Menig ouder zou bij het lezen van de titel denken “Goed toch?”… En eerst dachten wij dat ook. Lekker tevreden kindje, die kleine Nika van ons!
Inmiddels is Nika 4 maanden oud maar ze huilt niet. Nooit. Nou ja in haar korte leventje heeft ze 4x gehuild: 1x bij de geboorte (wat trouwens niet makkelijk ging, ze moesten na haar eerste brulletje flink wrijven om dr te laten huilen), 1x in de auto toen het echt heeeeeeeeeel lang duurde voor we konden doorrijden bij de spoorbomen :roll: , en 2x bij dr inentingen. Verder nooit. en die 4x was ze ook zó weer stil. Ze laat wel merken als ze ontevreden is door te kermen/mopperen en dan maakt ze wel geluiden waaruit blijkt dat ze niet happy is, maar het komt nooit tot huilen.
Sinds 10 mei ben ik aan het werk. 1 van mijn drie werkdagen gaat ze mee (werk op kdv) en de andere 2 dagen, maandag en dinsdag, is papa thuis met de kinderen. Ze weigert de fles sinds ik werk, terwijl we echt dagelijks oefenden en ze wel goed dronk. Zo heeft ze dus al een keer 12 uur zonder voeding gezeten toen ik werkte. Dan huilt ze niet, maar gaat gewoon maar slapen. Ze toont ook niet echt tekenen dat ze honger zou hebben ofzo, terwijl ze wel meteen gretig toehapt als ik bij thuiskomst de borst aanbied.
Vorige week dronk ze de flesjes in dr slaap, dat ging super. Maar deze week sliep ze gewoon niet of kort, dus heeft hub haar beide dagen 1x tussen de middag gebracht zodat ik haar zelf kon voeden ipv kolven… Maandagochtend belde hub al dat ze zo raar schokte in dr slaap? Het lijkt dan op een schrikreactie/snik… 's middags na de voeding had ze dat niet meer.
Dinsdag middag heeft ze na mijn voeding geslapen tot half 4. Ik kwam om 5 uur thuis en heb haar meteen aangelegd. ze bleef wakker maar is, als ze geen contact met ons heeft, afwezig en zag erg bleek. (dat bleke viel de afgelopen week al een paar keer op, ook mijn moeder viel het bijv op toen ze op bezoek was) We hebben met haar gespeeld en dan is ze wel alert en vrolijk, maar laten we haar alleen dan zat ze maar wat.
Vandaag was het weer zo. Bleek, beetje om zich heen kijken, stilletjes… Bij contact is ze alert en actief, en ze pakt ook wel een speeltje of tut met haar handjes, maar ik kan haar (denk ik) zo een dag neerleggen in de box zonder om te kijken en ze zal geen kik geven.
Nu deed ze vanochtend tijdens het spelen in de box ook weer dat schokken (daar heb ik al eens een topic over geopend :think: ) terwijl dat al wéken niet meer gebeurd is, en dat, i.c.m. dat ik haar gewoon echt opvallend anders dan anders vind, én in vergelijking met andere kindjes bijv van mijn werk eigenlijk té tevreden vind was voor mij reden om aan de bel te trekken. Ik mocht meteen komen bij de huisarts. Hij heeft haar onderzocht maar vond de “klachten” ook toch wel een beetje zorgelijk. Hij zou me terugbellen na overleg met het ziekenhuis en dat deed hij heel vlot. Ik was krap een half uurtje thuis en kreeg al telefoon dat we morgenochtend verwacht worden bij de kinderarts…
Iemand die het herkent? (lijkt beetje op verhaal van Lydia’s Salome denk ik nu?) Of iemand eerder van gehoord?
De bevestiging van de huisarts maakt het voor mij alleen maar verdrietiger allemaal. Wat is er met mijn meisje?
Al die tijd hoopte ik dat ze gewoon een extreem tevreden kindje was, maar straks blijkt het iets anders te zijn?
Ik weet eigenlijk niet wat voor reacties ik verwacht, maar het lucht wel op dat ik even het hele verhaal nu van me af getypt heb Ben wel zenuwachtig voor morgen, weet ook niet wat ik verwachten moet.
Ooh Affie :hug:
Ik wil je even een dikke knuffel geven en veel sterkte wensen voor morgen. :hug:
Dank je wel…
ik wil je alleen even een dikke :hug: geven. Heb geen raad voor je, maar hopelijk valt het allemaal mee.
Zal aan je denken. Sterkte voor morgen :-*
Jeetje joh, ik kan me helemaal voorstellen dat je je zorgen maakt. Fijn dat de huisarts je zo serieus nam, ik heb ook weleens andere verhalen gehoord bij dit soort vage ‘klachten’.
Ik herken het een beetje, hoewel dat toch ook wel anders was. Dat kindje bleek later autistisch te zijn. Maar die reageerde dus ook heel ongewoon op contact proberen te maken.
Ik wil je even een dikke :hug: geven en hoop dat je morgen in het ziekenhuis meer duidelijkheid krijgt en dat het allemaal meevalt.
Succes morgen.
Contact met mensen vindt ze geweldig, en als je tegen haar kletst krijg je ook of een glimlach of ze kletst terug enzo… dat zijn allemaal dingen waar ik heel blij mee ben want dan sluit ik voor mezelf (al ben ik geen dokter) wel al wat dingen uit…
Zo kan ze dus ook zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=B3VYF0WnTsg
:inlove:
Maar dat “rare” gedrag is met vlagen, al komen die vlagen nu dus vaker en meer… en het lijkt nu vooral na mijn twee werkdagen op een hoogtepunt te zijn…
och meid :hug: aan de ene kant is het natuurlijk heel positief dat ze wel goed contact kan maken, zalig lacht en goed kan bewegen. maar ik snap je zorgen ook. heel veel succes met de kinderarts morgen! :thumbup: :thumbup: :thumbup: :-*
ik hoop dat er niets aan de hand is en je morgen gerustgesteld wordt…sterkte met je ongerustheid, dat gevoel is heel naar voor een mama
Lieve Affie,
Hopelijk weet je morgen meer, en valt alles mee!! Je bent een super mams!
:hug:
gewoon een dikke knuffel :hug:
Enne… dat filmpje met oma :inlove:
Oma is duidelijk helemaal blij met haar kleindochter!
Ja, komt me heel bekend voor…
Ik kan Salomé ook vergeten, ook nu ze al 8 mnd is en ik zie in mijn werk ook veel babietjes en dan ga je dus vergelijken hè
Maar dat bleke heeft zij ook. En qua voeding is het soms ook gedoe, jij hebt het over schokjes, zij stikt soms bijna.
Volgens de kinderarts is zij inderdaad heel passief en mat, maar niet verontrustend nog. Ik heb een verwijzing naar de fysio waar ik niets mee doe omdat ik tot gisteren erg twijfelde, maar ik ga daar morgen toch maar over bellen.
Succes bij de kinderarts! En wel zo belangrijk: ze maakt contact!!!
Heb het filmpje bekeken maar sal maakt echt nog niet zo veel lawaai qua lachen, sal is nooit zo uitbundig als ik net zag.
Ik bedenk me net, Nika was ook vrij licht hè bij de geboorte? Iemand in sal haar topic beschreef het als randprematuur gedrag. Dat vond ik al heel verhelderend klinken toen!
Affie, heel veel succes morgen bij de arts, hopelijk is er niks " mis" met Nika
Dikke knuf meid :hug: :hug:
@lydia wrote:
Heb het filmpje bekeken maar sal maakt echt nog niet zo veel lawaai qua lachen, sal is nooit zo uitbundig als ik net zag.
Ik bedenk me net, Nika was ook vrij licht hè bij de geboorte? Iemand in sal haar topic beschreef het als randprematuur gedrag. Dat vond ik al heel verhelderend klinken toen!
Ja dat zal ik net nog eens na te lezen en zal ik ook wel zeggen morgen… Mijn uitgerekende datum is in het begin teruggezet van 5 maart, naar 3 maart naar 26 feb… als ik mijn eigen berekening van toen aanhoud is Nika met net aan 37 weken gehaald (terwijl mijn termijn met uitgerekende datum 26 feb, 38.3 weken was)… wie weet heeft dat er wel mee te maken…
:hug: Het lijkt me vreselijk om zo in de zorgen te zitten om je kleine schatje (en dat is ze, wat een geweldig filmpje zeg).
Hopelijk krijgen jullie gauw meer duidelijkheid en is er niets ernstigs met haar!
Hopelijk krijg je morgen duidelijkheid. Alles aangeven waarvan jij denkt dat belangrijke informatie is. Hopelijk is er niets aan de hand met Nika.
Dikke :hug: en sterkte morgen!
Oh meis, dikke kus van mij. Veel succes morgen :-*
Meis, ik denk aan jullie! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!! Belangrijk is idd dat ze contact maakt als je probeert!
Fijn dat je zo snel terecht kan!!!
(mocht je willen… mijn mobiel is altijd aan he…)
:hug:
Oh meis… :hug: Moest ook meteen aan Salome van Leeds denken…
Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt…
Fimpje is wel heel heel erg :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Oma is een echte entertainer he… :inlove: 8)