Onze hond 10 jaar oud heeft al heel haar leven last van voedsel intolerantie,op dit moment zo erg dat ze haar ontlasting haast niet meer op kan houden en chronische diaree heeft.We zitten al op medicinal voer maar nog geen effect.Nu moeten we 3 dagen ontlasting opvangen en wordt dat onderzocht.
Ze krijgt nu prednison 20 mg zodat haar darmen wat rust krijgen en zij ook en vooral wij ook want zo is een hond houden niet echt leuk meer.
Wie heeft er ervaring met prednison bij dieren?ze waarschuwen voor honger en vetzucht als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan dikke honden dus dat wil ik voorkomen.Nu is ze aan de magere kant omdat ze voedingstoffen binnen houdt en ieder uur naar buiten moet.
Mijn hond heeft de laatste 1,5 jaar van zijn leven met tussenpozes prednison gehad.
Hij ging er niet veel meer door eten maar wel meer drinken en hij hield erg veel vocht vast en was dus wat opgeblazen.
Maar hij kreeg er plastabletten bij en dat ging goed.
sneeuwitje
Ik heb een kat gehad die problemen had met zijn glucosespiegel op peil te houden. Ze waarschuwden dat hij dik zou worden en veel vocht zou vasthouden. Daar heb ik echt niet van gezien. Het was een slank katje en dat is hij gebleven tot het laatst.
Veel sterkte ermee, ik hoop dat je hond ervan opknapt!
Mijn ouders hebben een hond die prednison gebruikt.
En die heeft dan echt ontzettende honger en vreet echt alles op als je niet oppast.
Rhody, mijn hond, maar woonachtig bij mijn moeder ivm Peters allergie is 11 jaar en heeft 2 jaar prednison gehad. Hij werd er wel heel dik van en kon niet veel meer van de slechte conditie.
Bij hem is het ook voedselallergie, zijn huid ging er helemaal van stuk in hoofdzaak.
Het is een west highland white terrier en die mogen max 8 kilo wegen, hij woog op een gegeven moment het dubbele.
Ook kon hij op den duur zijn plas niet meer ophouden. kreeg hij dus weer andere medicijnen om dat te verhelpen…
14 maanden geleden echter kwam ik een artikel tegen over voedselallergieen bij dieren en dat wij mensen met brokken en dergelijke helaas vaak zelf de beesten verkeerd voedsel geven.
We zijn toen gaan zoeken op internet en overgegaan op natuurlijk voer.
Wat dat is? Een hond is een carnivoor, in de natuur eten ze hoofdzakelijk vlees en krijgen maar zeer minimaal granen en grassen binnen via ingewanden van andere dieren de ze eten (heb ik het even over aanverwante vossen en wolven)
Rhody krijgt nu dus sinds 14 maanden verse ongekookte hart, restjes kipfilet, soms pens of gewoon rundergehakt uit de aanbieding.
Afgepaste porties, water om te drinken, geen koekjes meer en geen brokken meer.
Binnen 3 maanden begon zijn huid te helen, hij viel af en nu zit hij op 11 kilo, nog steeds iets te zwaar, maar vergeleken met eerst is het een ander hondje. Hij is van de prednison en van de tabletten voor het plassen af en rent weer dartel in het rond.
De hond van mijn moeders buuf had soortgelijke problemen, bij hem werkte rauw vlees laxerend, dus hem geven ze wel hetzelfde maar dan gekookt. Ook dit hondje is enorm opgeknapt.
Dus wie weet is bij jullie ook het stoppen met dure medicinale brokken en dergelijke het overwegen waard en gewoon overgaan op enkel en alleen al dan niet gekookt vlees…
Wat vervelend voor jullie zeg :hug:
Ik kan me wel aansluiten bij Cell. Veel honden die brok krijgen en het daar slecht op doen hebben veel baat bij rauw vers vlees. Ik geef het mijn pup ook omdat ik er veel voordelen in zie. Hij krijgt kant en klaar vers vlees uit de vriezer (kvv noemen ze dat), maar als je je er in verdiept kun je ook zelf samenstellen (barf heet dat). De kvv is dan een compleet versie, samengesteld naar het prooidiermodel. Je hoeft er dus niets aan toe te voegen.
In een brok zitten vaak veel granen (en helaas ook vaak ondefinieerbare troep) en daar is een hond als carnivoor nou eenmaal niet op gebouwd, ze kunnen daar allergische reacties door krijgen.
Nou zal je jouw hondje niet zo 1,2,3 op rauw kunnen zetten omdat zijn afweersysteem niet optimaal is, maar wellicht is gekookt vlees idd wel wat? Je weet iig zeker wát er dan in gaat!
Je hoort echt vaak dat een hond enorm op kan knappen door zo’n overgang! Ik kan je als je wilt wel wat sites pben die over deze onderwerpen gaan.
Sterkte met je hond :hug:
Onze kat heeft 6 jaar prednison gehad als medcijn tegen de bijwerking voor de leukeran.
Hij had kanker in zijndarmen, dus eenbeetje hetzelfe verhaal, diaree met bloed in zijn ontlasting.
Zijn vraatzucht was echt enorm en hij woog op het laatst zelfs 10 kilo.
Hij heeft 6 jaar nog een katwaardig bestaan gehad.
3 weken terug hebben we hem helaas in moeten laten slapen, doordat hij ernstig suikerziekte had ontwikkeld,mede dankzij de prednison, dit was een grote veroorzaker.
Als ik het over mocht doen deed ik het zo weer, het was elke maand een duur grapje aanmedicijnen maar hij heeft het nog 6 jaar vol kunnen houden zonderdat hij er volgens de dierenarts pijn onder leed.
Als je meer vragen hebt hoor ik het graag.
Groetjes Joy
Onze Rottweiler heeft i.v.m. een onbekende infectie waarvan al haar nagels loslieten en die er dus steeds uit getrokken moesten worden (en dat zonder verdoving, het beest ging met mij op haar rug de hele behandelkamer door) ruim een half jaar Prednison gehad. Ze ging idd heel veel drinken en de da hier raadde aan om haar 's avonds gewoon niks te drinken meer aan te bieden zodat ze de nacht zeker in het begin goed door zou komen. Ik had wel het idee dat dat vele drinken na een tijdje minder werd.
Van Prednison word je dik dat is algemeen bekend. Wat wij moesten doen van de da is de helft van haar voer vervangen door sperziebonen. Die vullen goed maar zetten niet aan dus dat deden wij. Zeker een Rottie mag niet te dik worden omdat dat voor de botten van zo’n beest niet goed is.
Sterkte met je beestje! Het is al best een oude hond dus hoop dat ie het er goed op doet!
Onze stafford,Steffie,heeft nu sinds 1,5 jaar prednison.
Dit krijgt ze ivm reumatoide artritis,hernia,spondylose.
Ook zij heeft enorme honger,als ik even opsta pikt ze het eten van mn bord.
Ze was dikker geworden maar begint nu weer af te vallen,maar dat kan ook zijn omdat de spieren afnemen ivm matige beweging.
Ze krijgt er wel huidproblemen van.
Zo heeft ze al een schimmelinfectie gehad,ringworm.
Daarna kreeg ze een staffylococcen bacterie.
Dat is allemaal verholpen.
Ze heeft erg weinig haar meer en aan de onderkant is ze helemaal kaal.
Haar oortjes lijken te verschrompelen,ze zijn kleiner geworden.De randjes zijn hard en er komen korstjes op.
Ze heeft van dit alles geen last dus we blijven ermee doorgaan.
Zolang ze zo kan leven zonder pijn vindt ik het best.
Zo te lezen lijken de katten er minder last van te hebben dan de honden,hier zie ik nog geen overmatig eet en drink gedrag maar dat kan mischien ook nog niet na 2 dagen,wel lijkt het wat beter te gaan,vannacht had hij gelukkig niets gedaan,en dat is al heel fijn dat je niet voor je werk stront moet ruimen.
hier ook een hond en katten met voedselalergieen. :thumbdown:
jarenlang dacht ik ze het beste van het beste voor te zetten (royal canin en eukanuba) het koste me een vermogen ,maar de klachten hielden aan.
ik ben er ook in gaan verdiepen want het was gewoon niet leuk meer…de klachten hier van de hond waren.( schilvers hebben,ontzettend dik worden,buikpijn dus veel gras willen eten ,last van de botten en spieren on dunne ontlasting.)
bij de katten was het voornml hele vieze scheten laten en diaree) :sick:
de katten heb ik dus ook overgezet op dit voer.
ik ben ook overgestapt op natuurvoer het merk is arden grange en is niet in veel winkel te koop helaas maar via www en dan dierenspeciaalzaak punt en el wel te koop…bovendien is het ook nog eens goedkoper ook :thumbup: ook geef ik mijn hond elke week 2x nu rauwe vieze pens .
binnen de eerste week dat ik dit gaf waren echt alle problemen opgelost !!!
ik wou eerst ook vers vlees gaan geven,maar ik zie mezelf dat gewoon niet doen,(heb nogal een zwakke maag :mrgreen: ) dit zijn dus gewoon brokjes die ik geef zonder welk conserveringsmiddel dan ook en geen granen en derg.
mijn hond heeft dus ook een tijd aan de prednison gezeten…noooit weer :thumbdown:
Merel, die merken die je noemt schijnen ook verwikkeld te zijn in rechtzaken vanwege troep (gif e.d.) die in het voer gevonden zijn.
Het voeren laat ik op dit moment ook even aan mijn man over trouwens :sick:
Het stinkt vooral als het een soort is met pens erin.
Het is idd heel goed om je hond regelmatig rauwe pens te geven. Soort van probiotica voor 'm!
Ik geef ook geregeld een rauw ei en yoghurt of karnemelk.
Ik denk dat veel problemen komen door verkeerd voer. Juist de bekende en dure merken die flink adverteren bevatten veel ellende!
Oei, wat een naar probleem zeg!!!
Helaas lijkt het steeds meer voor te komen dat dieren ook allergisch zijn voor voedsel. Dit neemt echt heel erg toe.
Prednison is op zich een goed middel, maar je moet het zeker niet te lang geven. (tenzij het niet anders kan).
Carnibest schijnt heel goed voer te zijn, wat weinig reactie geeft, zelf heb ik geen ervaring ermee.
Weet je zeker dat het een voedselallergie is?? Je hebt speciale dieten die je 4 tot 6 weken vol moet houden, om te bekijken of het echt een voedselallergie is. Wanneer je hier meer van wilt weten kun je me altijd een pb sturen.
Prednison geeft die klachten vaak pas na langdurig gebruik, wel gaan ze bijna allemaal meer drinken (en dus meer plassen). Ik zou het dus, zeker in dit geval, niet te lang gebruiken, maar de oorzaak eerst opsporen, en als het echt een voedselallergie is , dan speciaal voer gaan geven. Er zijn zo veel mogelijkheden wat dat betreft, maar het kan soms een heel lange weg zijn om het uit te vinden.
Veel succes in ieder geval!!! :thumbup:
We geven nu ruim een week prednison maar zie nog maar weinig resultaat.Wel lijkt ze zich niet prettig te voelen is erg nerveus en moet veel plassen(wat geloof ik hoort hierbij)en is nog steeds aan de dunnen poep,kortom we schieten er niet echt veel bij op.
Maandag bel ik de dierenarts weer om te overleggne wat nu,vind het zelf zo moeilijk van wat nu te beslissen,ze kan niets meer ik kan niets want ze kan eigenlijk nergens meer mee naar toe en alleen poept ze alles onder,de dieren arts denk waarschijnlijk dat het kanker is de ontlasting is opgestuurd dus daar moeten we nog uitslag van krijgen,we laten geen biopsie doen want dat raadt de dieren arts af en mogt het echt kanker zijn dan doen we er niets aan omdat ze dat niet aan kan.
Kortom weet het even niet meer.
:hug:
net de da gebeld omdat het niet beter gaat maar alleen maar slechter,hij wacht nu nog het ontlasting onderzoek af en als daar niets uit komt is het einde verhaal voor mijn jessie,kan alleen maar huilen vanmorgen,ik zag het wel aan komen hoor want ze gaat best hard achter uit maar toch wil je het niet zien en zie ik soms wel verbetering wat gepaard gaat met weer een andere kwaal.
Nu ook ze ligt me zo lief aan te kijken.
:hug:
:hug: Ik duim voor jullie!!!
Wanneer krijg je de uitslag van de DA?
Wij hebben 6 weken geleden onze poes in moeten laten slapen, omdat ze ernstig ziek was (kanker) Ik weet hoe moeilijk die tijd van onzekerheid en het dreigende afscheid is… Veel sterkte, hopelijk komt je DA nog met goed nieuws.
Nou geen uitslag terwijl we het nu een week geleden hebben weg gebracht het is opgestuurd naar een labratorium,hij had vandaag de uitslag verwacht.maar niet dus.
Een jaar gelden mijn poes in laten slapen en 3 maanden geleden is een andere poes weggelopen dus heb het wel even gehad met afscheid nemen.