Zijn er mama's die geen kinderwens meer hebben?

en dus nadenken over definitieve ingreep?



Wij zijn daar ook over aan het nadenken. Momenteel ben ik wel aan de pil maar wil hem dolgraag aan de kant gooien en mezelf laten helpen.

Echter, volgens mij zijn er best veel complicaties erbij?



Zei al tegen mijn man, laten ze alles maar gelijk weghalen. Hoef ik niet meer ongesteld te worden.

Dat zou ik noooooooooit doen, ik ben nog steeds een vrouw en dat wil ik graag in alle opzichten zo houden! :angel:

Plus ik ben nog zo jong (jij toch ook?) en je weet nooit… dus nee, niets voor mij! :hand:

Succes met je beslissing! :-*



(Waarom geen spiraaltje dan? :think: ).

Ik ben inderdaad ook nog best jong maar al richting 30.

Ik ben echt klaar met kinderwens.

vind 2 jongens meer dan genoeg.

Spiraal heb ik ook over zitten te denken maar heb zoveel verhalen gehoord dat ik het niet meer durf.

Ik denk dat je nooit kunt weten wat er nog komt. Ik dacht zelfs dat ik nooit kinderen wilde toen ik een jaar of 20 was, maar anderhalf jaar later ging het heel erg kriebelen.

Ik zou tot ik niet meer vruchtbaar ben zeker niet alles weg laten halen, en liever voorbehoedsmiddelen gebruiken. Het is anders zo defnitief. Als het dan gaat kriebelen en het is allemaal mogelijk kun je geen keus meer maken.

Hier is hub enige tijd geleden naar het zkhs gegaan. Vond het wel tijd dat hij nu verantwoordelijk werd voor het niet meer zwanger kunnen worden…



Ik zou het zelf niet laten doen omdat het toch bij een vrouw lastiger is en met meer complicaties dan bij een man.



Het is wel een beetje een definitief besluit natuurlijk en daar hebben we ook nog even over moeten nadenken, maar het is goed zo. Twee meiden en twee drukke banen… klaar is klaar!



gr

muts

Hier is het ook klaar maar al jáááááááren duidelijk wie zich moet laten helpen, mijn man dus :wink:



Voor de mannen is de ingreep veel eenvoudiger als voor de vrouwen en bovendien poliklinisch en daar komt bij dat (mijn mening) ik 2 zwangerschappen en 2 bevallingen heb gedaan en daar genoeg voor heb moeten doen. Nu is het zijn beurt om aan zijn edele delen te laten sleutelen :wink:

Wordt zo’n ingreep bij een man ook onder volledige narcose gedaan?

Oef… nee dat zou ik ook nooit doen… Kan je man het niet doen? Wel zo eerlijk;-) jij hebt al 2 keer goed werk geleverd… Mijn ventje laat het ook doen tegen die tijd… Zou er goed over nadenken… Het is niet zomaar gedaan… Daarbij wie weet wat er in de toekomst gebeurd… Het is heel definitief zeg maar

Ik weet dat het definitief is maar ik ben er echt klaar mee.

Heb er al heel erg lang over nagedacht.



Ook mijn man is er klaar mee.

@Joy wrote:

Hier is het ook klaar maar al jáááááááren duidelijk wie zich moet laten helpen, mijn man dus :wink:



Voor de mannen is de ingreep veel eenvoudiger als voor de vrouwen en bovendien poliklinisch en daar komt bij dat (mijn mening) ik 2 zwangerschappen en 2 bevallingen heb gedaan en daar genoeg voor heb moeten doen. Nu is het zijn beurt om aan zijn edele delen te laten sleutelen :wink:






zo he, helemaal gelijk! :thumbup:

als ik het zou doen… zou ik het zo doen dus… :angel:

Hier ook geen kinderwens meer en ik kan me voorstellen dat je overweegt om zo’n ingreep te laten doen. Maar ik kan me ook voorstellen dat er overwegingen zijn om het niet te doen. Je bent nog best jong en er kan ik de komende jaren dat het nog mogelijk zou zijn om kinderen te krijgen van alles gebeuren die je misschien toch doen besluiten nog zwanger te willen worden. Ik overweeg het zelf niet echt, hoewel het een goede anticonceptie zou zijn ook ik wil de hormonen wel de deur uit mikken en medisch gezien is het ook niet handig om nog zwanger te worden en ik ben bijna 35. :shifty: Toch wil ik het nog niet doen omdat ik de risico’s van een ingreep te groot vind en de voordelen te klein. Wat je spoiler zegt, als ik daarmee nooit meer ongesteld zou zijn ging ik vandaag nog naar het ziekenhuis. :angel: Het heeft voor mij niks met vrouwelijkheid te maken, maar dat is uiteraard persoonlijk. Ik vind de overweging erg moeilijk omdat deze zo definitief is en een ingreep omvat, maar helemaal uitsluiten doe ik het zeker niet. Als ze ooit weer eens in mijn buik moeten zijn voor een ingreep zal ik het misschien wel gelijk mee laten doen, als ze toch binnen zijn.

Mijn man wilt het dus alleen laten doen als het volledige narcose is. Echter kan ik er geen informatie over vinden? Weet iemand het?

Ik weet van mijn vader dat het onder gehele narcose is geweest… Maar dat kan je ook zelf aangeven… daarbij is het voor een man makkelijker om terug te draaien dan voor een vrouw…

nee mannen gaan niet onder gehele narcose, mijn mannetje is voor 3 weken terug gegaan en het is hem 300% meegevallen.

het word plaatselijk verdoofd en is een ingreepje van hooguit 20 minuten.

ik zou bang zijn, dat ik mijn vrouwelijkheid heb verloren, als ik mijzelf liet helpen,

@Mich@ wrote:

en dus nadenken over definitieve ingreep?



Wij zijn daar ook over aan het nadenken. Momenteel ben ik wel aan de pil maar wil hem dolgraag aan de kant gooien en mezelf laten helpen.

Echter, volgens mij zijn er best veel complicaties erbij?



Zei al tegen mijn man, laten ze alles maar gelijk weghalen. Hoef ik niet meer ongesteld te worden.




Alsof ik mezelf lees!!!



Ik twijfelde ook heel erg. Ik ken ook mensen die een veertje in hun eileider hebben laten schieten en dat viel ze heel erg mee. Maar het idee van een vreemd voorwerp in mijn lijf wat er niet hoort, stond me niet zo aan.

Dat geld ook voor een spiraal trouwens. Niks voor mij…



De pil vind ik vreselijk ook, maar momenteel is het even niet anders. Mijn man heeft zich een paar maanden terug laten helpen (ik heb ook genoeg bevallingen doorstaan :wink: ) en het viel hem mee, maar ik vloei zooooo hevig, dat ik wel aan de pil moet, omdat het anders niet te doen is. Balen…



Als je er klaar mee bent, dan weet je dat heus wel. Tuurlijk zijn er mensen bij die toch spijt krijgen, maar dat is hun probleem toch? :wink:



Op internet is er wel veel over te vinden bij vrouwen. Het schijnt wel minder effectief te zijn dan bij mannen en de ingreep is zwaarder :think:

De nieuwste sterilisatie manier voor vrouwen is de essure methode en die is zelfs minder ingrijpend dan de sterilisatie van een man…



http://www.essure.nl/

Hier geen kinderwens meer,maar ik hou gewoon lekker mijn mirena…over een jaar weer een nieuwe en als t aan mij ligt hou ik dat zo,ben bijna niet meer ongi…dus wat ik nog meer…

Hier ook niet verstandig als ik opnieuw zwanger zou worden, dus sta ik nu op de wachtlijst voor de Essuretechniek. Niet dat mijn man niet zou willen, maar ik heb mijzelf opgeofferd :mrgreen:

@Mama_jeanet wrote:

De nieuwste sterilisatie manier voor vrouwen is de essure methode en die is zelfs minder ingrijpend dan de sterilisatie van een man…



http://www.essure.nl/




Hier heb ik het laats met de gyn over gehad. Is in 10 minuten gebeurd, gewoon tijdens een consult. Nadeel is wel dat je ongesteld blijft, maar goed… Ik heb nu een Mirena en ben ook nog ongesteld… Helaas…



Hier gaat hij er binnenkort wel uit… Heb zoveel vage rare klachten sinds een paar maanden… En laat ik nu net sinds september dat ding hebben… Weg met dat ding, vond het al niets eigenlijk en nu helemaal niet meer…