Zijn er meer die zware, grote baby's krijgen? (8 pond +)

Bij dochterlief meer dan 40 kilo aangekomen (vnl. vocht). Dochter is geboren met (mijn termijn) 41 weken en woog 4220 gram en was 54 cm.



Bij zoonlief op de dag van de bevalling 5 kilo lichter dan voor de zwangerschap. Zoon is geboren met (mijn termijn) 40 weken en woog 3970 gram en was 54 cm.



Beide keren geen zwangerschapsdiabetes gehad. Laatste zwangerschap wel onder controle van de internist en de diabetesverpleegkundige gestaan :slight_smile:



Hoeveel je aankomt, zegt dus niet altijd iets over het gewicht van je kindje.

Herkenbaar!!!

Bij Swen 34 kilo aangekomen (ik woog toen 104), dat is er op 4 kilo na weer afgegaan.

Swen woog 4040 gram bij de geboorte.

Nu zwanger van een meisje en inmiddels 17 kilo aangekomen (en weeg nu 91) … Zal de 34 niet gaan halen gelukkig maar er wordt wel weer een grote meid verwacht. Suikeronderzoek gehad en geen suiker! Ik word dus blijkbaar ook gewoon groot als ik zwanger ben!

Swen is tot nu toe supergezond!!!

De vk zei wel: zolang het er weer relatief makkelijk afgaat is er niks om je zorgen om te maken!!

mijn eerste kindje was 4670 en ik was behoorlijk aangekomen, waarschijnlijk suiker gehad maar niet getest.

nu wel getest en ik heb zwangerschapssuiker. nu alleen nog maar 7 kilo aangekomen en kindje loopt ietsje voor op de groei, geen peil op te trekken dus…

ik zou we lom een groeiecho vragen, dan weet je het zeker, dat voelen is zo’n gokwerk…

bij de eerste ± 25 kg aangekomen hij woog bij de geboorte 4405gr en was 53cm met een zwangerschap van 43 wk…



bij de tweede ongeveer hetzelfde aangekomen… en met 38wk bevallen

zij woog bij de geboorte 3600gr en was ±50cm … heb wel meerdere echo’s gehad om haar groei in de gaten te houden… mede omdat ik weer zo groot was

ik woog met de 1e 86 kg .niek woog 4580gr 54 cm lang met 39W5D geboren 14 kilo van aangekomen toen woog ik 90 kg ( in het begin veel afgevallen door spugen ) na 3 maanden van geboorte zat ik 10 kilo onder het start gewicht 76 kg.



voor de 2e ben ik blijven hangen op die 76 kg , saar woog 3880gr 50cm lang en met 39W0D geboren 16 kg van aangekomen , niet ziek geweest en zit nu dus na 3 maanden 4 kg onder het startgewicht .



ik val dus af van de zwangerschappen maar ik gooi ook kleine peutertjes eruit , gewicht wilt helemaal niets zeggen …



omdat niek 9 pond woog heb ik bij saar wel groei echo’s gehad , maar dit voornamelijk door medische indicatie , in het begin van de zw.sch. van saar was de afspraak dat als ze meer zou wegen als 7 pond ze of eerder gehaald zou worden of een KS. uiteindelijk woog ze dus bijna 8 pond op 20 gram na dan :roll: ben van allebij normaal bevallen. :-*

Lasse was 3.9 kilo maar een week voortijdig gehaald en Nena 8 dagen overtijd en 4,7 kilo



VOlgens mijn VK hadden mijn babietjes het heel goed van binnen.



Ik had ook geen suiker oid - ben ook wel wat stevig van mezelf en de zw kilo’s zijn ergens blijven hangen. Had niet het idee dat ik buitensporig at ofzo. Maar ja was ook niet meer de jongste en de slankste.



Ik heb mega toeters gehad en me daar soms opgelaten over gevoeld, bij Nena ben ik maar niet meer op de weegschaal gaan staan.



Tja de ene is nu eenmaal zeer bescheiden zwanger en bij de ander kan je er niet omheen.



Maar de opmerking van je bent gewoon een hele goede baby fabriek maakte het voor mij wel goed. In iig iets om trots op te wezen.

Ik maak ook grote kinderen met mijn man.

Eerste was gewoon 7 pond (42,5 weken) , tweede en derde 9,5 pond (41 en 40 weken) en de vierde was 11 pond (41 weken)

Geen suiker oid, gewoon een groot kind. En bij elke zwangerschap kom ik goed aan :wink:

Hoi,



als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap. Achtentwintig weken van de vierde. Leuk!



Mijn oudste was bijna acht pond, middelste een ukkie van zeveneneenhalf pond en de jongste ruim acht pond.



Volgens mijn gyn zegt de hoeveelheid dat je zelf aan komt weinig over de baby zijn gewicht. Juist van jezelf uithongeren gaat een beebje hamsteren en ja dan krijg je een flinke baby.



Bij de oudste kwam ik 21 kilo aan, middelste 23 kilo en bij jongste heeft mijn man de weegschaal weg gedaan omdat hij wilde dat ik zou genieten van het zwanger zijn en niet naar de weegschaal zou leven, de schat.



Groetjes van Marloes