Ze hebben het in de doofpot gestopt!

Ja, die BR… Wat een mens zeg. :silenced: :naughty: Ik vind haar echt heel, heel naar. Nou moest ik ook in het zh bevallen onder gyn. begeleiding, maar haar had ik echt niet aan mijn bed geduld…



En voortaan vragen om controles bij een ander. Want je zult je er toch over blijven opwinden. Heb ik destijds ook gedaan.



Hou je taai en mocht je ooit iemand mee willen hebben en niemand kan mee, mag je mij in gedachten houden. :hug:

Ja ik ben ook geen fan van haar, ze heeft altijd harde uitspraken maar daar ken ik wel tegen… Maar dit schoot/schiet gewoon echt verkeerd.

Net als wat Guusje is overkomen… hoort toch allemaal niet?



Die hele gebeurtenis was voor mij een hel en wat denk je van Glenn? Die heeft staan huilen toen ik werd afgevoerd naar de o.k

En dan doet zij zo onmenselijk? Tja want het staat niet in haar papieren… :wall:

@Maxime wrote:



Hou je taai en mocht je ooit iemand mee willen hebben en niemand kan mee, mag je mij in gedachten houden. :hug:




Dankje meis :-*

Ik heb dit zo eens zitten lezen… Maar ik ben van mening, tama, dat dit absurd is! Dat ze je niet geloofd, vind ik schandalig. Je komt niet met een heel raar verhaal, het is iets dat voor kan komen.



Ik werk in de zorg en zo gaan wij niet met patienten om, anders hebben we echt een probleem. Je zou eigenlijk een klacht moeten indienen. Ik vind dat ze jou niet serieus neemt, en dat kan gewoon niet.



Of… een andere vk nemen. Je vertrouwen is nu weg, lijkt mij.



Sterkte!

Nou jaaaaaaaaaaaaaaa zeg! :shock: :o :evil:

Ik heb hier erg veel onbegrip voor, en ik bedoel hiermee je vk.

Wat een raar mens zeg.

Waarom zou jij dit verzinnen? Om aandacht te krijgen, zielig te doen?

Ik bedoel, mensen maken fouten (het ziekenhuis geeft misschien niet het volledige dossier door) maar het is wel heel onwaarschijnlijk dat JIJ in deze een fout maakt door de boel te gaan verzinnen…



De band met mijn vk zou ernstig verstoord zijn. En ik zou haar ZEKER niet bij de bevalling willen hebben. Want het vertrouwen in haar heeft toch een behoorlijk deuk opgelopen en dat kun je tijdens een bevalling al helemaal niet gebruiken.



Maak een afspraak, laat de papieren zien…kijk maar hoe ze reageerd…ik zou het haar echt even ‘in de neus wrijven’ ‘om de oren slingeren’…wat zijn er nog meer voor uitspraken? :wall: Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr…laat je niet kisten meis! :-*



(maar wat een vreselijk verhaal zeg van je bevalling, jemig…)

Klinkt als een erg naar mevrouwtje met de sociale vaardigheden van een servet. Weet niet hoe gevoelig jij bent voor wie er bij je bevalling is, dat schijnt heel erg te wisselen per persoon, je hebt vrouwen die het niet zou zijn opgevallen als de Hulk de baby was gaan halen, maar ik persoonlijk zou haar nevernooit bij me in de buurt willen hebben op dat moment. Hoop dat je het voor elkaar krijgt om met een gyn te bevallen, zeer waarschijnlijk wel als je aangeeft dat mede door een fout van het ziekenhuis (niet doorsturen van de volledige papieren) de vertrouwensband tussen jou en de VK ernstig is geschaad. Hebben jullie maar één praktijk daar trouwens?



Sterkte,

Yvonne

Op je strepen blijven staan, dat is het enige wat ik je kan adviseren zolang jij het zwart op wit heb sta jij in je recht. Dus gewoon eisen waar je recht op heb.



Laat je niet gek maken meis, kan je nu niet gebruiken die laatste paar weekjes.



Sterkte



Groetjes Marielle :vlinder:

Wat erg!!! :shock: :shock: :shock:

Ik ben blij dat jij zelf wel nog papieren hebt waar alles opstaat!!!

Zoiets horen ze erbij te doen in het zkh!!!

En de reactie van de vk vind ik ook niet normaal!!!

Net alsof een vrouw zoiets gaat verzinnen :wall: :wall: :wall:

Ze had het ook anders kunnen brengen,dat ze ging navragen of het dossier wel klopt omdat jou eigen verhaal anders is dan in de papieren of zoiets.



Dikke knuffel :hug: :-*

jeetje tama, das behoorlijk klote. Niet alleen belachelijk dat het niet goed opgeschreven is (hier hetzelfde laken en pak volgens mij; ook veel medische missers, denk maar niet dat dat in het dossier is opgenomen… :snooty: gelukkig was mijn vk erbij, en ik kwam haar laatst tegen en toen was ze mijn bevalling nog niet vergeten, dus dat komt in mijn geval wel goed denk ik), ook echt heel vervelend dat je vk je niet een goed vertrouwd gevoel weet te geven dat je serieus genomen wordt, lijkt me toch best wel essentieel.



Ik hoop dat het laten zien van de papieren het een en ander zou veranderen in de situatie, en dat ze je vertrouwen weer een beetje terug kan winnen. Mochten jullie toch op elkaar aangewezen zijn straks, is dat toch wel heel prettig. Dus adem in, adem uit, en probeer het met de papieren in je hand een beetje recht te trekken.





Heel veel sterkte!

(en jemig, dat schiet op bij jou, 37 weken :shock: )







debbie, misschien handig soms even te bedenken of mensen, tama in dit geval, iets hebben aan je opmerkingen… :eh:

Tamaar, weet je dat mijn eerste reactie was dat was vast Mevr BR? Ik wist het gewoon. Tja ik heb ook genoeg met haar meegemaakt, ik was ook geen fan. Ik wilde haar ook niet aan mijn bed tijdens de bevalling. S zou de bevalling doen, maar haar dienst zat erop. S had ook tegen de gyn gezegd dat ze BR niet moesten bellen, omdat we elkaar niet echt lagen… :lol:. Maar BR is toch gekomen, en achteraf gezien ben ik heeeeeeeeel blij dat ze bij mijn bevalling was.



Maar, genoeg over mij natuurlijk. Ik vind dit echt van de zotte. BR had jou gewoon moeten geloven, dit is echt een vaag verhaal. Ik zou inderdaad die papieren laten zien volgende week, en even tegen de andere zeggen dat je het echt niet met deze manier van behandelen eens bent.

Maar goed, het verbaast me niks van BR.

En liefje, neem tijdens de bevalling die papieren dan wel mee he? Anders moet je in het ziekenhuis nog een keer je verhaal doen, ook zo leuk.

Erg slecht dat ze het niet gewoon opgeslagen hebben!



Kus lieve schat! Je bent een lieverd en dit kan je er echt niet bij hebben! Volgende keer neem je mij gewoon mee! :smiley: :-*

Alles is al gezegd, dus ik wil je alleen maar een dikke knuffel geven… Wat een figuur zeg…

hoi,





schandalig een ander woord heb ik er niet voor :snooty:

waarom bel je zelf de gyn niet op? heb ik ook gedaan.

lijkt mij dat je het risico niet wil lopen dat je haar aan je bed krijgt :think:

het geluk is je hebt de bewijzen, en daarmee kun je volgens mij weer naar de gyn :thumbup:





ik zelf heb zelf toen de stoute schoenen aangetrokken, ook twijfelde de vk schijnbaar aan het kunnen van mijn huisarts en dat heb ik haar zeer kwalijk genomen.

er ging vanalles mis daar en we lagen elkaar niet, 1 daarvan wel de andere 2 niet zo.

dus toen ik bij de gyn liep heb ik voor de nazorg een andere praktijk gekozen :thumbup: ik wilde die andere niet aan mijn bed hebben :naughty:





ik wens je heel veel succes :hug: :-*





gr melanie

Weet je, ik zal het het proberen uit te leggen.



Ik doelde alleen erop dat ze niet alleen op de vk boos of verdrietig om moet zijn, maar ook het ziekenhuis. Je kan wel op iemand boos worden omdat zij zegt dat zij niet weet wie ze moet geloven. Maar als zij geen stukken heeft waaruit blijkt dat een ziekenhuisbevalling nodig is, is er ook geen reden om Tamaar door te verwijzen naar het ziekenhuis volgens de vk.



En wees eerlijk, ook al doet een vk werk waarvoor je menselijk moet zijn, ze krijgen wel geld voor een bevalling, dus zullen ze niet veel mensen onnodig naar de gyn doorsturen.



En dan kan je wel zeggen, je moet menselijk zijn als vk, tuurlijk, helemaal mee eens, maar dat neemt niet weg dat zij ook geld moeten en willen verdienen aan een bevalling. Sorry, maar dit is nu eenmaal de maatschappij.



Ik heb hetzelf hier ook meegemaakt. De vk weigerde pertinent om mij te begeleiden in een ziekenhuis nog geen 2 km verderop omdat ze dat tever vonden. Toen ik vroeg aan ze, willen jullie dan wel komen kijken als ik weeen heb om zo aan mij aan te geven wanneer ik naar het ziekenhuis moet, zeiden ze dat ze dan een hele bevalling in rekening zou brengen en aangezien het ziekenhuis dat ook zou doen, dat dus 1 bevalling niet vergoed zou worden door de zorgverzekering.



Dus ja, ook vk denken aan geld, ondanks dat ze menselijk moeten zijn in dit werk.



Neemt verder niet weg dat ik het helemaal niet leuk vind dat Tamaar een rotgevoel heeft en dat ik het heel erg voor haar vind.



Maar nogmaals, dit is de maatschappij waarin we leven.

net je verhaal gelezen en sta perplex…



dit zou voor mij een duidelijk signaal zijn van een vertrouwensbreuk. Op zoek naar een andere vlk zou ik gaan, maar das mijn mening

@Sneeze wrote:



Wat ik nu zou doen is morgen ochtend gelijk de praktijk bellen en een afspraak met Br “eisen” om haar eens goed op haar strepen te zetten. Ik zou hier nl. niet nog een week mee rond kunnen lopen. En zeker vragen om andere vk’s voor de eventuele :wink: controles die nog komen ipv haar!



Veel succes!




Zo had ik het ook in gedachte…

Gelijk bellen morgen en zeker een klacht indienen. Een vk dient je gerust te stellen en niet als leugenaar te behandelen :hug:



En die onzin over geld verdienen :silenced: Wat een geouwehoer…

Ik verdien ook mijn geld en dat moet ook, maar dat neemt toch niet weg, dat ik mijn werk niet goed hoef uit te voeren??

En als je je clienten juist wil behouden, moet je vooral ZO doen :eh:

Ok, ik was even in de war. Heb mijn berichtje aangepast.

@Debbie & Lana wrote:

Weet je, ik zal het het proberen uit te leggen.



Ik doelde alleen erop dat ze niet alleen op de vk boos of verdrietig om moet zijn, maar ook het ziekenhuis. Je kan wel op iemand boos worden omdat zij zegt dat zij niet weet wie ze moet geloven. Maar als zij geen stukken heeft waaruit blijkt dat een ziekenhuisbevalling nodig is, is er ook geen reden om Tamaar door te verwijzen naar het ziekenhuis volgens de vk.



En wees eerlijk, ook al doet een vk werk waarvoor je menselijk moet zijn, ze krijgen wel geld voor een bevalling, dus zullen ze niet veel mensen onnodig naar de gyn doorsturen.



En dan kan je wel zeggen, je moet menselijk zijn als vk, tuurlijk, helemaal mee eens, maar dat neemt niet weg dat zij ook geld moeten en willen verdienen aan een bevalling. Sorry, maar dit is nu eenmaal de maatschappij.



Ik heb hetzelf hier ook meegemaakt. De vk weigerde pertinent om mij te begeleiden in een ziekenhuis nog geen 2 km verderop omdat ze dat tever vonden. Toen ik vroeg aan ze, willen jullie dan wel komen kijken als ik weeen heb om zo aan mij aan te geven wanneer ik naar het ziekenhuis moet, zeiden ze dat ze dan een hele bevalling in rekening zou brengen en aangezien het ziekenhuis dat ook zou doen, dat dus 1 bevalling niet vergoed zou worden door de zorgverzekering.



Dus ja, ook vk denken aan geld, ondanks dat ze menselijk moeten zijn in dit werk.



Neemt verder niet weg dat ik het helemaal niet leuk vind dat Tamaar een rotgevoel heeft en dat ik het heel erg voor haar vind.



Maar nogmaals, dit is de maatschappij waarin we leven.




Deze verloskundigenpraktijk runt met 3 vk’s waarvan bij 2 zeker inlevingsvermogen, compassie en meedenken hoog in het vaandel hebben.



Jouw opmerking over dat VK’s ook aan geld denken ondanks dat ze menselijk moeten zijn vind ik een belediging voor het overgrote merendeel van de verloskundigen. Ik denk dat dit één van die beroepen zijn die je uit passie doet en leuke bijkomstigheid is dat je daar je brood mee kunt verdoenen.

Een verloskundige die handelt vanuit de gedachte hoe zij makkelijk zoveel mogelijk geld verdient en vanuit dat oogpunt minder zwangeren naar een ziekenhuis zal sturen zou direct uit haar ambt ontheven moeten worden wat mij betreft. In zo’n beroep is dat onnodig risico nemen en spelen met mensenlevens.



Als mijn vk ooit zou zeggen wat jouw vk heeft gezegd over in rekening brengen e.d. zou ik op zoek gaan naar een ander. Bovendien zou ik mijn ziektekostenverzekeraar van zulke praktijken op de hoogte stellen. Kijken hoe lang ze dat dan nog volhoudt.



Ik denk in het geval van mevr. BR waar we het hier over hebben het vooral gaat over gebrek aan inlevingsvermogen, compassie en bereidheid tot samenwerking. Mijn ervaring met haar is dat ze kil, afstandelijk en bot is en ik ben niet de enige die dat met haar ervaart.



Iedereen kan een keer een offday hebben maar als je met mensen werkt (en VK zijn is een dienstbaar beroep), dan moet je toch zo professioneel zijn om dat te maskeren. Mevr. BR. doet dit werk al vele jaren dus zou beter moeten weten.



Dat men in het ziekenhuis evt een fout heeft gemaakt is daarbij niet terzake doende. BR had professioneel met TaMa om moeten gaan en heeft dat hier duidelijk nagelaten.



En nog even over je opmerking dat dit de maatschappij is waarin we leven. Als TaMa hier niets over zou zeggen, zou dat een acceptatie zijn van de manier waarop BR dit heeft aangepakt. Je kunt zelf een steentje bijdragen tot een betere maatschappij, maar blijkbaar zou jij geaccepteerd hebben om zo te worden behandeld.

Weet je wat, ik ben erg opstandig nu. Blijkbaar is het niet toegestaan om mijn mening te geven zonder daar gelijk op aangevallen te worden. Ik heb hier een beetje schoon genoeg van.



Het is dus niet toegestaan om een andere visie op de zaken te hebben. Ik ben niet iemand die maar met iedereen mee jammert. Er zijn mensen die een andere mening hebben en die hebben recht om die mening te geven. Dat ineens een aantal mensen daar over vallen dat is dan HUN probleem en niet de mijne.



En heeft iemand hier nog wat op te zeggen dan kan dat per pb.



Dag!