zelf pizza maken - de saus

Ik vind deze basis (ook van Jamie Oliver) heerlijk:



Uitje fruiten samen met knoflook en basilicumsteeltjes (eventueel een ansjovisje en een spaanse peper erbij als je daarvan houdt). Dan 1 a 2 blikken pomodori-tomaten erbij en op smaak brengen met peper en zout. Lekker een tijdje laten pruttelen. Als laatste de blaadjes basilicum erbij. De blaadjes basilicum hou je vers door ze in een bakje met koud water te zetten.



EET SMAKELIJK en een fijne vakantie!

Ben ik het niet mee eens Ruud… die kant en klare potten vind ik dus waardeloos van smaak (veel te zout etc). Ik ben dan waarschijnlijk een makkelijke huisvrouw :wink: , want ik zie mezelf niet met kilo’s verse tomaten aan de gang. Ik vind ze in blik net zo prima als vers…

@ruud wrote:

Is sterk afhankelijk van het merk saus hoor.



Als ik haast heb gebruik ik ook potten maar dan wel goede. Als ik zelf kook, kook ik ook echt zelf. :wink:




Wat zijn dan volgens jou goede potten? Ben benieuwd, want ik heb ze nog niet ontdekt namelijk.



Natuurlijk is er niets mis met tomatensaus van verse tomaten. Maar een verse tomatensaus is pas lekkerder dan saus van tomaten uit blik, als deze een paar dagen van tevoren is klaargemaakt. Bovendien heb je daarvoor goede zongekweekte tomaten nodig. Hoewel het aantal tomatensoorten in de supermarkt flink is toegenomen, halen Hollandse tomaten het wat betreft smaak niet ten opzichte van tomaten uit de landen rond de Middelandse zee die we in blik kunnen kopen.

Ontvellen is niet moeilijk, maar wel meer werk. En ik vind ze uit blik echt meer smaak hebben dan vers. Vers eet ik ze gewoon koud in een salade. Heerlijk!



Divella ken ik niet, ga morgen eens kijken in de Italiaanse winkel hier in de stad. Ik haal daar wel barilla-pasta / saus etc. Alleen de lekkerste sauzen maak ik toch echt zelf :lol: !