zeg je 'drukken' of 'poepen'

kaya,

ik zet het ff onder spoiler voor je…

in België betekent poepen - neuken !!!

dus keek ook raar als Rob in het begin dat we mekaar kenden zei: ik ga ff poepen…

liefs

Gerda

Hahaha ik kan mij er zo niets bij voorstellen.

Schat, zou je eens lekker met mij willen poepen???

Maar heet poep wel poep in Belgie?

Anders is het nog gekker…(voor mij als nederlander dan he).

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

neen,
wij zeggen: kaka doen
of : ik ga naar het groot toilet....

geen gepoep op het toilet dus :lol: :lol: :lol:

Gerda

doet me denken aan een klasgenootje op de middelbare school die uit Belgie kwam… we hadden een etentje gehad met een deel van de klas (5 VWO, dus 17/18 jarigen) en 1 meisje: poeh ik ben vol.

Zij helemaal in shock… en wij snapten dus helemaal niet waarom zij ineens zo serieus keek en ‘echt?’ vroeg.

Bleek te denken dat die meid zwanger was :lol:

whahaha, ik kan me voorstellen dat ze in Belgie dan raar op staan te kijken als wij dat zeggen :mrgreen: .

Ik had er wel aan gedacht dat dat het was maar ik dacht “dat kan toch niet zo zijn?” hihi wel dus

@gerda wrote:

neen,

wij zeggen: kaka doen

of : ik ga naar het groot toilet…

geen gepoep op het toilet dus :lol: :lol: :lol:

Gerda

Ja maar heet het daadwerkelijke ‘spul’ dan kaka? of Kak?

@Emma wrote:

ik heb het altijd over poepen, mijn moeder over drukken, blijkbaar heb ik dat niet overgenomen :mrgreen:

ik heb zoiets van: het is toch poep, geen druk :think:

Precies zo :wink: :mrgreen:

Je drukt op de knop om door te trekken!

Mits je geen trekkoord hebt dan.

In Belgie is je poep toch billen, achterwerk, kont…?

kaka ja…

Je poep zijn idd ook je billen (of kont). In West-Vlaanderen zijn je billen ook je bovenbenen. Om het maar helemaal verwarrend te maken :wink:

Dus. Toen mijn zus mij een keer vroeg “scheer jij eigenlijk ook je billen” moest ik toch even nadenken (ik ben met sommige dingen behoorlijk vernederlandst ;)).

En de eerste keer dat Kaylee heel hard uitriep “IK MOET POEPEN” in mijn moeders huis, waren er ook wel een paar mensen in shock :lol: 8)

En ik zit vol betekent idd dat je zwanger bent :wink:

O en je bevalt niet, maar je koopt een kindje. Vorige week heeft een vriendin van mij nog gekocht :wink:

Heerlijk… taal :slight_smile:

‘vol zitten’ wordt hier alleen op een platvloerse manier gebruikt, als iemand het op een groffe gemene manier wilt zeggen

En ja een poep is hier een achterwerk

Wij doen kaka (of we moeten kakken, maar das dan weer wat gemener uitgedrukt)

Poepen is hier sex hebben.

Gek die verschillen…

kaka zeggen wij (bij mijn ouders in de omgeving dus) trouwens alleen tegen kinderen hoor… Niet als volwassene… dan is het gewoon kakken (en niet platvloers bedoeld hoor).

nee das waar… wij zeggen ook kakken onder volwassenen die we kennen, maar tegen een dokter of onbekende zeg ik dat toch niet zo.

Hahaha wat een onderwerp! :mrgreen:

You made my day :inlove: :thumbup:

Lekker humor, ik lig hier dubbel :lol:

:lol: grappig, zoveel reacties. En die taal… je moet volgens mij in belgië echt uitkijken wat je zegt om niet het verkeerde te bedoelen :mrgreen:

hier zeggen we gewoon poepen en als ella moet poepen of gepoept heeft zegt ze poepoe :inlove:

Hier noemen wij het ook poepen.

Alleen noemt ze het zelf anders.

Wij: heb je gepoept meiske?

Zij: nee ikke kakkie daan

Mijn schoonmoeder noemt het nog anders:

Een dikkertje doen :mrgreen: …

Sorry maar de eerste keer dat ze dat over ons zoontje zei snapte niemand hier in huis er iets van…

Ze had opgepast en hij was net zindelijk, ze zegt… hij heeft 2 ongelukjes gehad maar gelukkig heeft hij wel een dikkertje op de wc gedaan :lol:

Ons zoontje: nee hoor, hij hoor het was plakpoep 8)

Wij zeggen hier in huis alles door elkaar, kakken en poepen, we wonen aan de belgische grens en doen het dus 2 talig.

natas

Hier gewoon poepen, drukken doe je op een knopje!

Wij zeggen gewoon poepen :slight_smile:

Ik ben opgevoed met drukken. Poepen was idd een beetje plat, vond mijn moeder.

Als Jurian nu een vieze broek heeft, vraag ik vaak: heb je een vieze broek?

en hij zegt zelf ook wel eens: bah, vies.

Maar ik weet nog niet wat we hem aan gaan leren :wink: