ziekehuis gezocht die wel met overgewicht behandelt

Hallo allemaal

Ben op zoek naar een ziekenhuis die wel met overgewicht behandelt

ben bekend met pcos vandaar weeg 90 kilo en 1.70 lang

mijn huidige gyn wil me niet helpen

weten jullie iets voor me bedankt.

chantal :vlinder:

Zoveel overgewicht is dat toch niet ?

@stillewater wrote:

Zoveel overgewicht is dat toch niet ?

Dat was ook mijn eerste gedachte. :oops: Maar ja, als de gyn op basis daarvan niet wil behandelen (gok ik…) dan wil je wel afvallen ook al is het niet zo heel veel overgewicht.

Misschien dat je huisarts een goede doorverwijzing kan doen?

Hoi hoi,

Ja zij wil me niet eerder behandelen dan dat ik 10 kilo afval :cry:

nou ben ik al druk aan het lijnen gaat wat moeilijk ik heb vroeger anorexia gehad ik wil eigelijk niet zoveel meer met men gewicht bezig zijn

ik voel me prima in me lijf op dit moment dus dit is best een tegenvaller

maar wil ook samen met mijn man een kindje als ik afval krijg ik waarschijnlijk clomid maar ben nu op zoek naar een ziekenhuis die me wel wil behandelen met mijn overgewicht iemand ervaring mee?

Groetjes, :vlinder:

Ik weet niet waar je woont maar in Tilburg (Elisabeth ziekenhuis)is er bij mij jaren geleden(in 1999 toen ik begon met behandelingen) nog nooit gesproken over mijn gewicht/overgewicht heb zelfs nooit op de weegschaal hoeven te staan en ik ben ook echt niet de slankste ook niet overdreven dik maar toch.

Ik heb ook PCO en ben uiteindelijk 2 keer zwanger geworden met clomid.

Hoi,

Bedankt voor je reactie :dance:

Groetjes, :vlinder:

Ik ben nu in het ziekenhuis te hardenberg, maar ik ben ook 1,70 en 90 kilo maar ze hebben het nog nooit over mijn gewicht gehad :think:

Wat balen zeg dat je gyn zo moeilijk doet! Ik ben ook wel wat te zwaar, en heb ook pco, maar heb ook nog nooit op de weegschaal hoeven staan. Succes met het zoeken van een andere gyn! Ik zou gewoon een ander ziekenhuis bellen waar je evt heen zou willen en het eerst vragen.

Hallo allemaal,

Bedankt weer. Ik woon zelf in regio Utrecht moeilijke ziekhuizen daar,

maar loop nu in nieuwegein ziekenhuis ben ook al aan het rond kijken op

internet en op alle ziekenhuizen in de regio maar ik zit hier zo erg mee

slaap heel slecht ben erg emo en vind me zelf gewoon waardeloos

ik heb het er echt moeilijk mee ook omdat ze me niet willen helpen hun bepalen wel wat er gebeurt tuurlijk is het beter om wat lichter te zijn maar jah ik zie vrouwen in alle maten en krijgen een gezond kindje

maar ik vind het gewoon oneerlijk als het zo gevaarlijk is die clomid moeten ze in elk zienkenhuis het zelfde protocol hebben maar goed

het zal wel aan mij liggen maar ben blij dat ik even men hart kan luchten bij jullie bedankt :wall:

liefs chantal.

Waarom zou clomid gevaarlijk zijn dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ze hanteren inderdaad niet overal hetzelfde protocol. Het is gewoon niet eerlijk, dat zij bepalen wanneer ze jou pas helpen. En zo zwaar ben je nou ook weer niet! Ik had zelfs een gyn die ook niet bepaald de slankste was… en net wat je zegt in alle soorten en maten krijgen mensen kindjes en kijk weeg je 200 kilo okee, dan moet je wat afvallen, maar kom op zeg… daar is geen sprake van. Schrijf hier maar lekker van je af meid en ik hoop dat je snel een goeie gyn zal vinden die jullie wel wilt helpen. :pray: :hug:

In ons ziekenhuis doen ze niet zo heel erg moeilijk over gewicht of je moet al heel erg te zwaar zijn, maar dat ben jij toch helemaal niet?! Alleen zijn wij onder behandeling bij het MCL in Leeuwarden, dus dat is een behoorlijk eind uit de route. Hopelijk vind je iets meer in de buurt. Succes!

Een vriendin van mij is onder behandeling geweest in de VU… en zij is zwaarder dan jij en ook nog eens kleiner :wink: . Lijkt me dat ze in de VU dus ook gewoon behandelen met overgewicht.

ik zit bij het UMC en ik ben ook wat zwaarder :eh:

en ik word ook gewoon geholpen

Bedankt allemaal voor jullie reactie,s

Bij mij is het allemaal begonnen in het umc utrecht daar zijn ze erachter gekomen dat ik pcos heb maar hebben ze jou niet gezegt dat je eerst moest afvallen dan of hebben ze het over je gewicht gehad in eenige zin

ik moet van dat ziekenhuis ook eerst 10 kilo afvallen voordat ik verder word geholpen dit vind ik erg vreemd dan ga morgen gelijk bellen

vandaar dat ik over ben gestapt naar het nieuwegein ziekenhuis

maar dat was een tegenvaller ook eerst 10 kilo eraf voor dat ze me helpen maar weet je hoe dit voelt ik heb het echt helemaal gehad met die ziekenhuizen word gezegt kom maar over een half jaar terug

als je nog niet zwanger bent.

maar goed ga er even achter aan jullie geven me weer hoop :thumbup:

Bedankt,

Groetjes,

chantal :vlinder:

IK heb nog even de reacties van anderen niet volledig gelezen maar zo heel veel overgewicht is dat niet.

Toen ik en mijn ( nu ex-) man in het UMC groningen kwamen , voor iui/ ivf woog ik 69 kilo bij 1,64 m.

Ze vonden het ietsie te zwaar maar geen reden tot niet doorzetten van behandelingen …

als ik een paar kilo kwijtraakte was prima maar geen noodzaak,

( ben uiteindelijk veel afgevalllen maar met pcos zijn de ervaringen daar meen ik moeilijk mee)

Umc in groningen zo je wellicht willen en kunnen helpen , maar ja dat is wel een uithoek in nederland ,

Ik vind vreemd als je niet elders ook geholpen zou kunnen worden , :think:

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen ,

succes bianca

Ik ben zelf ook niet de lichtste maar ben gewoon geholpen bij de gyn in rotterdam ijsselandziekenhuis.

Wij konden ook gewoon iui doen, alleen was het niet nodig maar het mocht wel!

Trouwens ook een superaardige gyn, als je de naam wilt hoor ik dat wel

ik ben iets lichter en iets kleiner en in zwolle hebben ze er nog nooit met 1 woord over gerept

alleen dat ik wel moet oppassen dat ik niet meer moet aankomen

snap jouw ziekenhuis dus niet echt eigenlijk

zo te lezen heb je nu meer dan genoeg opties

succes

Hallo,

Bedankt allemaal voor de goede reactie,s ik krijg er echt weer hoop van

ik heb even op het vu.nl gekeken en een afspraak gemaakt ze

nemen binnen 3 werkdagen contact met me op misschien dat dat

ziekehuis me wel wil helpen ik hoop het echt maar ik kan toch wel eerst gewoon vragen of ze mensen met overgewicht helpen of staat dat raar???nou ik ga weer verder.

Groetjes,

Chantal :vlinder:

Ik zou het gewoon vragen, hoor. Je kunt je verhaal doen en dan hoor je wel hoe of wat. Anders ga je er naar toe voor een afspraak en krijg je misschien weer nul op rekest. Nu weet je meteen waar je aan toe bent.

En nogmaals: Ik vind je echt niet veel te zwaar. Sommige ziekenhuizen hanteren een gewichtsgrens en dan mag je BMI-waarde maximaal 30-32 zijn. Die van jou is 31, als ik het snel bereken. Dus dan val je toch binnen de normen?!

Ik zou het ook zeker vragen! Anders is het zonde van je tijd…

Succes! En laat het ons weten hè?