Ze huilt niet... UPD pag 7 filmpje!

Oooh helemaal niet leuk dit, sterkte joh!

Bij mijn achternichtje hetzelfde verhaal bleek dat ze te weinig voeding binnen kreeg en een lage suikerspiegel had, maar Nika groeit verder goed toch?

Als ze 12 uur zonder voeding zit zou het misschien kunnen maar dat was als ik goed lees eenmalig en dan gretig de borst?

Heeft ze ook bleekheid en schokjes kort na de voeding of alleen als ze weer aan de voeding toe is?

Ik weet het niet hoor, maar denk even hard op mee! :slight_smile:

heeel veel sterkte meis!! ik hoop dat ze iets onschuldigs vinden waar je wat mee kan. :hug:

@Koekeloere wrote:

Oooh helemaal niet leuk dit, sterkte joh!

Bij mijn achternichtje hetzelfde verhaal bleek dat ze te weinig voeding binnen kreeg en een lage suikerspiegel had, maar Nika groeit verder goed toch?

Als ze 12 uur zonder voeding zit zou het misschien kunnen maar dat was als ik goed lees eenmalig en dan gretig de borst?

Heeft ze ook bleekheid en schokjes kort na de voeding of alleen als ze weer aan de voeding toe is?

Ik weet het niet hoor, maar denk even hard op mee! :slight_smile:

Ja dit is ook waar ik aan denk… dat haar suikerspiegel snel laag is ofzo waardoor ze zo wordt?.. Bleekheid is niet per se voor of na een voeding, schokjes waren die keer bij hub in haar slaap, vóór een voeding. Bij mij was ze toen wakker en leek het op lucht happen zeg maar… dat was na een voeding.

Bedankt voor jullie leieve berichtjes (smsjes :wink: ), we worden om 9.40u verwacht en ik zal daarna gelijk posten

Meid heel veel succes en sterkte straks, hopelijk komen ze erachter wat er is met Nika.

dikke knuf van mij :-* :hug:

Heel veel succes meis, :hug: :hug: :hug:

Denk aan jullie! :hug:

Heb je al nieuws??

Nou we zijn helemaal doorgelicht, een heel vragenvuur, en Nika werd door 2 verschillende mensen van tot tot teen onderzocht. Alle onderzoekjes/testjes waren prima, ze was ook alleen maar aan het stralen en had een lange tuk gehad dus ze was lekker actief :roll: :lol: … Een blakende baby zei de ka.

Geen directe redenen tot paniek of zorgen (gelukkig!), maar de symptomen die ze heeft zouden natuurlijk bij verschillende aandoeningen/ziekten kunnen horen. Om verschillende dingen uit te sluiten krijgt ze een echo van dr hersentjes (gaat via de fontanel) en ze krijgt een EEG (van die plakkers op dr koppie).

1 juli gaat dat gebeuren en dan pas op 2 augustus de uitslag :shock: … maar dat kon niet anders ivm vakanties…

Ze hebben ons ook gevraagd of we de schokjes/afwezigheid enz kunnen opnemen als het erg lang/duidelijk zo is. En als het erger wordt moeten we direct contact opnemen.

Een hele opluchting tot nu toe, nu maar hopen dat er niks naars uit de hersen-echo/EEG komt :pray:

Bedankt in ieder geval voor de opbeurende woorden en medeleven :-* :-* :-*

Nou Affie, dat was schrikken, maar gelukkig kon je vandaag al terecht bij de kinderarts, ze zoeken het uit. Wel vervelend dat je zo lang op die uitslagen moet wachten zeg, maar helaas niks aan te doen. Ze doen gelukkig wel die hersenonderzoeken etc. en dat wat dat betreft laten ze je niet langer aanklooien. Gek eigenlijk dat ze dan niet ook bloedprikken, omdat dat ook toch dingen kan uitsluiten lijkt me, zoals ijzertekort etc. Je hebt een mooi heerlijk meisje zo te zien op dat filmpje, en oma die zo lekker bezig is met haar kleindochter :inlove: , lief hoor!

Succes met de komende onderzoeken en dan pas over een tijd de uitslagen jammer genoeg, maar hopelijk valt het allemaal mee en is het idd te wijten aan randprematuur gedrag en dat soort dingen. Dan terkt het vanzelf weer bij :thumbup: . Geniet van je mooie meisje!

camera in de aanslag houden dus! fijn dat ze zo adequaat reageren op je bezorgdheid, augustus lijkt ver weg maar dat i niet eens zo erg lang meer…houd je meiske maar goed in de gaten! :inlove:

Typisch dat ze dan juist altijd (extreem) actief zijn.

Fijn om te horen dat er niet direct redenen zijn tot zorgen (hoewel, een moeder heeft altijd zorgen natuurlijk). En fijn ook dat ze toch het een en ander verder onderzoeken om alles uit te sluiten.

Wat lacht Nika trouwens lief zeg! Ik moest trouwens ook om oma lachen, dus kan helemaal begrijpen dat je meisje uiteindelijk de hik er van kreeg! :inlove:

Fijn dat ze verder kijken en dat er niet direct zorgen gemaakt hoeft te worden. Hopeijk kunnen jullie het een keer filmen als ze weer een “aanval” krijgt (niet te hopen natuurlijk dat ze er weer een krijgt).

Wel balen dat de uitslag zo lang op zich moet duren door de vakanties.

Fijn dat je al zo snel bij de KA terecht kon. En gelukkig hoef je je niet direct zorgen te maken.

Heel veel succes met de onderzoeken op 1 juli. Ik hoop dat er geen rare dingen uit komen!

Fijn dat je zo snel bij de kinderarts terecht kon en je nu niet direct ‘zorgen’ hoeft te maken.

Hoop dat je in augustus een goede uitslag krijgt van het EEG en de echo van de hersentjes.

:hug:

Ik heb je verhaal gelezen en begrijp je zorgen.

Ik hoop dat er niks uit de onderzoeken komt!.

Je kunt aan de radioloog die de echo maakt, vragen wat hij ziet.

Bij T.ommy is ook een echo van zijn fontanel gemaakt en hij vertelde me gelijk dat er vocht rond de hersenen zat ( is goed ) en niet erin. Het zag er goed uit en de definitieve uitslag kreeg ik geloof ik twee weken later.

Die was goed.

Maar dan heb je alvast een richting waar het naartoe gaat.

LIefs Suzanne

hoe is het vandaag gegaan?

Nou wat een dag gister!

Eerst moesten we de hersen-echo. Dat was echt peanuts. Nika moest op een bed liggen, kreeg gel op dr koppie en met een kleine transducer werden de hersen bekeken en er werd wat gemeten en foto’s gemaakt.

(beetje vreemde foto…)

Binnen 10 minuten stonden we weer buiten en Nika lag alleen maar te lachen naar de arts :lol: ouwe sjanser!

Toen op naar de functieafdeling voor de EEG. Er mocht maar 1 ouder blijven dus hub ging naar huis en ik bleef. Nu moest ze ook weer op een bed liggen met haar hoofd op een rolletje. Lullig, want ze sliep nét :roll: en nu moest ik haar dus wakker maken.

De verpleegster vertelde wat ze ging doen. 22 plakkers werden op haar koppie geplaatst, maar elk plekje waar er 1 kwam moest eerst een beetje vetvrij geschuurd worden dmv een wattenstaafje met pasta en dat zou Nika niet leuk gaan vinden… Slik!

Nou daar ging ze, opzich hield Nika zich goed, maar na de helft van de plakkers werd het te veel en werd ze heel boos en verdrietig… zeg maar gerust overstuur :cry: (jaja ze kan het dus wel :wink: )… De verpleegster raakte geirriteerd en vertelde me dat ik har hoofd stil moest houden door haar bij haar wangen te pakken :shock: … Dat deed ik, maar Nika was zo boos dat ze zich hevig verzette en dus bewoog ze nog steeds. “Ik had gevraagd of u haar stil wilde houden, doet ze vaker zo?” :o Nou zeg!

Ik zei:“Hallo, kind is 4,5 maand oud hoor, wat wil je nou. Ze is overstuur, snapt er niks van, en ik houd van een kindvriendelijke aanpak i.p.v. dwang en haar pijn doen, dan duurt het maar wat langer”… Ik vroeg of ik haar mocht voeden om haar rustig te krijgen.

“Ja pak haar fles maar en ook gelijk haar speen” :eh: eeeeh… “Nika drinkt alleen de borst”. “Nou dan kan het dus niet want ze mag niet opgetild of op haar zij… das niet zo handig dat u geen fles mee heeft” :? … Ik liet het 5 minuten doorgaan en de mevrouw maar telkens weer de plakkers terugdrukken, duidelijk geirriteerd en Nika maar angstig kijken als ze er weer aan kwam :cry: … toen was ik het zat. Ik heb mijn shirt nog net ziet opengescheurd, ging op haar bed naast haar zitten, boog voorover en ze kon heerlijk drinken. EN ZE WAS RUSTIG!

Ik had ff schijt aan de verpleegster en zei was flabbergasted geloof ik :lol: dus die zei ook niks meer!..

Na het voeden moest ze weer even huilen en stikte ze haast, dus ik duwde haar in 1x op haar zij om haar het helpen en er kwam een grote golf taai slijm. “Ja dát komt door de borstvoeding” hoorde ik achter me… GROM ik kon haar wel wat aan doen!

Ik ben toen naast Nika gaan liggen en legde alles uit (had ik thuis ook al gedaan)… dat de gemene mevrouw ( :mrgreen: ) klaar was met plakkers op dr hoofdje doen, en dat het belangrijk was dat dat gebeurde zodat we konden kijken wat er in dr hoofdje gebeurde, dat ik trots was op haar dat ze op dat moment rustig lag en naar me luisterde en dat ze lekker mocht proberen te slapen en dat ik al die tijd bij haar zou blijven enz… Ze keek me aan, en kon totaal ontspannen :inlove: … en na een minuut of 10 praten viel ze in slaap :dance: ik was zó blij!!

20 minuten mocht ze slapen en guess what,… toen moest er ook nog geregistreerd worden als ze wakker was :roll: dus mocht ik haar weer wekken… Gelukkig pikte ze dat en bleef ze rustig een beetje schaapachtig kijken… Ik had zo met haar te doen! De hele tijd had ze mijn vinger vast… zo schattig!

Het is uiteindelijk goed gelukt, maar nu is het lang wachten tot 2 augustus…

Wat me niet zo lekker zit (maar misschien is dat gewoon mijn bezorgdheid) is dat die mevrouw na afloop zei: Nou… in principe krijgt u dan 2 augustus de uitslag :think:

Ik dacht wat nou “in principe”? Heb je iets gezien dan wat niet goed was ofzo?.. Heb maar niks meer gevraagd want was blij dat het voorbij was… Maar haar woordkeus was op z’n zachtst gezegd niet echt handig :roll: …

affie :hug: wat een sukkel( geen woord voor een vrouw maar toch haha) van een vk

maarre heel veel mensen die intelligenter willen overkomen dan ze zijn hebben “in principe” als stopwoordje dus probeer je er niet te druk over te maken, t komt vast goed

Ja dat is ook zo Kris…

Heb de foto’s trouwens opnieuw gedaan, overal stond dezelfde bij :lol:

jeutje zeg wat een toeters en bellen op dat kleine bolletje, geen wonder dat ze van streek raakte :shock: