zetpil

Moirah ik kan me helemaal vinden in je laatste post en dan vooral je uitleg over dingen :thumbup: Zo werkt het hier namelijk ook allemaal. Ik kreeg ook een vreemde smaak bij het lezen van jou afkeurende gevoel wat betreft het “onder dwang” zetpillen toedienen… maar je achterliggende gedachte vind ik helemaal niet zo gek. (al blijf ik erbij dat dat soms tóch nodig is, voor het welzijn van het kind)

Overigens ben ik gezegend met een kind dat hier nooit een probleem van heeft gemaakt, dus heb ik over zetpillen nooit strijd hoeven voeren. (al zegt ie nu wel als ie ze ziet: hoef nie he mama :wink: )

@Affie wrote:

Moirah ik kan me helemaal vinden in je laatste post en dan vooral je uitleg over dingen :thumbup: Zo werkt het hier namelijk ook allemaal. Ik kreeg ook een vreemde smaak bij het lezen van jou afkeurende gevoel wat betreft het “onder dwang” zetpillen toedienen… maar je achterliggende gedachte vind ik helemaal niet zo gek. (al blijf ik erbij dat dat soms tóch nodig is, voor het welzijn van het kind)

Overigens ben ik gezegend met een kind dat hier nooit een probleem van heeft gemaakt, dus heb ik over zetpillen nooit strijd hoeven voeren. (al zegt ie nu wel als ie ze ziet: hoef nie he mama :wink: )




Fijn om te lezen Affie. Ook ik ben van mening dat er situaties zijn waarin er geen andere optie is. Voor mij geld dan wel automatisch dat ik alle andere mogelijkheden heb onderzocht. Dat heb ik daarom ook bewust genoemd.



Die reactie van Lenn :inlove:



Moirah

Je hebt ook DARO vloeibare paracetamol :thumbup:

Kan ze gewoon drinken.



Anders idd sinaspril.



Of de benen niet spreiden…gewoon allebei omhoog doen bij elkaar en dan wat vaseline op de poepert en de pil erin,niet twijfelen of voorzichtig doen juisteven snel voorbij de sluitspier duwen dan is het zo klaar.



Mijn oudste vond het ook nooit fijn,die gaf ik al snel vloeibaar.

Mijn kleinste vind het niete rg maar zegt altijd wel even snel hé mama :mrgreen:

Mijn zoon krijgt ze trouwens nog wel eens,als hij ineens hoge koorts heeft is een zetpil gewoon het snelst werkend maar dat kan ik hem nu uitleggen :thumbup:

@Moirah wrote:



Dat is nu juist één van de voordelen van de borst. Omdat een borst niet alleen voorziet in de drinkbehoefte maar ook troost en veiligheid biedt, zal mijn zoontje die echt niet weigeren. Juíst niet als hij ziek is. Dan wil hij maar wat graag bij mama zijn en aan de borst drinken.


Oke, duidelijk, klinkt wel logisch maar dat wist ik idd niet.

Mijn ervaring is echter dat wanneer ik een beetje mee buig alles veel relaxter gaat. Waarom overal een strijd van maken, omdat het op jouw (de algemene jouw) manier of jouw (ook hier de algemene jouw) tijd moet?


Oh, maar dit ben ik helemaal met je eens hoor! Ik snap nu je gedachtengang ook wat beter, noem me naief maar ik ga er altijd wel een beetje vanuit dat ouders eerst alle andere mogelijkheden proberen alvorens ze overgaan tot iets onder dwang doen. Zetpillen uit voorzorg geven, daar ben ook ik geen voorstander van, ook al zou een cb of ha dit zeggen.

Misschien had ik niet moeten schrijven dat ik mij verbaasde over de hoeveelheid mensen die onder dwang zetpillen toedienen. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig klinkt. Wanneer zo'n opmerking je diep raakt dan zegt dat echter ook iets over jou en je gevoel over de betreffende kwestie.


Vast. Ik heb een hekel aan medicijnen, en doe alles om ze te vermijden. En toen kreeg mijn zoon de mexicaanse griep, doodeng allemaal en het enige wat alle doktoren zeiden was: geef een zetpil, omdat hij er echt even doorheen moest. Dus daar zat ik dan, mijn liefste vol te proppen met dat vergif.. deed ik het niet: was hij werkelijk doodziek, deed ik het wel, hielp het niet eens zo gek veel, ik was ten einde raad en serieus bang dat ik hem zou verliezen (niet reëel hoor, hij is niet in levensgevaar geweest, maar toch he.. een moederhart..) en dat heeft zijn sporen nagelaten. Dus als ik hoor dat zetpillen veel te snel gegeven worden dan wordt er een gevoelige snaar geraakt bij mij, helemaal waar..


Ik heb slechts mijn gevoel geuit en ik ben van mening dat dit ook geuit mag worden. Maar blijkbaar mag ik hier alleen maar ja knikken en mee praten met de rest.


Waarom zeg je dat? Mensen stellen toch vragen, willen weten waarom jij denkt zoals je denkt? Als ik daar niet in geinteresseerd was, stopte ik wel met reageren. Jij denkt en handelt naar jouw idee, dat is prima, maar ik denk dat het ook prima is als anderen daar vraagtekens bij zetten. Het is allemaal internet, dus wellicht komen dingen soms heel anders over dan ze bedoeld zijn, ik ben iig blij met je laatste post en kan nu beter plaatsen wat je bedoelt enzo :)

Hier wilden ze nooit de borst als ze ziek waren, dus helaas gaat dat dus ook niet altijd op. :slight_smile: Ze stopten bij mij met drinken, en weigerden ook een fles.

Ik snap nu je gedachtengang ook wat beter, noem me naief maar ik ga er altijd wel een beetje vanuit dat ouders eerst alle andere mogelijkheden proberen alvorens ze overgaan tot iets onder dwang doen. Zetpillen uit voorzorg geven, daar ben ook ik geen voorstander van, ook al zou een cb of ha dit zeggen.


Gisteren was er op mijn werk een kindje met koorts. Ze at nog wat en dronk zelfs erg goed. Wij moeten bij koorst de ouders bellen dus moeder kwam haar halen. Terwijl moeder het kindje helpt haar beker leeg te drinken zegt ze:"Straks als we thuis zijn doet mama even een pilletje in je billen dan ben je morgen weer beter". Dit kind dronk goed en at nog steeds wat van haar boterham. Toch was het eerste wat die moeder thuis ging doen een zetpil toedienen. Moeder werkte gisteren thuis en ze hoopte dat haar dochter wat langer zou slapen op deze manier. Dit is dus mijn realiteit. Ik maak dit helaas zo vaak mee.

Vast. Ik heb een hekel aan medicijnen, en doe alles om ze te vermijden. En toen kreeg mijn zoon de mexicaanse griep, doodeng allemaal en het enige wat alle doktoren zeiden was: geef een zetpil, omdat hij er echt even doorheen moest. Dus daar zat ik dan, mijn liefste vol te proppen met dat vergif.. deed ik het niet: was hij werkelijk doodziek, deed ik het wel, hielp het niet eens zo gek veel, ik was ten einde raad en serieus bang dat ik hem zou verliezen (niet reëel hoor, hij is niet in levensgevaar geweest, maar toch he.. een moederhart..) en dat heeft zijn sporen nagelaten. Dus als ik hoor dat zetpillen veel te snel gegeven worden dan wordt er een gevoelige snaar geraakt bij mij, helemaal waar..


Dit zijn dus dingen die je niet weet van elkaar. Ik kan me voorstellen dat je heel erg ongerust bent geweest :hug:

Quote:

Ik heb slechts mijn gevoel geuit en ik ben van mening dat dit ook geuit mag worden. Maar blijkbaar mag ik hier alleen maar ja knikken en mee praten met de rest.

Waarom zeg je dat? Mensen stellen toch vragen, willen weten waarom jij denkt zoals je denkt? Als ik daar niet in geinteresseerd was, stopte ik wel met reageren. Jij denkt en handelt naar jouw idee, dat is prima, maar ik denk dat het ook prima is als anderen daar vraagtekens bij zetten. Het is allemaal internet, dus wellicht komen dingen soms heel anders over dan ze bedoeld zijn, ik ben iig blij met je laatste post en kan nu beter plaatsen wat je bedoelt enzo


Ik vond sommige reacties die ik kreeg erg aanvallend. Vragen als 'laat jij je kind uitdrogen' en opmerkingen dat ik erg overdrijf komen op mij niet als oprechte vragen of opmerkingen over die mij uitnodigen om mijn visie te delen.

Hier wilden ze nooit de borst als ze ziek waren, dus helaas gaat dat dus ook niet altijd op. Ze stopten bij mij met drinken, en weigerden ook een fles.


Op elke regel is natuurlijk altijd een uitzondering te vinden.

Moirah

om even weer terug te komen bij t topic… toen ik merkte dat er weerstand kwam tegen een zetpil hier, ook gezocht naar iets anders. ik kwam zo ook bij sinaspril terecht. Het drankje, met zgn banaansmaak vind hij erg vies. Ik heb het zelf ook geproefd en de smaak van banaan was ver te zoeken. :sick: Ik vond het echt vies, ik geef dat ook niet meer. Nu hebben we de tabletten met pepermuntsmaak. Dat vind hij ook niet lekker omdat pepermuntsmaak altijd een beetje scherp is. We doen t nu zo, hij gaat snel op het tablettje kauwen en snel doorslikken en dan houdt ik een glas drinken voor hem vast zodat hij erachteraan snel kan drinken. Het werkt op deze manier hier.

Moirah, ik denk niet dat het een uitzondering is :-*



Jij schrijft het alsof wat jouw zoontje doet de regel is van borstgevoede kinderen.(althans, zo pikte ik het op, maar ik kan het uiteraard verkeerd begrijpen :slight_smile: ) En er zullen best heel veel borstgevoede kindjes zijn die lekker aan de borst willen hangen als ze ziek zijn, maar ook heel veel borstgevoede kindjes die dit niet willen of doen.



Voor de discussie maakt het natuurlijk niet zo veel uit, het was meer ter informatie, dat het dus lang niet altijd zo is.



Oke, on topic maar weer… :angel:

@hanneke wrote:

Moirah, ik denk niet dat het een uitzondering is :-*



Jij schrijft het alsof wat jouw zoontje doet de regel is van borstgevoede kinderen.(althans, zo pikte ik het op, maar ik kan het uiteraard verkeerd begrijpen :slight_smile: ) En er zullen best heel veel borstgevoede kindjes zijn die lekker aan de borst willen hangen als ze ziek zijn, maar ook heel veel borstgevoede kindjes die dit niet willen of doen.



Voor de discussie maakt het natuurlijk niet zo veel uit, het was meer ter informatie, dat het dus lang niet altijd zo is.



Oke, on topic maar weer… :angel:




Ik baseer dit niet op het gedrag van mijn zoontje hoor. Veel kinderen die zich verdrietig, moe of ziek voelen willen graag aan de borst. Natuurlijk zijn er altijd kinderen die dat niet willen. Maar ik denk de meeste wel.



Moirah

@natasja wrote:

om even weer terug te komen bij t topic… toen ik merkte dat er weerstand kwam tegen een zetpil hier, ook gezocht naar iets anders. ik kwam zo ook bij sinaspril terecht. Het drankje, met zgn banaansmaak vind hij erg vies. Ik heb het zelf ook geproefd en de smaak van banaan was ver te zoeken. :sick: Ik vond het echt vies, ik geef dat ook niet meer. Nu hebben we de tabletten met pepermuntsmaak. Dat vind hij ook niet lekker omdat pepermuntsmaak altijd een beetje scherp is. We doen t nu zo, hij gaat snel op het tablettje kauwen en snel doorslikken en dan houdt ik een glas drinken voor hem vast zodat hij erachteraan snel kan drinken. Het werkt op deze manier hier.




Hier gaat het precies op dezelfde manier :thumbup:

Jimmy vindt ze niet lekker maar kiest liever voor de pilletjes dan een zetpil.