zetpil

Och arme Lotte. Hopelijk knapt ze gauw weer op.



Ik hoor om mij heen alleen maar dat de S.inaspril goed achter slot er grendel moet omdat de meeste kinderen het net snoepjes vinden.

Lotte houdt van chocolade… en dit heeft geen chocolade smaak… misschien dat dat het is :wink: ?

@Roos wrote:

Ik kreeg toen ik klein was ( heel lang geleden :wink: ) al Sinaspril en weet dat ik ze ook lekker vond.

Je hebt nu kauwtabletten (net een snoepje) en siroop.



Beterschap!




Alleen jammer dat ze niet meer naar sinas maken maar naar pepermunt. Dat wordt hier door mijn dochter van ruim 3 niet op prijf gesteld.

Ik heb nu paracetamol smelttabletten (merk ff vergeten, gekocht bij

apotheek) met banaan smaak :smiley:

@Ellen69 wrote:

Nu Lotte zo beroerd is, heb ik hier de vloeibare sinaspril in huis gehaald en de eerder genoemde tabletten :? De sinaspril vindt ze echt vies en gaat er kokhalzend in. Toen vanmiddag maar eens de tabletten geprobeerd: die kwamen er net zo hard weer uit helaas. Vrees dat we hier nog even aangewezen zijn op de zetpillen :think:




Dat is bij mijn meiden ook het geval.

Amélie is haar eerste 1,5 jaar ontzettend veel ziek geweest en 2 keer geopereerd…

Ook dan ‘moet’ je op advies van de arts paracetamol geven.

Dus ik had de keus om er een drankje in te gieten (onder dwang) met de kans

dat ze het uitspuugt, of even hupsakee (ook onder dwang, want leuk vond/vind ze het niet)

een zetpilletje erin en als hij er eenmaal in zit is het prima.



Ik denk dat Moirah niet echt een kindje heeft dat veel ziek is. Als dat wel het

geval zou zijn geweest geef je je kind ‘graag’ een zetpil (onder dwang)

om haar/hem van de pijn af te helpen.



Ik heb dus geen tips voor de ts. Hier is het met Améle nog steeds een groot drama,

maar zoals ik al zei is het over als hij er in zit.

Rhodé is nu ze groot dat we kunnen uitleggen dat ze even diep moet zuchten

en dan doen we hem erin. Geen probleem gelukkig (als baby vond ook zij het

vreselijk!)



Beterschap met de zieken :hug:

@Moirah wrote:

Het gaat mij om het inbrengen van een zetpil bij een kind wat zich met hand en tand verzet. Bovendien heb je het dan over een kind wat pijn heeft en niet een kind wat niet lekker is.


Ik snap deze zin niet, geloof ik. Of het kind heeft pijn, óf het is niet lekker? En bij welke van de twee is een zetpil dan wel geoorloofd?

Geloof me, ik ben enorm anti-medicijnen, zoiets is pas de laatste optie in mijn geval en ik vermoed dat dat voor meer moeders hier geldt. Maar als je kind doodziek is ben je in staat je eigen arm af te hakken, als dat zou helpen.

Ik heb overigens vloeibare paracetamol in huis maar dat spuugt hij uit, dus dat heeft weinig zin. Ik vind dat je er erg makkelijk over denkt, en de aanname dat veel ouders maar naar de zetpillen grijpen 'omdat het hoort' vind ik misplaatst in dit topic, want volgens mij wordt dat door niemand gezegd.

Misschien heb ik een goede tip, ookal is het wat mosterd na de maaltijd misschien :oops:



ik gebruik hier glijmiddel van mijn werk, maar je kunt ook glijmiddel bij de drogist halen (bijvoorbeeld sensilube :wink: ) Even op kamertemperatuur brengen, zetpil er mee insmeren, en ze merken niet eens dat je hem er in stopt. Juist dat doorduwen is vaak niet prettig, maar met glijmiddel schiet ie er vanzelf al in. Heel handig dus.



Mijn kids zijn nu groot genoeg om het uit te leggen, maar toen ze kleiner waren legde ik ze op hun zij met opgetrokken knieen. Afleiden met de tv of door papa, en plop erin :slight_smile:



Succes en beterschap voor iedereen die dat (nog) nodig heeft :hug:



[/spoiler]

Een zetpil is trouwens ook wel eens nodig als een kindje geen pijn heeft. Paracetamol helpt namelijk niet alleen tegen pijn, maar ook tegen dat lusteloze gevoel na een griepje. Soms is dat net het zetje wat nodig is om je kindje bijvoorbeeld door een dood moment heen te krijgen, of weer te laten eten. Bovendien is paracetamol geheel onschuldig.



Iedereen moet natuurlijk helemaal zelf weten of ze haar kind paracetamol wil geven. Ik denk dat niemand hier ze dagelijks toedient bij het ontbijt :wink:

Hanneke, ik vraag me nu toch wel af wat voor werk jij doet hoor :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Haha, ik werk in een dierenartspraktijk :wink: (en daar gebruiken ze ook glijmiddel voor allerlei vervelende onderzoeken en temperaturen enzo :smiley:



Ik gebruik dat glijmiddel trouwens zelf ook, prive hier thuis 8) 8) 8) (helaas nodig na 3 bevallingen).

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

dat verklaart een heleboel! :wink:

@Moirah wrote:

Wat zijn die opties dan? En onder dwang? Maak het niet zo zwaar alsjeblieft, het gaat om iets wat gedaan wordt in het welzijn van het kind, mijn kind vindt een poepluier verschonen ook niet leuk, doe ik ook “onder dwang”. Sommige dingen moeten nu eenmaal, so be it.




Als ik lees dat het echt een gevecht was en ik lees bij een ander benen uit elkaar en zetpil erin en gillen als een gek dan komt dat niet zo vrijwillig bij mij over en noem ik het dwang.




Moira als jij nog andere opties hebt ( behalve sinaspril die al genoemd is) is het misschien handig om die hier neer te zetten


Er werd specifiek gevraagd hoe je er een zetpil in moet krijgen. Omdat ik daar op deze manier niet achter sta kan ik daar geen tip over geven. Daarom geef ik aan dat ze zelf schrijft dat haar dochter zich toch al beter voelt en het dan misschien niet nodig is. Nergens bleek uit dat het kind pijn had en dan sta ik ook niet achter het toedienen van een zetpil. Veel ouders doen er een zetpil in omdat ze denken dat dat moet, daarom wilde ik benadrukken dat het misschien helemaal niet nodig is. Als een kind geen pijn heeft is het niet nodig. Daarnaast is het bericht geplaatst om 10.22 alle tijd dus om de ha nog even te bellen. Ik ging er van uit dat ze dit zelf ook wel kan bedenken aangezien ze de zetpillen op advies van de ha heeft gekregen. Maar misschien had ik dat erbij moeten zetten?

Ik ben er ook geen voorstander van, maar als de andere opties op het moment dat het nodig is niet binnen je bereik zijn (zoals Sinaspril) en het kindje écht wel beter af zal zijn als het een pijnstillend middel toegediend heeft gekregen dan zie ik geen probleem in afleiden/snel tijdens de verschoning tóch de zetpil geven.


Dat vind ik ook een heel ander verhaal. Dan leidt je het kind af en heeft het misschien niet eens goed door dat je een zetpil toediend. Het gaat mij om het inbrengen van een zetpil bij een kind wat zich met hand en tand verzet. Bovendien heb je het dan over een kind wat pijn heeft en niet een kind wat niet lekker is.

Hier sluit ik me bij aan. Wat doe je zelf dan als je kind echt ziek is en je geen sinaspril hebt, of het zou zetpil moeten als medicijn? En dan ben ik benieuwd hoe je over tanden poetsen denkt, of schone luier, temperaturen, neusspray en wat dan ook als ze niet willen? "Mag" dat ook niet onder dwang, als ze het niet toelaten? Een kind weet nou eenmaal nog niet beter en dus zullen sommige dingen toch moeten, met of zonder drama.


Wat ik zelf doe: bij een zetpil die mijn kind absoluut niet wil bel ik de ha voor een ander middel. Bij tanden poetsen leid ik hem af met een liedje of een grapje. En lukt dat niet dan niet. Hoe stel je voor bij een kind de mond open te houden als het dat niet wil? Bij een schone luier lukt het me ook nog steeds om hem af te leiden. Temperaturen doe ik zelden. Ik zie het echt wel als hij verhoging heeft. Neusspray gebruiken wij in huis niet.

Moirah


Je doet het bijna overkomen alsof je dan je kind mishandelt ofzo...dat gevoel krijg ik er een beetje bij. Terwijl ik echt niet iemand ben die er bij elk wissewasje een zetpil in stopt. Er gebeuren hier wel meer dingen onder dwang, neus poetsen moet soms ook onder dwang, meelopen als madam er geen zin in heeft ook, een kind heeft soms gewoon niets te willen als dingen nou eenmaal moeten gebeuren. Kinderen willen nou eenmaal niet altijd alles vrijwillig, daar zijn ze kind voor. En tuurlijk probeer je eerst grapjes, liedjes enz, maar als dat niet werkt, dan is het toch een andere optie.

Dan over een zetpil wel of niet, ik geef die dingen ook amper, omdat ik ook alleen vind dat ze gegeven moeten worden als het echt nodig is, bij bijv pijn, maar als de keuze is een kind wat niet drinkt omdat het zich niet lekker voelt en de keuze een zetpil zodat ze wel misschien wat meer drinkt omdat ze zich dan net iets beter voelt...mag jij zeggen wat je dan kiest..of laat je je kind dan uitdrogen???

Tanden poetsen is hier ook heel lang onder dwang gebeurd, en heel simpel, houdgreep, mond gaat dan vanzelf open omdat ze huilen. Vind het erg makkelijk om dan te zeggen dan maar niet, want niet poetsen is nog veel erger, maar misschien heb jij een heel braaf kind wat alles doet wat je wil. En ook luiers verschonen is hier wel eens onder dwang gebeurt en ik denk dat veel ouders wel eens dat zo moeten doen.
Ik denk dat we dan misschien heel erg van mening verschillen over opvoeden, want hier is niet mijn kind "de baas" Als je niks onder dwang doet, nou dan had ik hier een groot probleem want dan zat oa mijn kind nu nog buiten in de sneeuw omdat ze gister persé niet wilde lopen bijv..dan moet ze dus mee onder dwang.
En over dwang en zetpillen gesproken...mijn kleinste uk ligt in het zkh met rs. Daar werd ze even verneveld onder dwang...ze krijste alles bij elkaar maar het moest gebeuren..moet het dan maar niet? Ze krijgt daar trouwens ook voortdurend zetpillen, niet tegen pijn, maar om zichzelf iets lekkerder te laten voelen, nou protesteert zij nog niet, maar krijgt wel zetpillen terwijl ze geen pijn heeft, so be it, als ze zich er beter door voelt, dan graag!

Oh enne vaseline werkt net zo goed als glijmiddel denk ik haha!

Vaseline werkt iets minder omdat het minder glibberig is (is mijn ervaring althans).

Ok, daarom zal het wel glijmiddel heten haha!

Ik denk dat Moirah niet echt een kindje heeft dat veel ziek is. Als dat wel het
geval zou zijn geweest geef je je kind 'graag' een zetpil (onder dwang)
om haar/hem van de pijn af te helpen.


Nogmaals er werd helemaal niet gesproken over pijn maar over ziek zijn. Dat gaat niet altijd met pijn gepaard. Serieuze pijnklachten die op geen enkele andere manier te verhelpen zijn is een andere kwestie. Maar dan nog zou ik nagaan of er geen alternatieven zijn als mijn kindje er zo overstuur van raakt. Als je al pijn hebt is het niet prettig als je in de houdgreep wordt genomen lijkt mij.

Ik snap deze zin niet, geloof ik. Of het kind heeft pijn, óf het is niet lekker? En bij welke van de twee is een zetpil dan wel geoorloofd?


Zie mijn reactie hierboven.

Ik vind dat je er erg makkelijk over denkt, en de aanname dat veel ouders maar naar de zetpillen grijpen 'omdat het hoort' vind ik misplaatst in dit topic, want volgens mij wordt dat door niemand gezegd.


Ik zeg nergens dat dit aan de orde is in dit topic. Ik wilde de ts alleen laten weten dat een zetpil niet altijd noodzakelijk is. Naar mijn mening wordt er soms te snel naar een zetpil gegrepen. Ik werk op een kinderdagverblijf en daar komt het regelmatig voor dat kinderen een zetpil krijgen van hun ouders zodat ze toch kunnen komen. Wanneer het kind dan alsnog koorts krijgt hebben de ouders toch een paar uurtjes kunnen werken. Zij vertellen mij niet dat ze een zetpil hebben gegeven want anders mogen ze niet komen. Ik ben al meerdere malen geschrokken van een kind met koorststuipen. Een zetpil onderdrukt namelijk de koorts. Is het uitgewerkt dan schiet de koort omhoog en kan het kind een koortsstuip krijgen. Geen fijn gezicht kan ik je vertellen. Daarnaast zijn er ouders die preventief zetpillen geven voor een vaccinatie. Ze doen zit al voordat ze weten of het kind überhaupt koorts zal krijgen. Dus ja mijn gevoel is dat veel ouders snel naar zetpillen grijpen.

Je doet het bijna overkomen alsof je dan je kind mishandelt ofzo...dat gevoel krijg ik er een beetje bij.


Dat zie je mij nergens beweren. Dat gevoel ligt meer bij jou dan bij mij.

Dan over een zetpil wel of niet, ik geef die dingen ook amper, omdat ik ook alleen vind dat ze gegeven moeten worden als het echt nodig is, bij bijv pijn, maar als de keuze is een kind wat niet drinkt omdat het zich niet lekker voelt en de keuze een zetpil zodat ze wel misschien wat meer drinkt omdat ze zich dan net iets beter voelt...mag jij zeggen wat je dan kiest..of laat je je kind dan uitdrogen???


Zie hierboven mijn reactie over pijn. Over uitdrogen: uiteraard laat ik mijn kind niet uitdrogen. Wanneer hij ziek zou zijn en helemaal niets meer zou willen drinken dan mag hij extra aan de borst.

Tanden poetsen is hier ook heel lang onder dwang gebeurd, en heel simpel, houdgreep, mond gaat dan vanzelf open omdat ze huilen. Vind het erg makkelijk om dan te zeggen dan maar niet, want niet poetsen is nog veel erger, maar misschien heb jij een heel braaf kind wat alles doet wat je wil. En ook luiers verschonen is hier wel eens onder dwang gebeurt en ik denk dat veel ouders wel eens dat zo moeten doen.
Ik denk dat we dan misschien heel erg van mening verschillen over opvoeden, want hier is niet mijn kind "de baas" Als je niks onder dwang doet, nou dan had ik hier een groot probleem want dan zat oa mijn kind nu nog buiten in de sneeuw omdat ze gister persé niet wilde lopen bijv..dan moet ze dus mee onder dwang.


Ik denk inderdaad dat wij heel anders denken over opvoeden. Bij ons is er geen sprake van de baas zijn. Uiteraard ben ik degene die de meeste beslissingen neem. Maar dat is niet omdat ik de baas ben, maar omdat ik meer levenservaring heb. Ik geef mijn kind liever niet het gevoel dat het niets te zeggen heeft over zichzelf en zijn lichaam. Het lukt mij bijna altijd wel om bijvoorbeeld zijn tanden te poetsen of zijn luiers te verschonen als hij dat in eerste instantie niet wil. Het is dus niet zo dat hier geen tanden worden gepoetst. Ik kijk goed naar mijn kind en speel in op zijn behoeften en houdt rekening met zijn gevoel. Er hoeft op die manier bijna nooit iets d.m.v. een houdgreep te gebeuren. Ik werk op een kdv en daar werkt het net zo goed als thuis. Soms moet ik de ene keer wat creatiever zijn dan de andere, zodat ik ook daar niemand in houdgreep hoef te nemen.

En over dwang en zetpillen gesproken...mijn kleinste uk ligt in het zkh met rs. Daar werd ze even verneveld onder dwang...ze krijste alles bij elkaar maar het moest gebeuren..moet het dan maar niet?


Dit vind ik eerlijk gezegd een dooddoener waar ik niets mee kan.

Moirah

hier krijgt mijn dochter ook wel eens een zetpil. als ze echt heel ziek is of pijn heeft. tja en dat gaat dan ook onder dwang. ik vind het niet leuk maar het is dan wel het beste voor haar. het voordeel van zetpillen vind ik dat ze langer doorwerken.



maar ook bijv tandenpoetsen gaat hier soms onder dwang. dan heeft ze er echt geen zin in maar ja het moet toch gebeuren, gelukkig gaat het nu steeds vaker zonder dwang dan met.



en ik ben wel de baas over mijn dochter, ze is nog maar 21 maanden, natuurlijk mag ze haar mening hebben dat vind ik zelfs heel goed en respecteer ik ook. alleen kan zij nog niet goed oordelen over wat goed voor haar is en wat niet, dat bepaal ik dus :wink:. maar ik leg altijd wel uit waarom ik zo iets doe of wil hebben, ookal is ze nog zo klein

:think:



Ik moet het eerste kindje nog tegenkomen wat vrijwillig een zetpil toe laat dienen. Niet te flauw hoor… Er zijn wel meer dingen die kinderen liever niet hebben en toch moeten gebeuren voor hun eigen bestwil…

Ziek zijn gaat niet altijd gepaard met pijn, nee. Maar een zetpil paracetamol wordt niet alleen als pijnstiller gegeven, het wordt óók voorgeschreven bij ziek zijn omdat je daarmee de scherpe kantjes er vanaf haalt en een kind zich wat beter voelt, en dan idd hopelijk beter drinkt.



En jouw kind mag bij ziek zijn en niet willen drinken extra aan de borst? Het gaat er nu toch juist over dát een kind NIET wil drinken? Ik zeg toch ook niet: hij wil niet drinken maar dan geef ik hem gewoon een extra fles? :think:



Ik merk dat ik jouw manier van denken niet compleet kan volgen, je lijkt te impliceren dat ouders over het algemeen alles maar beslissen en alles onder dwang doen, en totaal geen rekening houden met de wensen van hun kind. Ook ik hou rekening met zijn behoeftes en speel daar op in, hij heeft de vrijheid om mee te beslissen, maar soms bepaal ik wat er gebeurt omdat hij de gevolgen niet kan inschatten. Houdt niet automatisch in dat ik maar doe wat ik wil, en wat betreft zetpillen: er zijn vast ouders die dat heel snel doen, maar ik vind het jammer dat je dat beeld hier projecteert. Ik ken heel wat mama’s maar geen 1 die een zetpil geeft vanwege zweetvoeten hoor.

Hier ben ik wel heel makkelijk met het geven van een zetpil altyd geweest. Hij heeft er nu een paar keer een gehad en idd ook drama met inbrengen. Maar om hem gewoon beter in zijn vel te laten zijn of beter gezegt minder ziek zijn doe ik het wel.



Ook deed ik vanaf het begin een zetpil voor een inenting de eerste keer is hij er erg ziek van geweest met koorts stuipen en dan denk je wel anders…Dus ja dan maar liever een van de mama’s die er te snel naar grijpt maar ik wil niet mijn kind in een stuip laten komen en zelfs dit is aangeraden door een kinderarts…want die zetpil is minder erg hoor dan een koortsstuip.



Ik vind wel dat er erg “overdreven” word gereageerd op het geven van een zetpil idd net of je je kind mishandelt. Je wil toch niet datje kind dood ziek is lijkt me… en voor sommige kinderen is een sinasspril geen oplossing. Nee hoor gewoon geven als het nodig is dan…en nodig is voelt voor iedereen anders aan denk ik :wink:



En hier ben ik wel de baas over mijn zoontje…hij kan op deze leeftijd niet beslissen wat goed en niet goed voor hem is. Dus als hij zoals hier een voorbeeld word gegeven over tanden poetsen gaat dat wel onder dwang want anders wil hij niet. En mama wil niet dat mijn kind op 4 jaar verotte tanden heeft. Dus hier zeker dingen onder dwang. Zo ben ik ook opgegroeit en geloof niet dat ik het er slecht van af heb gebracht hoor .

Maar zoals ik al eerder zei denkt en voelt iedereen dat anders. Respect voor ieder zijn ideeen denk ik dan want er is nergens een boekje over wie het goed doet en wie niet. En zo kan je van een ieder wat leren toch… :thumbup:

overigns is het niet aan te raden een zetpil te geven voor de enting! maar pas als er een reactie komt. Zo kan je nooit objectief zeggen hoeveel graden koorts het nou daadwerkelijk is!



hier ben ik wel milder geworden met zetpillen. Ze werken averechts als een kind een virus heeft! dan blijft de temp lager, waardoor het langer duurt voordat het virus weer weg is. Dus, koorts tot 40 graden, of daarboven, gewoon in een rompertje znder dekens in een zomerslaapzak. Zo lag ze vorig jaar winter, regelmatig te slapen! aangezien ze flink gekwakkeld heeft, en nu opnieuw weer kwakkeld.

En jouw kind mag bij ziek zijn en niet willen drinken extra aan de borst? Het gaat er nu toch juist over dát een kind NIET wil drinken? Ik zeg toch ook niet: hij wil niet drinken maar dan geef ik hem gewoon een extra fles?


Dat is nu juist één van de voordelen van de borst. Omdat een borst niet alleen voorziet in de drinkbehoefte maar ook troost en veiligheid biedt, zal mijn zoontje die echt niet weigeren. Juíst niet als hij ziek is. Dan wil hij maar wat graag bij mama zijn en aan de borst drinken.

Ik merk dat ik jouw manier van denken niet compleet kan volgen, je lijkt te impliceren dat ouders over het algemeen alles maar beslissen en alles onder dwang doen, en totaal geen rekening houden met de wensen van hun kind. Ook ik hou rekening met zijn behoeftes en speel daar op in, hij heeft de vrijheid om mee te beslissen, maar soms bepaal ik wat er gebeurt omdat hij de gevolgen niet kan inschatten. Houdt niet automatisch in dat ik maar doe wat ik wil, en wat betreft zetpillen: er zijn vast ouders die dat heel snel doen, maar ik vind het jammer dat je dat beeld hier projecteert. Ik ken heel wat mama's maar geen 1 die een zetpil geeft vanwege zweetvoeten hoor.


Ik impliceer niet dat ouders alles beslissen en onder dwang doen. Sommige dingen die ik hier lees komen echter op mij wel over als een handeling onder dwang. Wanneer ik lees dat een kind in de houdgreep wordt genomen tot het gaat huilen, zodat de mond door het huilen open gaat en er dan gepoetst kan worden dan denk ik, is dat echt nodig? Zoals ik al schreef bepaal ik hier thuis ook sommige dingen, omdat ik nu eenmaal meer levenservaring heb dan mijn zoon. Mijn ervaring is echter dat wanneer ik een beetje mee buig alles veel relaxter gaat. Waarom overal een strijd van maken, omdat het op jouw (de algemene jouw) manier of jouw (ook hier de algemene jouw) tijd moet? Ik projecteer hier niets, ik wil alleen laten zien dat een zetpil niet altijd hoeft. Juist omdat veel ouders denken dat het zo hoort of omdat de huisarts het zegt wil ik een ander geluid laten horen.

Ook deed ik vanaf het begin een zetpil voor een inenting de eerste keer is hij er erg ziek van geweest met koorts stuipen en dan denk je wel anders...Dus ja dan maar liever een van de mama's die er te snel naar grijpt maar ik wil niet mijn kind in een stuip laten komen en zelfs dit is aangeraden door een kinderarts..want die zetpil is minder erg hoor dan een koortsstuip.


Het geven van één zetpil voorkomt juist niet een stuip, zoals ik al eerder schreef Ik ben al meerdere malen geschrokken van een kind met koorststuipen. Een zetpil onderdrukt namelijk de koorts. Is het uitgewerkt dan schiet de koort omhoog en kan het kind een koortsstuip krijgen. Geen fijn gezicht kan ik je vertellen. Het kán werken wanneer je de zetpillen toedient in de vorm van een schema. Het onregelmatig toedienen van paracetamol (dus ook zetpillen) veroorzaakt temperatuursschommelingen en kan daardoor dus koortsstuipen in de hand werken. Dit is onderzocht en vastgelegd door kinderneurologen.

overigns is het niet aan te raden een zetpil te geven voor de enting! maar pas als er een reactie komt. Zo kan je nooit objectief zeggen hoeveel graden koorts het nou daadwerkelijk is!

hier ben ik wel milder geworden met zetpillen. Ze werken averechts als een kind een virus heeft! dan blijft de temp lager, waardoor het langer duurt voordat het virus weer weg is. Dus, koorts tot 40 graden, of daarboven, gewoon in een rompertje znder dekens in een zomerslaapzak. Zo lag ze vorig jaar winter, regelmatig te slapen! aangezien ze flink gekwakkeld heeft, en nu opnieuw weer kwakkeld.


Helemaal mee eens! Daarnaast is onlangs gebleken dat het aantal geproduceerde antilichamen van de vaccinatie minder zijn wanneer een kindje paracetamol heeft gekregen. M.a.w. het lichaam heeft minder afweer voor de betreffende ziekte vanwege de paracetamol. Koorst heeft een belangrijke functie die niet zomaar onderdrukt moet worden.

Wat ik wilde bieden was een andere kijk op zetpillen en de omgang met kinderen die niet mee gaan in de wensen van de ouder. Het krijgen van een antwoord wat niet overeenkomt met jouw denkwijze is een bijkomend voor- of soms nadeel van een forum. Zelf heb ik veel gehad aan het gezichtspunt van een ander. Het bied je de mogelijkheid om het eens van een andere kant te bekijken, wat een echte eyeopener kan zijn. Misschien had ik niet moeten schrijven dat ik mij verbaasde over de hoeveelheid mensen die onder dwang zetpillen toedienen. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig klinkt. Wanneer zo'n opmerking je diep raakt dan zegt dat echter ook iets over jou en je gevoel over de betreffende kwestie. Ik heb slechts mijn gevoel geuit en ik ben van mening dat dit ook geuit mag worden. Maar blijkbaar mag ik hier alleen maar ja knikken en mee praten met de rest.

Moirah