Zeurtopic

Hé Josette,

Vaak is het inderdaad maar één zo’n zin waar je echt helemaal van gaat :evil: :twisted: :evil: :shock: :o enz.

Gelukkig kun je het hier kwijt, voelen wij ons ook niet zo alleen met ons “gezeur”.

Veel succes met het prikken en de IVF!

Met name die dooddoeners waar je helemaal niks mee kunt dan beetje een neplach om je lippen toveren, maar ze van binnen ff een duw geven.

Jouw tijd komt nog wel. Je moet er niet zo mee bezig zijn. Als God het wil…blablablablabla…en inmiddels wordt half bekend nederland zwanger en klungelen wij gewoon door…ik lees de showpagina van de telegraaf al niet eens meer. :?

Al die bekende nederlanders ja, hier op KOK is ook ergens een topic daarover. Ben ik ook mee gestopt om daar op te kijken.

Vind ik best stom van mezelf maar ik krijg daar idd de :twisted: van.

:oops:

Mag ik ook even zeuren?

Vanavond op de verjaardag geweest van mijn schoonzus. Elk jaar komt dan ook een vriendin van haar op visite. Die mensen zijn streng gelovig en zijn inmiddels zwanger van hun 4e kind. Die gaan gewoon lekker door met kinderen krijgen. Had ze het erover dat ze aan het kijken waren voor een grotere auto. Dan wilden ze maar een busje nemen, omdat ze dan nog even vooruit konden qua aantal kinderen… :wall: :evil:

Jeetje, die opmerking kwam wel eventjes hard aan bij ons! Zij gaan er maar vanuit dat ze op hun dooie gemakkie 10 kinderen gaan krijgen en wij zijn al jaren bezig voor onze eerste en hopen dat dat ooit een keer mag lukken. :cry:

Verder zat er nog een hoogzwangere, waar ik ook de hele avond tegenaan heb moeten kijken. We waren blij dat we weer naar huis mochten! Het lijkt de laatste tijd wel alsof iedereen zwanger is behalve wij en zelf zitten we even in een dippie op het moment, dan is het wel erg moeilijk om er mee om te gaan als je er op die manier met je kop wordt ingeramd… :frowning:

Groetjes,

Jippie

Wat een nare avond was dat zeg Jippie!

Tja sommige mensen zien totaal niet in dat het krijgen van een kindje niet voor iedereen vanzelfsprekend is :x

Het komt hard aan dan zo’n opmerking. Je denkt van stop die bus toch in een plaats waar de zon nooit schijnt he… :wall:

Vervelend dat je de hele tijd ook nog eens tegen een zwangere buik aan moest kijken zeg. Ik herken je gevoel zo goed, dat het lijkt alsof iedereen om je heen gewoon van 1 keer seks zwanger wordt. Je vergroot het ook uit voor jezelf, dat merk ik bijmezelf althans, maar het voelt zo oneerlijk!! Ik hoop dat je je gauw weer beter voelt. Ik wil zeggen probeer vertrouwen te houden, het is super moeilijk maar geef nog niet op meis!!

Dikke :-*

Jippie, ik heb precies hetzelfde de laatste tijd. ik kan het gewoon niet meer hebben als er weer iemand zwanger is geworden op oooh zo’n schijnbaar makkelijke manier.

Zoals Tooske en Leontien, ik KEN ze niet eens! Waar maak ik me druk over? Maar toch sta ik balend tegen de tv te praten.

Op ieder hoek van de straat zie je dr wel weer 1, een van hun,ggrrr.

En het gemak waarmee er over gesproken word, kom eens een paar uurtjes onze topics lezen wil ik ze aanraden!

Gelukkig heb ik 'ze’op dit moment niet in mijn directe omgeving, dat scheelt.

Ze mogen best zwanger zijn, uiteindelijk gun ik het iedereen,maar ze moeten even niet in mijn beurt komen. Ik ben een chaggi niet-zwangere op het moment.

Heb ook last van mijn hormonen, alleen op een andere manier.

Gelukkig komt dan wel weer mijn neefje van 2 vandaag, kan ik die weer even doodknuffelen.

He Pebble, herkenbaar dat van Tooske en Leontien. Ik kan dat ook niet hebben op de een of andere manier steekt het zo, ik ken ze geeneens!!

We waren in Portugal en mijn hub wou de Nederlandse Telegraaf kopen in zo’n kioskje. Zie ik met koeieletters op de voorpagina ‘Ja, ik ben zwanger!!’… (dat sloeg dus op Tooske)Ik vroeg of ie dan aub de volkskrant mee wilde nemen, want dat ik het anders toch weer ging lezen en sjaggo werd :roll: (was toen ook net ongi geworden dus dat zal ook wel mee hebben gespeeld…)

Rot he, die stomme hormonen ook altijd!

Veel plezier met je neefje hoor vandaag, knuffel hem maar lekker!!

Groetjes,

Marjo

:wink:

Het is wat met ons…!!! Maar hij nam wel de Volkskrant?

Nee natuurlijk niet haha, dat vond ik nog wel het ergste!! :roll:

Laten we het erop houden dat hij me met beide beentjes op de grond houdt op sommige momenten :wink:

(en ik heb natuurlijk wel het hele voorpagina nieuws gelezen later he… zo ben ik dan ook nog :wall: )

hjier ook 1tje die het even helemaal niet ziet zitten tussen de zwangere(sorry rhi).

maar overal en iedereen wordt zwanger behalve jij en dan heb ik nog het “geluk” dat het soms verplicht stil staat joepieeeeeeeeeeee.

en mijn zus is via ivf zwanger geworden zou je denken die begrijpt je wel nou mooi niet wat krijg je om je oren meid ik was ook pas 30 toe sebas kwam je hebt nog de tijd. wat een fcking bll sh*t

sorry moest er even uit. en ik ben dus al 29 .

groetjes annie

Ik fiets elke dag langs een huis waar ze vijf kinderen hebben. Gister stond de mams in de tuin en zag ik dat ze weer zwanger was. Mijn eerste gedachte was dan ook van Nou is dat nou weer nodig :evil: :shock: :evil: , Beetje eerlijker verdelen kan ook geen kwaad!!

En dan ben ik idd behoorlijk pissig…ook op mezelf omdat ik dat denk …

Maar om een hele avond naar een zwangere buik te moeten kijken, dat zou ik nu echt ff niet kunnen handelen denk ik :oops:

Veel succes allemaal! En hou de moed er maar weer in :pray: Onze beurt komt nog wel :-*

Groetjes T@mmie

FF wat anders. Kunnen jullie je broer of zus soms ook wel schieten? Ik wel!

Heb 2 van die gevallen, broers dus. Die ene van 25 heeft nu sinds een half jaar een serieuze relatie. Keileuk voor 'm…maar meneer is gewoon van de aardbodem verdwenen. Zij woont veel verder weg, maar hij is inmiddels al ruim 7 weken niet meer bij mijn moeder geweest, voorheen kwam ie daar 3 x per week ongeveer.

Zijn vrienden laat ie links liggen en ik heb 'm ook al 2 maanden niet gezien. Dat maakt me niet zoveel uit hoor, maar ik vind het rot voor mijn moeder. Belt ie net op, hij wilde afspreken om bij te kletsen :sick:

Nou wacht ie ook maar, moet ik nu gelijk opspringen? Had 'm weken terug gemaild dat ik het raar vond dat hij zo zijn prioriteiten stelde en dat ie niet zo met zijn familie moet omgaan.

Reageerde beetje pissig. Ik moest maar begrijpen dat ie nu zo ver weg zat, hij heeft nb vakantie!! En dan kan ie niet de tijd ff vrijmaken om zijn moeder op te zoeken of bij vrienden langs gaan? Hij vindt wel de tijd om terug te reizen om te werken… :x

Het zal wel overgaan, maar ik heb het echt ff gehad met dat joch! Het is een schat en mijn broer, maar NU EVEN NIET!

familie soms zou je die ook af willen schieten…ik tenminste wel. heb 2 oudere zussen en 1 oudere broer en ik zie ze bijna nooit en denk vaak gelukkig maar ook als benjamin heb je ook nog wel is nadelen echt niet alleen voordelen hoor.

maar ik zou hem ook laten wachten hoor en niet gelijk voor hem gaan springen.

groetjes annie

Oh, wat 'n uitkomst is dit topic zeg!!!

ik herken al jullie opmerkingen erg goed, maar soms baal ik ook wat van mezelf hoor. Ik vind dat ik eigenlijk nog niet mag balen wanneer ik hoor dat iemand in verwachting is, maar toch doe ik 't een beetje.

Ben pas vanaf april bezig, maar zit al wel in de mmm (mag je dat zo ook noemen als je met clomid bezig bent??).

Gelukkig heb ik nog niemand in m’n directe omgeving, die zwanger is. Maar als ik soms hier lees, ben ik in eerste instantie oprecht blij en vrolijk, maar na 'n halfuur dan begint 't waarom-gevoel op te spelen…

Ik wil er niet aan toegeven, maar 't is er wel…

zucht

Dat lucht idd erg op!

Kus,

Kaatje

hallo meid ik wil ook effe klagen, wij zijn ook al jaren bezig en nu hebben we inmiddels de tweede ivf/icsi poging achter de rug en is weer mislukt. ik had eigenlijk vandaag mijn testdag maar gisteren ging het mis en daar baal ik enorm van, vooral als ik zie dat bijna al mijn vrienden en kennissen of net zwanger zijn of bijna uitgeteld of zelfs al bevallen zijn en dan groot die vreugde komen vertellen en dagen lang op msn hebben staan en als ze op bezoek komen wordt er alleen maar over de zwangerschap gepraat maar snappen ze dan echt totaal niet wat wij doormaken en hoe wij ons voelen? ik wordt hier vaak zo moedeloos van dat ik het wel uit kon schreeuwen maar uit fatsoen hou je netjes je mond en praat je maar mee en zeg je ja, nee en amen maar innerlijk vreet je jezelf helemaal op en ben je de rest van de dag gewoon uitgeput en leeg gezogen van verdriet en woede. nu hebben wij het geluk dat wij 5 ingevroren emmy’s in de vriezer hebben waar we nu mee verder gaan maar als er dan in je omgeving ook nog gezegt wordt van het maakt niks uit toch want jullie hebben nog kansen genoeg. dan wordt ik echt helemaal wild van binnen en heb nu ook besloten om met deze personen op dit moment het contact een beetje te laten verwateren want dit schiet natuurlijk ook echt niet op, en helaas was er van die personen vandaag ook niemand die uit zich zelf aan mij gevraagt heeft of wij de uitslag al hadden en of het gelukt was. erg l*llig allemaal maar we proberen maar positief te blijven en sorry voor mijn gezeur :wall:

Niks sorry! Er zijn maar weinig mensen die het echt snappen. Ik denk dat het gros hier rondhupt…

Wat goed van je, om die negatieve impuls voorlopig uit te bannen. als het echt vrienden zijn, dan komen ze vanzelf wel terug.

Stom he, dat je soms gewoon je eigen verhaal moet verdedigen en steeds moet uitleggen waarom je je zo voelt of waarom opmerkingen verkeerd aankomen. Ik kan me voorstellen dat je op dit moment rust verlangt. Dit is toch een heftig moment.

En het feit dat dan je halve omgeving zwanger is, werkt ook niet echt mee.

Leg jezelf lekker in de watten! Je moet goed voor jezelf zorgen. Succes en om te zeuren is dit topic geopend…dussss

Nu ik heb even last van zelfmedlijden…

Waarom kreeg ik vorig jaar een miskraam? Waarom kreeg ik dit jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en moet ik mijn rechtereileider missen? Waarom heb ik zeer waarschijnlijk endometriose? En waarom voel ik mij misselijk 6 dagen voor mijn NOD en gaat de griep weer es rond???

Maar ja, waarom heb ik zo’n fijne vriend en fijne relatie? Waarom heb ik zo’n leuke baan, leuke vrienden en fijne familie. Heerlijk huis en… de hele middag en avond lekker voor mijzelf omdat mijn vriend een voetbaltoernooi heeft!!

Ik las van de week op het forum een onderschrift en die wil ik jullie niet onthouden, heeft mij nogal geraakt! Hier komt hij:

Piekeren neemt niet je zorgen weg, maar wel je kracht voor vandaag

hey ineke, die ondertekst komt van ikke , althans zei heeft hem ook.

Het is een wijze ondertekst.

Meid ik zit ook met de vragen, heel herkenbaar vor ws al die lieve meiden hier, of niet meiden?

Ik heb op dit moment niks te zeuren , maar wil jullie gewoon even een knuf geven en alle liefs van mij

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

he linda

ik snap heel goed wat je bedoelt! bij mij wordt er wel veel naar gevraagd, heel lief, maar veel reacties zijn inderdaad in de trant van, ‘ach maar je bent nog jong’ (ohja?), ‘ik weet zeker dat het de volgende x wel lukt’ (kun je in de toekomst kijken?), of ‘toch mooi dat ze in ieder geval bevrucht waren’ (ja wat wil je, voor 7000 dollar mag dat ook wel!), etc. Meeste mensen weten gewoon niet hoe ze er mee om moeten gaan en denken graag in oplossingen in plaats van gewoon maar te accepteren en te begrijpen dat je je gewoon nu helemaal K*T voelt en dat ook best ff mag voor je weer de moed verzamelt voor volgende ronde!

het ergste vind ik als mensen je gaan ontzien en je de laatste in de rij wordt die het nieuws van zwangerschappen hoort omdat ze bang zijn dat je het niet aan zou kunnen. zo werd ik gister door mijn broer gebeld dat nummer 4 (in 4,5 jaar tijd!!!) er aankomt. :frowning:

hey meid

dat lijkt mij nu echt heel erg als je eigen broer je verteld dat nummertje 4 in 4.5 jaar tijd er al weer aankomt, ik zou zelf niet weten hoe ik moest reageren maar vindt het erg rot voor je. maar ja wat kun je ertegen doen, de meesten mensen die gewoon normaal zwanger worden maken niet hetzelfde mee als ons maar denken het wel allemaal beter te weten, ook met dat spuiten kreeg ik wel eens de reactie van och stel je niet aan het is maar een klein naaldje en van is dat alles wat je moet doen?

nou, is dat alles? andere hoeven het mannelijk hormoon maar te ruiken of ze zijn al zwanger en weer anderen lopen al jaren dag in en dag uit alle ziekenhuizen af en krijgen de meest vervelende onderzoeken en eendebekken en spuiten en puncties en noem maar op, en dan zeggen hun “is dat alles”? nou geloof mij, ik ben altijd bang geweest voor spuiten en ik kan niet tegen bloed maar als je iets echt graag wilt moet je je over een drempel zetten en dan vindt ik het nog altijd heel erg knap van alle meiden hier dat ze het uberhaubt aandurven en ervoor gaan en knokken om een mooi wondertje ooit te mogen krijgen. heel veel succes meiden en hou jullie goed, onze tijd komt nog wel en iedereen die loopt te kletsen van ach ben maar blij dat ze bevrucht waren, of van de volgende x lukt het wel, of volgende x beter. dan zeg ik doe het maar eens na en dan eens kijken of je dan nog zo praat. mijn mannetje is vandaag jarig en had hem graag afgelopen vrijdag het kado van zijn leven willen geven door positief te testen maar het heeft niet zo mogen zijn dus nu is het extra pijnlijk en vooral vandaag omdat het toch weer negatief was en als helemaal dat mijn lichaam het zo mooi geplant had om een dag voor het testen alles weer af te breken maar we houden de moed erin en heb hem heerlijk verwendt vanmorgen en dat vond hij geweldig en we gaan gewoon door voor de volgende ronde maar dit keer vertellen we niet tegen onze omgeving en ze zien het vanzelf wel als het gelukt is. het ergste is dat er pas twee mensen zijn die mijn mannetje gefeliciteerd hebben omdat ze weten hoe speciaal de tweede poging was voor de verjaardag en nu durven ze ons misschien niet te feliciteren en ontlopen ze ons.

voor alle meiden hier, hou moed en hou je sterk, en we mogen allemaal erg trots zijn op ons zelf. ik geef bij deze iedereen een een dikke :hug: en hopelijk wordt voor ons allen binnenkort een mooie wens werkelijkheid.

groetjes van linda.