ze is te zwaar, tips gevraagd!

Ik denk ook dat het cb veels te snel roept dat een kindje te zwaar is.

En ik denk dat ze dat vooral doen bij moeders en vaders die zelf ook wat aan de forse kant zijn.

Ik heb het nu zelf ook meegemaakt.

Andre is 3 jaar en 10 maanden oud en wij moesten van de week met hem naar het cb voor de laatste keer. Hij is 104 cm en 19,5 kg. Dat was volgens hun 2 kg te zwaar.

Hij krijgt van ons 's ochtends en 's middags 2 boterhammen (zonder korstjes), 's ochtends met hagels en 's middags met smeerkaas o.i.d.

Daarnaast 2 bekers sap en tussen de middag melk of chocomelk of yogho yogho net wat we in huis hebben. 's Avonds krijgt hij gewoon warm eten met een schaaltje yoghurt. Geen snoep o.i.d. tussendoor want behalve chocolade (waar hij niet tegen kan omdat hij er erg druk van wordt) lust hij dat niet.

Ik laat het gewoon zo…dadelijk na de grote vakantie gaat hij naar school en hopelijk snel ook voetballen en/of zwemmen en dan gaan die extraatjes er echt wel af hoor.



Weet je, die voor oordelen die je als ouders krijgt, van jij bent dik dus zul je wel veel snoepen en je kind snoept vast wel mee, daar zul je altijd tegen moeten vechten…zo on eerlijk. :twisted:

Terwijl ik denk dat juist diegenen die wat steviger zijn er juist extra aandacht aan besteden wat ze hun kinderen geven, wanneer en hoeveel. Maar daar denkt het cb blijkbaar anders over…nou zolang ze binnen de groene lijnen blijven…en mijn kind gezond is…blijf ik tevreden met hem/haar…Lijnen …als het moet kan dat altijd nog…maar niet nu al op deze leeftijd. Té belachelijk voor woorden!!! :twisted:



Sorry lang verhaal maar kan me erg boos overmaken dat het cb iedere keer weer het voor elkaar krijgt om ouders achter te laten als onzekere onwetende wezen…terwijl het cb het kindje, nog de ouders kent. De ouders kennen het kind, kennen zichzelf en weten wat het kind eet.



Het cb-advies…1 oor in --> andere oor uit!



Soms zijn er goede cb’s tussen … maar die zijn volgens mij op 1 hand te tellen…jammer hoor!!!

@Netty wrote:

Weet je, die voor oordelen die je als ouders krijgt, van jij bent dik dus zul je wel veel snoepen en je kind snoept vast wel mee, daar zul je altijd tegen moeten vechten…zo on eerlijk. :twisted:

Terwijl ik denk dat juist diegenen die wat steviger zijn er juist extra aandacht aan besteden wat ze hun kinderen geven, wanneer en hoeveel.




Nou dat denk ik ook! Weet hoe het is om dik (stevig mag ook :wink: ) te zijn dus wil dat juist bij Nancy voorkomen en ben daardoor extra alert op wat ze eet qua tussendoortjes in ieder geval. Alleen aan haar drinken heb ik niet zo gedacht.

Het is niet dat het cb me onzeker maakt, maar meer opmerkingen van buren/kennissen/vrienden en zelfs vreemden.

Ik snap ook wel dat ze tegenwoordig eerder iets zeggen van stevige kinderen, komt natuurlijk door de trend. Steeds dikker wordende kinderen. Ik neem het gelukkig ook met een korreltje zout, want weet zelf gewoon dat ze gezond eet. Mijn vriend gaat altijd met haar naar het CB en gelukkig laat hij zich niet zo gauw wat ‘aansmeren’

T’is wel goed zo inderdaad.



Ik heb ook die van de C1000, ze vindt het wel lekker. :-*



Heb trouwens van een dietiste gehoord dat kinderen best wat vet nodig hebben. Tegenwoordig durven ouders kinderen geen vet meer te geven ivm de steeds dikker wordende kinderen, maar vet hebben ze nodig voor de groei. Dus wel boter op brood doen en niet altijd maar vet vervangen door zuivel. Teveel zuivel schijnt ook niet goed te zijn namelijk…k’heb het ook maar van een deskundige! :lol:



Trouwens, misschien is het off-topic, maar hebben jullie ook (schoon)ouders, familie, vrienden die jouw eetpatroon voor je kind in de war schoppen? Het ene moment honderduit over dat het kind gezond moet eten en niet zelf snacks/ hapjes van de tafel mogelijk pakken en het andere moment een schaal vol chips voorschotelen? Zo irritant. En dan ook niet even vragen of ze het mag hebben, maar zeggen ‘dit mag vast wel van mama!’ :x :evil: :silenced:



groetjes Nienke