Zelfgemaakte pizza

Ik heb vanavond zelf pizza gemaakt. Nou vond ik mijn topping niet al te denderend.

Ik had mozzarella, champignons en olijfjes.

Wat is nou echt lekker op een pizza? Ben benieuwd naar jullie ideetjes.

wij doen eigenlijk altijd dit: tomatenpuree, ham, salami, ui, paprika en champignons. En een handjevol geraspte kaas voor hub. Als laatste wat oregano kruiden erover heen.

Wij gaan van de week weer zelf pizza maken, heerlijk! :drool:

Die ziet er ook lekker uit Mutsie…

Probleem hier is dat vriendlief niks op zijn pizza lust. Hij heeft alleen tomatenpuree en heel veel kaas…

Maar dat los je met een zelfmaak pizza makkelijk op he…

Wij bakken hem op een grote plaat, ruim een kwart is voor de kids (daar gaat dus nagenoeg niks op) en de rest van de plaat bedek ik met wat wij lekker vinden.

-allerhande groenten

-plakjes rauwe ham

-salami

-monchou met gerookte zalm en stukjes perzik :drool: :drool: :drool:

-olijfjes

-champignons

Nou…ga zo maar door :drool:

ja zo doen wij het ook, net zoals mellie. Ik heb mijn kant en hij ook en beleggen naar keuze en smaak. Hub is niet zo gek op paprika, vind het wel lekker maar niet teveel. Kan bij mij niet genoeg op liggen haha. Hij vind het ook leuk om mee te helpen en zijn kant te beleggen :slight_smile: :wink:

Mellie, als ik jouw toppings lees krijg ik alweer trek :drool:

@Pattycoat wrote:

Mellie, als ik jouw toppings lees krijg ik alweer trek :drool:

En ik zit dat dus met honger te typen he droogt toeterbord weer af :drool:

Ik doe altijd: Bodem bedekken met tomatensmurrie, dan salami er op, champignons en dan geraspte kaas :drool: :drool:

bladspinazie (ontdooit en goed uitgelekt, of verse die je even hebt gewokt) met geitenkaas

of

zalmsnippers met geitenkaas

stukjes gebrade kip met ananas, tomaten stuff eronder en goed wat kaas erover! :drool: :drool: :drool:

Ik maak ook altijd de pizza zelf. 1 kant voor mn partner en 1 kant voor mij.

Ik begin met een laag tomatensaus, dan kruid (italiaanse kruiden, peper, zout, knoflook), dan een laagje geraspte kaas, bij mij heel veel groente (chamignons, ui, prei, paprika etc), bij ons beide ananas, ham en salami. Bij mn partner gebakken shoarma, nog een laag geraspte kaas bij beide erover en de oven in :drool:

Wij doen er van alles op maar ook vaak een gebakken ei…licht aanbakken in pan en dan op de pizzal…klinkt vies maar is erg lekker…

Tomatensaus

Kip

Ananas

Gorgonzola, mozzarella

Asperges :drool:

Of met tonijn ook lekker!! :wink:

@nomi wrote:

Wij doen er van alles op maar ook vaak een gebakken ei…licht aanbakken in pan en dan op de pizzal…klinkt vies maar is erg lekker…

Dit is idd erg lekker! :drool: Bestelde dat wel eens bij de pizzeria, echt heerlijk!

Welke tomatensaus gebruiken jullie voor de pizza?

een kant en klare pot of zo?

En hoe maken jullie de bodem?

Ik heb nog nooit zelf pizza gemaakt maar vind het wel erg lekker.

Wil er voor vanavond wel één maken, dus kan wel wat tips gebruiken.

Ik koop van koopmans zo’n pizzabodem. Geloof wat water en olie toevoegen en kneden met deeghaken.

Wij doen het altijd in 2-en. Ene helft gaat de vriezer in, de andere helft gooien we op een bakplaat.

Voor de bodem gebruike we die gezeefde tomaten bende :wink:

@Becca wrote:

Ik koop van koopmans zo’n pizzabodem. Geloof wat water en olie toevoegen en kneden met deeghaken.

Wij doen het altijd in 2-en. Ene helft gaat de vriezer in, de andere helft gooien we op een bakplaat.

Voor de bodem gebruike we die gezeefde tomaten bende :wink:

Hier hetzelfde, de gezeefde tomaten bende koop ik wel alleen van heinz, andere vind ik niet lekker.

ja ven heinz inderdaad! wist het merk niet meer.

okee best simpel dus zo’n bodem.

Ik ga zo boodschappen doen en lekkere dingen halen

vanavond pizza :drool:

Pizza deeg is zo makkelijk, ik doe het wel in de broodbakmachine:

225 gr bloem

1 theelepel zout

140 ml water

1/2 theelepel instant gist

1/2 theelepel suiker

1 eetlepel olijfolie.

Ik doe een klein blikje tomatenpuree over de bodem, maar wil wel een keer verse ‘saus’ maken. wie heeft daar een recept van?