Ze hebben het in de doofpot gestopt!

Tsjah, ik heb t sowieso al niet meer hoog op met vk’s na mijn vorige zwangerschap :shifty: Ik herken het gevoel dat je niet serieus genomen wordt heel erg, gelukkig mag ik nou bij de gyn lopen en hoef ik niet bij de vk (ook al is het een andere, ik heb even schoon genoeg van vk’s :wink: ) :shifty:

Ik wil je alleen even een knuffel geven Tama en ik zou idd morgenochtend bellen en meteen een gesprek eisen. :hug: :hug:

Ik ga morgen inderdaad bellen naar de praktijk en met BR een afspraak eisen, ik ga die papieren onder haar neus wrijven en dan wil ik een excuses van haar hebben. Ze heeft me gewoon k.u.t. behandelt vanmiddag. Ik heb het er net met mijn vriend over gehad en ik ga morgen ook het ziekenhuis bellen want dat zogenaamde dossier wat hun hebben ingevuld klopt natuurlijk van geen kanten.

Volgens hun heb ik een geweldige bevalling gehad en is er geen operatie geweest. Terwijl ik op papier heb van hun dat dat wel zo is, dus ergens is er iets fout gegaan.

Ik geef de vk hier dus ook niet de schuld aan, ik ben alleen erg boos en verdrietig om het feit dat zij me niet gelooft! Zelfs toen ik tegen haar zei dat ik de papieren had waar het opstond dat het wel was gebeurt.

Ik wil mevr. Br niet aan mijn zijde hebben als ik ga bevallen, het vetrouwen is echt heel erg aangetast. Ik heb liever een van de andere twee verloskundigen. Maar goed, ik laat jullie morgen in ieder geval nog weten hoe het is gegaan en wanneer ik een afspraak heb met mevr.BR.

Debbie, ik jammer niet meis. Ik ben gewoon erg boos want ik vind het gewoon schofterig hoe het gegaan is. En jij hoeft zeker niet met mij mee te jammeren. Als jij hier een andere visie ophebt is dat je goed recht en ik vind dat je dat ook gewoon mag zeggen maar je kan wel tegenspraak verwachten en dat moet je dan ook sportief kunnen incasseren :-*

Succes ermee, meis. Laat je niet op je kop zitten door BR.

Ik hoop dat je 1 van de 2 anderen hebt bij je bevalling of de inval uit hoogvliet. Dat is zo’n ontzettende schat.

De avond voor mijn inleiding is ze hier langsgeweest 's avonds laat omdat ze mijn dossier had ingekeken en me moet wilde inspreken voor de volgende ochtend. Ze heeft zelfs de hele dag in Spijkenisse rondgelopen zodat ze in ieder geval bij de bevalling kon zijn (ze was toen alweer vrij).

Ik hoop echt voor je dat je komende bevalling er 1tje is uit het boekje, met een vk aan je zijde die je steunt! :-*

Pfff, heb net even alles zitten lezen…

Allereerst TaMa, succes morgen meid! Ik hoop dat je de excuses krijgt waar je recht op hebt. Wat een nare ervaring heb jij gehad tijdens je bevalling.

Ik vind persoonlijk dat het ziekenhuis een GROTE fout heeft gemaakt. ZIJ hadden dit hoe dan ook in het dossier moeten zetten.

Ik wil toch even reageren op Maxime en Debbie over het vak van vk.

Debbie ik snap goed wat je bedoelt. Uiteraard denken vk’s wel aan hun geld. Ookal hebben ze een ‘menselijk’ beroep, het is simpelweg GEEN vrijwilligerswerk! En ja, een bevalling ‘levert’ nou eenmaal meer op dan een simpele controle…dat is niet hard of onmenselijk, dat is gewoon hoe het werkt.

Maxime, ik snap ook wel wat jij bedoelt hoor, maar dat is simpelweg NIET de realitiet of de praktijk.

Ik werk zelf ook in de zorg, verstandelijk gehandicapten en JA, compassie staat bij mij op nummer 1, maar daarnaast ben ik ook blij dat ik elke maand mijn loon ontvang. Mijn man heeft een kantoorbaan en voor hem geld gewoon hetzelfde: hij doet dit werk vanuit zijn innerlijke motivatie, compassie met dit werk en ook hij is blij dat hij elke maand zijn loon krijgt. Ik neem eerlijk gezegd aan dat iedereen (oke, bijna iedereen) werkt omdat hij het leuk vindt, dus vanuit compassie: of je nou wel of geen zorgbaan hebt. Ook een vrachtwagenchauffeur werkt vanuit zijn compassie…

Ik schrik er soms ook van hoe hard de zorg is geworden. Als er bij ons iemand op sterven ligt en wij nog vol emotie bij zo iemand aan het bed waken, zijn ze een ‘treetje hoger’ al aan het ‘onderhandelen’ over een aankomend leeg bed en wie er ‘binnen kan komen’… :shock:

Natuurlijk is een baan met mensen anders dan een zakelijke baan. Je hebt met emoties te maken. Dus ik vind ook absoluut dat ie mevr. Br (Brrrrrrrr) meer empathie had mogen laten zien. Ze had het zieknhuis kunnen bellen, maar op zin minst tegen TaMa kunnen zeggen dat ze het voor haar zou uitzoeken en dat TaMa de papieren maar even langs moest brengen of zoiets. Zij weet toch als geen ander hoe iemand gerust behoort te stellen zeker zo vlak voor een bevalling!

Pff, heel verhaal, maar ik hoop dat jullie 't snappen.

TaMa, :hug:

Lfs. M-tje

Tama, hetgeen er gebeurd is bij jouw bevalling heb ik meegemaakt bij mijn zus.

Mijn nichtje was geboren (in het zkh), en iedereen was met haar id weer, ook ik en mijn andere zus stonden met onze neus op de apgar score test. Mijn zus lag daar nog, de placenta kwam niet. Toen zijn de verpleegkundigen, die daartoe helemaal niet bevoegd zijn, aan die placenta gaan trekken, en hebben haar daarna laten liggen.

Een vriendin van mijn zus heeft aan de alarmbel getrokken vanwege het bloedverlies wat verder door niemand opgemerkt werd. Ze is met spoed afgevoerd naar de OK. Zaten wij daar te wachten, pasgeboren babietje in het ziekenhuiswiegje, geen mama. Vooral mijn vader had het heeeeeeel zwaar, hij was zo kwaad en voelde zich zo machteloos. Zijn dochter zo ‘slordig’ behandeld.

Zo’n situatie is levensbedreigend vanwege het vele bloedverlies. Mijn zus heeft ook diverse zakken bloed gehad, haar hb was nog 2 nog iets.

En dan, toen ze later haar dossier is gaan opvragen, was het kwijt… Het is ook nooit meer tevoorschijn gekomen…

Zo machteloos sta je.

Heel veel succes vandaag, sta op je strepen! Als een ander niet voor je opkomt (daar waar je het wel zou verwachten), moet je het dus zelf doen!

Groetjes Mint

@TaMa wrote:

Maar nu, ik legde dit dus uit aan de vk en ik vond het al raar want zij hoorde dit te weten maar ze wist dus van niks. Ze vertelde me dat het ziekenhuis niks in het dossier had gezet, ja dat alles goed was gegaan.

Ze kon er helemaal niks van terug vinden dus ze zei tegen me dat ze niet wist wie ze moest geloven want de papieren zeiden dat er niks was gebeurt. Ik heb wel 10 keer tegen haar gezegd dat ik de waarheid sprak en dat het echt was gebeurt. Op een gegeven moment heb ik ook zitten huilen maar ze hield stug vol :cry:

Ik mag dus wel in het ziekenhuis bevallen maar wel onder begeleiding van haar en niet van een gyn!!

Ik vind dat je verloskundige dit héél fout heeft aangepakt :hand: Ze had als zorgverlener een open houding moeten aannemen en dat heeft ze niet gedaan; ze heeft jou bij voorbaat al het gevoel gegeven dat ze je niet geloofde. Ze had het echt open kunnen laten, ze had je serieus moeten nemen en ze had moeten aangeven dat ze het voor je zou gaan UITZOEKEN in plaats van een (zwijgend) oordeel te vellen. En nu heeft ze op basis van foute informatie ook al een beslissing voor jou genomen, ik vind dit echt heel erg :( Zoiets zou niet vóór je, maar in overlég met jou moeten worden besloten en uiteraard op basis van de juiste achtergrondinformatie.

Hartstikke goed dat je er werk van gaat maken hoor, het gaat tenslotte om jou! Is het misschien een idee om je partner (of een andere vertrouwenspersoon) mee te nemen die je kan bijstaan tijdens dit gesprek?

Heel veel succes! :-*

Succes vandaag lieverd! :-*

Ik heb er ook nog eens over nagedacht…

Ook al had ze jou niet geloofd (wat ik al absurd vind, maar goed dit terzijde) dan had ze jou dit niet mogen laten merken. Ze had wel kunnen zeggen: wat gek, hier staat niks van in het dossier. En ze had kunnen aangeven dat ze hierover contact zou opnemen met desbetreffende arts.

Klaar!

Pfff…ga voor een andere vk meis, want dit is TE belachelijk voor woorden! :evil:

Ik heb nog geen enkel positief verhaal over haar gehoord :silenced:

@Maxime wrote:

@Debbie & Lana wrote:
Tuurlijk iets meer vertrouwen mag wel. Maar aan de andere kant, zal ze wel ervaring hebben op het gebied van liegen tegen een vk.

Pardon??:?? Een vk werkt met mensen (en niet met dingen!) en die zal ze ook menselijk moeten behandelen. Een telefoontje met het ZH is zo gepleegd. En laten blijken dat je iemand niet gelooft zou een VK pas moeten doen als ze heel zeker weet dat iemand liegt en als ze er alles aan heeft gedaan om de feiten boven de tafel te krijgen

Je gaat bij een VK niet een kg appels kopen, maar je komt bij je bevalling in een situatie waar wel een vertrouwensband nodig is. Als jij als barende vrouw een VK naast je bed hebt staan, die jouw verhaal zo van tafel heeft geveegd, is dat niet bevordelijk. :naughty:

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ik zou als ik jou was ook eens in het ZH navraag doen en als het daar ook niet meer in het systeem staat, zou ik een officiële klacht indienen bij de klachtencommissie van het ZH. Jij hebt het bewijs op papier, dus je staat sterk.

:shock: wat een verhaal!

en dat de vk je zo behandeld is ook niet menselijk. zeggen dat ze je niet gelooft, hoe durft ze!!

alsof je zo`n verhaal gaat verzinnen.

gelukkig heb je hetzelf zwart op wit staan en ik zou haar daar zeker mee confronteren!

ze heeft je vertrouwen nu toch beschaamd en ik zou toch overwegen om eventueel een andere vk te nemen want ik denk zomaar dat je je niet meer prettig bij haar voelt en bij een bevalling moet jij je toch prettig voelen. ik zou met haar in gesprek gaan en je ongenoegen tonen.

meid heel veel sterkte, ben erg geschrokken van je verhaal!

:hug: :hug: :hug:

Tama,

Wat een verhaal! Ik zou hier ook stevig van balen, snap wel dat je vk misschien twijfelt maar dat kan ze toch niet op zo’n manier uiten.

Wat ik je wel wil meegeven is dat het feit dat de vorige keer je placenta manueel is verwijderd geen medische indicatie is voor bevalling onder begeleiding van de gyn. Bij mij hetzelfde verhaal. Placenta kwam niet en is op de verloskamer manueel verwijderd, terwijl de verpleegkundige me net had verteld dat ik naar de ok zou gaan (gyn had beetje haast geloof ik). Ik heb geluk gehad, want bij mij kwam alles los en ik heb geen bloed hoeven krijgen, ondaks veel bloedverlies. Ben nu zwanger van de 2e en de gyn heeft em al verteld dat ik wel in het zk moet bevallen ivm niet loskomen placenta, maar dat dat gewoon onder begeleiding van de vk zal zijn. De gyn komt er alleen aan te pas als de placenta weer niet loskomt. Dus los van de manier waarop ze heeft gereageerd, volgt ze wel de richtlijnen die er zijn voor de bevalling.

Sterkte :hug:

Mouse

Jee TaMa, wat lees ik nu! Dat kun je er ook echt bij gebruiken, he nu vlak voor de bevalling. Gos meis, wat zul je er tegenop zien. :hug: .

Je hebt nog wel papieren van de vorige bevalling begrijp ik? Dan sta je in ieder geval sterk t.o.v het ziekenhuis, maar misschien moet je daarmee wachten tot na de bevalling??? Je hebt nu genoeg aan je hoofd. Eerst deze bevalling en daarna kijken of je een klacht wilt indienen mbt de bevalling van Samara?

Goed van je dat je niet wacht met het aanpreken van de vk. Dapper en flink. Is dat mens nu helemaal gek geworden???

Succes! :hug:

Persoonlijk den k dat de fout bij de gyn ligt, en het schofterige gedrag bij de vk in kwestie.

Natuurlijk moet een vk haar geld verdienen, maar dat hoef je je clienten niet te laten merken. Regel dat lekker met de verzekering. Mijn huisarts zegt toch ook niet " ja je hebt deze maand al je portie consulten de vergoed worden opgesoupeerd dus kom volgende maand maar weer een keertje terug met die blaasonsteking."

In een dienstbaar beroep zul je je denstbaar op moeten stellen, dat betekend dat ik bijv morgen op mijn vrije dag oppas regel om met mijn client een heel moeilijk afscheid te gaan nemen, niet omdat ik daarvoor betaald krijg, maar omdat het onmenselijk is om hem dat alleen te laten doen.

En dat uur declareer ik dan wel bij mijn baas, maar daar val ik hem niet mee lastig.

De verloskundige behoort je te geloven en in de enkele gevallen dat ze dat niet doet op zijn minst het voordeel van de twijfel te geven zonder dat je dat merkt en proberen te achterhalen wat een motief voor liegen kan zijn.

Deze mevrouw zou mij ds niet meer zien… Maar de gyn zou wegens het zlecht verzorgen van het dossier ook een aanklacht van me kunnen verwachten.

Hier bij Stijn gelukkig op het nippertje goed gekomen door een heel kundige gyn die met zijn volle gewicht de placenta er na 1 uur en 10 minuten toch nog probeerde eruit te duwen en met succes, wat resulteerde in geen operatie e narcose, en bij Lieke een hele fijne thuisbevalling.

Heb je nog gebeld naar de vk?

Heej Tama,

Wat ben je alweer ver in je zwangerschap! Gaat snel!

Ik lees je verhaal, en het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees…

Na de bevalling van ALysha ben ik ook veel bloed verloren. Heb toen 15 uur aan een infuus gelegen. Ik kreeg toen een middel: nalardor toegedient. En dit is een zwaar medicijn om het bloeden te laten stoppen. Bij een volgende bevalling mocht ik ook niet meer thuis bevallen. Maaar, in de papieren die van het ziekenhuis naar de vk, ha enz gingen werd hier helemaal niks van vermeld. :shock: Niemand wist dus dat ik 15 uur aan een infuus heb gelegen, en na de bevalling nog eens 6 uur lang op de verloskamer ben gebleven. Toevallig dat Remy een foto van het medicijn had gemaakt. En dit hadden we aan de vk laten zien. Die hebben ook meteen het ziekenhuis gebeld. Maar niemand daar had iets in een dossier geschreven. Nou lekker hoor!

Ik kan me goed voorstellen dat je :evil: bent! En die vk van je vind ik ook maar een…! Dat ze dat op zo.n manier zegt vind ik echt niet netjes.

Heel veel succes met de laatste loodjes en hopelijk heb je een voorspoedige bevalling!

:-*

@jewel wrote:

Succes vandaag lieverd! :-*

Ik heb er ook nog eens over nagedacht…

Ook al had ze jou niet geloofd (wat ik al absurd vind, maar goed dit terzijde) dan had ze jou dit niet mogen laten merken. Ze had wel kunnen zeggen: wat gek, hier staat niks van in het dossier. En ze had kunnen aangeven dat ze hierover contact zou opnemen met desbetreffende arts.

Klaar!

Pfff…ga voor een andere vk meis, want dit is TE belachelijk voor woorden! :evil:

Dat was het eerste dat bij me op kwam: ze had toch gewoon even (in jouw bijzijn) de telefoon kunnen pakken en het aan kunnen geven? Ã?ls je dan een verhaaltje had verzonnen (ok, zulke mensen bestaan :wall: ) dan was je gelijk door de mand gevallen.

(doe ik ook altijd met kleuters die ‘verhaaltjes vertellen’: goh, ik ga mama even bellen om het na te vragen. Oh, hoeft niet juf! :mrgreen: )

Ik zou ook nog maar weinig vertrouwen hebben in deze persoon als begeleider van mijn bevalling. En die gyn… :snooty:

en ik schrik er van dat het blijkbaar vaker gebeurt dat ziekenhuizen de dossiers niet voor elkaar hebben… ik zou bijna die van mij op gaan vragen!

Bij het idee alleen - al dat je daar zit en iemand geloof je gewoon niet en twijfelt aan je verhaal - wordt ik onpasselijk.

Doktoren, vk’s, gyns die mij niet serieus nemen hoef ik niet meer te zien - zeker niet na zo’n trauma. En lekker makkelijk van het zkh om het nergens te vermelden :naughty:

Heel veel sterkte met dit alles.

@Debbie & Lana wrote:

Heb je nog gebeld naar de vk?

Ja maar deze week hebben ze geen tijd meer, morgen belt ze me terug om te kijken of ik maandag terecht kan.

Had je gezegd waarvoor je belde? Misschien wil ze daarom wel een week wachten. Maar goed, ik zou eigenlijk ook wel naar de balie stappen om daar te wachten.

En trouwens, ze kunnen toch ook telefonisch contact opnemen met je? Je zou eventueel zelfs alvast een kopie kunnen achterlaten bij hen.