Zelf maken voor babykamer?

op de kinderkamers heb ik zelf schilderijtjes gemaakt van stof en van restjes behang en lint

gave schilderijen!!

hierbij dus het voedingskussen. Ik had een rits gekocht om de hoes mee dicht te maken, maar kwam een veel simpeler oplossing tegen. Aan de bovenrand zitten 4 zeilringen, en daar dan lint doorheen.

@mamaMarije wrote:

@aapie wrote:
Ik heb 2 auto knuffeltjes gemaakt. De basis rood/wit geblokt en daarom een delfts blauw plaatje van stof.




is daar een fotootje van?

Rood wit blokje en delfst blauw heb ik hier ook nog allemaal liggen in kleine stukjes.




Grotere foto heb ik niet (Dean ligt nu te slapen dus kan er ook geen maken op dit moment). Maar heb dus een knuffeltje van ongeveer 25cm lang en 15 hoog gemaakt en eentje van 15lang en 10 hoog.

Bedankt voor jullie leuk ideeen! Ben aan de slag geweest… en zie hier het resultaat!



:clap: leuk hoor!

wat een leuke ideetjes allemaal zeg :inlove:

@Nienke123 wrote:

Ik heb raamfolie ‘versierd’ (we woonden in een flat en haar kamer was aan de galerijkant - had er Winnie the Pooh, Knorretje, Teigetje ed uitgesneden) en lakentjes en een omslagdoek gemaakt.



Voor haar peuterkamer straks, heb ik kussenhoesjes, dekbedovertrekken en hangers (zoals de hartjeshanger op de foto van mamaMarije, maar dan met vogeltjes en bloemetjes, in Lief! style) gemaakt. En ik wil nog schilderijtjes, een boom, een vogelhuisje, een speelgoedkist en een tafel met stoeltjes maken/versieren. En nog de letters van haar naam beplakken met iets.



Voor een vriendin heb ik een aankleedkussenhoes en een badcape gemaakt.



Voor beneden had ik een boxkleed en een hangding voor in de box met vakjes voor speelgoed gemaakt. Voor over een tijdje wil ik ook een tafeltent maken. :slight_smile:




ik ben op zoek naar een dekbedovertrekje 1.20 x 1.50.



maar die zijn duur zeg !!



nu ben ik aan het denken om er zelf 1 te maken maar hoe moet ik dat doen?

@ Flier leuke fotolijstjes hoor. Mooi gemaakt! Mag ik vragen waar je de lijstjes zelf vandaan hebt?



Ik heb 3 Woezel en Pip schilderijtjes gemaakt voor Ilse haar kamer.











@Sabrina84 wrote:

ik ben op zoek naar een dekbedovertrekje 1.20 x 1.50.



maar die zijn duur zeg !!



nu ben ik aan het denken om er zelf 1 te maken maar hoe moet ik dat doen?




Veel makkelijker dan dat komt het echt niet denk ik.

Erg rechttoe rechtaan natuurlijk.



Als je het zelf maakt kan je er ook voor kiezen om beide kanten een ander stofje te gebruiken, ziet het kamertje er weer eens anders uit door alleen maar het dekbed andersom neer te leggen :thumbup: .



Maar eh… 2x zo’n 1.60 stof, eventueel als je een instopstrook wilt (wat op zich wel handig is) heb je nog net iets meer nodig.

Stof is meestal 1.40/1.50 breed dus je kan er mooi een overtrekje uithalen in de breedte.



Van de stroken die langs de zijkant overblijven zou je nog een kussensloop kunnen maken door een strook van 10 cm te maken en die om en om aan elkaar te zetten bijv. Past het bij beide kanten van de overtrek.

Ik heb zelf geruite lakentjes gemaakt! En een goede vriendin een geruite vlaggenlijn met Lars erop en 3 schilderrijtjes met stof (1 met naam, 1 met jaartal en 1 met kleine wasknijpers voor geboortekaart en foto’s). Weet even niet of ik er een foto van heb…