar toch voel ik me er rotbij

Hier is het dus andersom, ik heb wel zin maar manlief vind het een beetje eng…hij is zich bewust van de baby nu…

Ik had ook geen zin, hoor! Vriend vond het ook heel vervelend, maar je kunt toch ook nog andere dingen doen,



zodat je man wel aan zn trekken komt? :shifty: :oops: Zo hebben wij het opgelost!



Aan het einde had ik weer wel meer zin, maar dan ook eigenlijk alleen maar omdat het de bevalling zou opwekken :oops:



Als je straks bevallen bent, wordt het vanzelf weer beter!



succes



liefs

daffie

hier geen last van de eerste 16 weken minder zin maar toen was ik ook echt ziek (lees uitdroging en zo) maar daarna weer gewoon als normaal. niet exra veel zin dat niet maar jah normaal had ik al veel zin vaak haha :oops: dus vriend lief heef tnog niets te klagen.

hij vond eht de eerste keren wel eng hoor.

Ik heb wel zin. Vriendlief heeft zoiets van: Niet weer hé :roll: :lol:



Het is ook nooit goed. :mrgreen:

oohh jhaa ik ken het



hier ook totaal geen zin…soms hoor ik hem wel eens zuchten als ik merk dat hij aanstalte wil maken om te sexen, en ik me snel de rug toe keer :silenced: :mrgreen:



bij de vorige zwangerschappen had ik ook totaal geen behoefte om te sexesn, alleen de laatste weken, toen werd hij weer gek van me :think:

Hier hetzelfde :?

Bij mijn eerste had ik dat overigens niet. Toen had ik (op de eerste weken na) juist meer zin. Nu heb ik helemaal geen zin meer. En te veel knuffelen en zoenen moet ik ook niets van hebben :wall: Even geen polonaise aan mijn lijf dus.

En andere dingen zodat hij aan zijn trekken komt? Daar heb ik dus ook geen zin in. Dat valt gewoon onder seks voor mij. Dat kan hij zelf prima :mrgreen:

Ik heb in al mijn zwangerschappen veel minder zin in sex gehad…het was gewoon niet prettig, kreeg er harde buiken door en vond het gewoon niet lekker.

Hier ook minder hoor, in ieder geval sinds ik leven voel…

Op een of andere manier protesteert/schopt/bonkt onze kleine knul als we aanstalten maken om … :silenced: en daar word ik niet echt opgewonden van… en hubbie ook niet!

Hoi



Ook ik herken het, en erger dan de eerste keer dat ik zwanger was…

Ik maak wel bewust zin af en toe, voor ‘een handje helpen’ of voor echte sex, want ik vind het belangrijk dat hij ook een beetje tevreden blijft. Maar de frequentie van voorheen is het lang niet hoor! :?



Zelfs al maak ik mezelf helemaal in de stemming, met de juiste dingen zoals lekker eten, muziekje, massage, mooie lingerie etc, dan nog merk ik deze laatste weken dat ik me niet helemaal over kan geven. Buik zit in de weg en ik ben met mijn gedachten ergens anders.



Mijn man zegt ook: niks tegn je zin doen! Maar is wel HEEL blij als ik toch eens in de tijd zin maak :lol:

En hij zal zichzelf wel meer helpen dan voorheen neem ik aan. Heb ik geen problemen mee.

Hallo,



Hier ook niet echt een actief sex-leven meer…

Tot de 25e week wel, maar toen konden we de kleine ook van buitenaf voelen.

En toen wilden we eigenlijk beide niet meer…raar he…



We kunnen nu heerlijk genieten van lekker tegen elkaar aan liggen, knuffelen en zoenen.

De sex komt wel weer hoor!



Liefs Elly.

Hier grapt vriendlief nog wel eens dat ik net een vent ben momenteel… :lol:

Ik heb eigenlijk de hele dag wel zin :oops: :drool:

En hij klaagt er niet over :think:



Sorry, ik herken je probleem dus niet…

Herkenbaar…



Hier helemaal geen zin gehad eerste 16 weken… erg ziekjes geweest

Toen 4 weken wel weer…

Maar daarna ook weer niet…

Nu is het zo dat ik harde buiken krijg van sexen…

En de kleine is erg druk op die momenten… wat helemaal niet prettig aanvoelt…



Vriendlief zegt… als ik me er niet prettig bij voel… niet doen…

Maar ja we weten allemaal wel wat ze er eigenlijk mee bedoelen…



Ik heb zin… :oops: :mrgreen:

De zin begint nu weer een beetje te komen, de eerste weken was het totaal verdwenen. Je bent toch alleen maar moe, heel erg met je lichaam bezig, enz. Maar ik heb nu vaak geestelijk meer zin dan lichamelijk. Psychisch gezien heb je wel zin, wil je meer lichamelijk contact, intimiteit, enz. Maar lichamelijk gezien wil je dan weer niet teveel gefrunnik aan je lijf… :roll: Maar een wild seksleven het tweede trimester zit er hier ook niet echt in, hoor! :wink:



Groetjes,

Jippie

Ik ben eerst tot ongeveer 12 weken erg moe en misselijk geweest en dat ging over in veel ziek zijn en nu gewoon weer heel moe. Ik moet echt moeite doen om het te redden met werk en tweejarige. Vriend klaagt gelukkig niet en ik ben ook niet iemand die iets gaat doen waar ze geen zin in heeft.



Hij wilde ook graag een tweede en daar gaat alle energie heen die over is en dat is het momenteel. Ik ervaar ook helemaal geen zin - af en toe een beetje.



Dus wel herkenbaar hoor.

Nou, heeel herkenbaar! Ik heb echt een libido van onder het vriespunt momenteel… had ik bij mn eerste zw eigenlijk ook.



Gelukkig kan mijn man er goed mee leven… maar eigenlijk baal ik er zelf best wel van! Het gekke is, ‘in mn eentje’ heb ik er zo nu en dan nog wel een beetje zin in, maar met mn man… dat ligt niet zozeer aan hem hoor :inlove: maar meer aan het feit dat die buik in de weg zit, ik ben moe en vind mezelf nou ook niet echt bepaald aantrekkelijk, en het is gewoon ook niet zo lekker als voorheen… :cry: Maar dat komt hopelijk wel weer terug…



Ik moet erbij zeggen dat onze ‘ritmes’ altijd al wel een beetje uit elkaar lopen; ik heb vaak 's avonds zin maar dan ligt hij nog niet in bed, en hij heeft vaak 's ochtends zin maar dan wil ik maar een ding: ontbijten… :oops:

Tsja. De taak is vervuld he, nu hoeft het niet meer… :mrgreen:

Ik had al vrij snel last van mijn bekken, dus als we een keer sex hadden dan zag vriendje hoeveel pijn ik achteraf had. Daarom komt hij ook niet meer aan voor sex, hij vind het niet leuk om bij voorbaat al te weten hoeveel pijn ik daarna heb. Ik voel me wel schuldig naar hem toe!

Hier was het dus echt anders om! Eerste 12 weken niet, ben echt heel erg ziek geweest… maar daarna… :oops: 3 keer op een dag was er niets bij. Liefst wilde ik meer. Echt heel erg!



En nu moet ik mijzelf maar afvragen waarom mijn man nog een 2e wilt :lol:

@bigsby wrote:

Ik had al vrij snel last van mijn bekken, dus als we een keer sex hadden dan zag vriendje hoeveel pijn ik achteraf had. Daarom komt hij ook niet meer aan voor sex, hij vind het niet leuk om bij voorbaat al te weten hoeveel pijn ik daarna heb. Ik voel me wel schuldig naar hem toe!




Wat voor pijn precies?

Ik merkte van de week dat de spieren bij mijn onderkantje dus wat pijnlijker waren en had op gegeven moment het gevoeld dat mijn doos bijna tussen mijn knieën hing :oops:

Is dat nou je bekkenbodem?



Sorry voor de intieme vraag hoor :oops: