Zijn dit harde buiken??

Meiden,



Ik heb al 'n paar dagen last van mijn buik. Het is een soort trekkering gevoel over m’n hele buik, soms met een steek, maar meestal is het een strakke gespannen buik. Het voelt vervelend aan en is erg vermoeiend. Het trekt wel langzaam weg, maar voor m’n gevoel houdt 't lang aan.

Het ergste heb ik er na het avondeten last van, niet dat ik bomvol zit ofzo, maar 't voelt wel erg gespannen. Nu heb ik er ook al ruim 'n uur last van.

Noemt men dit harde buiken?



Liefs,

Kaat

Zoals je het beschrijft wel…

Einde van de dag kan erg goed dat je harde buiken hebt.

Later in mijn zwangerschap had ik het als ik 's morgens wakker werd en had geplast…door de ruimte die mijn lege blaas maakte ofzo…die deed altijd even gemeen zeer die harde buik…

Rustig gaan zitten en even buikademen :thumbup:

Thanx :thumbup:



Weet je ook of 't normaal is dat je ze binnen 'n uur weer terug krijgt? Heb net lekker op de bank gelegen, toen was 't weg, maar nu is het weer terug.

Ik duik m’n bedje maar es in, hopelijk helpt dat wat.



Liefs, Kaat

Het is echt een treken van je lijf dat je rustig aan moet doen!!

Evt checken op een blaasontsteking daar kan je ze ook van krijgen…

Zeg het iig tegen je VK!!

:-*

thanx! :-*

Ik ga 't morgen even telefonisch voorleggen aan de vk (ze hebben dan pas weer spreekuur… :? ). Hoop dat ze wat tips voor me heeft.



Grtjs,

Kaat

Kaatje: ik heb daar sinds een paar dagen ook last van, het is meestal een teken dat je het rustig aan moet doen. Het trekt ook binnen een paar minuten weer weg, als je rustig gaat zitten terminste

Het trekt bij mij niet weg, soms houdt 't wel 'n uur aan zelfs. Maar 'n teken dat ik rustig aan moet doen, daar geloof ik wel in! :wink:

Ik doe dat dan ook maar!!



Heb vanochtend contact gehad met de vk. Ze zei inderdaad ook dat 't op harde buiken leek. Moet 't wel heel goed in de gaten houden de komende dagen, wordt 't niet minder of verlies ik bloed, moet ik direct bellen.



Ons ventje is zo actief, die stelt me nu al gerust :wink:



Liefs,

Kaat

Rustig aandoen is ook erg moeilijk, daar heb ik zelf ook last van :oops:

Maar je moet het dus maar wel proberen het is tenslotte wel erg belangrijk



Ik weet niet hoeveel jij nu werk? ik moet nu zelf minder gaan werken omdat ik te druk ben.

Wat fijn dat je vk het zo serieus neemt! Ik had het best druk op het werk en daardoor ook harde buiken en dat werd door één van de vk’s hier weggewoven als het hoort er bij. Daarom heb ik het dus eigenlijk ook nooit rustiger aan gedaan… Deze keer ga ik het niet meer zo doen heb ik me voorgenomen, dus idd een stapje terug nemen!

Ik werk nu nog maar 4 uur per dag, 5 dagen (heb 'n contract voor 40uur p.w.).

Morgen heb ik weer controle bij de vk, dan leg ik 't toch es voor want 't trekt niet echt weg.

Het voelt ook als steken, niet als samentrekken, dat vind ik nog 'n beetje raar.



Rustig aan doen :shock: Je denkt al gauw dat iets wel even lukt he, als je dan achteraf kijkt wat je gedaan hebt…

Gisteren heb ik “alleen maar” langs 't voetbalveld gezeten en af en toe naar de bar gelopen voor drinken (wel van 12.30 - 18.00 uur!!), en nog 's avonds veel last.

Zou 't ook kunnen komen doordat je te veel over zaken nadenkt, of als iets niet lekker zit?



Grtjs, kaat

Laat je urine even checken op een blaasontsteking!

En misschien is het nu tijd om op de dag zeker even 2 uurtjes plat te gaan.

Het gaat vaak om toch teveel (achter elkaar) doen.

Dus van 12.30 - 18u in touw zijn zittend of niet is gewoon dan te lang achtereen…

Rustig aan…denk maar zo…nu kan het nog :mrgreen: straks na de beeb moet je nog genoeg :wink:

Ik heb precies hetzelfde, ik ben vandaag voor het eerst begonnen met halve dag en werken (4 uur) en probeer s’middags te rusten, dus 2 uur lang lekker op de bank liggen lezen, slapen kan ik toch niet.

Maar ook al doe ik rustig aan pijn hou ik toch, vandaag begin ik voor het eerst met fisio en hopelijk helpt dat ook een beetje.



Het gaat er wel om dat je echt rust neemt, jij zegt dat als je achteraf bekijkt je toch nog best veel hebt gedaan. Dat is waarschijnlijk het probleem ook!

jij ook al, Bigsby… we moesten es 'n kluppie oprichten :stuck_out_tongue:



Vandaag controle gehad en de vk zei dat 't niet alleen harde buiken waren. In dit stadium word er veel vruchtwater aangemaakt, waardoor je last hebt van de groei van je buik.

Ook groeit ons ventje enorm, wat ook voor de pijn zorgt.



Met ons ventje was alles goed, alleen ze kon niet voelen hoe hij lag omdat 't zo’n pijn deed als ze op m’n buik duwde. Ze voelde dus ook meteen hoe strak die stond.

Rustig aan doen en als ik me zorgen maak: BELLEN!!



Doet me wel weer goed om te horen dat 't goed is.



Bigsby, waarom ga je niet even lekker op bed liggen? Ik denk ook altijd dat ik niet zal slapen, maar als ik daar eenmaal lig… dan ben ik zo vertrokken! Op de bank slapen kan ik ook niet zo goed.



Liefs,

Kaat

Ik heb rond de periode dat jij nu bent een harde buiken aanval (ze bleven dus maar komen en een blaasontsteking was het niet) gehad bij Lasse. kwam doordat hij een groeispurt had in combi met dat ik nog teveel deed op mijn werk en toen het over was na een paar dagen bedrust en om te voorkomen dat ik het nog een keer kreeg moest ik hoe dan ook rustiger aan doen.

Kaatje: tot nu toe bestaat ons klupje allleen uit ons tweeën :mrgreen: ach misschien komen er wel meer mensen bij ha ha



Wel fijn dat je ff te horen kreeg dat het allemaal goed is, dat helpt ook weer.



Ik heb eigenlijk ook niet zo zin om in bed te gaan liggen, maar ik ben ook maar sinds maandag halve dagen gaan werken dus misschien moet ik nog ff inkomen :lol:

en ik moet ook s’avonds steeds naar yoga en 2x fysio en straks weer naar fitness.



Slaap jij iedere middag dan? ik ga gewoon lezen of film kijken

nee hoor, ik slaap niet elke middag. Vaak begin van de week niet maar hoe dichter 't weekend in zicht komt, hoe meer behoefte ik er aan heb.

Als je maar wat rust, zodat 't wat uithaalt, dan is 't toch goed :wink:

Ha ha het lijkt wel ons prive topic :mrgreen:



Vandaag had ik voor het eerst dat ik wel kon slapen, maar nu had ik er geen tijd voor :cry: Ik moest nog een aantal dingen doen. Ik heb een uurtje gelezen maar dommelde een beetje weg, maar nu voel ik me echt verrot moe.



En morgen zal ik er ook geen tijd voor hebben omdat ik om 15:00 uur weer op therapy moet en om 20:00 uur begint mijn eerste yoga les.

@bigsby wrote:

…maar nu had ik er geen tijd voor…




Potjedikke, dat mag je niet zeggen hoor :stuck_out_tongue:



Zit nu ook op de bank met de laptop, wat uit te rusten. Slapen kan ik niet na zo’n “heerlijke” werkochtend :eh:

Vanavond lekker naar zwangerschapszwemmen, ik kijk er naar uit!

Ik heb ook weinig tijd, ik moet 2x in de week naar oefentherapie en Yoga en fitness, maar ik rust wel tussendoor. Ik heb vanmiddag lekker op de bank gelegen met een boek



Ik mag vanavond voor het eerst naar zwangerschapsyoga, ben beniewd :mrgreen:



Jij veel plezier vanavond met zwemmen :thumbup:

Als je met je hand boven je schaambeen voelt voelt je buik keihard aan als je een harde buik hebt.