ziekenhuis/thuis bevalling

Ik wilde graag thuis bevallen (in een bad). Voornamelijk omdat een ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie niet vergoed zou worden, en ik graag in een bad wilde bevallen en ze dat in het ziekenhuis niet hadden. Helaas dacht ons madammetje er helemaal anders over en bleef stug in een stuit liggen waardoor ik wel in het ziekenhuis moest bevallen. Tot op het allerlaatste moment was het de bedoeling dat ik vaginaal zou bevallen, maar met drie cm ontsluiting en persweeën werd duidelijk dat mevrouw haar voeten ook nog naar beneden had gevouwen en die dus al ver in het geboortekanaal zaten (vandaar de persweeën). Het werd dus een keizersnede. Bij een volgende zou ik weer in het ziekenhuis moeten bevallen en dat vind ik niet erg. De vorige keer is prima bevallen :roll: :lol:

Ik ben nogal een structopaat…geef mij maar ziekenhuis…

alles wil ik thuis onder controle hebben, ik zou dan makkelijker in paniek raken…



( nou ben ik met 15 dagen overtijd sowieso in het ziekenhusi bevallen maar goed :wink: )

Ik ben in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie…



Maar mocht ik nog tweede krijgen dan wil ik hoe dan ook thuis proberen te bevallen! Heel fijn hoor al die artsen maar ik werd gek van alles wat in of aan mijn lijf zat :evil: :evil:

Ik heb niet te kiezen :roll: moet in het zkh dus kan niet stemmen :mrgreen:



Als ik thuis zou bevallen zou ik dus echt wel schijt hebben aan de buren :hand:

Het leek me heerlijk thuis te bevallen, en als ik mocht kiezen…

Maar ja toch 2 keer ziekenhuis en achteraf vond ik dat ook helemaal niet erg. Lekker me laten verzorgen enz. Thuis moet je toch zelf al meer, tenminste dat gevoel zou ik wel hebben. Maar ik zou het nog wel een keer thuis willen ervaren :think: .

Bij Bo ben ik ingeleid en had ik dus geen keuze, Nikkie is thuis geboren.



Ik vond de bevalling zelf zowel in het zh als thuis prima. We hadden een zeer pretige verpleegkundige in het zh en tijdens het persen en de geboorte gelukkig niet al te veel mensen om het bed. Het lukte ons prima om de verloskamer als ons plekkie te ervaren.



Het fijne aan thuis vond ik dat alles na de bevalling op het gemak kon en dat je heerlijk niet meer in die stomme auto naar huis hoeft, maar dat je zalig luxe na een douche in je eigen, schone bed kunt gaan liggen.



Weeen in de auto lijkt mij heavy, maar dat heb ik dus niet meegemaakt.

bij allebei de bevallingen wou ik thuis bevallen. helaas kwamen ze er allebei niet uit na 1 uur persen, en moest alsnog naar t ziekenhuis. waar ze met de vacuum zijn geboren. dus ik zou nooit meer v een thuisbevalling kiezen!!

ik zou zo graag de volgende keer thuis bevallen.

Ik ben bij mijn zoon in het ziekenhuis bevallen met medische indicatie (zw.suiker).

Ik hoop zo dat ik dat de volgende keer niet heb, zet mij mij op dieet, ik zal echt echt echt alles doen om niet aan de insuline te hoeven.

Maar mocht ik dan toch medisch moeten bevallen, dan in een ander ziekenhuis. Ik heb er echt geen goede tijd gehad!

ik wilde graag thuis bevallen maar ik moest 2x voor mediche indicatie naar het ziekenhuis :frowning: .

De eerste bevalling was op medische indicatie ivm hoge bloeddruk en medicatie heirvoor onder begeleiding van de gyn.

Overigens heeft wel mijn VK de bevalling gedaan in het ziekenhuis :dance:

Nu heb ik (nog) geen last van de (hoge) bloeddruk dus voorlopig ben ik niet medisch geindiceerd, maareh dat gaat vast wel komen, zoals iedere bloeddruk wat oploopt aan het einde :wink:

Daarbij vind ik hetzelf een fijner en rustiger idee om daar te zijn waar ze alles hebben :shifty:

En manlief ook :wink: :inlove: :inlove:

Ik wilde tijdens mijn eerste zwangerschap graag thuis bevallen, ik had het me al helemaal voorgesteld, maar Lucas bleef te lang zitten en ik moest ingeleid worden.

Na uren verschrikkelijke weeen is het alsnog een keizersnede geworden en dus bij elke volgende bevalling moet ik in het ziekenhuis bevallen, tijdens de bevalling van Pepijn heb ik dat als prettig ervaren omdat ik pijnstilling (pethidine en lachgas) kreeg en dat heeft me goed door de bevalling geholpen. Ook is deze bevalling uitgelopen op een kunstverlossing, vacuum. Dus anders had ik ook weer met flinke weeen naar het ziekenhuis gemoeten.



Ik weet vanuit mijn vorige werk (kraamzorg) dat een ziekenhuis bevalling niet hoeft te betekenen dat de gyneacologen of kinderartsen snel bij je zullen zijn, niet sneller dan dat jij van huis af moet komen, omdat 's nacht de kinderartsen en gynaecologen ook van huis af moeten komen…

heel moeilijk zeg…ik lag al in het ziekenhuis een week van tevoren, ons zoontje is bijna 2 maand te vroeg geboren. Ik zou ABSOLUUT voor het ziekenhuis kiezen ook. Hoewel ik niet helemaal objectief ben denk ik. Ik heb teveel dingen in het ziekenhuis gezien waarom ik dus denk dat ik daar zou willen bevallen, als er iets aan de hand is kan een kindje meteen geholpen worden. Maar zoals ik zei, ik ben eigenlijk niet zo objectief, want er zijn ook heeeeeel veel kindjes die thuis worden geboren.

@Mama_jeanet wrote:



Ik weet vanuit mijn vorige werk (kraamzorg) dat een ziekenhuis bevalling niet hoeft te betekenen dat de gyneacologen of kinderartsen snel bij je zullen zijn, niet sneller dan dat jij van huis af moet komen, omdat 's nacht de kinderartsen en gynaecologen ook van huis af moeten komen…




Dit heb ik dus ook begrepen, envond het al raar dat hier niks over werd gezegd…



Maar ik ben beide keren thuis bevallen, en had er niet aan moeten denken om naar het ziekenhuis te gaan. Maar ik had dan ook twee top bevallingen -de volgende doe ik vast alleen :mrgreen:- (ohnee, nu moet ik afkloppen) Maar ik vond het heerlijk om rustig rond te lopen, tuin te sproeien, foto van buik te maken, in bad te gaan, Jayden gedag te zeggen en een half uur later had ik frummel in mijn armen :mrgreen:

Kijk uit wat je zegt Miranda…dát zei mijn man ook en hij heeft het mogen doen zonder VK bij Celiza :shifty:



Maar om op de poll terug te komen…ik ging voor thuis de eerste keer…als het zou kunnen,pinde me er niet op vast want alles valt te plannen maar een bevalling zéker niet :wink: dus ik was open minded :angel:

Het ging top en hij kwam thuis :thumbup:

Celiza dus ook…snel,vet snel dus zonder VK…ging gelukkig goed maar is zéker geen aanrader :naughty:

Als wij nog een beeb krijgen ooit dan zou ik het wederom graag thuis doen…maar liever éven iets langzamer als bij de laatste keer…

Ik hoop dat ik er dan iig wel een paar uurtjes over mag doen,is iets beter voor de verwerking denk ik :shifty:

Precies hetzelfde gevoel Renzosmam! Bij de eerste wilde ik graag thuis, maarja, je wist het niet he? Bij de tweede ook graag thuis, en als ie net zo makkelijk ging als de eerste was het helemaal super (ging mij iets te snel eigelijk…) En nu als de derde komt, hou ik er rekening mee dat het ik het weleens alleen zou moeten gaan doen, máár wil dit keer wél een vluchtkoffertje klaar zetten voor het zkh (eerste 2 keer ook niet gedaan, voorgevoel of gewoon stom :doh: :think: :mrgreen: )

Ik heb ook nooit een vluchtkoffer gemaakt 8)

Ik ben 3 x ingeleid dus in het ziekenhuis bevallen

Ik heb gekozen voor eenthuis bevalling, omdat ik graag thuis had willen bevallen, ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevalllen.

Twee keer in het ziekenhuis en een eventuele derde keer zou ik weer voor het ziekenhuis kiezen. Ik zou het thuis enorm moeilijk hebben gehad, want ik heb beide keren pijnstilling (pethidine) gekregen. Dit zou thuis niet mogelijk zijn geweest.

Niet zo zeer dat ik het “veiliger” vond in het ziekenhuis, want ik woon op 5 minuten rijden van het ziekenhuis dus zou er zo zijn mocht er iets misgaan. Als je in het ziekenhuis bevalt en er gaat iets mis, moet je ook wachten totdat ze de gynaecoloog oppiepen. Dat kan net zo goed even duren.

Nu scheelt het dat ik zelf jaren in een ziekenhuis heb gewerkt en dus geen “ziekenhuisangst” heb…

@miranda79 wrote:

@Mama_jeanet wrote:


Ik weet vanuit mijn vorige werk (kraamzorg) dat een ziekenhuis bevalling niet hoeft te betekenen dat de gyneacologen of kinderartsen snel bij je zullen zijn, niet sneller dan dat jij van huis af moet komen, omdat 's nacht de kinderartsen en gynaecologen ook van huis af moeten komen…




Dit heb ik dus ook begrepen, envond het al raar dat hier niks over werd gezegd…



Maar ik ben beide keren thuis bevallen, en had er niet aan moeten denken om naar het ziekenhuis te gaan. Maar ik had dan ook twee top bevallingen -de volgende doe ik vast alleen :mrgreen:- (ohnee, nu moet ik afkloppen) Maar ik vond het heerlijk om rustig rond te lopen, tuin te sproeien, foto van buik te maken, in bad te gaan, Jayden gedag te zeggen en een half uur later had ik frummel in mijn armen :mrgreen:




Ik weet dat het ziekenhuis waar ik lag, dat daar altijd kinderartsen aanwezig zijn, ook 's nachts! Wij hebben ook regelmatig naar de 1e hulp gemoeten in de nacht en kinderartsen waren er wel. Ik zou mij toch veiliger voelen in het ziekenhuis. Maar ik neem aan dat een verloskundige je ook wel meteen doorstuurt naar het ziekenhuis als zij moeilijkheden voorziet.