Zeilmeisje Laura Dekker vermist

@kristalkindje wrote:

@pooh wrote:
@lydia wrote:
ze zit nu op Sint Maarten hoor ik netā€¦ Het is daar wel warmer :wink:

Mmm hoe is ze daar gekomen???

zwemmend???

kom ik toch weer met mn duikbootje hoor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Als je als minderjarige iets boektā€¦ dan ben je toch toestemming nodig??

Of jaā€¦ dan toch een duikbootā€¦

nee nu weer on topic gemene pooh :evil: :wink:

@lydia wrote:

ze zit nu op Sint Maarten hoor ik netā€¦ Het is daar wel warmer :wink:

kan je een tickets boeken als je minderjarig bent?

lijkt me vrij simpel, een reisje naar st maarten plan je

je hebt er geld voor nodig,

wil je 3500 euro opnemen als minderjarige heb je toestemming van een volwassenen nodig, meer pinnen kan maar dan moet je even een dag ervoor de bank bellen, kan ook niet als minderjarige

een ticket boeken naar st maarten ( want even realistisch zo snel varen lukt niet, zwemmen lijkt me niet een optie haha,dus moet t wel vliegen zijn geweest) moet je OOK met een volwassene doen

kortomā€¦geplande actie, ā€¦om t zeilplan nu dan toch in werking te kunnen zetten, ze is met toestemming van pappie gevlucht

Ze kan het geld opgenomen hebben als ze gemachtigd is.

Maar als dat geld gisteren echt gepind is; hoe hoog staat haar limiet dan.

3500 euro in 1 dag pinnen?

:eh: lekker vrijgevig van paps en mams.

Een reis naar Sint Maartenā€¦hoe lang duurt zoā€™n vlucht?

Als dat geld gisteren in Nederland gepind is en ze is dezefdle dag al in Sint-Maarten.

En de hamvraag; hoe komt een minderjarig kind alleen een vliegtuig in.

Minderjarigen worden het vliegtuig in geleid en ook weer afgezet op de bestemming.

Ik wil niet te snel conclusies trekken, maar ik krijg het gevoel dat 1 van de ouders een toneelstukje speelt nu.

Wel goed opgelet van bureau jeugdzorg danā€¦

@Marite wrote:

Okeeeā€¦wist dat deze ging komenā€¦

Hoe hadden zij dit moeten voorkomen dan? Naast haar op bed gaan liggen? Enkelband om? Ze is geen misdadiger hoorā€¦als je je even verdiept in wat de maatregel inhoudt,dan zie je dat die er is om ALS ouders verkeerde afwegingen maken t.a.v. haar veligheid,dat bjz de ā€œmachtā€ heeft in te grijpenā€¦wat ze niet weten,kunnen ze NIET voorkomenā€¦

Ze mogen haar niet opsluiten om te voorkomen dat zij en/of ouders domme dingen gaan doenā€¦zo simpel werkt het allemaal niet.

Enerzijds een te verwachte opmerking dit,maar feitelijk een misplaatsteā€¦

Zo blijven misverstanden in de wereld. Laura en ouders blijven verantwoordelijk voor hun eigen dadenā€¦

@joseetje wrote:

Als dat geld gisteren in Nederland gepind is en ze is dezefdle dag al in Sint-Maarten.

Minderjarigen worden het vliegtuig in geleid en ook weer afgezet op de bestemming.

Ik wil niet te snel conclusies trekken, maar ik krijg het gevoel dat 1 van de ouders een toneelstukje speelt nu.

Ze is vanuit het buitenland het vliegtuig ingestaptā€¦ Dus als ze Donderdag gepint heeft en ze is Vrijdag vertrokkenā€¦ Dan kan dat wel!

Ach, laat der lekker door bureau jeugdzorg ergens geplaats worden waar ze aan de regels moet houden.

en ze is weer op weg naar hollandia

Geen idee waarom ze dit gedaan heeftā€¦ dacht ze echt dat ze er mee weg zou komen? Ach jaā€¦ ze heeft wel de leeftijd om zo naief te zijn.

Denk dat ze nu wel een hoop voor zichzelf verpest heeft.

@Mariiyelle wrote:

@joseetje wrote:

Ze is vanuit het buitenland het vliegtuig ingestaptā€¦ Dus als ze Donderdag gepint heeft en ze is Vrijdag vertrokkenā€¦ Dan kan dat wel!

Ach, laat der lekker door bureau jeugdzorg ergens geplaats worden waar ze aan de regels moet houden.

Dan nog zou ze papieren moeten hebben met daarop toestemming.

Eigenlijk apart verhaal ditā€¦

Het is schoolvakantie dus ze verzuimt geen schoolā€¦haar ouders hadden dus gewoon met haar op vakantie kunnen gaanā€¦raar dat dit zo gelopen isā€¦vraag me dan meteen af of het idd zonder medeweten van ouders wasā€¦ze mag toch gewoon op vakantie? Maar dan wel met ouders natuurlijkā€¦

@mandy_d. wrote:

@Marite wrote:

Hoe hadden zij dit moeten voorkomen dan? Naast haar op bed gaan liggen? Enkelband om? Ze is geen misdadiger hoorā€¦als je je even verdiept in wat de maatregel inhoudt,dan zie je dat die er is om ALS ouders verkeerde afwegingen maken t.a.v. haar veligheid,dat bjz de ā€œmachtā€ heeft in te grijpenā€¦wat ze niet weten,kunnen ze NIET voorkomenā€¦

Ze mogen haar niet opsluiten om te voorkomen dat zij en/of ouders domme dingen gaan doenā€¦zo simpel werkt het allemaal niet.

Zo blijven misverstanden in de wereld. Laura en ouders blijven verantwoordelijk voor hun eigen dadenā€¦

Nou ja, ik zou denken als een meisje met ouders rond loopt met zulke plannen, want omdat de rechter nee zegt is zij niet ineens van haar droom af, dan hou je een kind toch in de gaten daar ging ik eigelijk van uit dat dat wel gebeurd zou zijnā€¦ dat bijv. de bankrekeningen in de gaten worden gehouden, als daar ineens veel geld van verdwijnt dan gaan de alarmbellen toch af? Maar goed dat zullen ze wel niet kunnen (rechterlijk gezien) En zoā€™n reis moet toch voorbereid worden? Is ze alleen met het vliegtuig gegaan? Je moet je dan toch kunnen legitimeren?

Maar dan werd ze dus ook niet dusdanig in de gaten gehouden met dat wanneer ze zomaar het land uit gaat er iemand (bureau jeugdzorg/politie) getipt wordt, zeker als ze alleen gaatā€¦ Maar goed dat zal ook wel niet kunnen want ze is natuurlijk geen misdadigster.

Al denk ik dat het voor Laura heel wat had gescheelt als ze op Schiphol was aangehouden i.p.v. op Sint Maarten.

Maar als ze al haar dromen in duigen ziet vallen en nu helemaal het gevoel krijgt dat er voor haar dan geen toekomst meer isā€¦ wat doet ze dan?

@Marite wrote:

@mandy_d. wrote:
@Marite wrote:

Nou ja, ik zou denken als een meisje met ouders rond loopt met zulke plannen, want omdat de rechter nee zegt is zij niet ineens van haar droom af, dan hou je een kind toch in de gaten daar ging ik eigelijk van uit dat dat wel gebeurd zou zijnā€¦ dat bijv. de bankrekeningen in de gaten worden gehouden, als daar ineens veel geld van verdwijnt dan gaan de alarmbellen toch af? Maar goed dat zullen ze wel niet kunnen (rechterlijk gezien) En zoā€™n reis moet toch voorbereid worden? Is ze alleen met het vliegtuig gegaan? Je moet je dan toch kunnen legitimeren?

Maar dan werd ze dus ook niet dusdanig in de gaten gehouden met dat wanneer ze zomaar het land uit gaat er iemand (bureau jeugdzorg/politie) getipt wordt, zeker als ze alleen gaatā€¦ Maar goed dat zal ook wel niet kunnen want ze is natuurlijk geen misdadigster.

Al denk ik dat het voor Laura heel wat had gescheelt als ze op Schiphol was aangehouden i.p.v. op Sint Maarten.

Maar als ze al haar dromen in duigen ziet vallen en nu helemaal het gevoel krijgt dat er voor haar dan geen toekomst meer isā€¦ wat doet ze dan?

hetzelfde als alle mensen in deze wereld want iedereen heeft wel eens een droom in duigen zien vallen

je slikt, je haalt adem , je treurt, verwerkt en gaat sterker en wijzer door

dat heet opgroeien

hoort er bij.

ik snap dat je een droom kunt hebben maar je kunt ook een blinde vlek hebben wbt je droom. soms beslist het leven anders, en altijd als je daarop terug kijkt zul je ontdekken dat ook dat weer zn goede kanten had

ik vind persoonlijk dat dit meisje en haar hele situatie iets te veel aandacht krijgen. Ik ken schrijnender situaties waar minder aandacht aan werd besteedt

Het is zoals je zegt Mariteā€¦ze is geen crimineelā€¦niemand dus ook jeugdzorg heeft het recht niet om haar te schaduwen, bankrekeningen te controleren, volgen, tegenhoudenā€¦die taak ligt bij de ouders.

Het is een onmogelijke verwachting van jeugdzorgā€¦ouders hebben die opvoedtaakā€¦

Ze mag gewoon in bussen en treinen stappen, ze mag gewoon geld opnemen en uitgeven, ze mag gewoon op vakantieā€¦

Niemand had het recht om jeugdzorg of politie te tippenā€¦

Ik ga er nog steeds vanuit dat ze niet alleen gereisd heeft,dus personeel op schiphol had niets mogen en kunnen doenā€¦maar ze is ook vanaf Parijs vertrokkenā€¦grote kans dat ze via auto,bus of trein naar Parijs is geredenā€¦

Wat had jeugdzorg daar precies aan moeten doen???

Als ze met ouders op vakantie was gegaan,was er niets aan de hand geweestā€¦ze is nu weggelopenā€¦dat is wat andersā€¦

ā€œIn de gaten houdenā€ is een taak voor de oudersā€¦als blijkt (zoals nu) dat ouders dat niet kunnen,dan mogen ze wat doenā€¦zolang ze geen crimineel is kan ze doen en laten wat ze wilā€¦incl wegvarenā€¦alleenā€¦als ze dan opgepakt wordt,dan zijn de gevolgen voor haarā€¦DAN begaat ze wel een misstapā€¦(dwz oudersā€¦die hebben haar laten gaan of niet voldoende in de gaten gehouden).

hetzelfde als alle mensen in deze wereld want iedereen heeft wel eens een droom in duigen zien vallen
je slikt, je haalt adem , je treurt, verwerkt en gaat sterker en wijzer door
dat heet opgroeien
hoort er bij.
ik snap dat je een droom kunt hebben maar je kunt ook een blinde vlek hebben wbt je droom. soms beslist het leven anders, en altijd als je daarop terug kijkt zul je ontdekken dat ook dat weer zn goede kanten had

Helemaal eens....het leven is een harde leerschool...vooral voor pubers.
De bewering dat ze kapot gemaakt is vind ik ook veeel en veeeeel te ver gaan...als ze nu al breekt,dan is die soloreis misschien inderdaad veel te hoog gegrepen....

vind het een apart verhaalā€¦

en onder toezicht van de ouders stellen vind enigssinds ook geen goed ideeā€¦ die laten haar alleen zeilen.

maar bjz tja die kunnen geen 24 pd haar volgen.

als die meis nu een slim is en gewoon een van de ouders meeneemtā€¦ (of gewoon wachten)

maar blijf het vreemd vindenā€¦

Ik zou willen dat er aan iedere weggelopen tiener met ongeruste ouders zoveel justitiele/politie/mediaaandacht besteed wordt als aan haarā€¦ Vind dit wel een beetje overkomen als met een kernbom op een mugje gaan lopen schieten hoorā€¦ :?

@Ninanien wrote:

Ik zou willen dat er aan iedere weggelopen tiener met ongeruste ouders zoveel justitiele/politie/mediaaandacht besteed wordt als aan haarā€¦ Vind dit wel een beetje overkomen als met een kernbom op een mugje gaan lopen schieten hoorā€¦ :?

Eensā€¦al heeft Laura zelf de media opgezochtā€¦dus helemaal verwerpelijk is het nietā€¦je krijgt wat je vraagtā€¦

In dit geval wilde ze een wereldrecord zettenā€¦dus tjaā€¦onvermijdelijk dat er wereldnieuws van gemaakt word.

Als ze gewoon thuis verder had gegaan met oefenen voor haar droom,dan had niemand haar verder nog opgemerkt tot de dag van vertrekā€¦

Dat de media ZOVEEL aandacht besteed is discutabel,maar niet geheel onbegrijpelijkā€¦

ik las straks dat ze naar st maarten wilde en daar een boot kopen en dan aan zeilenā€¦