zijn er ook goede ervaringen over mirena??

hallo,



als het goed is laat ik volgende week mijn mirena plaatsen bij de ha, maar ik zie er steeds meer tegenop, omdat ik heeeeel veel nare verhalen lees.

zijn er ook mensen die wel goede ervaringen hebben, en die mij kunnen overtuigen dat er toch meer voordelen dan nadelen aanvast zitten??



hebben jullie veel napijn gehad?

want…volgende week moet ik ook weer voor het eerst gaan werken, maar ja…moet toch eerst wachten op een ongie voor het plaatsen.



groetjes silvia

Het plaatsen heb ik niet pijnlijk gevonden en dat terwijl toen ik mijn eerste spiraaltje liet plaatsen ik onderuit ben gegaan van de pijn. Bij mij is het dus gigantisch mee gevallen. Helaas had ik de pech dat ik baarmoederontstekingen kreeg en hij er uit moest.



Maar verder vond ik het een prima ding, werd niet meer ongesteld :dance:

De eerste plaatsing was niet fijn, maar dat kwam door een zeer onervaren studente die het deed.

Tweede plaatsing door de huisarts was een fluitje van een cent en ik heb behalve een middagje wat ongi pijn geen napijn gehad.

Daarbij ben ik zo ongeveer de grootste fan ooit van de mirena, mede omdat ik nu zo véél ongi ben in een maand :liar:



ik heb genoeg aan 1 keer vegen met toiletpapier om alles van de hele maand op te vangen :dance:





Nee echt er zijn meer voor dan nadelen aan de mirena als je het mij vraagt!

Ik ben ook heel erg tevreden…



Het plaatsen was ook ong. 2 maand na de bevalling…ik heb geen pijn gehad,het was ff vervelend maar meer niet…daarna had ik thuis gewoon wat menstruatie buikpijn…die dag erna was het al weg…

Ik heb wel een paar dagen gevloeid en mijn menstruatie was wat in de war de eerste maanden…toen werd ik om de 2 weken ongi…later een keer in de maand maar toch best nog wat bloed…

En na 7 maanden werd ik bijna niet meer ongi,heel weinig maar…

Op dit moment had ik bij mijn laatste menstruatie bijan helemaal geen bloedverlies meer…dus ik hoop dat mijn menstruatie nu uitblijft…



Al met al…ik mag hem nog 3 jaar hebben en daarna gaat er echt weer een nieuwe in hoor…

Hoi



lees eigenlijk heel weinig nare verhalen en vooral goede eerlijk gezegt :think:



heb er zelf al 3 gehad en ben er echt heel erg blij mee.



het inbrengen duurde bij mij mischien 5 minuutjes en das wat iongemakkelijk je kan van te voren iets innemen dats cheelt tegen de pijn.



Maar daarna ben je 5 jaar harstikke veilig niet meer nadenken aan je pil enz enz en je voelt hem echt niet zitten ook niet tijdens het vrijen.



ik zou niks anders willen hoor

De goede dingen vond, plaatsten geen last van gehad, ook na de tijd geen pijn etc.

Maar, ik bleef dus bloeden (oud bloed) van januari dit jaar tot twee weken geleden, want toen heb ik hem eruit laten halen. Vond 8/9 maand wel erg lang! En de gyn raadde aan hem eruit te halen.

Verder vond ik het een super ding hoor! :thumbup:

@silvia78 wrote:



want…volgende week moet ik ook weer voor het eerst gaan werken, maar ja…moet toch eerst wachten op een ongie voor het plaatsen.



groetjes silvia




Als je bent bevallen kun je binnen 8 weken na de bevalling je spiraal laten plaatsen zonder dat je ongesteld bent. Normaal moet je ongesteld zijn, omdat dan je baarmoedermond wat meer open is. Maar na de bevalling is hij niet gelijk helemaal dicht, vandaar dat dat dan binnen 8 weken kan, zonder dat je ongesteld hoeft te worden!!



Ik vind dat verloskundige en/of kraamhulp dit toch beter moet zeggen hoor. Ik lees hier dus heel veel dat dat niet bekend is. Je hebt er nu ook niet meer zoveel aan, maar wie weet wie dit nog leest :wink:



Ik heb nauwelijks last gehad van het plaatsen. Daarna ook niet…wel nog steeds wat bloedverlies (paar dagen wel, paar dagen niet), heb hem nu een week of 8. Maarja, dat schijnt allemaal te kunnen. Ik hoop maar dat het straks lekker weg blijft!!

bedankt voor jullie berichten :-*



vandaag heb ik hem laten plaatsen en heb er totaal geen last van gehad, ook heb ik nu nog geen last van buikpijnen!

hoop dat het allemaal zo blijft.

maar…tot nu toe, gaat het goed :wink:

ik heb hem vorige week donderdag laten plaatsen… en geen centje pijn… heb niet eens gemerkt dat hij erin gedaan werd. en tot nu toe ook nog geen buikpijn gehad…



hopelijk ook niet meer ongi hahaha :lol:

wat kost zo’n ding eigenlijk?? en moet je die net als de pil ook zelf betalen???



ik zat ook te denken om na de bevalling een spiraaltje te nemen, omdat ik nu al dik 5 jaar geen anticonceptie gebruik, en nogal wel vergeetachtig ben, en het dus niet zie zitten om weer aan de pil te gaan…

130 euro was ik kwijt… Ik denk dat de meeste kosten opgingen aan de verpakking :lol: (grote doos voor zo’n klein ding). Dat is misschien het enige nadeel, de kosten, voor de rest heb ik echt nergens last van gehad. De plaatsing was een vreemd gevoel, maar deed geen pijn. Sinsdien ben ik nog niet ongesteld geweest, maar dat kan ook komen omdat ik nog bv geef (nu nog maar 2 keer per dag). Ik mis het niet! :dance:

hier ook een spiraaltje en bevalt prima. 8 weken na de bevalling laten plaatsen en nog niet ongesteld geweest :dance:

De kosten werden bij mij vergoed overigens…

Hoi,



Hier ook een mirenaspiraal, bevakt prima, nergens last van en nagenoeg niet ongesteld.





groetjes, Marie-Jeanne

Ik heb hem ook 3 en een half jaar gehad en het beviel prima!

Volgend voorjaar neem ik hem weer. 8)

Kun je nagaan, eigenlijk ben ik sinds Februari 2003 maar 1 keer! ongesteld geweest :lol:



Ik moet trouwens wél kwijt dat het merendeel van de ‘nare verhalen’ komt van dames die hem lang na de bevalling hebben laten plaatsen of van vrouwen die nog nooit bevallen zijn.

Hierboven zei iemand al dat velen er door VK’s of Gyn’s niet op gewezen worden dat een Mirena (of een ander willekeurig spiraal) het beste 6 tot 8 weken na de bevalling geplaatst kan worden. (gaat ook prima samen met bv)

Ik heb zo de theorie namelijk dat als je langer wacht dat je baarmoeder dan al veel meer gekrompen is en dat je dus meer klachten hebt en langer last hebt van bloedingen.

@Mellie wrote:





Hierboven zei iemand al dat velen er door VK’s of Gyn’s niet op gewezen worden dat een Mirena (of een ander willekeurig spiraal) het beste 6 tot 8 weken na de bevalling geplaatst kan worden. (gaat ook prima samen met bv)




Bij de een wel en bij de ander niet… Ik ken ook mensen bij wie de productie er toch van terug liep…



Ik wilde daar geen risico in nemen en heb mijn mirena ruim een jaar na mijn bevalling laten plaatsen.

Geen problemen mee gehad overigens :wink:

mijne is volledig vergoed door aanv. verzekering

die van mij is ook volledig vergoed door de verzekering :thumbup:



maar hij werd alleen vergoed als hij door de huisarts was voorgeschreven.

ik heb hem pas 4 maanden na de bevalling laten zetten en ook ik heb nergens last van gehad…

Bij mij (op advies van de gyn!) laten plaatsen door de gyn zodat het compleet vergoed werd. En op advies van de gyn pas 10 weken na mn bevalling ivm zwakke baarmoederwand.



voor de rest, wel last gehad van napijn, maar dat had de gyn van te voren aangegeven (hij had ‘iets’ geraakt :think: :eh: ) en een week gebloed, maar daarna :clap: :dance: Ik ben niet meer ongi geweest, wel een keer ongi-krampen, maar geen bloed!



Heb m gisteren bij de ha laten verwijderen. Daar was helemaal nix aan! Even hoesten (is meepersen) en hij was er al uit! Nu op naar nummer 2, maar daarna zeker weer een Mirena!!!



liefs

daffie

Ik zit er ook aan te denken om er een te laten plaatsen.

het werd aangeraden door mijn verloskundige omdat de pil wordt afgeraden in combinatie met borstvoeding.

maar ik twijfel nog wel.

ik moet wennen aan het idee en kan haast niet geloven dat je volledig beschermd bent terwijl je er niets van merkt.

met de pil ben je zelf verantwoordelijk, als je’m hebt geslikt hebt weet je dat het werkt (bij niet overgeven/diarree/antibiotica)

maar met zo’n spiraal, tja het zal wel wennen zijn denk ik…



Klopt het dat het zo’n 6 weken na de bevalling kan??

dan moet ik nog even geduld hebben…