Zelf maken voor babykamer?

Hoihoi,



Ik heb het creatieve idee opgevat om zelf wat dingetjes te maken voor de babykamer! Bijv. met stofjes etc.

Nu wil ik graag wat inspiratie opdoen… dus zijn er meiden die dingetjes zelf hebben gemaakt voor de babykamer, en wat dan? (foto, altijd leuk :mrgreen: )



Groetjes,

Flier

Zelf lampekapjes versieren.

ik wil graag een voedingskussenhoes gaan maken. Je kan natuurlijk heel goed een inwikkeldeken maken, een laken voor op het bedje, waskussenhoes en nog veel meer! Heb het zelf nog niet gemaakt, maar als er hier een beeb mag komen ga ik ook los!

Ahh superideeën! thanks!



Cariska, hopelijk is dat voor jou heeel gauw :pray:

:-*

Ik weet dat mijn collega een echte tak heeft opgehangen en daar vilten uiltjes in heeft hangen die ze zelf heeft gemaakt.

Misschien geeft dat nog wat inspiratie?

vriendinnetje maakt het zelf schilderijen, lamp, foto van de muur en dekbedovertrek pakt hij niet

Ik ben een deken aan het haken en maak met de kinderen samen een mobile om boven de commode op te hangen. Verder wil ik ook nog graag een knuffelpopje maken.

hier zelf gordijntjes gemaakt, kussentje in de stoel, luiermandje op de commode heeft een stofje met omslag… ik heb zelf een slinger gemaakt met de naam van de jongste erop. Die slinger hangt nu ook op zijn kamer (is precies even breed als zijn kamertje).



Verder zou je idd aankleedkussenhoes kunnen maken, kruikzak, lakentje voor in wiegje/bedje, hanger met hartjes of beestjes, opbergzak voor aan de achterkant van het ledikantje of een pyjamazak.



Zonder stof kapstokjes pimpen die je dan met de leukste truitjes/ kleertjes boven de commode kan ophangen (verven in kleur van de kamer, leuk figuurtje erop en klaaaaaar), opberg/speelgoedkist eventueel met naam van de kleine erop.



Voor buiten het kamertje boxkleed, boxzak voor speelgoed, stoeltje met de naam van de kleine erop (hebben wij er 4 van in de kamer staan :inlove: ).



Zal zo even op zoek naar wat foto’s.

overtrekjes, mandjes bekleed, zitzak, beertjes en boxmobiel opgepimpt schilderijtjes gemaakt

nou even 1 foto…

Mandje op de commode, kussentje en gordijntjes kan je er net op zien.

Hartjeshanger is niet zelf gemaakt, maar zou je ook makkelijk zelf kunnen maken denk ik wel.



Op het moment ben ik bezig met een extra boxkleed (we hebben een 8 hoekige box, dus kopen is geen optie) en ga ik de speelgoedzak aan de box nog even pimpen.

Heb ook zelf nieuwe figuurtjes gemaakt voor aan de mobiel boven de box, was bij kind 4 wel beetje uitgekeken op de beestjes :lol: .



Oh ja, voor op het kamertje hebt ik ook van restjes stof zakjes gemaakt voor om die geurzakjes. 1 in de la, 1 tussen de hangkleertjes etc.

en dit boxkleed heb ik in de vorige zw.schap gemaakt

Heel veel zelf gemaakt hier, met hulp van oma :wink: tafeltent voor beneden, kussentjes, lakentjes, schilderijtjes, behangpoppen, lampenkapjes, boxketting, wagenhangers, wagenketting, van kralen en vilt, mobile van vilt… foto’s heb ik zo niet, zal even zoeken.

Ik heb raamfolie ‘versierd’ (we woonden in een flat en haar kamer was aan de galerijkant - had er Winnie the Pooh, Knorretje, Teigetje ed uitgesneden) en lakentjes en een omslagdoek gemaakt.



Voor haar peuterkamer straks, heb ik kussenhoesjes, dekbedovertrekken en hangers (zoals de hartjeshanger op de foto van mamaMarije, maar dan met vogeltjes en bloemetjes, in Lief! style) gemaakt. En ik wil nog schilderijtjes, een boom, een vogelhuisje, een speelgoedkist en een tafel met stoeltjes maken/versieren. En nog de letters van haar naam beplakken met iets.



Voor een vriendin heb ik een aankleedkussenhoes en een badcape gemaakt.



Voor beneden had ik een boxkleed en een hangding voor in de box met vakjes voor speelgoed gemaakt. Voor over een tijdje wil ik ook een tafeltent maken. :slight_smile:

tot nu toe heb ik een dekentje (soort quilt) gemaakt, voedingskussen + hoes, maxicosi omslagdoek (lodger wrapper heet dat ofzo?), babybroekje, vlaggetjeslijn.

En de komende weken moet ik nog: lakentjes voor ledikantje en wieg, dekentje voor het ledikantje, gordijnen en een omslagvestje voor boven het broekje.

Heerlijk om het zelf te doen :smiley:

@littlewonder wrote:

tot nu toe heb ik een dekentje (soort quilt) gemaakt, voedingskussen + hoes, maxicosi omslagdoek (lodger wrapper heet dat ofzo?), babybroekje, vlaggetjeslijn.

En de komende weken moet ik nog: lakentjes voor ledikantje en wieg, dekentje voor het ledikantje, gordijnen en een omslagvestje voor boven het broekje.

Heerlijk om het zelf te doen :smiley:




heb je foto’s? vooral van het voedingskussen met hoes?? Ik wil dus de hoes maken dus voorbeeldje is dan wel leuk!

onze baby kamer is helemaal zelf gemaakt (alles wat van stof is.)



de klamboe, alle dekbedovertrekjes, aankleedkussenhoezen, de lamp, gordijnen, schilderijtjes, lakentjes

Ohh geweldig ideeën!! super!! Heel mooi ook die foto’s erbij!!



Heb zin om meteen aan de slag te gaan… :smiley:

Ik heb 2 auto knuffeltjes gemaakt. De basis rood/wit geblokt en daarom een delfts blauw plaatje van stof.

@aapie wrote:

Ik heb 2 auto knuffeltjes gemaakt. De basis rood/wit geblokt en daarom een delfts blauw plaatje van stof.




is daar een fotootje van?

Rood wit blokje en delfst blauw heb ik hier ook nog allemaal liggen in kleine stukjes.