Ik heb wel een Jamie Oliver boek waar het recept voor vers pizzadeeg (de echte dunne zeg maar0 en verse saus in staat. Ik zal het nog eens opzoeken.
Ik vind het zo heerlijk, zelfgemaakte pizza, krijg er gelijk trek in. Maar vanavond Andijvie…
Ik vind het ook super lekker om zelf pizza te maken met de kids…Enige waar ik echt van baal zijn de champignons…Dat zijn altijd van die droge dingen als ze uit de oven komen :wall:
Iemand ene tips hiervoor? misschien eerst ff bakken vd voren? :think:
van tevoren is het
Ik krijg helemaal trek in pizza van dit topic. Heerlijk, en leuk om te doen met de kids!
Ik heb dit recept http://www.kiind.nl/articles/58/Zomerpizza.html
een paar keer gebruikt, lekkere bodem ook!
heb zelf een bakplaat met ruimte voor 6 kleine pizzaatjes, ideaal met de kinderen :thumbup:
De 1 lust dit niet, de ander dat niet… dus ieder z’n eigen pizzaatje, helemaal leuk.
oh ja en bij de kinderen verstop ik nog weleens wat extra’s in de tomatensaus… pureer ik er een paprika door enzo. Zit er weer wat extra groente in :lol:
Ik gebruik ook altijd het recept van Jamie Olliver voor pizzabodem. was ie eens mee op tv.
Hoeft volgens mij niet eens gist in. Is alleen bloem, water en olijfolie.
Voor de tomatensaus gebruik ik tomatenpuree (met een scheutje water erdoor) met gedroogde Italiaanse kruiden.
Topping is wat ik op dat moment in de koelkast en voorraadkast heb liggen;
- ham
- kaas
- salami
- cervelaat
- ananas
- manderijntjes
- geitenkaas
- mozarella
- tonijn
- anjovis
- grillworst
- champignons
geen paprika, daar kan mijn maag niet tegen.
de koopmanspakken heb je eigenlijk niet nodig. Als je standaard bloem, gist, eieren, boter en melk in huis hebt kun je alles maken. Van cake tot brood tot pannenkoekenmix, tot pizzabodem.
dat is bij ons gelukkig niet nodig, vorige keer lette ik niet op en toen had zoonlief er een laag groente en kaas opgegooid van zo’n drie cm dik.
Onze pizza’s waren vervolgens erg karig :lol:
Maar die bakplaat, waar koop je die? Lijkt me handig!
Overigens verdeel ik het deeg voor drie kinderen op 1 bakplaat, dus drie stukken in een beetje vreemde vormen maar dat gaat schoon op altijd.
haha kon die zijn bodem nog wel terugvinden onder de toppings? :lol:
Die plaat komt bij de Lidl vandaan. Stond toen in de folder en vriendin heeft hem toen voor me meegenomen. Zijn 6 mini pizzaatjes op 1 plaat. En dan niet zo klein als die picolini’s of hoe ze ook mogen heten van Wagner, maar slag groter (weet niet welk merk dat is, maar die hebben van die pakjes met 4 kleine pizza’s erin… nou ja dat formaat dus… lekker duidelijk :oops: )
Ik weet geloof ik wel wat je bedoelt.
Jammer, bij de lidl vind je het dan niet meer he. Maar als ik het zo hoor is het toch te weinig voor mijn mannen :lol:
weet niet hoe oud jouw kinderen zijn… maar over een paar jaar zal het hier ook niet meer genoeg zijn denk ik :lol: maar dan is het leuk als tussendoortje of grote borrelhap ofzo.
Ooooh, heerlijk!!
Bij ons gaat er op:
- tomatenpuree
- ham
- champignons
- ananas
- geraspte kaas
Heerlijk!
Wij nemen die smeerbare saus van heinz?? denk ik… Die staat tussen het broodbeleg. Dan champignons, ananas, hamblokjes, ui, geraspte kaas… In de oven en MMMM smullen maar!
Wij gebruiken de Tomato Frito van Heinz… Jummie!
Bij ons gaat erop:
Manlief:
- Saus
- Mozarella
- Ui
- Tonijn
- Paprika
- Kaas
Mijzelf:
- Saus
- Ham
- Salami
- Ui
- Paprika
- Champignons
- Mozarella
- Gorgonzola
- Bacon
- Kaas
Yummie! Ik ga het gelijk weer maken
Ik maak ook regelmatig zelf pizza.
Nou ja, bijna zelf dan als ik jullie zo hoor. Ik ga niet aan de slag met de bodem maken, maar ik pak zo’n verpakking van Danarolles (pizzadeeg met saus) of AH eigen merk. (niet zo’n kant-en-klare bodem, die vind ik echt :sick: “Die bodem isse van karton” 8) )
Daar doe ik de verse ingredienten op (champs, gekruid gehakt (voor Marco), knoflook, ham (voor mij), ui, paprika, kaas)
Jummie :mrgreen: