Zijn er meer die zware, grote baby's krijgen? (8 pond +)

Ik baal een beetje. Ik moet het echt even kwijt.

Ik heb er moeite mee dat ik zoveel aankom.

Mijn eerste kind was 8 pond, de tweede 9 en de derde was 10,5 pond…

Wel zijn ze supergezond als ze ter wereld komen, dat is wel heel fijn.

Maar nu ben ik zwanger van de vierde en ik probeer echt op te passen dat ik niet teveel aankom. Bij de derde was ik zó dik dat het een spoed ks. werd.

Nu bij de vierde wil ik echt mijn best doen. Ik snoep veel minder en probeer gezond te eten. Tot nu toe kwam ik zo’n 1 of 2 kilo per maand aan.

Maar vanmorgen was ik bij de vk. en ik was in 3 weken tijd 4 kilo aangekomen :oops: ik BAAL ervan. Ik durf bijna niet te zeggen hoeveel ik al weeg…110 kilo. Nu ben ik van mezelf ook niet de magerste, gewoon een stevige meid.

Maar ik heb hier moeite mee. Hoe groot zal dit kind in vredesnaam worden? Dat het weer een ‘grote’ word, is wel duidelijk. Maar ik durf bijna niet meer op die weegschaal :?

De vk. heeft me verzekerd dat er nou eenmaal vrouwen zijn die veel aankomen en grote baby’s krijgen, zonder dat ze er wat aan kunnen doen. Mijn baby’s hebben het gewoon heel goed bij mij.



Maar stiekem vind ik het zo frusterend. Ik ben nu 28 weken en hoeveel zal ik nog aankomen?

Zijn er hier meer die dit gewicht hebben bereikt? Die zelf ook stevig zijn (ik woog 96 , de kilo’s van de derde waren er nog niet allemaal af :lol: :lol: )? En hoe gingen jullie er mee om?

Ben je al getest op zwangerschapsdiabetes?

Als je zw. diabetes hebt, krijg je ook grotere babies omdat ze zoveel suiker binnen krijgen.



In ieder geval heel veel sterkte! Lijkt me niet makkelijk en best zwaar als je zoveel aankomt.

Aniek was 7,5 pond. Peter 9 op 60 gram na en Michel was 8,2 pond.



Ik ben niet de magerste, mijn basis gewicht is boven de 100 kilo, maar ik was wel als de dood dat Michel heel groot zou worden en die angst was blijkbaar reeel genoeg om mezelf 8 maanden lang op een heel streng voedingspatroon te zetten.



Ik heb 8 maanden lang geen rundvlees, geen varkensvlees, geen eieren, geen suiker, snoep of frisdranken gedronken en al helemaaaal geen light producten want ik heb inmiddels wel geleerd dat je daarmee je alvleesklier nept. Die krijgt namelijk wel door de zoete smaak van de hersens het sein om insuline aan te maken, maar er is geen suiker om te verbranden waardoor je als het ware een hypoglycemische reactie opwekt en je JUIST behoefte krijgt aan zoet en dan ga je snaaien.

Mijn honger is echt het grootst als ik cola light heb gedronken of optimel ofzo.



Geen light dus.

Gewoon dan maar geen frisdrank, gewoon thee, koffie, bekertje karnemelk of melk. Goed donkerbruin brood, aardappelen groente met vis of wit vlees of geen vlees.

Een goede multivitamine voor een zwangere en als je echt niet zonder kan, 1x per week iets halen wat je mag snoepen.



Mijn zwakte zijn colaflesjes, van die snoepjes.

Ik heb het 6 maanden volgehouden ze niet te eten, toen heb ik een keer in een impuls een grote zak gehaald en die in 3 dagen leeggegeten… de rest van de zwangerschap was ik er helemaal klaar mee.



Al met al heeft het geholpen, ik kwam maar 3 kilo aan, de kleine kreeg alsnog wel wat hij nodig had en hij was dus bijna 3 ons lichter als zijn broer. :thumbup:

Inderdaad opletten met wat je eet en als je al niet te veel eet misschien eens laten controleren op zwangerschapsdiabetes.



Maar wat je zelf aankomt schijnt inderdaad niets te hoeven zeggen over de grootte van je kind. (Maar met zwangerschapsdiabetes wel.)



Ik ben tijdens mijn zwangerschap 28kg aangekomen, woog aan het eind van de zwangerschap 100kg. Ik had ook niet het idee dat ik er iets aan kon doen en minder eten leek me niet verstandig voor de baby. Jinthe woog bij de geboorte 4570g (en was 56cm), ook een flinkerd dus.

ik vind gewoon dat ze jou beeb een groei echo(s) moeten geven!!!

ik heb die bij iris wel gehad, en dat terwijl lucas 3465 gram was, thomas werd 4365 gram, dus hun vonden dat ik bij de volgende zwangerschap beter in de gaten gehouden moest worden, maar iris bleef haken op 4000 gram…



hebben ze nooit iets gezecht dat je een groeiecho krijgt???

en over gewicht van mezelf gesproken, ppff bij lucas ben ik 30 kilo aangekomen, spijtig genoeg is dat er nooit meer af gegaan :wink:





en natuuuurlijk nog van harte gefeliciteeeeeeerd met je zwangerschap, een 4e waauw wat leuk zeg :inlove:

Ik vroeg me ook af of je al op suiker getest was??





Ik kwam bij allebei 20+ kilo aan (mijn normale gewicht is rond de 78)



De oudste was 4850 gram en de jongste was 4310 gram (jongste wel een week te vroeg)



Ik werd bij allebei getest op suiker en heb bij de tweede een hele serie groei echo;s gehad.

Ik had geen suiker, blijkbaar krijg ik gewoon grote kids.





Als je je zo zorgen maakt zou ik dat echt aankaarten bij de VK. Het is toch echt niet leuk om je nog 10 weken druk te moeten maken over het eventuele gewicht en jou eigen gewicht toch??

Succes :hug:

Dat is’m nou juist, ik heb geen suiker. En ze hebben daar wat over gezeurd, na de bevallingen! Ook deze keer ben ik weer getest op suiker (een week of 6 geleden), maar het was prima.



Misschien moet ik het idd. maar eens aankaarten, een groei echo. Mijn vk. zei dat beebje wel gemiddeld groeit, het is niet nu al supergroot ofzo.

En wat als op de groeiecho blijkt dat het te hard gaat, wat doen ze dan?



@ Cell: wat knap van je dat je je zo goed aan dat voedingspatroon kon houden. Wat voeding betreft: ik eet s’mo 2 boterhammen, s’mi 4 omdat ik dan echt trek heb, tussendoor thee met plak ontbijtkoek, s’middags fris met wat erbij (2 kaakjes ofzo) sávonds prakkie met half stukje vlees en sávonds thee (of magere melk, of soms warme chocomel) en dan neem ik er echt maar 1 koekje bij. En ja, soms weleens wat te snoepen hoor, in het weekend eet je meestal toch een koek ofzo, of een stukje chocola.

Zo probeer ik het maar! En fruit natuurlijk, maar dat schier er weleens bij in. En ik probeer ook echt water te drinken.





Ik zie dat ik toch niet echt de enige ben met grote kinderen…kwamen jullie ook echt over de 100 op een gegeven moment?

Bij mij hebben ze ook gezegd dat ik bij een eventuele tweede een groeiecho moest ‘vragen’. Ik zou dat dus ook zeker doen. Wat ze doen…ik denk dat dat verschilt. Zo nodig kunnen ze baby bijvoorbeeld eerder halen.



Mbt je eetpatroon: ik vind niet dat je heel veel eet…volgens mij heb je wat jij eet echt wel nodig als je zwanger bent.

Met 35/36 weken moet ik naar de gyn. Ik ben ook heel benieuwd wat die gaat zeggen. Maar ben bang dat-ie dan al heel groot is… :?

Voor Jasper woog ik 96 kilo, aan het eind van mijn zwangerschap 112 kilo :oops: . Jasper woog bij de geboorte 9 pond. Ben nu weer zwanger. Ik zie het wel…

Oh Anita, wat heerlijk om te lezen dat dat bij jou ook zo is! :stuck_out_tongue:

Hoe ervaar jij dat allemaal en hoever ben je nu?



Ik zal er ook drastisch aan moeten werken…baal jij ook zo of niet? Vooral om dat je er zo weinig aan kunt doen.

Ik ben altijd al te zwaar geweest. En echt veel eet ik niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik voordat Jasper kwam, 4x in de week naar mijn werk fietste (10 km) en ook nog 1 a 2x in de week ging sporten. Ik fiets nu niet meer naar mijn werk omdat ik dat niet red (zoontje eerst naar kdv brengen) en ga dus op de scooter. Sporten is ook lastiger omdat mijn man inmiddels in de ploegendienst werkt…



Ben pas 8 weken zwanger, ben benieuwd waar ik eindig :think:

Bij Juul kwam ik 7,5 kg aan en hij was 3 kg en bij Imme kwam ik 8 kg aan en zij woog 4 kg… Ik zeg dat het het niets te zeggen heeft.



Ik vind het wel vreemd dat de vk zelf al niet begint over een groei echo. Ik heb ze bij alle 2 gehad omdat ik zelf groot en fors ben…

Bij Imme heb ik er zelfs 2 gehad…

Ik ben 25 kg aangekomen, terwijl mijn zoontje nog geen 8 pond was. Dus hoe dik je zelf wordt heeft niet alles te maken met hoe groot je kindje is. 2 dagen voor zijn geboorte werd zijn gewicht zelfs op 5 a 6 pond geschat. Terwijl ik daar met die dikke toeter waggelde. Dus misschien valt het wel mee. Sterkte in ieder geval!

ik kwam bij mijn zoontje 20 kilo aan en hij was 8.5 pond en 55 cm.

Mijn grootste " angst" is ook dat dit kindje weer zo groot of nog groter wordt… maar goed wat doe je er aan. Ik denk idd niet dat het er echt mee te maken heeft hoeveel je zelf aan komt.



Ik maak me er niet al te druk over hoor hoe groot dit kindje wordt, maar ik wil wel dat het in de gaten gehouden wordt ook ivm overtijd lopen enz.

Bij Marit ben ik 35 kilo aangekomen :shock: …Ze was bij de geboorte 8 pond maar erg klein met 46 cm…Een klein dikekrtje dus…Vd 35 kilo was er 20 zo weer af binnen een week na de bevalling…Het was bij mij voornamelijk vocht…



Bij Nienke, ben ik 30 kilo aangekomen. Zij was een 9 ponder en 54 cm, hollands welvaren dus :inlove:



Ook bij mij hadden ze het goed in me buik…Marit is geboren bij 42.0 precies en Nienke bij 41.6…



Maak je geen zorgen meid! Vraag tussendoor een groeiecho gewoon om het in de gaten te houden :hug:

@littlewonder wrote:

Ik ben 25 kg aangekomen, terwijl mijn zoontje nog geen 8 pond was. Dus hoe dik je zelf wordt heeft niet alles te maken met hoe groot je kindje is. 2 dagen voor zijn geboorte werd zijn gewicht zelfs op 5 a 6 pond geschat. Terwijl ik daar met die dikke toeter waggelde. Dus misschien valt het wel mee. Sterkte in ieder geval!




En hier juist andersom, ik ben ongeveer 12 kilo aangekomen , weeg normaal ongeveer 57 kilo, toch woog mijn tweede kindje 4.2 kilo. Ik had dat echt niet verwacht, en de VK ook niet echt . De eerste woog 3,1 kilo. Ik had het wel benauwd en was erg misselijk rond de 8e maand. Ze zijn allebei in de 39e week geboren.

Bij de eerste ben ik ong 20 kg aangekomen en Y.uri bleek 8,5 pond te zijn. Ik ben klein 1.65 en woog toen aan het iende 75 kg.



Bij de tweede ben ik rond 23 wkn getest op zw suiker en ik kreeg regelmatig groeiecho;s. Met 20 weken was alles gem. en met 30 weken liep het 2 wkn voor op gewicht maar volgens vk nig prima binnen de nrom. Bij iedere controle was het maak je niet druk is een gem kindje…



Met 37 weken zou ik nog een groeiecho krijgen zodat er besloten kon worden wat te doen.



Die is er nooit van gekomen. Met 36,5 week ben ik na spontaan gebroken vliezen bevallen van onze tweede zoon van bijna 8 pond :roll: In hetzhuis hebben ze hem 2 maal gewogen en de KA en gyn konden het niet geloven een prematuur van bijna 8 pond. Door de vele echo’s in de eerste 3 mnd weten we zeker dat de zw termijn klopte. Ook vroegen ze of ik zw suiker had maar daar was ik op getest en dat bleek niet zo te zijn. Wel had hij problemen met zijn bloedsuiker regulatie en kwam hij met een te lage bloedsuiker ter wereld en moest op de Kinderafd worden opgenomen.



Ben blij dat ik hem niet voldragen heb want dan was het mogelijk een 10/11 ponder geweest.

Ben uitiendelijk trouwens maar 11 kg aangekomen dus dat zegt niet zoveel… Kids hebben gewoon een 5sterren hotel bij mij binnen



Mocht er een derde komen dan wil ik zeker weer groeiecho’s en zeker niet langer dan 40 weken doorlopen!



:inlove:

bij Elise in totaal 18 kilo aangekomen en Elise was 3920 gram bij haar geboorte, aardig in gewicht dus. ze is geboren met 38+4. Gewoon thuis, zonder problemen… Nu ben ik deze keer ( weer ) getest op zw. diabetes en waarschijnlijk heb ik dat nu wel… :think: Nu ben ik ehter pas 8,5 kilo aangekomen en denk ik ook niet dat ik die 18 van Elise ga halen… De baby ligt goed qua groei terwijl Elise voor lag… oftewel, het zegt allemaal niets. Wel krijg ik woensdag nu een groeiecho om te kijken hoe het er dan voorstaat met de kleine, maar ga uit van een normaal gewicht eigenlijk…