Zijn er al januaristoppers?

Zoooo, weer een lekker druk weekend achter de rug. gaat zo snel voorbij dan vind ik. Heerlijk weer!!!

Zou eigenlijk al in m’n bedje liggen, maar was wel benieuwd naar Juffie, dus toch nog even de pc aan.

Juffie, je laat ons wel in spanning hoor. Ik kom morgen zeker weer kijken!

Herken het helemaal, alleen heb ik bijna geen tijd in het weekend. En als S naar de PSZ is, ga ik eerst even het huis aan kant maken/boodschapje doen en daarna zeker even op KOK kijken.

Summer, heel verstandig dat je rekening houdt dat deze cyclus langer zou kunnen zijn. Wij klussen alleen als we groen licht hebben :liar: :mrgreen: :liar:

Loesje, dat heb je goed aangevoeld zeg. Van de weke sjaggie en nu :twisted: . Zo goed voel ik het niet aankomen hoor.

Rivella, tuurlijk zal het wel op orde komen. Mischien was je toch nog op tijd met klussen, dat is afwachten.

Ik heb van m’n schoonzussie ovulatie testen gekregen, die had ze besteld via testjezelf (het welbekende ervoor en nu erachter), de prijzen staan op de website.

S slaapt al een tijd in een groot bed. Met ups en downs in het begin, maar nu gaat het echt goed. Wij hebben alles gelijkvloers, dus voor ons geen traphekje.

Leuke hobby, welk programma gebuik je hiervoor?

Menies, KOKken op het werk :naughty: :mrgreen: :mrgreen: Grapje hoor, als het kan en je heb er de tijd voor.

littlewonder, herken je twijfel wel, had ik eerst ook. Maar weet ook zeker dat dit allemaal wel goed zal komen.

Helma, welkom!

Leuk, dat je hier ook mee komt babbelen.Jullie gaan dus ook voor een 2e. Hoe oud is jullie zoon/dochter?

Hier wel al een paar keer getest voor mijn ei, maar nog geen verhoogde waarde. Zou deze cyclus dan langer worden?

Ik heb geen voorkeur voor een jongen of meisje, maar nog steeds een herrinnering in mijn gedachte. Ik was net zwanger van S en mijn vader kreeg voor zijn verjaardag Het Boek Met Alle Antwoorden. Mijn broer vroeg toen of wij binnen 2 jaar een kind zouden krijgen en als antwoord: Dat is over een jaar niet meer van toepassing. M’n moeder vroeg toen of wij de eerste kleinzoon kregen van haar man en als antwoord: Ja (duidelijk toch).

Nu is het zo, mijn broer heeft een dochter en afgelopen Dec is daar nog een dochter bijgekomen. En wij hebben een dochter en gaan nu voor een 2de…ZOU HET?

Zo, en nu duik ik m’n bed in. :zzz: :zzz:

Goedemorgen dames…dagje vrij vandaag! Vanochtend vroeg (ik moest nodig plassen) dan toch een test gedaan en…

…test mislukt. :oops: :wall:

Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, was een Et*s test, misschien net te weinig urine want ik had met mijn slaapkop wat moeite met richten… Zaten ook druppels op het venstertje die ik heb weggedept met een stukje toiletpapier, misschien mag dat niet??? In ieder geval, nu weten we nog niks. Gelukkig zijn het twee testjes!

Weet niet goed wanneer ik weer zal testen. Beste is ws. morgenochtend, maar dan is het wéér een dag wachten. Test staat ook op dat het op ieder moment van de dag kan. Dus misschien kan het ook gewoon tegen de middag, als ik tot die tijd niet meer plas en niet teveel drink?? En dan in een potje piesen :mrgreen: Blijft nog even spannend dus! :pray:

@ Helma: welkom!

@ Loesje: netjes op tijd! Werkt de boel naar behoren dus :slight_smile: én je hoeft niet iedere maand zo lang te wachten als je cyclus zo blijft :smiley:

@ Toedels: lief dat je speciaal even kwam kijken :smiley: Die voorspellingen…ik geloof er eigenlijk niet in maar praat mezelf toch altijd allerlei bijgelovige dingen aan. Dus als er zoiets voorspeld zou worden zou ik toch denken: zou het…?

@ Littlewonder: ik vind het ook erg spannend hoor. Het kan zomaar raak zijn en dan is het dus écht. :mrgreen: Maar hoor van alle kanten dat als het kindje er eenmaal is, de meeste mensen die het uit hebben gesteld vanwege hun levensstijl spijt hebben dat ze er niet eerder aan zijn begonnen… Je krijgt ook niet voor niets negen maanden om aan het idee te wennen :stuck_out_tongue:

@ Rivella, schatje hoor die Chris! En fotograferen…super! Hebben hier van het geld van onze bruiloft afgelopen jaar een goede digitale spiegelreflexcamera gekocht, maar heb 'm nog niet zo goed onder de knie. Gaat wel nog gebeuren!! De meeste foto’s gaan hier ook een bewerkingsprogramma heen, voor aan de muur of in een album. Als ik ooit zwanger raak en tijd heb ( : :shifty: :shock: ) lijkt het me erg leuk daar vaker mee bezig te zijn. Vriendin wil ook nog een keer samen een cursus fotografie doen. En wb. je cyclus: het lijkt eerder uitzondering dan regel, een normale cyclus :? Ik hoop ook echt als ik nu negatief zou testen dat er snel wat komt, want die verhalen van pas ongesteld na tig maanden…brrr.

@ De anderen: hoe is het bij jullie?

Een voorkeur…niet sterk in ieder geval. Eerste jaren maakt het me sowieso niets uit, voor daarna…ik heb altijd het idee dat meiden meer bonje hebben met mamma maar ook meer delen dan jongens en dat jongens meer naar pappa trekken en als ze ouder worden minder met mamma hebben…maar dat kan natuurlijk mijn beeld zijn…? Denk dat het ook voor een deel aan jezelf ligt hoe de sfeer is in je gezin.

Nou, ik ga maar even iets nuttigs doen, de tijd doden. :shifty: Denk dat ik toch vandaag nog een keer ga testen! Wil het gewoon weten dus hoop dat het dan duidelijk wordt. Werk ze diegenen die moeten werken, de rest: tot straks! :mrgreen:

@Juffie wrote:

Goedemorgen dames…dagje vrij vandaag! Vanochtend vroeg (ik moest nodig plassen) dan toch een test gedaan en…

…test mislukt. :oops: :wall:

Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan, was een Et*s test, misschien net te weinig urine want ik had met mijn slaapkop wat moeite met richten… Zaten ook druppels op het venstertje die ik heb weggedept met een stukje toiletpapier, misschien mag dat niet??? In ieder geval, nu weten we nog niks. Gelukkig zijn het twee testjes!

Waarom niet meteen een testje er achteraan als je weer naar de wc moet? (of ga ik dan zo vaak naar de wc op 1 dag :think: )
Volgens mij zou ik zo op commando nog een keer kunnen piesen als ik zou vermoeden dat ik zwanger was :wink:
Idd in een potje is wel zo verstandig.
Wat gaf deze test aan trouwens? helemaal niets? ook geen teststreepje?
Dan zou ik die nog een keer gebruiken want ws heb je gewoon te weinig urine gebruikt....is die negatief dan kun ja altijd die 2e nog in het potje zetten :wink:

Juffie, wat jammer dat de test mislukt is. ik zou gewoon nog een keer testen zodra ik weer moest.

Rivella, als je je blaas goed heb geleegd zal op commando plassen wat lastig worden :slight_smile: Lieve foto’s van je zoon trouwens :smiley:

Hier is niet zo veel bijzonders te melden. Ik let niet echt op mijn cyclus (denk over anderhalve week ongesteld te moeten worden) en verwacht op dit moment echt niet dat ik zwanger ben.

Hubbie en ik zien er allebei wel enorm naar uit om een kindje te krijgen, dus we hebben het er wel regelmatig over.

Hier ook iemand die graag creatief knutselt op de computer, maar niet met foto’s (ik maak er niet zo veel). Ik maak af en toe posters voor een vereniging. Verder ook onze eigen trouwkaart ontworpen. En ben dan ook van plan zelf geboortekaartjes te ontwerpen :slight_smile:

@ Rivella: heb wat zitten zoeken hier op het forum en denk dat het mislukt is omdat ik ook over het venstertje heen heb geplast. Kwam idd helemaal niks op het schermpje, ook geen controlestreepje. Denk dus dat deze muts het DOPJE over het venster had moeten laten zitten tot na het plassen… :oops: :oops: :oops:

Had ik er al afgehaald om het zo snel mogelijk over het stripje te kunnen schuiven :mrgreen: :oops:

Denk dat ik zometeen maar even probeer in een potje te piesen, nu heb ik nog niks gedronken dus lijkt me dat de urine nog steeds behoorlijk geconcentreerd is? En om het staafje in te houden is er maar weinig urine nodig toch, als het maar onder staat. Neem wel een klein potje :lol:

Het is wat, wat ben ik toch een kluns soms…

Pfff nou ben nog nooit zo erg ongesteld geweest zeg. Mn onttrekkingsbloeding duurde vorige maand al wat langer omdat ik niet met een nieuwe strip begon, maar deze eerste echte ongesteldheid na de pil is echt niet normaal. De super tampons zijn niet aan te slepen :shock: , terwijl ik het “normaal” met een paar normaal tamponnetjes deed.

Als wij het zelf zouden mogen bepalen zouden we vreselijk graag een meisje willen (en als het even kan ook nog een tweeling) maar jongetje is uiteraard net zo welkom. Ik ken ook zat meisjes die helemaal niet van roze jurkjes houden hoor, maar die hele stoere kleding aan willen. Ik droom nl. ook niet van een meisje-meisje, maar van een jongens-meisje :lol: dus een meisjes-jongen zou dan ook goed zijn :mrgreen: :lol: (onee die kun je niet in van die stoere spijkerrokjes hangen, dat staat dan wel een beetje raar) Maar gelukkig hebben we het zelf niet in de hand, dus we zien wel wat het wordt, alleen nog “ff” zwanger raken :? :wink: :mrgreen:

Juffie: spannend spannend spannend. Ben heel benieuwd of je meteen zwanger bent of dat je cylcus gewoon wat langer is dan dat je dacht.

Nou, opnieuw getest. Nog een keer met die van vanochtend maar die deed echt niks. Daarna een nieuwe, ook van Etos. Controlestreepje kwam al snel, maar werd niet mooi egaal. Tweede streepje bleef uit helaas. Controlestreep is nu, een half uur later, nog niet egaal blauw. Het streepje is in het midden heel vaag. Is dat normaal?? Volgende keer echt een ander merk!

Ga er vanuit dat het niet raak is maar het is natuurlijk pas definitief als de :twisted: komen. Ben pas net overtijd áls ik een mooie cyclus heb tenminste en ook niet met ochtendurine getest… :think: Wacht dus nog maar even af…als ik nog meer overtijd raak (en ik niet gewoon een cyclus van 35 dagen blijk te hebben :? ) test ik donderdag of vrijdag weer, maar dan wél met ochtendurine en met een ander merk test. Deze vertrouw ik toch niet helemaal meer.

Pfff…ergens zekerheid, maar ook weer niet, lees zoveel over pas later positief testen, nog te lage waardes etc. etc… :wall: Maar goed, ik GA er vanuit dat ik niet zwanger ben :cry: (al heb ik nog steeds alle kwaaltjes van de laatste dagen). Hopelijk wordt het snel duidelijk, laat dan de :twisted: ook maar snel komen zodat we de volgende ronde in kunnen!!

goedemorgen!

ik had gisteren iets getypt maar zo te zien is het niet geplaatst :S

juffie, tjonge, wat een gedoe zeg! al weken wachten op testen, en dan lukt het niet!

ik hoor dat de kruidvat testen goed zijn. Die ga ik deze week ook halen (als mijn ongi weg blijft). ik hoop dat je snel een plusje krijgt!!

en je blijft rammelen he als er zoveel zwangeren en mama’s in je vriendenkring zijn!

Ik heb dan al een dochter, maar ik bleef rammelen. Een half jaar geleden was ik er al weer klaar voor, maar mijn vriend nog niet. Ik rammelde toen weer net zo hard als bij onze eerste haha

Nu is net een vroegere vriendin van mij bevallen en zat de foto’s door te kijken, en het begint toch wel weer te rammelen…

menies, mijn NOD is 14 februari. Maar mijn cyclus was meestal tussen de 31 en 35 dagen, dus ik kan elk moment ongesteld worden. Als ik vrijdag nog niet ongi ben, ga ik testen kopen. En dan zaterdag testen…

littlewonder, jammer zeg, maar wel fijn dat je cyclus 28 dagen is! maar zal wel een teleurstelling zijn dat het niet in 1 keer raak is he :slight_smile:

goudvis, bij onze dochter was het in 1 keer raak, gelijk nadat ik met de pil was gestopt. Maar ik had toen pas een week na mijn NOD een lichte streep, dus ik denk dat mijn cyclus toen ook al zo rond de 33 dagen zat…

lousje79, jammer dat de rode duivels zijn gekomen! ik duim voor de volgende ronde!

welkom helma!!

over de voorkeur…

ik had geen echte voorkeur voor een jongen of meisje… ik dacht dat we een jongen zouden krijgen, dat gevoel had ik vooral aan het einde van mijn zwangerschap.

Toch hoopte ik dat het een meisje zou worden, maar dat kwam door de naam.

Want ik was helemaal verliefd op de meisjesnaam Sarah, maar de jongensnaam was niet mijn favo. Ik had echt het gevoel van, er moet een andere jongensnaam komen,maar we kwamen er beide niet uit. Toen heb ik gezegd, ok dan doen we deze. Het was geen vreselijke naam ofzo en vind hem nu ook niet meer zo erg, maar toen vond ik het niet leuk.

Nu lijkt mij een jongen geweldig! Kan ik em lekker stoer aankleden enzo :smiley:

En omdat mijn schoonouders al 5 kleindochters hebben en wij de enige zijn die nog voor een kindje gaan, hopen ze dat ze een keer een kleinzoon krijgen!

rivella, wat een super lieve en leuke foto’s!!

Nou, vandaag geen spoortje van ongikramp te herkennen :think:

Ik denk dat ik het maar gewoon even moet laten voor wat het is, niet te veel bij stil staat…jaja, gemakkelijker gezegd dan gedaan :wink:

Ik zal wel blij zijn als we van dat hele afwachten af zijn zeg.

Juffie, geen idee of je goede tests gehad hebt, ff weekje afwachten en als je nog niet ongesteld bent nog maar eens testen dan.

Lijkt me erg balen, die onzekerheid.

aaaaah had ik net een heel verhaal getypt alles weg :wall: :wall: :wall:

nou zo maar ff overnieuw dan… :wall:

Vinden jullie het leuk om een nod/zwanger lijst bij te houden?

ik wil wel even de gegevens verzamelen en dan die lijst maken.

juffie ik zou gewoon over een paar dagen nog een keer testen met een ander merk en ik gebruik altijd een plastic bekertje om wat urine op te vangen ik ben er totaal geen ster in om sochtens over zon staafje heen te plassen… :mrgreen:

@rivella wat een leuke foto`s en wat een lief kereltje zeg :inlove:

irritant dat wachten he voor de nod vind ik het dan nog wel meevallen maar wachten voor de eisprong vind ik helemaal niks…

@darkangel wel fijn dat het bij jullie dochter zo snel raak was, wie weet nu ook wel weer nog maar 2 dagen

@loesje mijn ongi was na het stoppen met de pil ook wat heftiger dat werd later weer wat minder gelukkig

@helma welkom gezellig dat je ook mee komt schrijven.

Ik heb niet echt een voorkeur maar wel al heel lang het gevoel dat we een jongentje krijgen als eerste en ik ben ook meer een jongens mama dan een meisjes mama maar mocht het zo zijn dan is het welkom.

Ja een lijstje is wel leuk :mrgreen:

Welke gegevens heb je allemaal nodig?

Ik vind een lijstje ook leuk! En nu ga ik naar buiten want ik ben ongelofelijk mijn dag aan het verdoen hier achter de laptop… :wall:

Dat vandaag en morgen maar snel mogen gaan, zodat ik nog een keer kan testen. Pfff, onzekerheid is NIET fijn.

@ Dark Angel: jij testte ook pas later positief? Aangezien ik niet weet hoe mijn cyclus loopt, eerste ronde na stoppen met de pil, kan het dus nog wel? Mannetje zei al heel bijdehand: “daarom hadden we dus een cyclus moeten afwachten, zodat je nu niet meteen denkt dat je zwanger bent terwijl je niet weet óf je wel overtijd bent”. Grrr. :evil: Anderzijds zat hij vanochtend met testen net zo in spanning als ik :inlove: :inlove:

okee dan ga ik ff lijst maken…

nou spit het topic wel ff door voor alle nod`s endaar kan ik ook wel lezen of hoeveelste kindje het is…

juffie ik testte pas na 2 weken positief

22 okt nod

31 okt neg test

5 nov pos test…

of het hcg stijgt langzaam bij mij of het lag gewoon aan de 1ste test die ik had gedaan…

was huismerk en 2e een clear blue die gelijk vet positief was.

Hmm Goudvis… :think: Ik ga mezelf niet gek maken want dan kan het alleen maar teleurstellen. Maar ik ben dus pas overtuigd als ik :twisted: zie!

Voor je gaat spitten, weet niet of je nog meer wilt weten maar voor mij mag je noteren: Juffie (echte naam liever nog niet), 26 jaar, eerste kindje, eerste ronde, NOD (bij een mooie cyclus van 28 dagen dan, dat moet ik nog maar afwachten) was 10 februari.

Dankjewel alvast voor de moeite! :-*

Nod lijst januari stoppers 2008

10 februari Juffie 1e kindje 26 jaar 1e ronde

14 februari Darkangel 2e kindje

15 februari Imani 1e kindje

17 februari Miepel 2e kindje

19 februari Nachtvlinder 2e kindje

21 februari Rivella 2e kindje

24 februari Toedels19 2e kindje

29 februari Summer 1e kindje

3 maart Dolfijntje12 2e kindje

4 maart Goudvis22 1e kindje 22 jaar 2e ronde

7 maart Littlewonder 1e kindje

8 maart Loesje79 1e kindje

Zwanger

Piekie 1ste kindje uitgerekend: ??-10-08

Zo nu heb ik hem eerst even zo er kunnen gegevens toegevoegd worden

en eigenlijk wil ik hem even wat overzichtelijker maken door het in een bepaald bestand te maken maar dat komt nog.

sommige mensen hadden geen banner dus die moeten de nod maar even doorgeven

Hallo Allemaal,

Ook ik ben in januari gestopt met de pil… Mag ik me bij jullie aansluiten?

Dat lijkt me heel gezellig! Het is zo’n spannende tijd, waar je in principe met niemand (behalve natuurlijk met je man/vriend) over kan praten!

Ik hoop dat we veel van elkaar kunnen leren…Zo zijn er al diverse afkortingen waarvan ik de betekenis nog niet ken! (bv. NOD?):oops:

En ook ik ben benieuwd naar die goedkope tests! haha!

Kleine update:

Mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje. We zijn in februari 2007 getrouwd en wilden eerst wachten op een nieuw huis, maar we gaan er nu toch voor!

Nou Ladies, ik hoop dat er nog een plekje is…

Ik hoor het wel!

Groetjes

:smiley:

hey welkom imani

nod = niet ongesteldheis dag

dus die van jou is 15februari

zal je ff toevoegen op het lijstje

Imani, welkom :dance:

Goudvis, mooi lijstje, mijn NOD is allen 21 Feb. :wink:

Nu snel weer aan het werk :oops: