Wij hadden thuis idd ook een ingegraven zandbak, mn moeder vond het ook ideaal dat ze het zo terug kon vegen. Heb er ook heel lang over na gedacht om dat ook te doen, is natuurlijk super handig, maar wij hebben niet zo’n grote tuin en de plek waar ik dat wilde doen was helemaal in de schaduw, dat leek me weer niet zo fijn voor het zand.
Ik heb nu een zon zanbak (is hetzelfde als een schelp alleen een stukje groter) gekocht en onze dochter zit daar echt in te spelen. Er gaat nog wel eens wat naast maar als het veel is doe ik het ff met de stoffer en blik terug en als het weinig is veeg ik het gewoon ff in de plantenstrook die wel op gelijke hoogte als het terras is. Heb de bak nu ergens anders staan dan dat ik m zou ingraven (meer in de zon) en als hij in de weg staat trek ik m gewoon weg. We hebben er in die paar mooie dagen iig al uren speelplezier in gehad.
Wij hebben een schelp, vind die dingen spuuglelijk (in mn pas aangelegde tuin) :oops: Ik had juist begrepen dat die houten dingen zo vies worden? Omdat er kieren in de deksel zitten :think:
Verder even gegoogled op zandbak-tips en het is idd nodig om het zand goed te kunnen laten drogen (ivm schimmels) en het zand elk jaar te vervangen. Je kunt je zandbak dus het beste in de volle zon zetten en er een parasol boven zetten als je kind erin speelt. Het nadeel van dzo’n schelp vind ook dat die deksel vrij los ligt en we hem nu dus dichtsnoeren met een touw om de handgreep (ook om te voorkomen dat dochterlief zelf beslist wanneer ze erin gaat :mrgreen: )
Wij hebben een ingegraven zandbak, mijn man heeft er een deksel op gemaakt en leuk geschilderd.
Hier een foto van de zandbak waar ik helemaal blij mee ben.
De andere kant van de deksel is groen geverfd met bloemetjes…
Wauw, doe mij ook zo’n zandbak :thumbup: Echt super!
Hi,
Wij hebben de schildpad echt een superding, voor zwembad hoeven we hem niet tegebruiken die hebben we ook al.
maar ik wou eerst zo een met bankjes, maar die is gewoon helemaal open, dus loopt toch het zand weg en nu heb ik voor de zelfde prijs een dichte waar ze ook goed op de rand zit en is groot genoeg :thumbup:
wij zijn er blij mee, wat ik vaak wel vind van 2e hands is dat het vaak verkleurd is :think: daarom heb ik toch nieuw gekocht.
Wij hebben aardig wat staan in de tuin, en die schildpad past er super bij .
mijn tuin staat nu wel vol met alles erin .
als ik alles opzet dan , mijn man zegt waar moeten we dadelijk gaan zitten :mrgreen:
weet je wat Lev met die schildpad doet…
babyzusje ligt op het gras en hij legt het deksel op haar.
Anders gaan er beestjes op haar kruipen zegt hij…
Ohhhh die Lev :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
hoe is het met zijn neusje nog steeds zo :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Hier de schildpad, prima! Zand is erg droog, maar beetje water erbij en voldoet goed! Ik heb er zelf een plank in gelegd zodat ze daarop kunnen zitten of taartjes kunnen bakken. Er ligt mega veel zand naast de zandbak, das echt niet tegen te houden. Ze moet het in de zandbak houden, maar erin, eruit en zo liggen er bergen zand. Ingraven was een superidee geweest, alleen had ik dat eerder geweten… nu liggen er tegels in het cement op 10 cm beton dus wordt een beetje lastig!
Ik heb nu al een aantal weken/ maanden zo’n schelp, maar ik wordt echt lichtelijk WOEST van al dat water dat erin komt :twisted:
Ik laat er nu al voor de 3e keer in een paar weken tijd een lading water uit lopen…en nu maar weer uren open zetten in de zon om het zand te laten drogen :roll:
Ik doe toch echt de deksel er goed op! Gaatjes onderin is een idee, maarja we hebben best vaak last van mieren, ik kan zomaar wel voorspellen wat er gebeurd als die van onderaf in de zandbak kunnen…
Wij hebben zo’n gele zon. Dat zijn ook twee delen. Hier werkt het perfect, sluit goed af, en de boel blijft netjes droog.
Gehaald bij Toys XL.
ik heb ook zo’n blauwe schelp,maar hier gat hij de deur uit :snooty:
hij sluit niet goed af met als gevolg dat het jochie weken in de modder kan spelen en alles naar binnen loopt…het gevolg een huis als zandbak
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
ik heb een schildpad zandbak van little tikes. ideaal ding. de deksel sluit heel erg goed aan. dus mijn zand is altijd droog. dit in tegenstelling tot de schelp die mijn ouders hebben.
@merel33 wrote:
ik heb ook zo’n blauwe schelp,maar hier gat hij de deur uit :snooty:
hij sluit niet goed af met als gevolg dat het jochie weken in de modder kan spelen en alles naar binnen loopt…het gevolg een huis als zandbak
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Wij leggen er een opengeknipte vuilniszak tussen als we hem dichtdoen, nergens geen last van hoor.
Wij gaan na al een paar jaar ellende met plastieke schelpen en bloemen voor deze volgende zomer :
Robuuste zandbak geleverd in modules, dus snel op te bouwen en af te breken. Met brede rand om op te zitten. Het weerbestendige afdekzeil beschermt tegen regen en vervuiling door insecten. Van hoogwaardige, UV- en weerbestendig materiaal.
Materiaal: kunststof
Afdekzeil
Materiaal: nylon
Kleur: groen/blauw
Afmeting (bxdxh): 152 15224
Hier een houten zandbak onder de speeltoren.
Inderdaad uren speel plezier, aanrader!
we hebben hier een grote houten zandbak. Als het regent, dan is het nat, maar in de zomer is het zo weer droog en zo niet, dan spelen ze er ook gewoon in. Modder plakt beter zeggen ze dan. Na de herfstvakantie gaan de speeltjes in een sopje en naar binnen.