Zeilmeisje Laura Dekker vermist
Uitgegeven: 20 december 2009 13:38
Laatst gewijzigd: 20 december 2009 14:14
UTRECHT - Laura Dekker, die eerder een solozeiltocht rond de wereld wilde maken, wordt vermist. Dat meldt de politie Utrecht.
Volgens een woordvoerder heeft een familielid de vermissing vrijdag gemeld. Ze staat inmiddels internationaal geregistreerd.
Het 14-jarige meisje zou een afscheidsbriefje hebben achtergelaten.
De politie onderzoekt de zaak en gaat niet uit van een misdrijf. De zeilboot waarmee Dekker op wereldreis wilde, ligt volgens een zegsman nog in de haven. Ook haar vader wordt niet vermist.
Verrassing
Haar woordvoerster stelt dat Dekker in een gat is gevallen sinds de rechter haar onder toezicht van Bureau Jeugdzorg stelde. Haar vertrek zou als een verrassing komen.
“Maar veel meer heb ik er niet over te zeggen, we deden het rustig aan vanwege de kerstvakantie en hebben al vier weken geen contact meer gehad.”
Gepind
Volgens de Volkskrant heeft Dekker donderdag 3500 euro gepind en is ze sindsdien niet meer bij haar vader, bij wie ze woonde, geweest.
Dekker gaf eerder aan sowieso dit schooljaar af te maken. Pas daarna zou ze aan haar avontuur willen beginnen. Ze wil de jongste zijn die een solozeiltocht rond de wereld volbrengt (video).
© ANP/Novum
Apart verhaal!!
Dat ze zoveel kan pinnen ook :shock:
Flink gesponsord…
De ene zegt dat ze er met een andere boot vandoor is en dit geplanned heeft en elders lees je weer andere dingen.
Zal mij benieuwen wanneer en waar ze opduikt…
@Becca wrote:
Apart verhaal!!
Flink gesponsord…
De ene zegt dat ze er met een andere boot vandoor is en dit geplanned heeft en elders lees je weer andere dingen.
duikbootje? :mrgreen:
Ik denk dat ze via familie in het buitenland haar reis alsnog opstart…
Pa speelt ondertussen de vermoorde onschuld…waarschijnlijk “weet” hij idd niet van niets,maar dat zegt niet dat het een vooropgesteld plan kan zijn…
En 3500 euro…zo dan…doe mij ook zo’n rekening!
@kristalkindje wrote:
@Becca wrote:Apart verhaal!!
Flink gesponsord…
duikbootje? :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Je kan maar 500euro per dag Pinnen
Ze kan het in delen gedaan hebben…en het was een Visa dacht ik…misschien is dat het verschil…er staat ook niet dat ze het in 1 x opgenomen heeft…
Zou wel raar zijn…500 euro per dag, 7 dagen lang en pa en ma hadden niets in de gaten??? Zo simpel zal het allemaal wel niet zijn. Ik geloof er geen bal van iig…
Daarom bedoelde ik ook, dan zou ze dus paar dagen wezen pinnen?! :eh:
Kan je in de bank zelf niet meer halen? Hoe is dat ook alweer? Vaag verhaal iig, ben benieuwd waar ze opduikt.
Ik weet niet hoe de regels zijn wat geld opnemen betreft maar als minderjarige kan je toch niet in een x 3500 euro opnemen? Dus of er is zoals het gezegd is met visa gedaan of haar ouders hebben erbij gestaan en doen alsof het neus bloed… Laat dat kind maar lekker doen waar ze zelf zin in heeft :thumbup: Ze ziet er in ieder geval te dom uit om deze beslissing te maken… Maar als ze gepakt wordt, dan is ze de sjaak… :thumbup: :mrgreen: maar al die media aandacht, word er misselijk van!
@Sweet-Love wrote:
Je kan maar 500euro per dag Pinnen
uhhh wij kunnen max 1000,00 per dag pinnen.
dus dan heeft ze er ongev. 3/4 dagen over moeten doen.
maar mijn gevoel zegt dat dit allemaal gepland was,
en dat dit verhaal dus nog een staartje krijgt…
Er zit daar echt iets goed mis in dat gezin.
Dat is het enige dat bij mij op komt…
@Anneke wrote:
Er zit daar echt iets goed mis in dat gezin.
Dat is het enige dat bij mij op komt…
Is het sowieso wel. Wie laat nou een 14jarige kind alleen op de wereldreis :thumbdown:
iets in dit verhaal klopt niet :think:
sowieso vond ik het idee wereldreis al :think: pedagogisch niet verantwoord :mrgreen:
Inderdaad.
Dat verhaal toen vond ik al zo vaag.
Heeft destijds veel stof doen opwaaien.
Buiten het feit dat ik het eens ben met de uitspraak om het gezin onder toezicht te stellen, vond ik de hele situatie toen al vreemd.
Dat gedrag, die blikken, de houding.
Dat er meer aan de hand zou zijn, ik zou het zo geloven…
The story continues…
ze zit nu op Sint Maarten hoor ik net… Het is daar wel warmer
@lydia wrote:
ze zit nu op Sint Maarten hoor ik net… Het is daar wel warmer
Mmm hoe is ze daar gekomen???
zwemmend???
Ik vind het ook maar een heel apart verhaal…