Zeurtopic

Balen zeg…

HOpelijk volgende keer een betere uitslag… :pray:

Ik ben ook een beetje aan het klagen:

Vandaag voor de 2e keer echo laten maken en ik mag nog steeds niet verder met de 2e IVF-poging.

Nu moet ik 2 Decapeptyl-spuiten zetten per dag en ook 2 x 2 Provera pilletjes (10mg) slikken. Ongesteld worden en hopelijk weer opnieuw beginnen met poging 2.

Nicje, ik snap heel goed dat je baalt.

Ik heb een beslissing genomen; Ik MOET weg bij mijn huidige werkgever, ik trek het gewoon niet meer.

Ik kan het niet opbrengen om de accu nog eenmaal op te laden.

Ik loop iedereen voor de gek te houden, maar mezelf nog het meest.

Het kaarsje en de liefde zijn uit, ga na de vakantie uitzoeken hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Kan heel goed zijn dat je die burnout hebt vanwege dit werk.

Deze werkplaats…

Hopelijk verloopt het gesprek goed. Dapper dat je aan jezelf denkt!!

je slaat de spijker op zijn kop. Helaas heb ik er 6 maanden voor nodig gehad om me dit te realiseren…en nu ik weer 50% arbeidsgeschikt ben, loop ik tegen precies hetzelfde probleem aan.

Niemand meer iets te zeuren tegenwoordig? :wink:

Nou ik wel… Een halfjaar op de wachtlijst gestaan voor IVF, begin februari mochten we eindelijk beginnen. Ik was echt blij, want ik moest de pil slikken sinds december en daar reageerde ik ontzettend heftig op: elke dag hoofdpijn, 3 weken bloedverlies gehad, enz. Dus ik was blij dat ik ermee mocht stoppen. Het spuiten voor IVF ging prima en al op dag 15 hadden we de punctie. Een pijnlijke business, maar nog wel te doen. Vervolgens kwam het bericht dat ik overstimulatie had, ik mocht helemaal niks meer. Er zijn maar liefst 26 eicellen gevonden. Dagen lang op bed gelegen, wat in huis omgeschuifeld en 3 liter water op een dag weggewerkt, heel veel pijn gehad door de punctie en de overstimulatie. Kregen we gisteren ook nog eens te horen dat er van de 26 eicellen niet één bevrucht is! Dus geen terugplaatsing, weg kans op een beebje, poging verspild, alle ellende & pijn voor helemaal nop geweest! :wall: :cry: :evil: En nu komen we ook nog eens weer helemaaaal onderaan de wachtlijst voor ICSI, wat betekent dat we pas over een halfjaar weer verder kunnen!

Allemaal zwaar *** dus!!!

Groetjes,

Jippie

ps Sorry, moest even spuien! :wink:

hey jippie ,

wat een elende zeg … en idd k…t dat je weer onder aan de andere lijst komt .

wat houd dat eigenlijk in ?

gr loes

Hoi Loes,

Wat bedoel je precies? Wat ICSI is?

Groetjes,

Jippie

hai jippie,

ik bedoelde idd Wat ICSI… is weer iets nieuws voor me denk ik of ik ken dede afkorting niet kan ook nog natuurlijk .

liefs loes

Hoi Loes,

Bij IVF doen ze één eicel met een aantal zaadjes in een schaaltje en dan moeten de zaadjes zelf naar de eicel zwemmen en naar binnen dringen en op die manier moet er een bevruchting onstaan. Bij ons is dat dus fout gegaan. Het kan zijn dat de zaadjes te zwak zijn, of dat de schil om de eicel te hard is, zodat ze er niet doorheen komen.

ICSI is een stapje verder dan IVF. Dan injecteren ze met een naald één zaadcel in de eicel. Dus dan is de zaadcel al binnen en hoeft niet meer zelf door de buitenkant te dringen. Alleen is er dan nog geen sprake van een bevruchting, alles moet dan nog gaan samensmelten. Als er een samensmelting ontstaat en het daarna gaat delen, dan spreek je pas van een bevruchting.

Dus dan is het alleen nog maar spannender of er dan wel een bevruchting onstaat, want als het dan weer niet gebeurt?! :? :frowning: Maar goed, we houden hoop! Gelukkig hebben een hoop mensen op die manier wel succes gehad, dus we gaan ervoor. Alleen erg balen dat we zooo lang moeten wachten totdat we weer aan de beurt zijn! :wall:

Hoe gaat het met jullie? Ik meen me te herinneren dat jullie aan het begin van de mm staan, of dat je met Clomid begonnen bent? Ik herken je naam van een aantal andere topic’s. Verbeter me maar als ik het fout heb!

Groetjes,

Jippie

hoi jippie ik hoop dat het met icsi wel gaat lukken meid!!!

groetjes annie

Snel groeiende vleesboom, hevig menstruacie en de (nieuwe) huisarts zegt toch 2 jaar afwachten en als ik niet zwanger raak, pas dan naar de gynaecoloog!! Gaf me een verwijzing als een second opinion met de tekst ‘Wil niet afwachten’.

Dit is niet het enige probleem dat ik heb, maar tenminste kon ik het laten zien. Hij keek ook helemaal niet naar mijn echo- fotos (4!) van december. Moet ik dan 35+ worden om meer verstand te krijgen?? Vrouwen als mij die lang afwachten komen uiteindelijk terecht zonder baarmoeder. Nu gaat ik bijna 3 maanden later naar de gynaecoloog, in een dag waar het minder helder is op de echo te zien. Had ik maar een laparoscopie toen de vleesboom 20mm was…

Alles in Nederland gebeurt er zooo langzaam.

En dan zitten we in forums en proberen we nog wat kansen te krijgen!! Of het gaat lukken weet je nooit.

:cry: :cry: :cry: