Wij hebben een schelp en als je de deksel er andersom op legt (zodat hij erin zakt) dan krijg je er geen water in. Nadeel is wel dat je dat al het zandbakspeelgoed er eerst uit moet halen.
Wij hebben een schildpad :mrgreen:
Prima ding :thumbup:
Het zand is inderdaad gortdroog en er is niks meer mee te beginnen qua bouwwerken. Ik maak gewoon emmertje zand vochtig, zodat ze toch broodjes kan bakken :thumbup:
Oh ik denk dat ik zelf maken nog de beste optie vind… zit je niet vast aan maten die anderen hebben bedacht en een vierkante bak maken is inderdaad niet zo moeilijk.
@mayo28 wrote:
Wij hebben een schildpad :mrgreen:
Prima ding :thumbup:
Het zand is inderdaad gortdroog en er is niks meer mee te beginnen qua bouwwerken. Ik maak gewoon emmertje zand vochtig, zodat ze toch broodjes kan bakken :thumbup:
Hier ook de schildpad (van Little Tikes). Het zand blijft inderdaad goed droog. Ik gooi er altijd een emmertje water bij zodat het weer prima vormpjeszand wordt!
Ella heeft gisteren bij het kdv met zand gespeeld nu gaat lief zelf een houten zandbak maken!
ik heb zelf een bloemvorm in blauw, net zoiets als de schelp, maar dan een bloem dus. Wel fijn omdat hij rond is. Wij hebben m al vanaf dat ons kind 1 was ongeveer en nu hij 4,5 is vind hij het nog steeds prachtig.
Vanmorgen net nieuw zand gekocht. Is deze week in de aanbieding trouwens bij boerenbond/welkoop 3 zakken halen 2 betalen.
@Tamara30 wrote:
@Pé wrote:Nou, lijkt mij helemaal niet zo stom hoor
Maarre…dan kun je hem dus alleen voor zand gebruiken en niet ook voor waterbadje.
De schelp koop je twee delig, onderkant voor zand, boven kant als deksel of voor de zonnige dagen als water bad![]()
Oh :doh:
Ik ben weer lekker dom bezig!
Nou, zo’n schelp…ik weet het nog niet… Voor het waterbadje hoeven we het niet te doen, want we hebben ook gewoon zwembadje(s).
Misschien dan een schildpad??? of toch een zandbak zoals op de foto.
Die laatste had ik bij de Gamma gezien! Lijkt me wel wat meer ruimte, zeker voor de oudste misschien wel leuker.
zandbak tom is nu voor 50 euro bij de gammel
zandbak tom maar dan in kleur is nu 39,95 bij de karwei
Dames ik heb eens een vraagje…
Wij willen en zandbak bestellen van 150 x 150, daarbij kost de deksel nog duurder dan de zandbak zelf. De deksel is gewoon van hout, en zitten flinke spleten tussen. Ik vraag me nu af waarom een deksel goed is, het is niet voor de regen lijkt me ?
Als het alleen voor het vuil/katten enz is, kan ik dan zelf niet gewoon een ijzere plaat erop plaatsen om het af te dekken ?
hier ook een schelp en deksel er gewoon opgehouden maar hij staat tot de rand vol water. dat zand word nooit meer droog
@romata wrote:
Dames ik heb eens een vraagje…
Wij willen en zandbak bestellen van 150 x 150, daarbij kost de deksel nog duurder dan de zandbak zelf. De deksel is gewoon van hout, en zitten flinke spleten tussen. Ik vraag me nu af waarom een deksel goed is, het is niet voor de regen lijkt me ?
Als het alleen voor het vuil/katten enz is, kan ik dan zelf niet gewoon een ijzere plaat erop plaatsen om het af te dekken ?
ijzer lijkt me dan niet zo geschikt ivm roesten, je kunt ook een afdekzeil kopen die je normaal over de aanhanger trekt, heb ik ook voor ons zwembad in de zomer.
We hebben ook een zandbak hellemaal geweldig :dance:
Eerder hadden we een trekkerband half ingegraven
maar werdt loei heet in de zon…en was open…
Nu hebben we al een jaar of 3 een schildpad zandbak van little tikes ?
idiaal !
komt geen water in
en staat bij ons onder t Jungle gym toestel…
zitten ze lekker in de schaduw
Zowel schelpen als vierkante zandbakken staan zat op MP en scheelt hoop geld! :thumbup:
:dance: Wij hebben gister via MP idd een zandbak gekocht. (de schildpad) voor 15,- Nu nog even zand scoren, was het bij de boerenbond in de aanbieding??
Gaat effe kijken :mrgreen:
Wij hebben hier ook een houten zandbak met die bankjes. Helaas is het echt alleen voor de kids, de bankjes in elk geval. Ik kan er niet op zitten
Als het gaat regenen heb ik er ook nog afdekzeil overheen liggen, zodat het zand niet te nat wordt. De kids worden er namelijk zelf ook erg nat van.
De zandbak hebben we onlangs wel verplaatst en daar droogt het zand een stuk beter (stond eerst grootste gedeelte van de dag in de schaduw)
Een badje of gewoon een bak met water kun je zo ook neerzetten.
De buren hadden (ik geloof dat hij de winter niet heeft overleeft) zo’n blauwe schelp. De kids maakte zeker wel gebruik van de zandbak, echter ik heb ze er daadwerkelijk nog nooit in zien zitten.
Siep (net 1 jaar) vind het ook helemaal geweldig.
Enne zand eten, tja dat doen ze allemaal wel. Al heb ik dit jaar voor het eerst Tejo het nog niet zien doen (vorig jaar nog wel)
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik was al een hele tijd op mp aan het kijken voor een zandbak. Maar ik zag net dat ze deze week een houten zandbak bij de praxis hebben voor 29,- met deksel :dance: (niet zo een met bankjes, maar wel een randje waar je op kunt zitten)
Dat gaat hem worden geloof ik! Nu nog eerst een stoepje leggen deze week
Wij gaan voor een eigen gemaakt zandbak. Mijn moeder kwam met de tip van ingraven. Zij had de ervaring dat het meeste zand uit de zandbak valt, en als je de zandbak ingraaft kun je het zo terugvegen. Scheelt een hoop gedoe met veger en blik.
Nu nog afwachten wanneer mijn man er aan begint
Ingraven overweeg ik ook nog, maar als ik dat doe graaf ik de zandbak van de praxis in Even kijken hoe stevig de deksel is…