Zegt je kind Oom en Tante??

van mij hoeven mn nichtjes me geen tante te noemen, maar zal het sarah wel ‘aanleren’ net als “u” zeggen. Mijn familie geeft zelf aan als het niet nodig is, zolang het niet te verwarrend wordt dan :lol: (de ene tante de ander niet, de ene u de ander jij)

Mijn zussen, daar zeg ik het wel overduidelijk tegen, zodat Arwen het mee krijgt (ze zegt het nu zelf nog niet zo uitgebreid, begint nu pas hun namen echt allemaal te onthouden). Maar mijn schoonzus en haar man hebben aangegeven dat zij liever gewoon bij hun voornaam genoemd worden. Arwen gaat daar ook één dag per week heen, en dat ligt dan toch iets anders. So be it :mrgreen:.

@renzosmam wrote:

@Jennifer77 wrote:
nee…vind het zo raar klinken…hier alleen voornamen
Raar :eh: zegt onze raarste muts :lol:

:wink:

8)

ik!!!RAAR…hmmmmmm…dat kan ik op 2 manieren opvatten :think:

Ik zeg meestal tante en oom, maar vind het al knap als Lara de voornamen weet. Er loopt hier trouwens ook nog een tante rond die geen tante genoemd wil worden (wij zijn erg onhip omdat wij dat wel zeggen, blijkbaar…)

Hier probeer ik ook aan te leren dat ze met “tante” of “oom” worden aangesproken.

Hoe noemen jullie kinderen de “verkering” of samenwoner van de familie? Wanneer ga je die persoon tante of oom noemen?

Daarnaast heeft mijn schoonfamilie de onhebbelijkheid dat ze vreemde aanduiden met “ome”. Dus als ze Nicky willen wijzen op een vreemde kerel die iets doet dan zeggen ze “oh, kijk daar die ome”. Dat vind ik not done :hand:

@Jennifer77 wrote:

@renzosmam wrote:
@Jennifer77 wrote:
nee…vind het zo raar klinken…hier alleen voornamen
Raar :eh: zegt onze raarste muts :lol:

:wink:

8)

ik!!!RAAR…hmmmmmm…dat kan ik op 2 manieren opvatten :think:
:lol:

8)

@nannietje wrote:

Hier probeer ik ook aan te leren dat ze met “tante” of “oom” worden aangesproken.

Hoe noemen jullie kinderen de “verkering” of samenwoner van de familie? Wanneer ga je die persoon tante of oom noemen?

Daarnaast heeft mijn schoonfamilie de onhebbelijkheid dat ze vreemde aanduiden met “ome”. Dus als ze Nicky willen wijzen op een vreemde kerel die iets doet dan zeggen ze “oh, kijk daar die ome”. Dat vind ik not done :hand:

De man van…verkering van… noemen mijn kinderen wel ook Oom…

Maar hier allemaal zussen en broers met vaste verkering/getrouwd dus die wisselen niet zoveel :shifty:

Tja, ik heb nog geen kinderen, maar vind het wel zo netjes als mijn kinderen dat ook zeggen.

Mijn nichtje is net 5 wkn maar zij moet dat ook tegen mij zeggen als ze leert te praten. En er wordt nu elke keer al gezegd tegen haar over tante wendy en ome dennis … heeft ook wel weer wat vind ik.

Staat ook netjes.

Net zoals het zeggen van u tegen oudere mensen en vreemden … wordt ook tegenwoordig niet meer bijgeleerd.

Nou mijn kinderen wel! Absoluut.

Respect tonen.

Vind het echt vreselijk als kinderen hun ouders of hun oom en tante of opa en oma bij hun voornaam noemen.

Heb zelf drie oppaskindjes (3 jongens) en de oudste heeft er ook een handje van om zijn ouders bij hun voornaam te noemen.

VreseliJK!!! Kan ik me echt kapot aan ergeren. En het ergste vind ik nog dat ze het ook nog goed vinden … :think: Bij mij zegt hij dat vast niet dat heeft nu wel goed in de gaten dat ik daar niet van gediend ben … Mij noemen ze natuurlijk wel gewoon wendy, maar hun moeder hoeven ze niet bij hun voornaam te noemen als hij mij vraagt wanneer zij thuis komt … onbeleefd vind ik dat.

Zow! Een hele preek … haha

Kus,

Wendy

@WendyPendy wrote:

Tja, ik heb nog geen kinderen, maar vind het wel zo netjes als mijn kinderen dat ook zeggen.

Mijn nichtje is net 5 wkn maar zij moet dat ook tegen mij zeggen als ze leert te praten. En er wordt nu elke keer al gezegd tegen haar over tante wendy en ome dennis … heeft ook wel weer wat vind ik.

Staat ook netjes.

Net zoals het zeggen van u tegen oudere mensen en vreemden … wordt ook tegenwoordig niet meer bijgeleerd.

Nou mijn kinderen wel! Absoluut.

Respect tonen.

Vind het echt vreselijk als kinderen hun ouders of hun oom en tante of opa en oma bij hun voornaam noemen.

Heb zelf drie oppaskindjes (3 jongens) en de oudste heeft er ook een handje van om zijn ouders bij hun voornaam te noemen.

VreseliJK!!! Kan ik me echt kapot aan ergeren. En het ergste vind ik nog dat ze het ook nog goed vinden … :think: Bij mij zegt hij dat vast niet dat heeft nu wel goed in de gaten dat ik daar niet van gediend ben … Mij noemen ze natuurlijk wel gewoon wendy, maar hun moeder hoeven ze niet bij hun voornaam te noemen als hij mij vraagt wanneer zij thuis komt … onbeleefd vind ik dat.

Zow! Een hele preek … haha

Kus,

Wendy

Het is prima dat jij dat vreselijk vind. Ik ben nl. ook zo’n moeder die je dus vreselijk zult vinden. Maar wel jammer dat je niet gewoon de keuzes respecteert die die andere moeder maakt. Dat doet ze toch ook bij jou?

(Gewoon een vraag, geen discussie :wink: :mrgreen: )