ze is te zwaar, tips gevraagd!

Hallo,



Vanmorgen is mijn vriend op het consultatiebureau geweest met onze dochter. Ze is 1,5 jaar en weegt over de 13 kilo. Dit is iets te zwaar. Ik moet toegeven dat ze er heel gezond uitziet, maar is al aan de zware kant vanaf haar geboorte (toen 7,5 pond) en dit alleen maar van de borstvoeding…



Dit eet ze:



*'s morgens 1,5 broodje (1 met smeerkaas/worst, de andere met appelstroop/ pindakaas/ jam)

  • 10:00 fruit
  • 13:00 1,5 broodje (idem)
  • 14:30 theebiscuitje of rozijntjes of ontbijtkoekje
  • 17:00 warm eten (wat de pot schaft) en magere yoghurt toe



    Ze lust alles, dit is heel makkelijk voor ons, maar ja heeft dit misschien als nadeel.



    Tussen door drinkt ze veel sap. Dit is gewone ranja, dat kunnen we inderdaad wel oplossen met suikervrij siroop o.i.d.

    Hebben jullie nog meer tips? Ze zeiden op het CB dat rozijntjes ook best aanzetten, wist ik niet.



    groetjes Nienke

Tja…



Als ik zo naar het menu kijk denk ik dat die echt PRIMA is…



Misschien is ze wat gezet, maar dat lijkt mij dan meer vanuit haar bouw komen dan wat ze eet…

Ik zou dat ook neit veranderen, die rozijntjes, niet zeuren hoor (jij niet, cb :wink: )…



Wat wel belangrijk is en je nog niet hier hebt gepost is wat ze drinkt en hoeveel…



Ik zou het houden op water/thee en diksap (dus die duurdere aanmaaklimonade)…

In heel veel goedkope aanmaak zit heel veel suiker en daar zou ze nog best van an kunnen komen…



succes, maar er is met het menu echt niets mis, ook niet met de rozijntjes…

Tja, ze drinkt veel en ze krijgt verdunde ranja. Dus gewone uit zo’n blik. Dat wil ik ook gaan inruilen voor suikervrije siroop na dit gehoord te hebben vanmorgen. Ze drinkt wel 4 a 5 van die antilekbekers op een dag (* 150 ml = 750 ml).



Ze zeiden op het CB toen ze 3 maanden was en alleen nog maar BV kreeg dat als ze zoveel aangekomen was van gewone melk, dat teveel zou zijn geweest. Ze zal het misschien van haar moeder hebben. Ik moet er ook erg op letten wat ik eet en drink om stabiel te blijven (wie niet? :roll: )

Vind het nou niets te zwaar voor haar leeftijd

damian is nou 20 maanden en weeg 15 kilo,en is zo 93 cm,

Bij ze geboorte was hij 4370 gram dus bijna 9 pond en 55 cm,

En volgens het CB en HA’s waar hij komt is hij niets te dik,

En, hoe loopt ze?



Wacht maar tot ze begint te rennen, te klauteren, te springen, te dansen, dan gaat dat peutervet er wel af hoor voor een groot deel. Maak je nog maar even niet te druk zou ik denken, het eten ziet er toch keurig uit.

Lijkt me ook niet al te zwaar hoor, maar ja, alleen gewicht zegt niet zoveel natuurlijk, ligt aan de hele bouw en zo.



Menu lijkt me prima!

Als ik het zo lees, vind ik niet dat ze teveel eet hoor (Laura eet meer en ongezonder :oops: )



Ik vroeg me wel af, je schrijft broodje, bedoel je dan een bolletje/pistoletje oid? Daarin zit namelijk veel meer vet dan in gewone boterhammen, dus dat is dan het enige dat ik nog zou kunnen bedenken, om de broodjes te vervangen door (volkoren) boterhammen.

Gezonde tussendoortjes: rijstwafels, evt soepstengels.

Uuuhhhm, ze loopt al vanaf 11 maanden oud en een maand daarna rende ze :roll: dus daar ligt het niet aan.

En ze krijgt af en toe een krentebolletje, maar over het algemeen bruinbrood. We eten zelf ook best gezond, afwisselend, weinig vet, weinig zout, regelmatig groeten/vlees/aardappelen, wel af en toe een tussendoortje (koekje, lekker broodje) maar dat moet kunnen vind ik.



Nou ja, ik heb eerst suikervrij siroop in huis gehaald van Roosvicee, moet voldoende zijn eerst.



Ze vergeleken het ook met de vorige keer in maart, toen was ze 10,5 kilo. ze was toen 4 ons afgevallen t.o.v. december, maar ook een paar keer ziek geweest tussendoor. Nu was ze 2,5 kilo zwaarder. Volgens mijn vriend hebben ze de vorige keer niet goed gewogen ik denk het wel :eh:



gr. Nienke

hoe groot is ze? wat dat maakt natuurlijk ook nog verschil…



milan was met 1,5 13,3 kilo en 86,5cm… er is met geen woord over gerept dat hij te zwaar zou zijn…

dave weegt ook 13 kilo en is 17 mnd…



bij zijn geboorte 4405 gr en 53 cm…



mijn cb zeurt ook altijd…maar ja hij heeft gewoon grote zware botten…

komt vanzelf goed hoor…



en ze eet helemaal niet veel ofzo hoor…

ziet er keurig uit :thumbup: vooral doorgaan zo :wink:

Nancy weegt 14 kilo (bij 85 cm)en eet dus precies hetzelfde als wat jij er neer zet Nienke. Ze dronk alleen veel wicky en dat heb ik nu afgeschaft, nu is het alleen nog maar diksap met veel water.

Ze loopt al een paar maanden, maar begint nu pas met rennen en springen (althans een poging tot haha).



Maak me ook wel zorgen, al lees ik hier dat elke dreumes bijna zo’n beetje hetzelfde eet. Maar ja manlief en ik zijn ook niet slank te noemen, dus wil ik haar wel graag slank houden (of krijgen).



En dat rozijntjes aanzetten??? Noooit van gehoord!

Ze was gisteren 81 cm, niet de grootste (daardoor lijkt het natuurlijk ook erger), ben zelf ook niet lang 1.68m.



Bij de geboorte was ze gemiddeld trouwens, 3750 gram precies. 7,5 pond dus.



de ranja hebben we afgeschaft, gisteren direct roosvicee zonder suiker (heet ook dieet siroop) gekocht. lijkt me voldoende eerst.



gr. Nienke

Ik denk ook dat ze prima eet… Ik zou alleen de broodjes vervangen door bruine boterhammen! Broodjes zijn toch zoeter!

Oh, ik lees verder, en ik zie dat je voornamelijk bruin brood geeft… Tja, dan weet ik het ook niet :think:… Het drinken heb je al aangepast… Lijkt me dat je het verder prima doet, hoor!

het gewicht in combinatie met lengte zit mss boven het gemiddelde maar je staat goed open voor iets anders, de suikervrije siroop is :thumbup: denk ik of sap goed aanlengen met water.



En verder je gevoel volgen hoor!



Natas

Ik vind dat het cb tegenwoordig toch iets te rap roept dat je kind te dik is hoor! :hand:

Jullie menu ziet er prima uit en ik zou het zo houden ook! :thumbup:

Ieder kind is anders, zolang ze gezond en gevarieërd eten zou ik een kind nooit op dieët zetten, een kind dat ganse dagen snoept en te dik wordt, dà t is wat anders!

Trouwens, een kind mag af en toe wél eens zoetigheid vind ik.



Mijn jongste zoon’s maten aan 8.5 maanden: 10.5 kg en 88 cm.

Mijn oudste zoon’s maten aan 2 jaar: 14 kg en 95 cm.



De jongste is dus iets ‘gevulder’ dan de oudste én ze krijgen allebei hetzelfde menu, prima toch? :wink:

Het klinkt wat zwaar maar als ik je voeding zie - denk ik niets mis mee en als je zegt dat ze veel beweegt - lijkt me dat je er niet zoveel aan kan doen.



Mijn zoontje werd ook een plofkipje door bv maar is wel qua gewichtslijn gezakt in de loop der tijd. Zit er nog steeds wel wat boven maar de verhoudingen lijken te kloppen.

Hmm dacht dat ik niet zo bezorgd was, maar na het een en ander gelezen te hebben vind ik Nancy toch wel ehm errug stevig. :roll:

Kan je suikervrije siroop gewoon bij de etos oid kopen? Heb er eerlijk gezegd nooit zo op gelet :oops:

Mateo was ook een bul…Tot hij ECHT ging bewegen, dus ik bedoel niet lopen en mutsen, maar gewoon spelen/dansen/lopen/springen en rennen…



Hij weegt nu 13 kilo en heeft maat 92…



Micah is nu 11 kilo en maat 80 en is dus ook een beer…



Ik maak mij er niet zo druk om, als hij gaat banjeren komt het goed.

Er is niets mis met je voedingsschema…



Wellicht gewoon inderdaad diksap kopen ipv ranja…



(je kan het ook bij de Etos kopen Maaike)… :wink:

Kost ongeveer 3 euro per fles…Maar erg geconcentreerd dus minder nodig dan andere bijvul…

Ok tnx Marlous. Ga ik dat maar eens in huis halen, dan krijg ik hopenlijk niet op mijn kop op het cb over 2 maanden :stuck_out_tongue:

Je hebt ook suikervrije siroop bij de Jumbo en C1000 is 1:11 om te mengen lekker van smaak, en 2euro voor een fles.