zeg je 'drukken' of 'poepen'

poepen zeggen wij… (en heel soms kleien)

@oessie wrote:

poepen zeggen wij… (en heel soms kleien)

Kleien zegt mn partner altijd en Anne roept dan heel hard: Dat is POEPEN papa! :lol:

Poepen.

Pas waren we een fotoshoot aan het maken en een vriendin van ons maakte de foto’s. Zei wonen in Belgie (maar ze is wel gewoon Nederlandse).

Moet Jesse ineens poepen. Dus hij met papa naar de bosjes toe. Roept hij (terwijl er dus 2 hardlopers langslopen): Gaan we daar in de bosjes poepen papa?

Wij in een deuk.

Vertelt die vriendin dat dus aan haar collega’s: :shock: . Die kwamen niet meer bij van het lachen natuurlijk! (ze heeft het wel uitgelegd hoor :mrgreen: ).

Jesse moet altijd “poepie doen”.

Drukken mag niet! Krijg je aambeien van :lol:

In Belgie is het toch ook zo dat roze voor een jongentje en blauw voor een meisje is?

Of ben ik in de maling genomen.

Eigenlijk zouden we een topic moeten starten over de taal en cultuurs verschillen tussen belgie en nederland. Lijkt me echt een leuk onderwerp!

@Elka wrote:

In Belgie is het toch ook zo dat roze voor een jongentje en blauw voor een meisje is?

Of ben ik in de maling genomen.

Héél vroeger was dat zo maar nu niet meer :wink:

wij zijn opgevoed met drukken, maar hier zeggen we toch echt wel poepen hoor!

Hier moest ik ook vroeger Drukken zeggen,

poepen was uit den boze :hand:

maar de kids zeggen wel poepen, anders is mama ouderwets :silenced:

Hier altijd poepen. Bij mijn beste vriendinnetje vroeger zeiden ze altijd drukken.

Nu woont ze een aantal jaar in Belgie en hoorde ik haar tegen haar kinderen kaka zeggen. :think: Vond dat toen maar raar (zie spoiler) en niets voor haar om het zo te noemen. Maar nu snap ik het :lol:

Voorbeeld waarom ik het raar vind: Ik benoem graag de dingen zoals ze nu eenmaal heten.

mijn buuf vind het wel grappig om sommige dingen anders te noemen. Zoals vingers: takkies en zo had ze er nog een paar, maar die ben ik al kwijt :roll:

Kinderen moeten het ook weer afleren en dat lijkt mij verwarrend. Waarom heet een auto bv eerst tuut tuut en later blijkt dat een auto te zijn :roll: enz enz enz.

Ik kan mij voorstellen dat je iets anders benoemd omdat je het niet netjes vind, maar drukken ipv poepen vind ik gewoon raar eigenlijk. En behalve dat poep vies is, vind ik het een gewoon woord.

Ik zit meer met hoe benoem je je borsten en hoe noem je dat bij je kind of mannen. :think:

Mijn zus noemt het gewoon tieten bij vrouwen en de borst bij mannen, maar eigenlijk vind ik dat persoonlijk dus niet netjes (tieten dan).

Dus noem ik het gewoon borsten. Alleen als je dat bij je kind dan weer aanwijst, dan wijs je eigenlijk alleen de tepels aan :think:

Moet ik het dan maar tepels noemen, terwijl het bij mama overduidelijk de borsten zijn :roll: (snap je hem nog?)

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

poepen!

Vriendin van Marco zei vroeger ‘moppen’ :o :lol:

De vloer dweil je met een mop… moppen vertel je. Moppen hahaha :lol:

Ik noem ook gewoon alles bij naam, dus poepen is poepen, borsten zijn borsten, bij een man borst. Bij kinderen ook nog gewoon borst en als meisjes het bij zichzelf borsten noemen, prima.

Denk niet dat ik zou kunnen wennen aan de term ‘kaka doen’

(zelfde als in het duits ‘pipi machen’)

Geloof dat ik, zoals nu ook, niet ga mededelen WAT ik ga doen op het toilet, maar gewoon naar het toilet ga :wink:. Dat leer ik de kinderen ook, ‘Ik ga/moet naar de wc/het toilet’ ipv 'Ik moet poeeeeeeeeeeeeepeeeeeeeen" 8) :mrgreen:

poepen… gewoon de dingen bij hun naam noemen…

Als ze wat ouder zijn stoppen ze vanzelf met uitleggen wat ze eigenlijk op de wc gaan doen :wink: :wink: :wink: (als het goed is tenminste… sommige volwassenen (mannen) (hoewel, volwassen mannen, bestaat dat?) schijnen het nog steeds nodig te vinden te vertellen dat ze even gaan sch…ten / uit hun kont brullen / k.kken etc. - ik heb zo’n ex gehad)

Oke het is een beetje offtopic, want het gaat niet over het toilet :wink:

Ik heb een Australische vriendin, zij is hier een jaar geweest en kent dus Nederlands. Maar je begrijpt dat ik in een deuk lag toen ze zei ‘oh ik ben heet’. :lol: :lol: :lol:

Ze wou dus zeggen ‘I am hot’ en ze bedoelde ‘ik heb het warm’ :lol: :lol:

over borsten, wij noemen dat bij mannen/vrouwen hetzelfde maar als ze echt de tepel aanwijst benoem ik dat ook. borsten bij vrouwen gaan groeien, bij mannen blijven ze ‘plat’

Toch even reageren, want heb em niet voorbij zien komen.

Poepen, kakken en kleien waren hier ook uit den boze vroeger :naughty: Ze hadden 't altijd over ‘een hoopje doen’… Dat roept mn moeder nu nog als kleine man moet poepen. Ik kan 't niet over mn strot krijgen, een hoopje doen. Hopen is in mijn opinie toch iets heel anders dan poepen :smiley: Het leuke is dat mn zoontje zn oma dan aankijkt of hij vuur ziet branden en altijd wat zucht en zegt, “oma, dat begrijp ik niet, ik moet gewoon poepen hoor!” :lol:

Borsten zijn hier gewoon borsten, zowel bij man als vrouw.

Maar het onderscheidt maken in de piemel bij een man en de eh… hoe zullen we het noemen bij de vrouw, ben ik nog niet helemaal uit. Want we hebben natuurlijk een vagina, maar daar plassen wij dames niet mee. Zo ingewikkeld voor een kleintje :smiley:

Hier ook van huis uit drukken of een hoopje doen, maar o wat vind ik dat vreselijk klinken. Wij noemen het dus ook gewoon poep en vinden het niet vies, want iedereen doet het (en wil niet dat ze denkt dat het vies is. Uiteraard vinden we AAN de poep zitten wel vies :lol: ) En een windje is een poepie laten, aangezien mn man een keer een scheet liet en zij toen meteen “poep” zei, is dus poepie laten geworden. Ben er nog niet uit of we dat niet al een windje moeten gaan noemen, ben nl. ook van alles meteen maar noemen zoals het heet (al hoewel bijna alles, want k*tje of vulva krijg ik toch ook mn strot niet uit, maar das een ander topic).

Mijn dochter vind de borsten niet zo interessant, wel de tepel (of volgens haar tepop), want die hebben zij en papa ook :lol:

@Sooki wrote:

Toch even reageren, want heb em niet voorbij zien komen.

Poepen, kakken en kleien waren hier ook uit den boze vroeger :naughty: Ze hadden 't altijd over ‘een hoopje doen’… Dat roept mn moeder nu nog als kleine man moet poepen. Ik kan 't niet over mn strot krijgen, een hoopje doen. Hopen is in mijn opinie toch iets heel anders dan poepen :smiley: Het leuke is dat mn zoontje zn oma dan aankijkt of hij vuur ziet branden en altijd wat zucht en zegt, “oma, dat begrijp ik niet, ik moet gewoon poepen hoor!” :lol:

Borsten zijn hier gewoon borsten, zowel bij man als vrouw.

Maar het onderscheidt maken in de piemel bij een man en de eh… hoe zullen we het noemen bij de vrouw, ben ik nog niet helemaal uit. Want we hebben natuurlijk een vagina, maar daar plassen wij dames niet mee. Zo ingewikkeld voor een kleintje :smiley:

Hier gewoon piemel en vagina. Hoe het precies theoretisch in elkaar zit leg ik nog niet uit (vraagt mijn stiefzoontje ook niet om). Een vagina is dus gewoon om te plassen en toevallig kunnen er ook baby’s uit komen.

Hier ook gewoon poepen. Drukken vind ik zo raar. En dan ga je met ze langs een drukkerij … haha… wedden dat ze je heel raar aankijken.

Net zoals bips trouwens … dat moest ik vroeger ook zeggen en als ik hoor schiet ik alsnog in een stuit. Dat is ook gewoon kont of billen hier. En dan hebben we het nog niet eens over voorbips … proest…

Een kont … dat wordt hier niet gezegd, dat is niet netjes, het is hier een poep, en je billen hangen lager! :lol:

Hir ook gewoon “billen”

hahaha, “voorbibs”, dat vind ik nou echt een suf woord. Wie heeft dat verzonnen… Hoe komen mensen erop he… hahaha

Hier zei ik ook altijd poepen en nog steeds, als Roos dan van de wc komt en ik vraag heb je gepoept? Dan zegt ze nee mama ik heb gedrukt, honden poepen :roll: :mrgreen: